Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ja op duitse forums lees je dat het op zich best lang goed kan gaat met 400 tot 500nm op de bak. Ik verwacht dus zelf dat 340 geen problemen gaat opleveren.
Vanuit de fabriek is dit blok met versnellingsbak ook geleverd met 150pk en 320nm en er zou vast wel wat marge inzitten.
Ik heb overigens de z19dtj.
hmm, dat gaat een duur grapje worden dan voor zoiets “simpels”. Zou het misschien ook nog kunnen dat het van een andere vloeistof is?
het is in ieder geval geen software fout want die is geupdate. Hij gaat ook niet altijd aan. Weet iemand wat het ongeveer kost om die sensor te laten vervangen?
en nu is hij gechipt :agent
Toch een bult extra power en op zich valt het redelijk binnen de marges van wat de auto aankan.
eindelijk is mijn ipf geupdate door EDS en als het goed is kan ik mijn z19dtj vanmiddag chippen naar 160PK/340nm :)
de auto met sleutel betekent een storing in je motormanagement en het motortje met je uitlaatsysteem of zoiets dacht ik. Bij de astra tenminste welke ischiev ook heeft.
wat voor blok heb je er in liggen? 320nm lijkt me nogal veel voor een corsa blok.
het is 1.9DTJ ipv 1.9DTL :)
overzichtje:
1.9DTL = 100PK 8V
1.9DT = 120pk 8v
1.9DTJ = 120PK 16V
1.9DTH = 150PK 16VDe laatste 2 zijn identiek aan elkaar op de software na.
Ik had er vandaag op gelet en als ik 80 in zijn 4 rijd dan heb ik echt het idee dat hij veels te hoog in toeren zit om constant te rijden (2200 toeren ongeveer). Bij 80 in 5 zit ik op 1800 toeren en dan voelt gewoon goed en soepel zonder trillen aan. bij 80 in 6 begint hij wel heel lichtjes te trillen.
maja
signum & vectra zijn identiek
astra g en zafira a zijn identiek
astra h en zafira b zijn identiekdat zijn toch echt modellen die je makkelijk kan samenvoegen en het geheel vele malen overzichtelijker maken. kijk voor de gein eens naar de topics die erin staan over die auto’s, er staan er heel veel dubbel.
nog een rare vind ik trouwens lpg,diesel, airco. Wat doet airco daar?
Als de zoekfunctie nou eens goede resultaten opleverde……
ik heb wel de 1.9dtj (16v), maar ik zou er morgen eens extra op letten :).
De 16v heeft zijn koppel wel iets eerder beschikbaar (bij 1750 toeren vs 2000 toeren bij de 8v)
ik heb zelf een astra met de 1.9 cdti 88kw (eigenlijk dezelfde auto dus). Als ik constant 90 (4,2 op 100) rijd zet ik hem al in zijn 6 en dit zie ik ook terug in een gunstig gebruik. Als ik aan het optrekken ben op bijvoorbeeld de snelweg dan zet ik hem pas bij 110 in de zes omdat het dan net allemaal wat beter aanvoelt.
Bij de 90 in de 6 heb ik overigens geen irritante brom ofzo, maar wel als ik vanaf dat punt in zijn 6 weer ga optrekken.
80 in de 5 rijd bij mij gewoon helemaal soepel ook met het optrekken eigenlijk. Ik hanteer zelf het volgende bij optrekken:
vanaf 35 in 3
vanaf 55 in 4
vanaf 75 in 5
vanaf 100 in 6en dit bij constant rijden:
50 in 4
65 in 5
90 in 6tussen de 5 en 6 zit eigenlijk een groter gat.
ik schakel dus eigenlijk vrij vroeg door altijd en het loopt eigenlijk lekker soepel allemaal.
hij zegt dat ze het wel doen maar te weinig licht geven. Gewoon zoeken naar betere(fellere) leds met eventueel een andere lichtspreiding (breder).
Nu staat het topic weer mooi bovenaan :). hij meet de doorstroom ergens (volgens mij het verschil in luchtstroom tussen de uitlaat en de inlaat en dan weet hij wat het zou moeten zijn met de egr dicht of open of een tussenstand), gewoon even deze pakking er tussen zetten en dan ben je val het gezeur af.
uhm 2 watt ledjes zou je echt wel moeten zien (een led maglite is maar iets van 1 watt). Bij dit soort ledjes heb je het vaak ook niet over watts.
Wat voor ledjes heb je eigenlijk gebruikt?
met zonneband is alleen maar verkrijgbaar zonder regensensor en niet hitte werend.
Ik heb her zelf overigens inzitten met de happylightshow, opzich wel een aardig speeltje :).
bij de astra h kan het niet (behalve dan via die happylightshow).
Die functie werkt alleen maar voor de vectra.
houd wel rekening met extra slijtage van je versnellingsbak aangezien die maar gemaakt is tot 320nm (M32). In de vectra gaat het wel makkelijker aangezien die bak wel tot 400nm kan (F40).
ergens hier op het forum staat een how-to
zoeken op egr fiat ofzo dan vind je hem wel. Als je het goed doet krijg je geen storing (een pakking aan de inlaat kant met 4 gaten erin).
origineel gepost door theunm
weet niet of je van plan bent veel km te gaan maken.Persoonlijk niet zo te spreken over de 150 pk cdti van de baas.
de kleine probleempjes als egr en inlaatspruitstuk.
de wat grotere vliegwiel en de lagers van de bak.
en dat alles met maar 150k op de klok.in gun iedereen 250 pk uit zijn diesel.
laatst iemand gesproken die in de ex lease auto’s zit.
rijd een stukje mee zegt mooie auto welke motor zit er in.
Blijkt dat mijn ervaring niet uniek is.Ik wil je niks aan praten rijdt zelf 5k in de maand.
Dan kom je die “kleine ” dingetje wat eerder tegen.theun
De z19dtj/dth is inderdaad een behoorlijk gevoelige motor maar de meeste problemen worden eigenlijk veroorzaakt door de egr klep (inlaat kapot, turbo sensor snel vuil, egr zelf kapot etc). Het afdoppen van je egr (of laten uitprogrammeren door eds) zorgt ervoor dat de meeste problemen niet voorkomen.
bij mij begint hij nu juist te hikken sinds er een nieuwe egr op zit :wtf
let wel, de radio valt niet onder de bovag garantie als dat de garantie is die je nog hebt.
Het zou overigens best kunnen dat hij gewoon in een beveiliging is gesprongen.
dat lijkt me meer een persoonlijke kwestie, automaat of handgeschakeld.
die lampjes gaan echt niet zomaar kapot. Bij de modernere diesels hoef je alleen maar te gloeien als het vriest (en dan nog niet altijd).
de aller eerste astra’s hebben geen rec dus daar moet je wel even naar kijken.
-
AuteurBerichten