Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
hmm, dat wordt voor mij dan denk ik ook een nieuw vliegwiel…..
Mijn ratel/schavend geluid bij het gas begint ook steeds erger te worden helaas maar bij het koppelingspedaal heb ik nergens last van.
Hoeveel was je nu incl montage kwijt? En waar had je het laten doen.
had jij ook een ratel/schavend geluid als je alleen gas gaf en dan het gas los liet? Dus zonder de koppeling verder te gebruiken?
die is inderdaad niet altijd geschakeld, dat was bij mij ook het geval. Achter het dashboard kastje zit een stekker voor je telefoonhoudervoorbereiding, daar zit ook een zwarte draad in die je kunt gebruiken.
de 1.7cdti heeft normaal gesproken zelden last van de egr klep in tegenstelling tot veel andere opel motoren
ligt aan je et en J waarde.
en veel slechte verhalen over de velgen dokter
uitrollen kan ook maar dat moet je wel die strips terug kitten.
die achterop je blok zit met een zwart blokje eraan en de stekker naar boven gericht is je turbo sensor, die meet de luchtstroom in je inlaat om te controleren of de turbo de juiste druk geeft. Die sensor wil nog wel een vervuilen die die egr klep. Zo heb ik hem laatst ook schoongemaakt, het was gewoon één klont met drab wat er aan zat.
bij een sony is dat een inderdaad een waarschuwing toon dat je het frontje niet moet vergeten (had ik in mijn corsa ook).
origineel gepost door joey84
Dank voor de tips tot nu toe! Ik houd me natuurlijk aanbevolen voor een forumlid in de buurt van Rotterdam die tijd en zin heeft om te kijken (ook wat andere kleine dingetjes)… Ik heb net onder de motorkap gekeken, en ik zie in elk geval geen blikken dekseltje met 4 bouten tussen de motor en de bak.De koppeling grijpt nog uitstekend aan, dus misschien moet ik het ‘risico’ maar gewoon nemen.
Grappig dat de distributieriem wordt genoemd, die is 100.000 km geleden voor het laatst vervangen, althans als ik de sticker op de motor moet geloven. (ik heb de auto pas gekocht bij 100.000 km). Ik was dus al van plan om hem te laten vervangen bij de garage.
Heeft iemand een indicatie wat het vervangen van de distributieriem moet kosten?
heel rap die distributieriem vervangen!
we bedoelen dezelfde sensor ;)
mwa mijn vader heeft met zijn oude vectra b (ook x1.6xel) 367.000km gereden met de originele koppeling, en die was toen nog niet versleten.
175k hoeft dus niet zoveel te zijn.
dat is toch niet de mapsensor?
turbo sensor zou ook nog kunnen, die raken ook nogal eens vervuild. (zit links van de egr van vooraf gezien, zit met één torx bout vast.).
Een paar extra moderators zou hier niet verkeer zijn….
alleen het stuurapparaat voor de hoogte regeling kost al bijna 250 euro :S anders had ik het denk ik ook wel ingebouwd.
wat voor onderdelen heb je eigenlijk exact nodig om alleen de hoogte regeling in te bouwen?
2 sensoren dan en een nieuwe lichtschakelaar. Zijn de stelmotoren herbruikbaar voor de hoogte regeling?
moet je jezelf even registeren daar ;)
inmiddels heb ik die van mijn laten chippen door eds met het geluid blijft bestaan (het schavende geluid bij het loslaten van het gas).
Het geluid staat in ieder geval los van de koppeling.
iemand nog ideeën?
http://www.astra-h-forum.de/viewtopic.php?f=31&t=16636
hier een how-to, het is dan wel voor de astra h maar het komt waarschijnlijk op hetzelfde neer, wel aardig wat werk dus.
een rood kraantje is het.
daarom had ik een keer in het op-com topic gepost: Druk onder geen beding op reset ECU :P:jerry
Volgens mij is dat niet zomaar terug te programmeren, misschien met wat geluk met de tech2.
Het terug programmeren van de sleutels is slechts één onderdeel om hem weer werkend te krijgen (de details ken ik overigens niet).
De op-com geeft wel een waarschuwing voordat je het doet.
heel dat forum is een grote bron van informatie!
Daar gaan ze met veel dingen net wat verder.
dit is ook een grote engelse: http://www.astraownersnetwork.co.uk/
voor zit origineel al 308 en achter 240 wat de 150pk versie ook standaard heeft. Verder heb ik er 18″ 225/40 banden op liggen wat voor voldoende grip zorgt :).
Op zich zijn de remmen origineel al goed :)
die 888 kende ik trouwens nog niet. Maar daar zou dan denk ik wel een andere bak opzitten ja.
volgens mij is de “beste” versnellingsbak gewoon de m32, maar dikke kans dat die 240pk versie niet over de 320nm komt omdat het een benzine is.
-
AuteurBerichten