Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
30.000km
van de automatische lichtfunctie ga ik toch geen gebruik maken aangezien ik de verlichting altijd aan heb. Van de week maar weer eens een kabel trekken :)
mercedes e?
origineel gepost door astra-gtcuden
Hoi Spacejam.Heb het een en ander voor je uitgezocht.
De plus (zwarte draad) moet je van de zwarte draad vandaan halen die in stekker X1 zit pin 44.
Deze stekker X1 zit links onder bij de hendel om je motorkap te openen.
De groene draad moet onder de motorkap in het stuurapparaat op stekker XE2 pin 54 aangesloten worden.
Bij stekker X1 in de buurt zit een massa punt waar je de massa voor de spiegel en de licht/regensensor vandaan kan halen.Veel succes
Ik heb nu een regensensor gekocht dus die wil ik erin gaan zetten. Er zit nu een platte kabel aan met 3 kabeltjes erin. Weet je misschien welke daarvan de massa, plus en stuurkabel is?
De plus en massa wil ik overigens gewoon weghalen bij de binnenspiegel.
Maar klopt het overigens dat er een geschakelde plus op moet zitten? Die regensensor functioneert toch ook als de auto uit staat (o.a. dat de ramen dichtgaan als het regent).
4 dikke spijkers werkt perfect :), vind het zelfs beter werken dat de pinnen die erbij horen.
9 oktober 2010 om 18:21 In reactie op: welke banden zijn het best voor zomer en voor winter? bij ve #17740354zijn die zomerbanden niet te dun voor een astra h?
Ik heb zelf namelijk 225/40 banden om 18″ velgen en dat komt overeen met de originele omtrek. Al is het een en ander wel bij te stellen via de software.
9 oktober 2010 om 17:34 In reactie op: welke banden zijn het best voor zomer en voor winter? bij ve #17740352ik heb voor de zomer dunlop sport banden, ze bevallen erg goed vooral met het natte weer houd ik nog goed grip ondanks dat ze 225 breed zijn.
Deze winter worden het michelin primacy aphin banden, daar heb ik nu nog geen ervaringen mee.
dat is wel erg veel, coaten moet makkelijk lukken voor 75 euro per velg.
Wat voor opc velgen heb je? Want veel opc velgen hebben een speciale lak die je niet kunt coaten (chroomlook, al ziet het er niet uit als chroom).
bij mij begint hij altijd bij radio, bij de boordcomputer kan ik niet instellen welke waarde er als eerst wordt weergegeven, dit is bij mij altijd het actuele verbruik.
bij mij was het plaatje na 5000km aardig aangekoekt, de gaatjes waren wel nog gewoon open.
origineel gepost door afterburner27
trouwens ik heb tunex gebeld, als je voor 225 je auto laten tunen zetten ze voor 50 euro extra je EGR uit..
dan kun je hem er in principe er helemaal af halen…Eraf halen kan niet, uitprogrammeren houdt eigenlijk meer in dat hij gewoon altijd dicht staat dacht ik.
origineel gepost door stefanDTI
@ spacejam.Waar heb je die speed lock gevonden in Op-Com ?
in de rec bij variant programming
Dan blijft nog alleen maar de centrale vergrendeling met veiligheidsvergrendeling over:)
dit is gewoon een standaard oplichtingspraktijk. Die komt enorm vaak voor op marktplaats. Gewoon negeren
waarschijnlijk proberen te update naar de versie van maart 2010
origineel gepost door jelmer_astra
origineel gepost door Spacejam
origineel gepost door JFHSas
origineel gepost door Spacejam
ik had laatst ergens een site gezien waar een heel aantal pdfjes opstonden met handleidingen, ik kan hem alleen niet meer vinden. Weet iemand welke dat is?daar staat inderdaad ook wel wat info op, maar de site die ik had gezien had een blauwe achtergrond (2 tinten blauw) en er stonden een stuk of 20 pdf documenten op met handleidingen voor de op-com. Erg irritant dat ik hem nu niet meer kan vinden :(
Dat was hem! Bedankt
origineel gepost door afterburner27
ja zoiets…ook dat het lijkt alsof hij niet trekt, en ineens een ruk in je rug geeft….(normaal gesproken zou dit verband hebben met de wervelkleppen in je spruitstuk.
Echter is die bij mij helemaal nieuw, (paar weken oud). Ga vrijdag eerst even die pakkingen en blindplaat voor de egr ophalen… Egr is bij mij niet nieuw, maar geeft geen storing.
Ik vindt het allemaal maar een k.t constructie…blindplaat op het spruitstuk en turbo, EGR er af, software uit. dat is een mooie optie…
ff wachten tot die opcom optie er is…wat een bullshit die eisen allemaal….
Kost de automobilist weer een hoop knaken die extra eisen…
:cryIk heb hetzelfde probleem en er zit ook al een gemodificeerd inlaat spruitstuk op, de egr is bij mij softwarematig uitgeschakeld en afgedropt maar ik houd het nog steeds :(
hoezo blinkplaat op de turbo?origineel gepost door afterburner27
Vandaag nogsteeds die rot stank in de cabine van onverbande diesel… Cover er af gehaald…blijkt nogsteeds in dat filter te zitten. Deze er maar weer af gehaald, en eens flink met remreiniger bewerkt… Diesel lucht is er nu uit ..(tenminste hoop ik.)
Echter zag ik onder de spruitstukingang nogal wat zwarte troep.. in de kap, bij de olievuldop zat ook wet nevel. ruikt niet naar diesel, maar was wel zwart (roet)
Omdat ik nogsteeds garantie op de montage van mijn spruitstuk heb, zullen ze het weten ook bij de VOD.
Ik weer terug gegaan, en gelijk gevraagd waarom hij af en toe nog inhoud, en soms niet eens fatsoenlijk trekt.,..vreemd met een nieuw spuitstuk.De zwarte vloeistof was roet en condens afkomstig van de inlet van het spruitstuk (aansluiting turboslang) Loopt lekker. slang was niet defect, maar zat er niet helemaal opgeschoven.
Vod heeft een nieuwe slangenklem gemonteerd, hiermee zou het verholpen zijn…misschien iets meer turbodruk op het spruitstuk nu :thumbup
Moet wel zeggen dat hij het een stuk beter acc.Pff wilde van de week xenon inbouwen, moest ik op sollicitatiegesprek in eindhoven. Nog niks van gekomen dus, info volgt..
:D
had je dat inhouden vooral als je in de derde versnelling vol gas geeft en dan ergens tussen de 2000 en 3000 toeren?
net als speedlock op de astra h :P
die werkt nu ook.
bij mij heb ik hetzelfde effect, maar ik heb ook nergens een lek kunnen vinden.
de 1.9 is ook niet echt bepaald zuinig of schoon in verhouding met veel andere diesels van die tijd.
origineel gepost door JFHSas
origineel gepost door Spacejam
ik had laatst ergens een site gezien waar een heel aantal pdfjes opstonden met handleidingen, ik kan hem alleen niet meer vinden. Weet iemand welke dat is?daar staat inderdaad ook wel wat info op, maar de site die ik had gezien had een blauwe achtergrond (2 tinten blauw) en er stonden een stuk of 20 pdf documenten op met handleidingen voor de op-com. Erg irritant dat ik hem nu niet meer kan vinden :(
ik had laatst ergens een site gezien waar een heel aantal pdfjes opstonden met handleidingen, ik kan hem alleen niet meer vinden. Weet iemand welke dat is?
origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door Henk042
Hmmm, dan heb ik vast een probleem,
want ik heb geen autopas.kost rond de 20 euro bij de opel dealer om die opnieuw aan te vragen.
bij mij zat die gewoon bij mn kenteken . . . nu dus even niet meer ;)
Ik had gewoon de dealer gemaild waar de auto vandaan kwam en die hadden hem gewoon gratis gegeven. Dat is dus ook een poging waard.
Bij de dealer hier in de buurt kostte het 10 euro
die binnenspiegel heb ik bij de aansluiting van de carkit weggehaald, die zit bij de eerste modellen achter het dashboardkastje, die is volledig ongebruikt.
ik heb alleen maar de + kabel van de ledjes naar de binnenverlichting getrokken en de massa in de deur aangesloten, ik had overigens ook nog maar één pin over in de deurdoorvoer, dus ik kan (en heb er weinig trek in om alles weer open te maken). Daarom kan ik dan denk ik beter met een relais werken ofzo.
-
AuteurBerichten