Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik wil het ook eens gaan meten met mijn auto als het goed droog is. 8,5~9 sec moet volgens mij wel haalbaar zijn met 160pk en 340nm koppel in een astra h :)
alle meetwaardes in op-com kan je opnemen. Als je daar de Ecu pakt wordt de werkelijke snelheid weergegeven (mits je wielomtrek er juist in staat). Als je daar op opnemen drukt wordt er een excel sheet gemaakt waar iedere 100ste seconde een regel wordt weggeschreven met de snelheid en tijd.
Met andere woorden; gooi je laptop in de auto en zet hem op opnemen bij de meetwaarden van de ecu. geef een keer gas van 0 tot 100 :vertag en kijk naderhand wat het tijdsverschil is tussen 0 tot 100 en voila king: nauwkeuriger kan haast niet.
Het is super makkelijk op die manier te meten.
nog iets leuks opgemerkt met de op-com:
De perfecte tool om je 0-100 tijden te meten :D tot op de 100ste seconde nauwkeurig.
Net eff snel geprobeerd van 30-100 in 7,6 seconde al trok ik maar door tot 3500 toeren en begonnen vanuit de 2e versnelling.
mja dat kan je dus exact zien als je bij de motor meetwaarden op opnemen drukt.
net bij mij eff gecheckt met de op-com en daar komt ik tot 264kPa bij een omgevingsdruk van 100kPa. De auto is dan wel gechipt maar is dit niet erg hoog?
als het om een astra h gaat dan is het inderdaad de rede, de klok wordt vanuit je radio geregeld.
1 november 2010 om 21:26 In reactie op: Voor de liefhebber een how2 voor het vervangen van inlaatspr #17750187hier zie je de oude type kleppen in werking:
Speling op de stabilisatie slangen?
je moet wel een aux aansluiting hebben!
dit filmpje verklaart waarom de speedlock functie bij de astra bij velen niet werkt:
http://www.youtube.com/watch?v=4nFUTTLGMMw&feature=related
na het activeren met de op-com moet je dus de knop een tijdje inhouden voordat de speedlock daadwerkelijk wordt geactiveerd.
Edit:
Eff getest en het werkt inderdaad, als je dan de vergrendelknop een tijdje inhoud hoor je een bevestigingstoon en is je speedlock geactiveerd.31 oktober 2010 om 16:39 In reactie op: Voor de liefhebber een how2 voor het vervangen van inlaatspr #17750185
Als dan ook nog iemand een foto kan posten van een ongemodificeerde klep dan kunnen we het verschil mooi zien king:
het gaat goed met de astra’s:
http://www.112brabant.nl/index_main.php?cat=nieuws&sub=fotoreportages&foto_id=4313
31 oktober 2010 om 14:22 In reactie op: Voor de liefhebber een how2 voor het vervangen van inlaatspr #1775018331 oktober 2010 om 08:49 In reactie op: astra h gtc start niet (lampje motorelek. en accu lampje bra #17750682je kan de auto ook uitlezen met door het rempedaal aan het gaspedaal tegelijk in te houden en dan de auto op het contact zetten, de foutcodes komen dat op de plek bij de kmstand te staan.
ik heb gisteren een andere regensensor besteld vanaf ebay. Ik bleek inderdaad de verkeerde te hebben. Dus nu weer even afwachten tot ik die binnen heb.
een waterpomp tang doet wonderen, gewoon naar elkaar toe halen en dan verder de buis opschuiven zeg maar. Heb je niet meer ruimte als je de accu en de accubak los haalt al heb ik hem in een vectra met z19dt nog nooit vervangen.
iemand nog suggesties?
aan de allebei de kanten zitten 2 schroefjes in de wielkuipen, bij de gril zitten een aantal pinnetjes die je moet losmaken (Door drukken naar beneden). vervolgens kan je gril lostrekken en daaronder zitten weer een aantal van dezelfde pinnetjes. ook onder de auto zitten er nog 3. Daarna kan je de bumper lostrekken aan de zijkant.
er zit een klepje in je wielkast. Als je xenon hebt moet je bumper eraf. Bij een stadlichtje is het ook te overwegen om de bumper eraf te halen, scheelt je waarschijnlijk flink wat gevloek etc.
de goedkoopste die ik kon vinden was tot nu toe 300euro in huizen maar dat was veels te ver weg voor mij.
het is overigens wel een 140Ah dynamo.
Die dynamo voor dit blok kost gewoon veel :cry
Bij de opeldealer kost dat ding iets van 700euro ofzo zonder arbeidskosten.
29 oktober 2010 om 16:42 In reactie op: Voor de liefhebber een how2 voor het vervangen van inlaatspr #17750181zou je misschien bij jou een keer kunnen kijken welke nummers op de inlaat staan? Met de nummers die ik in tis had gevonden kom ik er toch niet.
bij de h ook, aan de rechterkant van de onderste middelste grill vanuit voor gezien.
mijn auto weer opgehaald bij de garage met een nieuwe dynamo, wel 440euro kunnen aftikken :( waarvan 350euro voor de dynamo. De oude was van binnen volledig verbrand en kon ook niet meer gemaakt worden.
Ik heb ook één van de eerste en daar zit ook gewoon een klapsleutel bij, dan zou er wel ooit een sleutel bijgemaakt zijn voor die auto. Misschien een sleutel op de sloop zoeken (die van een vectra zijn hetzelfde) en dan alles overzetten.
Ben je een sleutel kwijt geraakt? Een astra h heeft normaal altijd al één klapsleutel en één gewone sleutel.
-
AuteurBerichten
