Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
in de meeste astra’s kan je het ook niet uitzetten, alleen als er een sport knop op zit.
meten :P
maar de 1.8 heeft dus schijnbaar geen 308mm remmen.
het is de diameter van je remschijven, op de 1.9 diesel en 2.0 turbo zitten die wel en die passen gewoon niet in 15″ wielen :)
ook zo erg dat er druppels water aan de binnenkant opstaan?
gisteren had ik nog een potentiële oorzaak gevonden, bij de passagiers kant ligt er op het rubber bij de instap dorpel (in het interieur deel zeg maar) behoorlijk wat water als het heeft geregend, ik heb alle rubbers bij de deur gecheckt maar die zijn toch allemaal goed, weet iemand waar dit water vandaan kan komen?
daar heb ik ook last van maar ook van behoorlijk beslagen ramen ’s ochtends als het koud is.
Het hoort volgens mij niet. Zou wel ergens iets van een lek zitten ofzo.
ligt een beetje aan je remmen, als je 308mm remmen hebt gaat het niet passen.
die andere zou zijn no-claim toch wel kwijt zijn omdat hij waarschijnlijk all-risk is verzekerd (lijkt/leek me een redelijk nieuwe auto) en zijn auto vergoed wil zien.
origineel gepost door Hawke
Met 160 pk zal er toch wel iets meer uit te halen zijn.
Ik heb de teller met 125 pktjes al twee keer op 210 gelegd en moet ook eens naar de autobahn toe.
Zal de tomtom de volgende keer ook meenemen.Inmiddels heb ik hem op 205 gehad in duitsland maar helaas geen vrij baan, het was in ieder geval nog niet op, maar de echte top laat nog even op zich wachten :).
5 deurs hatchbak met 1.9 diesel ;)
Even de boordcomputer laten activeren. Die staat dan gewoon uit. Dit was namelijk ook gewoon een optie bij aanachaf. Bij mij had ik hem ook lasten activeren. Er moet inderdaad een andere code index inkomen. Er is dus niets kapot!
tis2000 eff downloaden, daar staat het allemaal in.
mijn astra”tje” weegt al 1300KG
een 1.9 diesel komt aardig in de buurt (1455kg), een v6 diesel gaat er overheen
how-to originele bluetooth carkit inbouwen astra h
als je het op de originele plek wilt hebben is het veel werk, maar achter het dashboard kastje onder de kachelventilator past hij perfect zonder te rammelen.
In ieder geval zorgen voor goede soldeer verbindingen met krimpkous er overheen.
uhp:
Deze staan geregeld op de engelse ebay voor 100~125 euro incl microfoonschema:
Pin 13 naar Pin 9 Radio (Can-Bus) (twisten met 14)
Pin 14 naar Pin 10 Radio (Can-Bus) (twisten met pin 13)
Pin 27 naar Pin 34 Radio
Pin 11 naar Pin 40 Radio
Pin 23 naar Pin 11 Radio
Pin 16 massaPin 32 naar constante + met zekering ertussen 7.5A of pin 15
Pin 25 naar de witte kabel microfoon
Pin 9 naar de zwarte kabel microfoonde microfoon moet onder het roostertje bij de binnenverlichting (het roostertje zit er nu al).
connector (is grijs):
http://home.btconnect.com/nickargue/images/omega/Mid%20Gid%20Cid%20Connector.JPGprogrammeren in onderdelen radio, cim, display en climate control (mist je deze hebt)
er moet overigens ook een gid of cid display inzitten (je hebt kans dat die er nu niet inzit)
gid display:

cid display:

(schema met dank aan speaker :) of tis2000:P)
Kopie van een eerdere post van mij:
als je het op de originele plek wilt hebben is het veel werk, maar achter het dashboard kastje onder de kachelventilator past hij perfect zonder te rammelen.
In ieder geval zorgen voor goede soldeer verbindingen met krimpkous er overheen.
schema:
Pin 13 naar Pin 9 Radio (Can-Bus) (twisten met 14)
Pin 14 naar Pin 10 Radio (Can-Bus) (twisten met pin 13)
Pin 27 naar Pin 34 Radio
Pin 11 naar Pin 40 Radio
Pin 23 naar Pin 11 Radio
Pin 16 massaPin 32 naar constante + met zekering ertussen 7.5A of pin 15
Pin 25 naar de witte kabel microfoon
Pin 9 naar de zwarte kabel microfoonde microfoon moet onder het roostertje bij de binnenverlichting (het roostertje zit er nu al).
connector (is grijs):
http://home.btconnect.com/nickargue/images/omega/Mid%20Gid%20Cid%20Connector.JPGprogrammeren in onderdelen radio, cim, display en climate control (mist je deze hebt)
er moet overigens ook een gid of cid display inzitten (je hebt kans dat die er nu niet inzit)
gid display:

cid dispaly:

(schema met dank aan speaker :) of tis2000:P)
heb je er ook 309mm remmen opzitten of een andere maat? er zijn ook opc’s met 322mm remmen namelijk
als het 309mm schijven zijn moet 16″ net passen.
7 november 2010 om 20:31 In reactie op: Astra J sedan en roadstar ??????? (en ook nog de H sedan) #17756293die zou wel weer in de oostbloklanden worden uitgebracht, daar rijden nu ook genoeg astra h sedans rond.
origineel gepost door yzf1kr
origineel gepost door McLambo
origineel gepost door yzf1kr
Vandaag nog even wat dingen aangepast:– Regensensor uitgeschakeld, dat ding werkt toch voor geen meter. Rij nu met variabele interval, veel prettiger.
– Dagrijlicht ingeschakeld (Standje 4: Standaard Opel) in het voorjaar zet ik hem wel weer uit.
– Benzine verbruik bijgsteld, ik heb hem nu binnen 1% van werkelijkheid. Beter lukt niet, want de meter is niet echt constant.
– Wielomtrek aangepast ivm winterbanden.Blijft leuk speelgoed die OPCOM.
Wat is precies het probleem met je regensensor? Bij mij werkt ie dan weer uitstekend. Heb hem altijd op standje 2 van de 4 staan.
Ik heb die optie van dagrijlicht ook zien staan.
Wat doen de verschillende standen?
De regensensor heeft naar mijn mening een beetje te veel een eigen wil. Bij 2 druppels regen beint hij al te wissen, en als op het andere moment je hele ruit vol zit met spatwater doet hij niets.
Nou moet ik toegeven dat ik mijn ruitenwissers ook erg weinig gebruik tov anderen. Als ik hem op de interval heb staat, hebben anderen hem al vaak op de orkaanstand. Maar ik heb liever wat druppels op de ruit dan gezwabber voor mijn ogen.
Standje 1 van de interval bevalt me op dit moment erg goed.
probeer je voorruit eens goed te ontvetten, dat wil ook nog wel eens adhd werk van een regensensor veroorzaken.
Ik heb de laatste tijd een paar keer mijn ingebouwde regensensor proberen te activeren maar hier lijkt toch een kleine bug in op-com te zitten. Als hij op niet-aanwezig staat werkt hij goed, zet je hem op aanwezig werkt hij niet.
hmm lekker logisch weer.
Als ik hem met de op-com op niet-aanwezig zet dan werkt hij wel gewoon en geeft hij bij status lichtsensor ook gewoon OK aan.
maarja ik blijf er nu maar gewoon vanaf dan, hij werkt :D
Maar dit houd ook in dat ik nog gewoon een goede regensensor over heb.
Iemand interesse?
vandaag de sensor binnengekregen en gemonteerd maar het werkt nog steeds niet :fy1.
De sensor was helemaal nieuw dus zeker goed.
Iemand nog suggesties? Alle bekabeling is zeker goed (3x gecheckt).
na beneden doen en 5 seconde vasthouden, vervolgens naar boven en hem daar ook 5 seconde vasthouden.
het blijkt in ieder geval zeker een gemodificeerde variant te zijn dus aan de inlaat ligt het niet.
Iemand nog suggesties voor wat de oorzaak kan zijn? Want het begint aardig te irriteren.
Het lijkt de ene keer op op inhouden en de andere keer weer net alsof je een duw in de rug krijgt. het gebeurd tussen de 2200 en 2500 toeren heb ik gemerkt.
een bandenstandaard gehaald bij de makro zodat de wielen mooi vrij van elkaar liggen voor opslag van de zomer en winterwielen.
-
AuteurBerichten