Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door speaker
Dat is je EGR-klep of …. de luchtstroom in je luchtfilter. Daar zit een rare toeter in ( om het geluid te dempen ) maar die schijnt , volgens vectra-c.com , dat inhouden te weeg te brengen.Hij verzameld als het ware eerst alle power en knalt die er dan in 1 keer uit !
de egr klep is vernieuwd, afgedopt en uitgeprogrammeerd, de luchtfilter kan ik inderdaad ook nog even aanpassen.
ik overigens niet vanaf welk jaar de modificatie vanuit de fabriek is toegpast (als dit uberhaupt het geval is). Maar het is dus wel makkelijk te herkennen (blauwe versus gele stekkers)
het hikken rond de 2000~2400 toeren lijkt weg te zijn nu maar het inhouden bij +/- 2500 toeren en veel gas nog niet :(
je hebt wel speciaal gereedschap nodig (tenminste, het is beter voor je koppeling). maar er zijn hier een aantal mensen die er alles vanaf weten inmiddels, er is ook ergens een topic op dit forum daarover.
waar zit dit op het blok?
Daar stonden ze helaas niet op, heeft iemand anders nog suggesties?
origineel gepost door afterburner27
origineel gepost door 14XE
Dit zou betekenen dat als ik met m’n portofoon langs je auto zou lopen, dat je PDC aan de haal gaat.
Als je voor de sensoren loopt wel ja :jerry
Maarre, hoever zitten de balasten van de sensoren vandaan?
Bij mij zitten ze er slechts enkele cm’s vanaf en dat gaat ook gewoon goed als zijn het wel originele gm balasten, misschien dat die beter zijn afgeschermd..
21 november 2010 om 16:27 In reactie op: Waarom hoor ik iedere dag dat OPELS SLOPELS zijn ? #17757218paar voorbeeldjes:
3x een slot wat niet werkt (astra h 1x, en 1x vectra c en 1x bij een corsa b)
thermostaten
dynamo’s
stabilisator stangen
raar geknak bij de ophanging
vlug beslagen ruiten
egr klep (hier moet ik toegeven dat andere merken er ook veel last van hebben)
elektrische storingen.
stotteren (hebben bij alle auto’s hier wel ooit last van gehad met verschillende oorzaken).
dat rubber bij de handgrepen wat af gaat bladderen.mijn vader is overigens ook hard aan het twijfelen of de volgende nog een opel wordt.
meer van dit soort dingen allemaal.
Op zicht rijden de auto’s wel gewoon fijn en zien er goed uit maar de kwaliteit laat toch wat te wensen over. De insignia heeft overigens nog geen enkel probleem gehad :) maar die is ook nog geen jaar oud en heeft pas 40k gehad.
als je een aux aansluiting heb kan je zo’n icelink kopen, daarmee kan je ook usb sticks gebruiken.
21 november 2010 om 13:18 In reactie op: Waarom hoor ik iedere dag dat OPELS SLOPELS zijn ? #17757216ik moet zeggen dat ik opel ook niet echt fantastisch vind, ze hebben toch vaak kleine mankementjes.
Ik heb er zelf 1 en één daarvoor een andere gehad, tevens nog 2 andere opels hier op de oprit en mijn vader heeft een stuk of 5 gehad. We hebben eigenlijk nooit grote mankementen gehad maar wel veel kleine mankementjes die samen toch vaak nogal kostbaar worden. Ik zit er zelf toch hard over te twijfelen of de volgende weer een opel wordt.
ik had het vorig jaar eind februari ook nog gekregen, gewoon gevraagd of ik nog mee kon doen met de kerstkorting en dat kon gewoon :)
het gaat goed met de opc tjes in mierlo de laatste tijd,
naast de eerder genoemde insignia opc, een zilveren zafira a en eenarden blue zafira a.
ik had het slot er zojuist even uitgehaald en er viel me direct iets op; op de pinnetjes bij de stekker zit behoorlijk wat corrosie, dit zou dus wel een oorzaak kunnen zijn (hoe kan hier ooit vocht bijkomen????). Ik heb het slot nog wat verder opengehaald en er zit een vrij standaard microschakelaartje in, deze is op zich ook nog wel los te vervangen, in ieder geval beter dan een slot van 90 euro.
origineel gepost door yzf1kr
origineel gepost door opel-limbo
Nope, nie filter nie idd. Kannie ook nie dicht gaan zitten nie!!!Greetz Roel zonder filter nie!!!!
Idd, ben blij dat ik geen filter heb.
Verbaas me wel af en toe over de rookpluim achter de auto als ik even lekker doortrek. :o
Moet je vaker doortrekken :P dan wordt het al snel minder:vertag
Ik had in het begin van dit jaar een ipf aangeschaf, werkt op zich ook vrij goed al duurt het rustig 3 maanden voordat je een aangepaste map krijgt (als je van de standaard waardes wilt afwijken).
leuk…. weer 100 euro :puke
ik zie er in epc 2 staan:
1 13126497 51 76 323 SLOT, COMPLEET, ACHTERKLEP (VOOR BESCHERMING TEGEN DIEFSTAL)
1 13117285 51 76 322 SLOT, COMPLEET, ACHTERKLEP (BEHALVE BESCHERMING TEGEN DIEFSTAL)
Welke van de 2 moet ik hebben? Morgen dan maar wel eerst die kabel checken.
één ding weet ik in ieder geval zeker, de volgende keer geen opel meer.
origineel gepost door sw_reijnders
tuurlijk hangt er een prijskaartje aan . . . wat wil je anders met een benzine motor ;)maar hij vraagt wat kan . . . en dat kan :)
hoeveel pktjes levert dat op? :wub
exact hetzelfde dus als bij jsgsi.
Normaal staat isuzu motoren toch bekend als betrouwbaar…
origineel gepost door twannie35
opel vernieuwd iedere 5 jaar het model…..op het moment van uitkomst van een bv corsa d…wordt er eerst een face lift gedaan om de andere delen als het ware op te maken….als er 5 jaar verstreken zijn komt er een geheel nieuw model….de facelift heeft hij begin dit jaar gehad ;)
inmiddels heb ik 4 connectors besteld, ik zal laten weten of het iets heeft uitgehaald.
ze hebben daar wel veel engelse auto’s, weet niet of daar nog verschillen inzitten?
jsgsi had laatst ook zo’n 1.7 diesel astra met een gescheurde cilinder, daar zwerft hier nog ergens een foto van rond.
Edit:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=133343&page=1#pid1754902Misschien zijn ze toch niet zo oerdegelijk dan wordt beweerd?
moet toch voor minder te doen zijn? +/- 1700 euro voor een goede motor op de sloop. En dan de inbouw nog.
de 3e connector ziet er wel een beetje verglaasd uit tov de rest, dit zou wel weer duiden op warmte.
Ik ga overigens ook dit checken:
http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?t=119346Dan heb ik volgens mij alles wel gehad:
-egr
-inlaat (zat gelukkig al een nieuwe op toen ik hem kocht)
-map/turbo sensor
-injector stekker
-gasklephuis
-dpf heb ik niet
-software (zit inmiddels software van eds in).hopelijk is dan het gestotter afgelopen
origineel gepost door yzf1kr
origineel gepost door Nick-GSI
draadbreuk bij de stekker op de 3e injectorNee, geen draadbreuk.
Corrosie in de stekker.
Waarom nou voornamelijk de 3e weet eigenlijk niemand.Maar het komt bij de andere stekkers ook wel voor, alleen minder vaak.
Zo’n opel setje kost iets meer als een tientje. En komt van Delphi. Zelf zoeken kan wel, maar loont naar mijn mening de moeite niet.
Schijnt te komen omdat bij de 3e injector de motor warmer wordt dan bij de overige 3 injectors. Daarom is de 3e er gevoeliger voor, maar het kan ook optreden bij de andere injectors.
-
AuteurBerichten

