Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[rquote=1845487&tid=137948&author=stefanDTI]Gewoon je Dynamo laten reviseren,
Dat heb ik ook gedaan.
ze vervangen dan je diodebrug , de oliekeering van de vacuumpomp , de koolborstels en evt de spanningsregelaar.
[/rquote]
Bij mij was de dynamo compleet vastgelopen en verbrand van binnen (behoorlijke pak rook onder de motorkap vandaan). Die kon niet meer gereviseerd worden.
is het voor de esp niet gewoon alleen een kwestie van de abs pomp vervangen?
bedoel je niet esp?
ligt aan de leeftijd van je radio
net eff nog een keer goed gekeken onder de motorkap en ik zag dat de turbo slang tussen de intercooler & inlaat een stuk eraf geschoven was (tot halverwege). Ik had dus meteen even een nieuwe slangen klem gehaald en de slang weer goed vastgezet, net tijdens een proefritje had ik het geluid niet meer gehoord :thumbsup. Eff kijken of het weg blijft :).
de montagepunten zijn bij een face-lift grill anders
wat waren de kosten bij jou?
ja hij floot altijd al inderdaad, maar meer een luchtaanzuigend fluit geluid. Dit klikt toch wat anders maar ik vermoed (misschien ook niet?) dat het van de turbo af komt.
het gaat om de z19dth.
Er zit wel wat olie in de slangen van de intercooler maar dit schijnt altijd zo te zijn bij een z19dth vanwege een rare constructie in de motorventilatie. Ik hoef bij de auto zelf nooit olie bij te vullen in ieder geval.
De turbodruk zou ik denk ik ook kunnen meten met de op-com toch?
Als je het meeste licht wilt moet je naar 4300k (spierwit), alles daarboven geef minder licht.
Ik vind het zelf tot 6000k net gaan al zit daar vaak ook al teveel blauw in. Alles daarboven is naar mijn mening gewoon lelijk en geeft ook nog eens minder licht.
ik was een beetje aan het kijken naar je koppel (430nm), ik ben wel benieuwd hoe dat zich houd op de m32 (in theorie tot max 320nm).
Ik ben zelf nooit verder gegaan dan 340nm om die reden.
Volgensmij is de 1.7 bijna hetzelfde alleen iets groter en zonder turbo. die van mij had toen 230k gelopen zonder dat er ook maar één drup olie in hoefde.
heb er ook ooit één gezien met 450k erop:D
je hebt de cd30 met en zonder vouw.
met de 1.5td hier ook goede ervaringen. 100k mee gereden zonder enige problemen. en idd zelf met -20 meteen lopen. Die blokjes zijn haast niet kapot te krijgen.
even het woord “sheet” aanklikken.
1 op 17 moet goed haalbaar zijn met zo’n corsatje.
sommige uit 1998 roesten, sommige niet :), goed kijken dus bij aanschaf.
17 januari 2011 om 20:19 In reactie op: radio werkt prima :d maar als ik hem opzet dan is datum weg #17799901kan ook ja
17 januari 2011 om 20:10 In reactie op: radio werkt prima :d maar als ik hem opzet dan is datum weg #17799899ik heb toen grijs/rood bij het display doorgeknipt.
Bij de radio is de kleur volgensmij anders. Er zit nog ergens een klein blokje tussen, als je hem bij de radio doorknipt haal je ook je antenne versterker er tussen uit of iets anders(het was in ieder geval beter om hem bij het display door te knippen).[rquote=1844718&tid=140741&author=corsaboy]20k per jaar is nog steeds niet rendabel voor een diesel.
Over het algemeen is het omslag punt op dit moment een kleine 40k per jaar.Bij ons rijden er genoeg benzine auto’s met 35-40k per jaar.
Ik draai 45k per jaar en rij gelukkig nog wel diesel.De diesels zijn vaak erg duur in de belasting.
DIt kun je zelf allemaal uitrekenen, ff site van de belastingdienst erbij en het gemiddel verbruik van je huidige en een gemiddelde diesel en dit ter vergelijking met je huidig aantal km’s per jaar.[/rquote]maak er maar 16~17k per jaar van, bij een corsa b waarschijnlijk nog minder. Voor een corsa b 1.5td die we toen hadden kwamen we bij een omslagpunt van 13k. Als je een nieuwe auto koopt wordt het verhaal anders.
Ik heb het eens uitgerekend onlangs voor mijn astra h diesel en dan ook alles meegenomen:
verzekering
verbruik
wegenbelasting
brandstofkosten
onderhoud.Ik heb toen een excel sheet gemaakt om het uit te rekenen. Stuur maar een u2u met je mail erin als je hem wilt hebben :)
Ik had er nog eff over na zitten denken,
Eigenlijk heb je maar één forum nodig waar je alle how-to bij elkaar zet aangezien er bijv ook veel how-to’s zijn die op meerdere type auto’s van toepassing zijn.
Het moet dan wel een voorwaarde zijn dat er altijd het type auto in een tag geplaatst moet worden.
bijvoorbeeld “[astra-h/vectra-c] Navigatie inbouwen”
Dit forum zou je dan bij onder de modellen kunnen plaatsen, op deze manier is het ook eenvoudig te realiseren.
17 januari 2011 om 19:44 In reactie op: radio werkt prima :d maar als ik hem opzet dan is datum weg #17799897grijs/rood was het toch (bij een corsa b dan)
wat voor blok heb je dan? (2.0T?)
Op zich best netjes voor in een astra :)
Zit er daar eigenlijk ook een m32 versnellingsbak in?
of misschien de gasklep (ook even een keertje schoonmaken).
het viel me gisteren op dat het bij de insignia van mijn vader ook is, daar is het peil ook ongeveer een cm of anderhalve cm gezakt sinds dat hij hem heeft (11 maanden).
-
AuteurBerichten