Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ja het luchtaanzuig geluid heb je inderdaad altijd.
Het fluiten wat ik nu heb was er eerst niet, dat is echt ineens komen opzetten.
[rquote=1849716&tid=123157&author=wim-v6]Me verbaasd hoelang zo’n Astra-H 1.9 CDTi blijft draaien met een kapotte dynamo en gewoon nergens geen lampje Werkend meer te bekennen.
Reed op laatst Zonder Remlichten zelfs, helemaal niks meer, gewoon saai, alles donker.
heb m gewoon voor de deur kunnen parkeren.
en ook verbaasd over de kilometerstand van kapot gaan dynamo trouwens, slechts 133.000km.
Willem[/rquote]
die van mij was ook bij 125.000km kapot gegaan, schijnen nogal snel kapot te gaan.
vandaag had ik de motor flink doorgetrapt een aantal keren nadat hij goed warm was. Hij rookt nu niet meer (blauw of zwart) en hij rijd ook nog gewoon goed. Het oliepeil zit ook nog gewoon op de max (nu 7000km met de olie gereden).
De fluittoon is er nog wel maar dat kan dan misschien ook komen omdat er ergens een klein lekje zit in één van de slangen ofzo?
Hier heb je ze volgens mij ook voor een redelijke prijs:
http://www.starterdynamo-online.nl/c-122440/dynamos/[rquote=1850916&tid=141230&author=wim-v6]Wel apart eigenlijk, heb hier een redelijk full opt. Astra-H 1.9 CDTi staan, en daar zit in 105 amo dynamo op van Denso, oo japans dus, en deze is dan ook echt GROOOOTTTT qua afmeting vergeleken bij mijn 100a Delco Remy dynamo.
Willem[/rquote]
die van mij is 140Ah (ook Denso) vanwege de quickheat functie (hier heb je eigenlijk geen zak aan).
Een half jaar geleden kapot gehad. 350euro voor alleen de dynamo :o.
Hij is inderdaad behoorlijk groot dus ik weet niet of die bij jou ook gaat passen.
de egr is bij mij al een tijdje afgedopt, een tijdje terug heb ik ook de gasklep een keer schoongemaakt en daar zat ook enorm veel drab in.
Misschien dan inderdaad maar een keer flink trappen als de motor goed warm is gereden. en dan maar zien of het beter wordt of dat de turbo er mee ophoud.
mja eerst hoorde ik alleen het lucht aanzuig geluid, nu dus ook de fluittoon.
Misschien nog tips om het schoon te krijgen?
er is volgensmij geen terugroepactie van geweest. Zelf is het overigens ook goed te doen.
ik ben ook al lang blij dat ze het zo zeggen (ben overigens sowieso tevreden over die garage), veel andere garages zouden er gewoon een nieuwe turbo op hebben gezet. Mijn dynamo hebben ze een half jaar geleden ook relatief goedkoop gemaakt.
Ze hebben nu dan die forte diesel cleaner erin gedaan om het “uitlaat” gedeelte van de turbo schoon te maken. Maar zou het inlaat deel nu eigenlijk ook niet gereinigd moeten worden of dit die verstelbare schoepen alleen aan de buitenkant en is hij aan de binnenkant niet verstelbaar?
ik heb er een 140ah inzitten :agent.
dus die zijn eventueel ook te krijgen.
bij mij knippert die alleen als ik de knipperverlichting aan heb.
vandaag heeft de auto bij de garage gestaan maar ik heb hem weer mee terug gekregen. Ze geloofden toch niet dat de turbo kapot was maar dat hij misschien vervuild was (het geluid kwam wel van de turbo af). Er zit schijnbaar een verstelbare schoep in die dan misschien was stug ging. Er is ook geen vermogensverlies dus en hij rookt niet abnormaal (er was nu nog maar nauwelijks blauwe rook).
Ze hebben er nu 2 potjes van die forte diesel cleaner in de tank gegooid (zit nog +/- 10liter in) om te zien of het dan was gereinigd wordt via de uitlaatgassen.
is hij al klaar? Of heb je het te druk met rondrijden in de zafira:cool:?
maar wat is de schade nu eigenlijk?
en bijv een turboslang dichtknijpen of lukt dat dan eigenlijk ook niet of de uitlaat dicht houden ofzo?
met een kapotte turbo ja, als er teveel olie in de luchtinlaat komt slaat de auto op hol.
oke, en op dat moment is hij nog wel uit te zetten mocht het gebeuren?
of kan ik misschien nog ergens een sensor lostrekken om te zorgen dat hij in noodloop gaat en de turbo ook uitstaat/langzaam draait.
Morgen dan maar met een zo laag mogelijk toerental naar de garage rijden. Zijn er nog voortekenen van het op hol slaan?
[rquote=1849463&tid=140773&author=stefanDTI]Op een ophol geslagen diesel motor kan je alleen af krijgen door
het inlaat kanaal af te dichten zodat hij geen lucht meer krijgt.
maar eer dat je dat voor elkaar hebt is het al te laat.
een ophol geslagen diesel draait meet dan 6000RPM. [/rquote]
hoe wilt de motor eigenlijk nog draaien terwijl hij stil in de 6e versnelling staat? Lijkt me stug dat die dan de auto nog voort kan duwen.
ja als ik gas geef komt er wel een blauwe walm, niet heel erg veel maar je ziet het wel als je stil staat.
ja ik ga er morgenochtend meteen mee naar de garage, een paar km moet nog wel lukken hoop ik.
Een op hol geslagen motor kan je toch nog wel gewoon uitzetten door hem in de laatste versnelling te zetten dan de koppeling bot op laten komen of werkt dat dan ook niet meer?
ik zag er nu eentje op marktplaats gereviseerd voor 325 euro. misschien daar maar iets mee doen.
Het is overigens wel zo dat ik het laatste anderhalf jaar af en toe de waste gate hoorde met een beetje een “schrapend geluid”. Kan het zijn dat dit de turbo heeft kapot gemaakt?
er stond idd Safira :jerry
ja hij moet nu gewoon meteen gemaakt worden inderdaad aangezien ik regelmatig lange ritten heb en dan zit ik daar echt niet op te wachten.
De bak komt me nu onderhand wel redelijk de strot uit :argue
Weet iemand wat normaal de kosten zijn bij een z19dth motor voor het vervangen van de turbo aangezien bovengenoemde prijs voor een VW was.
Hij begint ook blauw te roken :cry
Kan het gevaarlijk zijn voor de motor als ik hiermee doorrijd totdat hij er echt mee op houd?
Weet iemand misschien iemand of een goed bedrijf die dit relatief goedkoop kan maken?
-
AuteurBerichten