Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
5 februari 2011 om 17:38 In reactie op: Automatische verlichting – Leuk; maar hier heb ik dus niets #17805924
bij de astra h werkt het ook zonder auto lichtschakelaar. Zou dat bij de vectra anders zijn?
de rgb kabel is gewoon hetzelfde.
Her makkelijkste is om gewoon een aftermarket antenne aan te schaffen met fakra stekker dan de originele. Met de originele antenne moet je een kabel van voor tot achter leggen.
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=139061
je hebt daarnaast nog nodig:
gps antenne met fakra connector
rgb kabel
cid displayen je moet even controleren of pint 37 van de radiostekker bezet is, dit is het snelheidssignaal van de abs unit, die heb je ook nodig. Als je die niet hebt moet je een kabeltje trekken naar je abs unit.
ik heb wel een losse dvd100 liggen, maar dan moet je nog wel een scherm en gps antenne kopen.
4 februari 2011 om 22:09 In reactie op: passen 225 45 17 banden met 7J ET39 velgen onder een Astra H #17811174ik heb zelf 225/40/18 en die omtrek is net een tikje groter dan 225/45/17 dus het moet gewoon passen. die maat die ik heb is ook gewoon een originele maat.
4 februari 2011 om 19:40 In reactie op: Opel Zafira met kapotte koppeling na 11.000kms UPDATE #17810170mijn astra h met 1.9 motor had ook na 5000km een nieuwe koppeling gekregen. misschien gewoon een fabrieksfoutje.
rechtsboven het dashboardkastje zit ergens een massapunt.
ik had een jaar geleden mijn thermostaat vervangen, hij kwam niet verder dan 65 graden toen. met de nieuwe thermostaat kwam hij maar net tot 80 graden en met heel veel doorgassen op maximaal 85graden maar viel dan snel terug.
Het zat me toch niet helemaal lekker dus ik heb er nu weer een nieuwe ingezet. Deze is wel goed, en de motor wordt nu tijdens normaal rijden 89~90 graden en hij komt ook sneller op temperatuur nu.
waarschijnlijk 200+ ofzo aangezien hij nu ook een opc heeft :).
180PK is ook niet echt schokkend met dat gewicht van de astra j tegenwoordig.
komt er eigenlijk nog een 2.0l turbo?
de motor is niet zo heel fantastisch nee, erg gevoelig en vaak zijn het ook dure reparaties.
aandachtpunten m.b.t. de motor:
-wervelkleppen
-Egr klep
-vliegwiel
-thermostaat
-de intercooler kan schijnbaar nogal vlug kapot gaan.je kan ook een certificaat vragen waar je schadevrije jaren opstaan, dan kan je ze langer meenemen.
via can-bus is nagenoeg alles aan te sturen in de auto, tot de ledjes van de knopjes afzonderlijk aan toe ;).
Ik heb overigens een kapotte op-com gesloopt om en die connector gebruikt waar ik de hls aan heb gesoldeerd, de pinnetjes die onder aan de hls zitten zijn namelijk nogal zwak als je hem er regelmatig uithaalt.
dat kan ook zolang je maar niet stuurt :P
Als je rijd gewoon nogmaals de settings knop een paar seconde inhouden, dan komt er weer test mode off in het display.
ik heb ook gewoon de mistlampen en parkeerlichten gebruikt vanwege de xenon. Het ziet er ook wel mooi uit die 2 samen al “follow to the car” lichten
ik heb hem nu een jaartje in m’n astra zitten, werkt best leuk dat dingetje, daarmee kan je bij de astra h ook de temperatuur van de motor in de odo meter laten weergeven omdat die niet bij de gewone tellers zit. Helaas is er bij de astra h geen bochten verlichting mogelijk omdat de lampen niet apart worden aangestuurd.
bij mij loopt de ecu ook ongeveer 50km achter t.o.v. de ipc, wel een stuk minder natuurlijk maar eigenlijk ook raar.
zo’n box houd je motormanagement voor de gek, dit gaat niet altijd goed (Vaak wel overigens).
Beter gewoon laten chippen.
het is wel een pokkewerk bij die auto.
ik was vergeten hier weer te reageren, ik had dit wel al in jou topic gezet:
Hier had ik onlangs hetzelfde probleem. Ik heb de besturings module die eronder zit (in geval van ecc) een nachtje in de alcohol gelegd om al de vocht aanslag eraf te krijgen en nu werkt hij weer! Er waren echt liters water naar binnen gekomen tijdens het wassen. de module zat ook vol met water.
Ook hier was de afvoer onder het interieurfilter verstopt geraakt door rotzooi.
kosten: een paar euro voor een potje alcohol.
Dat was dus bovenstaand probleem. ik had het uiteindelijk goedkoop kunnen maken :)
Kan het nog tot extra slijtage lijden omdat de filter meer doorlaat of valt dat wel mee bij een inlegfilter?
Het is klapperen/knakken. Er zit geen speling op de stabilisator stangetjes dus daar zit het hem niet in. En ook geen troep in de kofferbak :). Krijg je bij slechte draagarmrubbers niet meer kraken dan klapperen/knakken?
of gewoon de sleutel eruit en weer terug, dan staat het ook weer uit.
distri hoeft bij de z19dth pas bij 150.000km
zorgen dat het probleem opgelost wordt en het vocht niet meer in de auto komt.
Filter checken
recirulatieklep controleren
controleren op lekkages (iemand met de tuinslang rond je auto laten lopen en hopen dat je het ergens ziet).Het wordt er in ieder geval niet beter op voor je versterker. Ik had een tijd geleden in mijn astra h, al een behoorlijke tijd veel vocht in de auto. Op een gegeven moment deed het slot van de achterklep het niet goed meer, er bleek flink wat corrosie op de pinnen te zitten, vermoedelijk door dat vocht in de auto.
-
AuteurBerichten