Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Op zich zijn het goede auto’s en het is ook een fijne motor om mee te rijden maar helaas ook een vrij gevoelige motor, let op de volgende dingen:
EGR klep
wervelkleppen (als het een z19dth of z19dtj motor is)
vliegwiel
In mindere mate de versnellingsbak (bij een fluitend geluid in de 5e of 6e versnelling laten staan als komt dit niet zoveel voor).En zorg ervoor dat bij je distributieriem ook zeker de waterpomp wordt vervangen.
Het komt door één van deze dingen:
http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=186999een cid scherm is sowieso groter en dat is een breedbeeld scherm dus dat moet je zo kunnen zien.
Je moet alleen even opletten met de cid schermen van 2004 en begin 2005, die werken niet op alle cd70’s. Voor de rest maakt het allemaal niet zoveel uit zolang die maar vrijgeschakeld is.
[rquote=1900454&tid=142237&author=Klanderman]M32 is de toch de 6 bak van de OPC en de turbo motoren? Die zit toch echt niet in een 1400…[/rquote]
ah daar had ik inderdaad even overheen gelezen. Hij zit overigens ook in de 1.9 diesels.
is het een m32 versnellingsbak (bij de astra h station van de topicstart)? Daar zit slechte varianten bij die op deze manier beginnen.
Het geluid is weg!
Nadat ik gisteren het topic een schop had gegeven kreeg ik stom toevallig vanochtend nieuwe software van eds toegestuurd (na 3 maanden zeuren bij EDS) omdat ik wat meer vermogen wilde, en het geluid komt nu ineens niet meer voor en hij hikt ook niet meer en houd ook niet meer in wat hij eerst ook nog af en toe deed:wors.
Wel apart, bij de originele software had die het geluid, toen bij de software van eds ook (160PK software van een jaar oud). Nu heb ik er software inzitten voor 150PK met de sportknop uit en 180PK met de sportknop aan en het geluid is weg en hij loopt weer perfect.
Misschien dat eds nieuwere software heeft gebruikt de laatste keer??
officieel bij 150.000km pas al is het wel aan te raden om het bij 120.000 al te doen. De waterpomp moet je gewoon meevervangen;)
Je beschrijft het inderdaad goed.
Het is een schavend geluid (moeilijk te omschrijven) en dan lijkt het net alsof je iets terug hoort gaan heel snel op het eind (dit allemaal nog binnen een halve seconde).
Ik heb overigen mij egr afgedopt en die is tevens uitgeprogrammeerd.
Ik heb er bij mij overigens ook een gemodificeerde inlaatspruitstuk opzitten, misschien dat dat er nog iets mee te maken heeft?
Even nog een schopje tegen het topic, het schavend geluid komt bij weer geregeld voor nadat het een tijdje minder is geweest.
Hier even een opsomming van de kenmerken:
-schavend geluid bij het loslaten van het gaspedaal tussen de 2000 en 2500 toeren.
-het geluid komt niet altijd voor (met een warme motor komt het meer voor)
-de koppeling lijkt er volledig los van te staan
-Het geluid hor je maar een fractie van een seconde
-Het is geen ratel
-Het komt met name voor als je hem langzaam laat oplopen naar de 2000~2500 toeren en dan snel los laat.
-Bij volledig gas geven tot 2000~2500 toeren komt het minder voor.
-Laten chippen bij eds heeft geen verschil gemaakt.Iemand nog een idee wat het kan zijn wat ik erger me er toch behoorlijk aan.
Je kan veel makkelijker saamhorigheid de dvd’s van de dvd90 komen dan de cd’s van de cd70. Voor de dvd90 jan je namelijk ook BMW navigatie dvd’s gebruiken :p
Ik heb de opc veren gekocht :), ik ga het eerst daarmee uitproberen en dan kan ik altijd nog kijken of ik voor de eibach veren ga.
Dus als het goed is gaan jullie binnenkort hier wat nieuwe foto’s van mijn auto zien :) (als ik weet hoe je die veren moet monteren).
Ik had deze how-to nog gevonden:
http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=217591Is dat de makkelijkste manier om de voorste veerpoten los te maken? Op die manier blijft de schotel gewoon aan de auto zitten of niet?
Ik had de opc veren nog gevonden voor 80euro dus dat scheelt ook wel wat in de keuze :).
Ik ga denk ik voor de opc veren, dat zou dit als resultaat moeten opleveren:

Heeft er misschien iemand een how-to voor het monteren van de (voor veren) veren?
Ik zag me eigenlijk af te vragen, kan je het beste heel de veerpoot eronderuit halen of meteen de middelste moer van bovenaf losmaken zodat de veer meteen los komt en het bovenste stuk aan de auto blijft zitten?
[rquote=1896677&tid=144986&author=Erwin]Ik heb dit weekeinde de zomer velgen en banden er weer op laten zetten. Voor het monteren zijn de velgen nog gebalanceerd, toch trilt de auto tussen de 120 km/h en 140 km/h alsof je over een onverharde weg aan het crossen bent.
Het ligt niet aan de auto, want ik had voorheen de originele GTS velgen met winter banden er op die volledig trilling vrij waren.
Iemand enig idee waar het nog aan kan liggen?[/rquote]
Dit had ik dus ook. Na 3x balanceren was het pas goed! De laatste keer hadden ze het met een geavanceerder apparaat gedaan die met een laser aanwees waar de gewichtjes moesten komen. Nu is het perfect. Balanceren schijnt een kunst te zijn.
Dat dus, hij wordt gewoon een stuk stugger, dat is alles eigenlijk.
Ik woon wel in de buurt van eindhoven. Maar ik heb wat rondgekeken naar de onderdelen maar helaas wordt het haast onbetaalbaar :mad:.
20 maart 2011 om 17:38 In reactie op: Vraag aan mensen die ook EPC hebben of er mee werken.. #17841585je kan zoeken op het nummer, zo doe ik het meestal, dan kom je ze vanzelf allemaal tegen.
Dat verklaart :).
De vraag anders dan: wat heb je nodig om te upgraden naar een ids onderstel (die is toch 2cm lager of niet?)
Ik heb epc nog even zitten doorspitten en gekeken welke veren de sport varianten hebben (de origineel verlaagde dus).
En ik kwam de volgende onderdeel nummers tegen:
Voorveren: 93182922
achterveren: 93178632Deze veren zouden dan toch voor een verlaging van +/- 2cm moeten zorgen of niet?
De prijs van de veren is wel achterlijk. €350 voor de voorveren en nog eens €350 voor de achterveren. Weet iemand misschien waar ze goedkoper te krijgen zijn?
Dat is zeker niet het geval.
Alle sport uitvoeringen hebben wel altijd de sportknop voor de andere gasreactie en stuurreactie en zijn ?standaard 2cm verlaagd?.
IDS+ is altijd een optie geweest.
Hmm, dat is duidelijk.
Nu heb ik de 5 deurs hatchback njoy uitvoering.
Is de sport variant van de 5-deurs nu eigenlijk 2cm lager? En zijn dat alleen de veren die anders zijn of ook de schokdempers?
je kan het instellen met de tech2/op-com, je hebt 5 varianten of uit daarin.
Het gaat om de kachelmotor/aanjager die achter het dashboard kastje zit.
Hij lijkt achter vast te zitten maar ik zie daar geen schroefjes meer zitten. Onder de kachelmotor zit ook de luchtverdeling naar de voeten maar die kan ik ook niet loskrijgen waardoor je er enorm slecht bij kunt.
niemand?
Dat laatste heb ik inderdaad ook, werkt perfect.
Wielen laten balanceren terwijl ik het vorige week ook had laten doen.
Ze hadden het de vorige keer flink verprutst, nu is het wel perfect :).
Balanceren schijnt ook een kunst te zijn.
-
AuteurBerichten