Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
19 juli 2011 om 19:48 In reactie op: Originel koplampen astra H vervangen door xenon koplampen #1787378518 juli 2011 om 19:54 In reactie op: Originel koplampen astra H vervangen door xenon koplampen #17873784
er zweeft hier ergens een heel groot topic rond over dit onderwerp, het is relatief makkelijk te doen maar in dat topic staat alle informatie die je nodig hebt.
ik moest bij mij ook nog de draden leggen.
vanavond de stekker van de ECU gecheckt, gasklep volledig schoon gemaakt maar wederom geen resultaat.
heb je hem enkel in de uec op niet aanwezig gezet en in de cim op wel aanwezig?
Moet een gaspedaal eigenlijk ook opnieuw ingeleerd worden? want ik heb hem er namelijk gewoon zo ingezet.
en vanochtend was het weer raak :swear .
Ik snap er niks meer van, gisteravond 20x gestart zonder problemen, vanochtend de eerste keer meteen weer raak.
@GTS Power wrote:
vanavond gepobeerd (met dank aan Janw) om men regensensor te activeren.
helaas niet gelukt.
in diverse menu’s de regensensor op aanwezig gezet maar dit mocht niet baten :)@ speaker: ik ben nu zo ver dat ik hetzelfde heb als jou namelijk,bij de eerste keer ruitenwissers aan 2x wissen en verder is er nix veranderd :hmmz
het ligt dus niet aan jouw bekabeling :thumbup (we zijn ook in het menu geweest waarbij de code nodig was dus alles geprobeerd!)nu nog zoeken naar de oplossing :sleeping
Zet hem eens op niet aanwezig in de uec met de op-com ;) . Dat was bij mij ook de oplossing, er zit een bug in de op-com waardoor je hem juist op niet aanwezig moet zetten.
klein gunnewiek in Groenlo? Ze sturen de onderdelen ook op! Ik heb daar goede ervaringen mee.
de M32 hoeft geen probleem te zijn, enkel de eerste series hebben een (relatief) zwakke lager erin zitten die kan springen.
z19dtl
-100PK 8 kleppen
-Hetzelfde als de z19dt op andere software naz19dt – 120PK
-8 kleppen
-EDS kan hier 188PK uithalenz19dtj – 120pk
-16 kleppen
-Hetzelfde als de z19dth op andere software na
-EDS kan hier 200PK uithalen (soms nog wat meer)
-Dit blok is enkel in de astra h geleverdz19dth – 150pk 16 kleppen
-EDS kan hier 200PK uithalen (soms nog wat meer)EDS kan er gewoon meer uithalen dan Chargertech
Ik heb net de stekker van de ABS module los gehad en daarna weer vastgezet, daarna werkte hij weer, al is het maar de vraag of het niet meer terug komt.
Is WD40 eigenlijk te gebruiken als contact spray zonder kortsluiting te krijgen?
Ik heb de rest van de foutcodes ook uitgelezen en daar komt dit uit:
ASB/ESP moduel
c0242-71 Engine Torque Request Signal Range/Performance
C0237-71 Accelerator Pedal Position Sensor IncorrectEHU
B0000-00 Vehicle Speed Signal, MalfunctionMisschien iets met de abs module?
Ik zag dit topic staan:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=771159″ onclick=”window.open(this.href);return false;dit probleem lijkt heel erg hetzelfde, onderaan wordt er gesproken van een gecorrodeerd stekkertje maar niet welke. Weet iemand welk stekkertje het kan zijn?
Het valt me overigens op dat eerst het esp lampje gaan branden en pas een seconde later het motormanagement lampje.
Ziet dit probleem van mij:
viewtopic.php?f=5&t=150765Reken er maar op dat het terug komt….. Ik heb mijn auto nu al een paar dagen stil staan omdat ik er niets meer kan :(.
Het heeft het probleem helaas niet opgelost :fy1
Weet iemand wat het kan zijn?
Net toen ik de auto in de schuur had gezet bleef het contact gewoon aan terwijl ik de sleutel er gewoon uit had. Wat is er hier aan de hand?Dit is een foto van mijn velg:

Die van mcguard hebben geen meedraaiende ring. die van mij wel. Ik was bij de opel dealer geweest, daar zeiden ze dat ik contact moest opnemen met dat bedrijf in Engeland die de sloten maken. De naam staat op het briefje in dat doosje. Helaas heb ik dat briefje dus ook niet meer. Daarom ben ik benieuwd of iemand anders ook dezelfde sloten heeft (de originele opel sloten).
@rdh wrote:
Pff zulke dingen is altijd klote :wtf gelukkig wel gestopt dat hoor je ook niet vaak.
Succes met herstel.
En hij is weer als nieuw :thumbup
tot vandaag had ik het niet meer gehad, vanochtend moest ik 5x de auto starten en vanmiddag een keer of 10 voordat hij goed werkte. ik heb maar meteen een gaspedaal besteld van de sloop uit een auto van 2010 aangezien een nieuwe toch iets te duur werd (210euro). Morgen krijg ik hem binnen, hopelijk is het dan opgelost.
is het noodzakelijk om voor zoiets echt een hele tijd 200+ te rijden? Of kan je een motorblok ook gewoon goed warm stoken door bijvoorbeeld in zijn 3 120 te rijden op de nederlandse snelweg om hem net zo warm te krijgen?
het was inderdaad een typfoutje, het was een 1.2
Ik ben vandaag bij verschillende banden boeren geweest maar geen van alle kon de bouten losdraaien :cry
Er zit een meedraaiende ring overheen waardoor er geen dop overheen past, de ring is er ook met geen mogelijkheid vanaf te krijgen. Ook ben ik een uur met een boormachine bezig geweest maar er zit nog geen krasje op de bout.
Ik kan me herinneren dat er toen in het doosje van de opel slotbouten een briefje zat van een engels bedrijf om een nieuwe moer te bestellen. Weet iemand misschien de naam van dat engelse bedrijfje?
Is er iemand in de omgeving helmond/eindhoven die dit voor mij enkel de veren kan vervangen?
in het how-to topic heb ik ook een handleiding geplaatst.
-
AuteurBerichten