Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
25 augustus 2011 om 18:06 In reactie op: Pioneer TS-WX77A & CD70 ??? iemand ervaring mee ? #17890591
Ja ik heb ook zo’n pioneer subje in mijn auto en heb hem gewoon op de speakeruitgang aangesloten, het werkt prima.
Ik heb er ook nog eentje te koop :vertag (pioneer 210a).
@wim-v6 wrote:
achterzijde motor, altijd lastig.
Ik zeg >>> Motor eruit, kan je er beter bij :jerry :jerry :jerry (bij een Vectra-B ligt zo’n dieseltje met 1,5 uur op de grond..) netjes gedemonteerd)
Willem
De turbo zit aan de voorzijde. Al is daar net zo weinig ruimte bij de vectra c.
25 augustus 2011 om 17:47 In reactie op: ik wil graag een cid scherm cd 70, model astra station 2006. #17906105je kan ook de dvd’s van een bmw high navigatie gebruiken, die zijn makkelijker te vinden.
24 augustus 2011 om 08:19 In reactie op: Speed lock en dagrijlicht in Astra H Twin Top WERKT !!!! #17865869Een beetje geduld hebben :jerry
Met de op-com kan het (met de tech2 niet).
het kan ook vanuit ieder hoofdtabblad.
je krijgt de besturing dan ook via je stuurbediening en de tekst van de nummers komt ook in je display te staan dan.
22 augustus 2011 om 18:13 In reactie op: Opel Astra H 2006 Subwoofer in achterbak op CD30MP3 #17891080interesse?
viewtopic.php?f=62&t=144168Bij de sub zit 2,5mm2 draad dus dat valt opzich wel mee, volgensmij kan je een constante 12v bij de rec weghalen (Zekeringkast in de kofferbak), ik heb hem zelf gewoon vanaf de accu lopen.
@jraaf wrote:
Het is weer eens zover :swear :swear :swear Vanochtend de Vec warm gerede op de A27 richting Hilversum en weer terug voor de wekelijkse boodschappen.
Schapjes ingeladen en gestart….. Komt er onder de 2000 toeren een geluid uit de motor ruimte, :wtf Lijkt wel of je een ballon heel langzamm leeg laat lopen. Een zeer hoog gillend en piepend geluid! Boven de 2000 toeren wordt het minder en als je gewoon cruised hoor je ‘m niet meer. Ik denk multiriem of V-snaar die warm is of iets dergelijks :hmmz Gelijk door gereden naar m’n VOD, die hebben zaterdag dienst tot 12.00. :swear Ze denken dat het de turbo slang is of iets dergelijks. Vec heeft echter wel nog z’n volle vermogen. Het geluid komt weg precies tussen je luchtkastfilter en je luchtinlaat naar het blok. Vec heeft afgelopen mei nieuwe distributie, spanrollen en waterpomp er op gekregen! Vind dat mijn koelwater wel erg snel gaat borrelen, tempmeter staat toch stief niet hoger dan 90 graden, maar het overdruk systeem van et koelwater reservoir is al veelvuldig gebruikt zie ik, aangekoekte koelvloeistof aan de buitenkant op het randje. Zou het kunnen dat ’t m’n fan is? Al hoewel die toch niet reageert op et gas geven?Iemand een idee wat dit kan zijn?
a.s. donderdag gaat ie onder het ‘mes’, zal wel weer wat mogen kosten :crySafe driving Jurgen
Looprol van de multiriem? Die worden niet altijd meevervangen.
Wordt hier nog ooit wat mee gedaan? Het blijft zonde dat veel how-to verdwijnen ergens achteraan op het forum.
17 augustus 2011 om 19:33 In reactie op: Astra H valt uit op de snelweg, MM lampje brand,code 160639? #17815505ging je esp lampje ook branden?
Volgensmij moet dat wel werken, al is het net zo handig om het gewoon in de connector te maken.
Zo heb ik het gedaan:


Bij gm-tuningparts kost een trekhaak 160euro en een kabelset (13 polig) 115euro, het stelt werkelijk niks voor om hem te monteren, bij de trekhaak zit een handleiding.
@Rican248 wrote:
Toch blijf ik mij afvragen of er softwarematig niet iets aangepast kan worden zodat het panoramadak altijd open en dichtgeschoven kan worden…..
Als iemand dit weet, hoor ik dat graag.NB. Het werken met de sleutel om de ramen te sluiten is bij mij bekend. Dit werkt inderdaad op de Zafira en werkte ook op mijn Vectra die ik hiervoor had.
Dit komt omdat je geschakelde plus uitgaat als je de bestuurdersdeur open doet, dit is niet aan te passen.
Je zult merken dat o.a. op dat moment ook de stroom van je sigarettenplug uitvalt, elektrische ramen niet meer dichtgaan, sfeerverlichting uit gaat enz.
Je kan de verlichting ook niet op je achterlichten aansluiten zoals het vroeg vaak gebeurde. Zorg dus echt voor een goede kabelset.
aanmelden hoeft niet, wel als je ook wilt dat het trekhaak icoontje in je instrumentenpaneel gaat branden of als je lampcontrole wilt (al kan je dit beter niet doen vanwege het aantal valse meldingen).
Bumper loshalen (schroeven in de wielkast en achter je kentekenplaat)
2 gaten links en 2 gaten rechts in je kofferruimte boren (bij de geponste plaatsen)
Trekhaak erop schroeven.
kabelboomstekker inpluggen.Het stelt niet zoveel voor.
een dvd100 is makkelijker te vinden (al zijn die er ook niet in overvloed).
Beide, even de zoekfuctie gebruiken dan vind je een hoop.
in het boekje staat ook 150k. aan te raden is om het wat eerder dan die 150k te doen omdat de waterpomp het niet altijd 150k volhoud. Dus ook meteen even je waterpomp mee vervangen.
officieel is het 150k, aan te raden is 120k
Hij is nu weer terug:
-Koppeling kapot en vervangen
-drukgroep vervangen
-vliegwiel kapot en dus vervangen.Ik heb nog een setje zwarte lampen liggen voor een astra h.
De sportknop zit er alleen maar in als je een sportuitvoering hebt. De knop heeft er bij jou dus hoogstwaarschijnlijk nooit ingezeten.
@iquick wrote:
Hallo,
Eerst me zelf voorstellen ik ben Ismail, ik ben sinds vandaag de nieuwe eigenaar van een Astra H uit mei 2007 met een 1.9CDTI 150pk blok er in welke ik morgen ga ophalen. Hiervoor had ik een Astra G uit nov 1999 1.6 16V 100pk. Grote overstap van benzine naar diesel dus. Ik heb nu een aantal vragen waar ik in de knoop mee zit nl:
– Zit hier een 6 bak M32 versnellingsbak in of zit deze alleen in de benzine motoren? Heb gehoord van anderen en gelezen hier dat deze snel kapot gaan en wat kan ik hier aan doen om het te voorkomen?
De eerste M32 versnellingsbakken waren geleverd met een zwakke lager, die van jou is van 2007 dus waarschijnlijk heeft die daar geen last van (al weet je het natuurlijk nooit zeker). Hij is eigenlijk geschikt tot 320nm maar er zijn er vele die er ver overheen gaan. in de 1.9 diesel zit altijd een M32 bak– Wat kan de koppeling qua nm aan want ik wil namelijk de auto chippen. Of een Powerbox module van DTUK de CRD2 Multimap?
Ga liever naar EDS ofzo om hem te laten chippen.– Er zit in deze auto geen ESP of Sportknop in zodat ik de ESP kan uitschakelen, wat standaard wel aan staat volgens de verkoper. Je ziet ook het lampje branden. Wat kan ik hier aan doen om het bijv. in te bouwen? Of op een andere manier uitschakelen?
In bepaalde gevallen is de knop in te bouwen (ik heb dat zelf ook gedaan), dit kan je testen door met de op-com of tech2 de sportknop te activeren, als je dan een foutcode krijgt (fout in circuit sportknop) kan je de sportknop monteren, als hij geen foutcode geeft gaat het niet, of je moet je instrumenten paneel vervangen). Als je auto ESP heeft dan lukt het meestal wel (maar controleer het van te voren).
De sportknop bied nog wat voordelen, zo kan je bij EDS je chip laten aanpassen dat je met de sportknop uit 160PK en 340nm hebt en met de sportknop aan 200pk en 430nm (of andere samenstellingen uiteraard).
Momenteel heeft de auto op de teller 105159km gelopen. Heb de hele fora doorgelopen maar kan niks vinden over de NM van de koppelingen en hoe lang de M32 bak meegaat waar ik me dus het meeste zorgen om maak. Ik kom er even niet meer uit.
Je versnellingsbak en koppeling zullen niet zo snel kapot gaan maar je vliegwiel gaat er wel een keer aan (of hij nou gechipt is of niet). Meestal gaan ze kapot tussen de 150k en 200k, en het is een duur geintje (rond de €2000).
Hij staat nu nog steeds in de garage, nu moest de drukgroep van de koppeling weer vervangen worden, ze doen er een beetje vaag over, het lijkt wel of ze hem niet gemaakt krijgen.
probeer eds eens? Had het er ook nietmee te maken of je een bosch of delphi ecu had?
Jekan ook de sportknop inbouwen dan kan je schakelen tussen vermogens.
Origineel had ik 120pk en 280nm (z19dtj)
nu heb ik 160pk en 340nm met de sportknop uit en 190pk en 400nm met de sportknop aan. Op die manier kan je de koppeling een beetje sparen (mits je natuurlijk niet altijd met de sportknop aan rijd.) -
AuteurBerichten