Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je moet zeker eens kijken op de link genoemd in mijn post, dat zou opzich al een ideale “template” zijn.
Het is alleen even de vraag of er één centraal how-to forum moet komen of bijvoorbeeld één voor het forum deel motoren en ééntje voor de modellen.
Persoonlijk zou ik denk ik gaan voor één centraal how-to forum en met tags werken:
Voorbeeld:
[Vectra C] Stoel vervangenAls de how-to voor meerdere modellen van toepassing is:
[Astra G / H] bladiebla
[Astra H / Vectra C] bladieblaals het om een bepaald type motor gaat:
[Z20LET] injectoren vervangenOp deze manier zou het overzichtelijk blijven. Misschien dat dit forum ook nog filter opties kent in een forum, zodat je ook nog kan filteren of de desbetreffende tags.
Het is denk ik een kwestie van op het begin sterk modereren zodat iedereen tags ook gebruikt.
Dat gaat niet werken, gewoon simpel houden
Een forum how-to, daar kan iedereen onder zijn eigen account een handleiding plaatsen. Vervolgens als 2e post een links naar een topic waar het verder gediscussieerd kan worden.
Een perfect voorbeeld is hier te vinden:
http://www.vectra-c.com/forum/forumdisplay.php?f=16″ onclick=”window.open(this.href);return false;Je moet je helaas wel registreren om te zien. Heel simpel maar zeer effectief en overzichtelijk.
Misschien uberhaupt een reactie van senatorman?
Ze zitten inderdaad super :), ik heb ze er ook al inzitten, maar ik heb wat onderdelen nodig voor de stoel en daarvoor moet ik kiezen of ik een sportstoel heb of niet, maar dit zijn dus zeker geen sportstoelen (in EPC).
Is dan het frame van de stoel ook hetzelfde als de normale stoffen stoelen? Dan zou ik namelijk ook de actieve hoofdsteunen kunnen omzetten.
Weet iemand welke van de 2 kabelbomen geschikt zijn voor elektrische ramen achter:

@Spacejam wrote:
vanochtend een half lederen interieur gehaald bij klein gunnewiek :). De achterbank zit er al in, nu nog even de hoogteverstelling ombouwen van mijn huidige stoel.
bij klein gunnewiek slaan ze het spul tenminste goed op (droog en afgedekt tegen stof). En voor een nette prijs king:
En het interieur zit er nu in, het was nogal wat werk om de hoogteregeling van mijn huidige bestuurderstoel om te zetten naar de nieuw, de set die ik had gekocht was namelijk een engelse set. Ik heb er alleen niet bij stil gestaan dat de sensor dat er iemand op de stoel zit nu bij de bestuurderstoel zit. Nu kan ik allebei de stoelen nog een keer uit elkaar halen om de zitting om te wisselen :swear .
Maar het de stoelen zitten heerlijk! Ik heb ze volgens mij uit het sport model (met de zilveren rand in het deurpaneel). Het set is ook nog in absolute nieuwstaat :D
Ik heb het interieur vanavond geplaatst zonder die dingen en alles werkt nu gewoon goed en er brand geen airbag lampje. Ik snap dus eigenlijk niet waarom die dingen erbij zaten. Alleen heb ik nu geen actieve hoofdsteunen meer, weet iemand of die op de één of de andere manier ook zijn om te zetten?
vanochtend een half lederen interieur gehaald bij klein gunnewiek :). De achterbank zit er al in, nu nog even de hoogteverstelling ombouwen van mijn huidige stoel.
bij klein gunnewiek slaan ze het spul tenminste goed op (droog en afgedekt tegen stof). En voor een nette prijs king:
de kabelboompjes in de achterdeuren kosten nieuw 85euro per stuk, dat is helaas wel behoorlijk, misschien even op de sloop zoeken :).
Ik heb wel een zaak gevonden waar ze alle soorten pinnetjes verkopen voor in de connectors maar ik kom er maar niet achter welke geschikt zijn om de kabelboom voor aan te passen. Ik heb pinnetjes nodig die in de connector van de raamschakelaar gaan en pinnetjes die in de deur connector zitten (de stekker aan de deur kant).
25 september 2011 om 19:28 In reactie op: [Astra H] Licht variant programmeren / OP-com vraagjes #17923658in de UEC kan je de diverse varianten kiezen voor je voor verlichting en in de REC voor je achter verlichting.
Dat kan gewoon zonder verder iets aan te passen, je moet gewoon zorgen dat ze de dvd90 vrijgeschakeld is.
Ik heb even wat schema’s bekeken. De kabelboom aan de bestuurderskant is relatief makkelijk aan te passen.
De kabelboom in de auto zelf is wel geschikt, dit heb ik al even gecontroleerd.Weet iemand waar je pinnetjes kan krijgen voor die stekkers in de deur?
nu heb ik er enkel een schakelaar inzitten voor de ruiten voor maar die is makkelijk te vervangen. Het is alleen even de vraag of de hele kabelboom van die deur vervangen moet worden.
Die had ik al in gedachte, ik heb er al een paar op ebay gezien. Alleen de kabelbomen zijn wat moeilijk te vinden.
@Spacejam wrote:
Weet iemand of je een lendesteun achteraf kan inbouwen?
In epc lijkt alleen de mat van de stoel anders te zijn:

Nr 3 is een mat zonder lendesteun en nr 4 met lendesteun, de kortere zijn voor stoelen met actieve hoofdsteun.Weet iemand of zoiets te wisselen is in de stoel? De prijs valt op zich nog wel mee (€75).
Ik had even in tis gekeken, daar staat dat je zo’n beetje je complete rugleuning uit elkaar moet halen, lukt het niet als je enkel de achterbekleding losmaakt?
22 september 2011 om 19:39 In reactie op: welke stekkers in connector deurdoorvoer Astra H #17922718Ik weet dat er sowieso verschillende maten inzitten. dus het ligt er een beetje aan welk deel je nodig hebt.
Ah dat is in ieder geval goed nieuws.
Zover ik het epc zie wordt er geen onderscheid gemaakt in type frame met en zonder lende steun, ik verwacht dus dat de sparing er al zit (Die zat er ook voor de armsteun). Maar ik controleer het nog even van te voren.Als die er zit ga ik het zeker proberen, ik post de resultaten hier nog wel (en als ik er aan denk foto’s).
Weet iemand of je een lendesteun achteraf kan inbouwen?
In epc lijkt alleen de mat van de stoel anders te zijn:

Nr 3 is een mat zonder lendesteun en nr 4 met lendesteun, de kortere zijn voor stoelen met actieve hoofdsteun.Weet iemand of zoiets te wisselen is in de stoel? De prijs valt op zich nog wel mee (€75).
De dealer heeft ook geen op-com ;)
Uit de changelog van op-com:
Astra-H/Zafira-B Speed dependant locking option programming in REC is now possible!ik was vandaag naar een set wezen kijken alleen hadden ze die buiten in een busje zonder deuren opgeslagen met remschijven er boven op. Zonde…
met de op-com kan je het wel programmeren in tegen stelling tot de tech2
uhm, ik heb er hier één liggen en heb hem al verschillende keren gebruikt en je hebt echt geen tech2 nodig.
Een obd aansluiting heeft iedere auto.
De tech2 is een apparaat wat de dealer gebruikt om hem te programmeren/software updaten etc.
Ik denk het ook inderdaad, maar volgens mij heeft het set wat ik op het oog heb dat niet. Misschien dat het een optie is om de huidige hoogte verstelling over te bouwen.
Het het overigens een stoel van een engelse auto dus alles is tegenover gesteld. Heb je die brochure als pdf?
ah oke, heeft dat comfort pakket ook altijd aan beide kanten een hoogteverstelling en lende steun verstelling?
-
AuteurBerichten