Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vandaag de winterbanden er onder gelegd en dan houd het wel op met de winter voorbereiding.
Sent from my HTC EVO 3D X515m using Tapatalk
Er zit nu een 74ah in, dat ding kostte een goed jaar geleden 105euro, wel zonde als hij nu alweer kapot is. Het is volgensmij wel een redelijk merkloos ding (een zwarte accu met witte tekst).
14 november 2011 om 18:30 In reactie op: Astra H – Originele xenon HELLA inbouwen- Welke kleur lampen #17940157@Juffer1 wrote:
Als ik dit zo bekijk is mijn 6000K vele malen witter…
Zal vanavond als mn meissie terug is wat foto’s schieten
Het blijft ook moeilijk om het goed op de camera te krijgen, het beste kan je het gewoon in het echt bekijken.
Ik moet zeggen dat het er mij meer om gaat om bijvoorbeeld de injectors uit te sluiten zodat ik dadelijk niet ineens met motorschade sta of iets. Maar om die dingen uit voorzorg te laten reinigen wordt ook een duur geintje, als het wat tikkende klep stoters zijn dan maakt het me niet zo veel uit, al blijft het dan vreemd dat het met name is bij gas geven maar ook een beetje bij koud stationair lopen.
Ik zie overigens ook dat er altijd wat drab hangt links onder het gasklephuis/schuin onder de oliedop, kan dat er soms nog iets mee te maken hebben?
13 november 2011 om 21:44 In reactie op: Astra H – Originele xenon HELLA inbouwen- Welke kleur lampen #17940153Je zou ook kunnen overwegen om te beide te proberen, een setje xenon lampen is niet zo duur op ebay (philips of osram bijvoorbeeld). Bij mijn vorige auto twijfelde ik ook tussen 4300k en 6000k, uiteindelijk ben ik toen voor 5000k gegaan, dat is natuurlijk ook nog een optie. Bij deze auto hoefde ik niet meer zo te twijfelen.
13 november 2011 om 21:39 In reactie op: Astra H – Originele xenon HELLA inbouwen- Welke kleur lampen #17940150@Jefkere wrote:
Niemand zou ooit denken dat dit nep is.
Klopt want het is ook origineel zo :jerry (wel achteraf ingebouwd).
13 november 2011 om 21:22 In reactie op: Astra H – Originele xenon HELLA inbouwen- Welke kleur lampen #17940147om het verhaal dan maar compleet te maken (4300k). Ik had geprobeerd om één foto van iets verder te maken maar ik kon helaas niet verder naar achter lopen (had geen zin om de auto te verzetten :P), maar je kan het effect al een beetje zien, het wordt blauwer door de lenzen, in een weerspiegeling van een bushalte bijvoorbeeld ziet het er altijd al behoorlijk blauw uit, maar dat is puur een effect van de lenzen. Het stadslicht is gewoon normaal halogeen, het verschil met halogeen licht is dus al enorm. Wel jammer dat de koplampen erg vies zijn waardoor het wat wazig is maar de kleur is zichtbaar.



foto van het lichtbeeld van de lenze:
13 november 2011 om 20:24 In reactie op: Astra H – Originele xenon HELLA inbouwen- Welke kleur lampen #17940145Heb je toevallig ook een foto van een iets grotere afstand schuin van voren?
Vandaag bij mij eens de uitlaat dicht proberen te houden, hij ging er niet slechter van lopen al kon ik hem maar voor een seconde of 5 fatsoenlijk dichthouden met een doek. Het tikkend geluid is eigenlijk niet hoorbaar als ik boven de motor hang met de kap open maar juist wel als hij dicht is (bij stationair lopen), bij de linkerwielkast is het geluid het beste hoorbaar.
laatst nog een volledig half leren interieur gekocht (2 jaar oud) voor 300euro voor een astra h, ze hadden ook een vol lederen interieur van een jaar oud voor 450euro. De prijs van dit set is wel erg hoog.
12 november 2011 om 21:59 In reactie op: Astra H – Originele xenon HELLA inbouwen- Welke kleur lampen #17940142Je moet sowieso foto’s in het donker hebben.
een how-to gemaakt voor het inbouwen van elektrische ramen achter in een astra h :)
10 november 2011 om 21:46 In reactie op: Winterbandjes er weer op en zomerbanden nu al slecht… #17927952Ah ik heb ook de normale sportmaxx, die gaan langer mee kan ik je vertellen.
10 november 2011 om 21:05 In reactie op: Winterbandjes er weer op en zomerbanden nu al slecht… #17927950@martijn b. wrote:
De voorbanden heb ik 8500 km mee gereden en zijn al goed versleten zeg.
Slijten de banden wel recht af? Ik heb er ook de sportmaxx opzitten (zo’n 30.000km nu) en ze zijn op zich nog redelijk goed, ik verwacht dat ze nog zo’n 10.000km meegaan. Ik kan nou niet echt zeggen dat ik er altijd rustig mee rijd (190pk op de voorwielen), ik sta er van te kijken dat ze bij jou al zo zijn afgesleten dan.
@ahrend wrote:
@Spacejam wrote:
Linksachter een elektrisch raam geplaatst (astra h), morgen even de andere doen. Morgen de auto toch maar even in de schuur zetten met verlichting, in het donker is het een lastige klus met een klein rot zaklampje.
Ik hoop dat je wel een how to maakt,ik ben nml. benieuwd hoe je dat fikst.
Heb je een indicatie van de kosten ?Vandaag de andere raam gedaan, tevens een hoop foto’s gemaakt dus ik ga een how-to maken als ik even tijd heb. Ik had nog wel een foutje gemaakt bij de bestuurdersdeur waardoor de rechter achterraam omhoog ging terwijl ik de schakelaar omlaag drukte en andersom, dat was even een kwestie van een draadje omwisselen en het werkte weer goed :).
9 november 2011 om 22:09 In reactie op: Astra H – Originele xenon HELLA inbouwen- Welke kleur lampen #179401304300k geeft het meeste licht (vandaar dat alle automerken ook 4300k gebruiken en geen hogere waarde, een enkele gebruikt nog 5000k), dat is tenminste wel een feit :vertag. Voorbeeld: 6000k geeft al 25% minder licht dan 4300k ;), onder de 4300k wordt het ook weer minder. In mijn vorige auto had ik 5000k, met mijn huidige 4300k heb ik al merkbaar meer licht dan de 5000k (beide lens koplampen).
6000k pik je er overigens zo uit op de weg tussen de originele xenon. Zelf kijk je namelijk meestal recht van voren naar je eigen koplampen, op de weg zie je de auto’s schuin van voren (tegemoetkomend) waardoor het blauwer lijkt. Kijk maar eens recht in de xenon lampen van een bmw of audi, je zult zien dat het dan wit met een heel klein beetje geel is :agent, als je voor de originele look wilt gaan moet je 4300k pakken, wil je ze blauwer dan origineel, dan moet je 6000k pakken
Conclusie, het is onmogelijk om het in tekst te beschrijven, eigenlijk zou je gewoon eens moeten kijken naar een astra h met lenskoplampen met 4300k en één met 6000k.
9 november 2011 om 22:00 In reactie op: Astra H – Originele xenon HELLA inbouwen- Welke kleur lampen #17940128Bij mij bewegen ze niet, dat is de AHL die zicht afstelt (die je bij AFL ook hebt). AFL en AHL werd me iets te kostbaar.
9 november 2011 om 21:43 In reactie op: Astra H – Originele xenon HELLA inbouwen- Welke kleur lampen #17940126Het licht van de 4300k lampen op de weg is overigens aanzienlijk witter dan halogeen licht op de weg.
9 november 2011 om 21:37 In reactie op: Astra H – Originele xenon HELLA inbouwen- Welke kleur lampen #17940124@Jefkere wrote:
Maar ik bedoel van in de auto uit, als je naar buiten kijkt. Heb je dan een witte kleur op de weg of licht blauwig?
Geel/wit
Als je blauw licht op de weg wilt zul je al 8000k of misschien zelf 10000k moeten hebben. Maar de meningen over kleuren lopen vaak uiteen omdat iedereen ze in verschillende koplampen ziet. Je kan alleen kleuren vergelijken als je verschillende kleuren in dezelfde koplamp zet.
9 november 2011 om 21:20 In reactie op: Astra H – Originele xenon HELLA inbouwen- Welke kleur lampen #17940120als je er recht in kijkt is het wit, vanuit een hoek is het lichtblauw, bij mij is het gewoon dezelfde kleur als de audi’s, BMW’s etc, genoeg vergelijkingsmateriaal dus op de weg.
9 november 2011 om 21:15 In reactie op: Astra H – Originele xenon HELLA inbouwen- Welke kleur lampen #179401184300k :jerry
Foto’s hebben toch geen zin, met een camera kan je de kleur nooit goed vastleggen.
Ik vind die originele nieuwe navigatie behoorlijk irritant, je arm zit voor het display als je gewoon 2 handen aan het stuur hebt :wtf
Ow shit ik ben vergeten foto’s te maken, morgen kan ik wel even wat foto’s maken van de andere raam.
De kosten kunnen behoorlijk uiteen lopen, als je alles op de sloop kunt vinden ben je voor 200euro klaar, als je alles nieuw moet kopen dan kan het behoorlijk oplopen.
Dit heb je nodig:
-kabelboom links voor (ik heb overigens mijn kabelboom aangepast wat aanzienlijk goedkoper is, maar wel meer werk).
-kabelbomen achter
-raam mechanismes
-schakelaar linker voorportier.
-deurpanelen achter
-Vierkante 25A zekering (lastig aan te komen).
-popnagel tang.Ik had een half lederen interieur gekocht een tijdje terug waar alle raam schakelaars nog inzaten dus dat scheelde wel een stuk in de kosten.
Schema’s etc post ik wel in een how-to.
Fnf_racer had op een sloopt nog een astra h gezien met electrische ramen:
viewtopic.php?f=5&t=156704Misschien dat je daar alles uit kan trekken, als je een beetje handig bent dan is het niet zo moeilijk om het te vervangen, met het eerste raam was ik 2 uur bezig geweest.
Als je de originele koplampen hebt dan is 4300k naar mijn mening het mooiste, dan heb je de originele look, de lenzen hebben namelijk de neiging om het behoorlijk blauw te maken vanaf een hoek. Als ik mijn lampen in een spiegeling zie dan zien ze er altijd behoorlijk blauw uit terwijl het 4300k is.
Linksachter een elektrisch raam geplaatst (astra h), morgen even de andere doen. Morgen de auto toch maar even in de schuur zetten met verlichting, in het donker is het een lastige klus met een klein rot zaklampje.
-
AuteurBerichten