Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hele mooie koop voor 300 euro met stalen velgen. het viel mij idd niet op dat het “nepperts” waren en zag dus jou eerst foto met een prijs van 300 euro + lichtmetaal? :shock: Ik zei letterlijk: “What the f*ck”?
[/quote]Dat had ik vorig jaar dus wel gedaan 350euro voor lichtmetalen opel wielen met michelin winterbanden (nog 8mm profiel) king:.
Ik had ze toen in juni gekocht, dan zijn ze totaal niet in trek op marktplaats en dan kan je een leuke deal maken.
Er zit bij mij nu een varta silver dynamic accu in, ik was terug gegaan naar de winkel waar ik vorig jaar die dynac had gekocht, de garantie was verlopen maar met 50euro bijleggen had ik toch die varta gekregen wat me nog wel netjes lijkt. Hij start nu weer veer soepeler, de startstroom van de varta is ook hoger (750A tegen 600A van de dynac).
lichtmetaal 14″ zal dan wel moeilijker worden aangezien die dikker zijn, daar moet je even rekening mee ouden.
Het past inderdaad altijd, maar het schijnt pas vanaf modeljaar 2009 standaard geleverd te zijn.
Bij de dealer? het is gewoon origineel.
Ik had bij mij gekeken in mijn auto, daar past maximaal een 74A in het standaard bakje (77A zou ook kunnen al is die 1,5cm hoger), een 80A wordt meteen 5cm langer dus die past er al niet meer in.
een 110A is 40cm lang (12cm langer dan standaard), bij mij past dat toch echt niet:

In een astra g zou het ook vast een uitdaging worden.
1.8 is lastig te vinden, dus dan naar mijnn inzien de betere motor??
Er zijn gewoon minder astra’s met ene 1.8, het gros is met een 1.6 geleverd. Van de 1.8 heb je overigens een 125pk en 140pk variant.
Hoe krijg je ooit een 110ah normaal onder je motorkap?
De tip van de dag: dat is een zelfde connector als in een iso stekker van de gemiddelde autoradio ;)
Hij blijft gewoon continu stabiel op 13,9/14V bijladen, of hij nu stationair draait of ik rijd 160, ook onder belasting met de airco, radio en achterruit verwarming aan. dat kan ik tijdens het rijden makkelijk uitlezen in de boordcomputer. Er zit een 140A dynamo in, die moet het sowieso makkelijk kunnen bijbenen maar dat doet hij volgens mij ook.
Is zo’n bosch accu ook een gel accu (of amt accu of hoe het ook heet)?
Net even uitgebreider zitten meten maar het lijkt toch wel mee te vallen, na het sluiten van de auto geeft hij een ongeveer een minuut 1,4A aan maar daarna zakt hij terug naar 0,08A wat me wel normaal lijkt, als ik de de 5A zekering voor de besturingselektronica eruit haal dan zakt hij terug naar 0,01A.
Met de motor uit meet ik bij de accu 12,4 volt en met de verlichting en radio aan 11,7V, de achterruitverwarming kan ik helaas niet aanzetten als de motor niet draait. Als de motor stationair draait meet ik bij de accu 13,8V en tijdens het rijden 13,9~14volt (uitgelezen via de boordcomputer). Ik heb een dynamo van 140A erin zitten overigens.
Je kan zit meter door een multimeter met stroom meet functie tussen de plus pool te zetten. Meet hier wel alleen maar lekspanningen mee aangezien die metertjes vaak maar 10A aankunnen, als je de autoverlichting aanzet ga je er waarschijnlijk al overheen.
Standaard zit er bij mij overigens ook een 74Ah accu in dus hij is niet zwaarder dan normaal. Het rondje op de accu geeft altijd zwart aan (betekend bijladen volgens de legenda op de accu) ook al heb ik 100km gereden met een dynamo spanning van 14V, hij zou dan eigenlijk makkelijk moeten bijladen. Mijn dagelijkse rit is 2x18km wat ook voldoende moet zijn om de accu vol te krijgen
Net even zitten meten, hij heeft een lekstroom ergens, er lekt continu 1,4A aan stroom weg, zijn er bekende plekken bij een astra h?
Weet iemand of een accu met een hoogte van 190mm ook in een astra past? de standaard hoogte is 175.
Ik denk dat ik voor deze accu ga:
Varta Silver Dynamic E38 accu 12V 74Ah(20h)Die kost bij http://www.accudienst.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; 170euro.
Ik vind het bij de vectra overigens wel heel erg merkbaar. Mijn astra h heeft die vertraging eigenlijk helemaal niet.
De code DC kan ook op een reflector lamp zitten (al weet ik niet of dat bij een astra G is). Op mijn astra h reflector lamp zat hij dacht ik ook.
Wij hebben hier een vectra C met z18xe1 motor maar die heeft dat ook altijd een beetje, hij blijft dan een fractie van een seconde hangen, die auto doet dat al sinds dat we hem hebben (nu 120.000km mee gereden)
Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk
Voor de zekerheid even een krik onder je motor zetten zodat hij op dezelfde hoogte blijft?
Gewoon even je bumper eraf halen dan kan je het allemaal zo aanleggen.
Sent from my HTC EVO 3D X515m using Tapatalk
Ik had een heel klein beetje kit op een naald gedaan en dan in de 2 gaatjes gedaan zodat het mooi vocht dicht is. Toevallig had ik het een tijdje geleden de koplamp nog eruit (ik heb nu de xenon er bijna 2 jaar inzitten) en het zag er allemaal nog prima uit.
@Juffer1 wrote:
Ik heb inderdaad ook wel gelezen dat enkele verbindingen buitenom in de stekker doorverbinden, zelf ben ik daar absoluut geen voorstander van. Mocht er ooit vocht bijkomen dan heb je in 1 klap helemaal geen licht meer aan de voorkant. Daarnaast zul je die lege gaten ook ergens mee moeten opvullen.
Je moet er voor zorgen dat het rubber wat in de stekker van de koplamp zit (het rode rubbertje) weer netjes op zijn plaats zit als de doorverbinding is gemaakt, dan heb je nergens last van.
@wim-v6 wrote:
Mijne staat s’winters regelmatig WEKEN (3 tot 6 weken zomaar) stil….
Vorig jaar 1x met starthulp moeten starten., dat was wel na 7 weken zo erbij staan:
Willem
Weet je zeker dat het een dynac is? Die van mij ziet er namelijk zo uit en is ook niet bij te vullen:

Dan heb jij meer geluk dan mij.
Is een bosch accu eigenlijk ook een gel accu?
vorig jaar een dynac accu gekocht voor 105euro (74ah), een varta(gel accu) vond ik toen te duur (190 euro), achteraf spijt van, de dynac is al kapot :swear
Ik dacht dat je pas bij een 2liter turbo of z19dth 308 remmen had, dan past 15″ niet meer. een 18″ heeft volgensmij kleinere remmen.
-
AuteurBerichten