Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Sinds een jaar ofzo al maar ik erger me er mateloos aan en al het andere heb ik inmiddels al uitgesloten, vandaar nu de verstuivers.
Ik heb toch besloten om ze er zelf uit te halen, heeft iemand nog goede tips of dingen om op te letten. Ik had wel al gehoord dat als ze niet naar de buitenkant lekken dat ze niet muurvast zitten.
Misschien heb je hier iets aan:
viewtopic.php?f=126&t=155592@evertfisherman wrote:
Wel klote hoor Jurgen,
Gelukkig dat het niet een gevalletje is van doorrijden naar schade.
Succes met de afhandeling, moet wel goedkomen.Waarschijnlijk ook alleen maar omdat die niet door kon rijden.
En de remschijven zijn weer vervangen en het trillen is weer weg, dat ding vreet remschijven.
Verstuurd van mijn HTC EVO 3D X515m met Tapatalk
Heb je al foto’s van je nieuwe insignia?
De stekker inderdaad schoonmaken (proberen met een wattenstaafje en alcohol), komt vaker voor, het ligt niet aan het slot zelf.
Misschien wel kijken of je hem op de één of andere manier kan uitlezen voordat je de accu pool los haalt. Het zou wel eens kunnen dat je storingscodes ook worden gewist als je de accu los haalt.
Dat trillen met het remmen hebben we hier ook, de schijven + blokken zijn vervangen geweest maar 5000km later is het probleem weer terug?
Vandaag erachter gekomen dat 2 winterbanden die ik pas gekocht had 5,5 jaar oud zijn en lichtje haarscheurtjes hebben, fout van mezelf, niet gekeken naar de dot waar maar alleen naar het profiel (7,5mm).
Ik ben nu aan het twijfelen of ik ze ga vervangen (180euro p/s :swear ), er zitten een paar heel kleine scheurtjes tussen het loopvlak en de wang in, in de lengte richting, net boven die rand die je ziet. De productie datum is wk 17 2006:

–
Wat voor auto, vectra C of een Vectra B en ouder?
:thumbup
:thumbup
Heeft iemand misschien ervaringen met de helmondse motoren revisie? Ik wil daar mijn injectoren laten reinigen maar ik ben benieuwd of iemand ervaringen heeft met dat bedrijf.
Net met een koude weer geprobeerd en nu ging het wel goed, naar huis gereden en toen met een warme motor viel die ook niet uit??
Meteen de op-com eraan gehangen maar er zijn echt geen foutcodes opgeslagen, wat me wel opviel was dat er recht boven in het blok een zachte ratel te horen is die er normaal niet is (hoor je alleen met de kap open dus ik weet niet of het er al lang is), hij gaat op het geluid van de motor mee, met een schroeven draaier op de injectors geluisterd maar hoorde niet veel aparts daar, de 2 rechtse maken wel ietsjes meer geluid dan de twee linker injectors.
Teven aan de achterkant van het blok zit bij één of ander ding veel vloeistof en het rookt ook een klein beetje als de motor draait, ik heb er even een foto van gemaakt:

Weet iemand wat dit allemaal is?
Ik heb het ook bij die koplampen, onder in de unit zit na het wassen of heel veel regen een streep condens.
Volgens het boekje mag je tot 575KG laden, of het verstandig is….
van de andere kant gezien, als je 4 personen in de auto hebt zit je ook al snel op 300KG+, wel gelijk verdeeld over de auto.
Ik heb er nu 205/50/17 opliggen, dat werkt ook goed, je Wang is dan nog vrij hoog, ik heb er ook passende sneeuwkettingen voor dus dat kan wel.
Ik heb overigens ook nog een setje 16″ lichtmetalen wielen met goede michelin winterbanden te koop staan, pm maar bij interesse
Verstuurd van mijn HTC EVO 3D X515m met Tapatalk
Die van mij zit ook rond die koers met 200pk.
Is het lastig om die injectors er zelf uit te halen en gaat het vlug kapot?
Waar heb je die AFL module vandaan gehaald want ik had daar ooit voor zitten krijken maar bij de opel dealer was die iets van 350euro.
:thumbup
Tip: Pak de opel slotbouten (Die met de meedraaiende buitenkant), die dingen zijn wel vrij prijzig maar ze zijn er niet af te krijgen.
Ik was de sleutel kwijt en ben letterlijk bij 20 autobedrijven/bandenboeren geweest om ze eraf te laten slopen maar bij geen van alle is het gelukt (eerst zeggen ze allemaal dat het geen probleem is :vertag ), een uur boren had nog geen krasje opgeleverd op de slotbouten.
Uiteindelijk had ik een nieuwe sleutel kunnen krijgen bij de leverancier van de de sloten door een foto van de bouten + auto met kenteken erop en foto van het kentekenbewijs te sturen.
Zo’n folie ding op de raam, werkt goed.
-
AuteurBerichten