Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Waar zit de condensafvoer van de airco eigenlijk?
Die is ook gewoon goed.
Bij mij blijft het nog steeds bagger, soms zitten de druppels gewoon tegen de ramen aan de binnenkant wat gewoon niet normaal is voor een astra h. Maar er zijn geen zichtbare lekkages :swear. Ook als ik er een vochtvreter ingooi zit die zo vol dus iets klopt er gewoon niet en ik kan het niet vinden :(
13,6V is op zich toch niet zo gek, die van mij laad ook maar bij met 13,8Volt ofzo, terwijl die net nieuw is, mijn vorige dynamo deed ook niet meer dan dat.
Diesel power :jerry , en dan had je nog de 120PK variant ;)
Ze hebben ook wel een behoorlijk koppel, de 120pk heeft dacht ik al 280nm
Het is bij mij ook echt alleen dat aanzuiggeluid voor de rest is hij netjes stil (en 190PK :)). Achja ergens houd het op king:
Hij maakt overigens 2200toeren bij 120km/u wat ook best netjes is
M’n auto vastgereden in de achtertuin :angel
Met 1500KG achter de auto proberen weg te rijden op het zand….
Toch alleen de sproeier vallen, de hoogte regeling moest je dacht ik wel nog gewoon toepassen bij auto’s vanaf 1-1-2007
Het tikken is weg, het waren de injectors (vermoedelijk 3 en 4). Er zitten nu 4 nieuwe in, de motor loopt aanzienlijk stiller en rustiger nou.
Ik houd van comfort tijdens het rijden :jerry .
Zo veel mogelijk pk’s met zo min mogelijk geluid :), het geluid leek eigenlijk meer van dat stuk tussen het filter en de grill vandaan te komen dus het leek net alsof daar een vreemde bocht inzat die het geluid veroorzaakt.
Jammer, het klinkt net alsof dat ding verrot is terwijl hij gewoon in perfecte staat is, het klinkt zo goedkoop :hmmz . Het valt me altijd meteen op bij de z19dth motoren.
Dat kan toch wel? Je kan in ieder geval wel instellen dat ze ook aangaan als je de auto opent, ik dacht dat ze dan ook aangingen als je de deur open doet.
Misschien is hij krom, het lijkt niet alleen bumperschade te zijn.
Het vervangen is gelukt de eerste zat behoorlijk vast maar uiteindelijk gingen ze allemaal los, ik was er 1,5uur in totaal mee bezig geweest. Het was wel enorm lastig om die schachten in de cilinderkop schoon te maken, met een schroevendraaier, doek en compressor is het uiteindelijk wel redelijk goed gelukt. De eerste drie waren gitzwart aan de onderkant en de 4e was een beetje geroest aan de onderkant :wtf
De motor loopt nu weer goed. één verstuiver heeft nog een afwijking van 0,7mg per slag. Valt dit binnen de marge?
Die van mij zit nu op 150k maar ik moet de sensor nog gaan vervangen, het is tot nu toe pas 1x voorgekomen (1x meerdere keer niet starten bij een warme motor, toen de motor koud laten worden en het ging weer). Ik ga de krukassensor wel uit voorzorg vervangen, ik heb totaal geen zin om een keer stil te komen staan.
Ik heb eigenlijk ook nog last van mensen die me opjagen, mijn auto heeft dan ook een “neutraal uiterlijk” (zwarte h hatchback zonder zichtbare uitlaat etc..) maar wel 190pk en 400nm Het is wel ooit grappig bij een stoplicht als een “sjonnie” auto met een 1,6je sneller probeert te zijn, ze verwachten het niet.
Het schijnt ook de krukassensor te kunnen zijn, bij mij heb ik dat probleem momenteel ook 1x gehad en als het de krukassensor is gaat het vanzelf vaker voorkomen.
Net ook even gekeken met de op-com, injector 3+4 geven behoorlijke afwijkingen (-3,5), wat vrij fors is, dat zijn ook precies de verstuivers die het meeste geluid maken. Misschien maar gewoon 4 nieuwe(gereviseerde) plaatsen…
Oke, dus gewoon met gezond verstand moet het goed komen, niet net als bij een cilinderkop dat alles exact vastgedraaid moet worden. Er wordt ook aangeraden om de brandstof leidingen ter vervangen naar de commonrail, dat zou een kostenpost zijn van 120euro extra. Dit zou denk ik ook wel erna alsnog kunnen als hij blijkt te lekken lijkt me.
Meestal wordt dat niet gewaardeerd door de andere forums.
Ik heb een goede how-to gevonden :)
http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?t=101346″ onclick=”window.open(this.href);return false;Ik heb toen die groene stekker eraf geknipt omdat ik geen goede stekker had om hem te koppelen, tevens is het niet echt een degelijke connector, solderen met krimpkous eroverheen werkt ook gewoon goed daarvoor.
Tip, dat kabeltje van de microfoon een klein stukje bloot leggen, dan zie je daar de kleuren, het maakt overigens niet uit als je het verkeerd om aansluit. Ik had gewoon beide geprobeerd, de 2e keer was het goed, die had ik inderdaad niet opgeschreven.
@Juffer1 wrote:
@stefanDTI wrote:
Je kunt bij mij wel schema’s krijgen Arjan. Uit TIS.
Waar ik voornamelijk nog mee zit is de pin verdeling van de microfoon zelf.
De overige zaken heb ik al gevonden en geregeld.@Spacejam wrote:
Misschien heb je hier iets aan
Niet echt omdat je er dan vanuit gaat dat alle bekabeling er al ligt. Om de UHP op de CANbus te krijgen is het probleem niet, maar je zult ook een 3 aderige kabel naar de microfoon ed moeten maken, een schema daarvan (welke ader is wat) staat daar dus al bijvoorbeeld niet in vermeld.
@ Gerritje71 : Die verloopkabel heb ik al (gebruik ik nu voor de Parrot). De handleiding en programmeerstappen zijn bij mij ook al bekend. Het gaat nu echt om het installatie schema van met name de microfoon.
Het staat er gewoon compleet bij:
Pin 25 naar de witte kabel microfoon
Pin 9 naar de zwarte kabel microfoon
de massa moet gewoon aan de massa van de auto.Ik heb het ook gemaakt aan de hand van de schema het stelt eigenlijk niet zo veel voor. Volgens mij in die stekker die in de deur zit van je elektrische ramen inderdaad hetzelfde.
Bedankt voor de tips, ik las ook dat het kan voorkomen dat de brandstofpomp kapot gaat bij het ontluchten, is die kans reëel of komt het slechts sporadisch voor?
Moeten ze ook nog echt met een momentsleutel vastgezet worden of gewoon vast is vast?
-
AuteurBerichten