Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik had er toen 300euro voor betaald, je kan het alleen op je eigen auto gebruiken aangezien het ding aan je chassisnummer is gekoppeld, al zijn er wel wat mogelijkheden om dit te omzeilen maar daarmee kan je ook je ECU kapot maken.
@Jefkere wrote:
Oké… nu wordt het verwarrend… Dus ik mis nog een stuk? :shock:
Ja het stuk waar die stekker van de kabelboom die je nu hebt in moet tot de uec mis je.
Dit was die link die ik toen had gepost:
http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=169992″ onclick=”window.open(this.href);return false;@Jefkere wrote:
Ik dacht net het omgekeerde xD
Ik dacht gewoon plug en play als ik heel de kabelboom had.Je mist alleen de helft van de kabelboom, daarom kan je hem dus net zo goed recht in de uec zetten.
Ik heb toen die 2 stekkers van een sloop astra geknipt en die gebruikt en op de UEC aangesloten, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan en net zo goed ;)
In de UEC missen de stekkers toch aangezien je de blauwe stekkers ook niet had.
Die onder de grill zitten voor de bumper dacht ik, moet je even uitproberen.
De kabelboom stelt overigens ook niet veel voor. 2 draden van de UEC met een stekkertje (die ook in de radio stekker zitten) naar de plus van de mistlampen en de – aan de massa.
Ik heb ergens ooit een korte how-to geplaatst voor de mistlampen…..
Je kan trouwens ook die pinnetjes gebruiken die ook in je bumper zitten, die passen precies voor de mistlampen.
Altijd fijn als mensen het laten afweten als ze zelf iets vragen en dan het antwoord zelf vinden……
Je kan die ipf vam eds zelf ook kopen voor hetzelfde geld dan kan je zelf doen, het stelt echt niks voor. Tevens kan je de tuning dan ook weer terugzetten als ze bij de dealer de software overschrijven.
@soepkiepe wrote:
@Spacejam wrote:
Vandaag erachter gekomen dat iemand op een parkeer plaats het niet kon laten om de deur tegen mijn auto open te gooien met een deukje als gevolg :argue
en natuurlijk geen briefje :fy1
Volgens mij bestaat dat tegenwoordig niet meer :???:
Vandaag erachter gekomen dat iemand op een parkeer plaats het niet kon laten om de deur tegen mijn auto open te gooien met een deukje als gevolg :argue
Baasj hier op het opel-forum heeft het in zijn astra g gedaan, daarvan staat hier ergens een topic. In een Astra H is het niet veel anders.
En om het kachelhuis te vervangen moet heel het dashboard eruit.
8 maart 2012 om 21:04 In reactie op: auto valt stil na koude start bij koppelen. motor warm ok #17932559krukas positie sensor?
Gid scherm, kachelhuis en de kabelboom moet je vervangen.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Is de radio ooit vervangen? zo ja, check de audio index.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
@Esox Lucius wrote:
@Spacejam wrote:
En als er teveel olie lekt kan je auto op hol slaan, dat wil je niet….
Leg dat eens uit, hoe dat kan :hmmz .
Succes Esox
Ik was aan het slapen, dat is alleen van toepassing bij diesels….
@bluedevil wrote:
Bekomen eigenlijk nog steeds niet ben nog steeds redelijk nerveus en vooral bang momenteel om te rijden.
Vandaag in de garage geweest om te kijken wat er nu allemaal aan de hand is met de wagen en zijn ze vollop aan het onderzoeken.
Tot nu toe denken ze dat er geen schade zou zijn gezien ik de motor binnen de 30 sec til heb kunnen leggen, al heb ik mijn twijfels wagen draaide en starte en klonk normaal enkel toen de mechanicien de peilstok voor de olie eruit trok zag ik ook onmiddelijk iets die niet klopte olie redelijk dun (deze was voor het verdere testen eerst afgelaten en nieuwe erin gedaan op het juiste peil) en terug boven het peil waar die mag staan na een korte rit dus ik vermoed ergens toch een lekkage aan de injectors die dus vermoedelijk teveel diesel spuiten en dus de onverbrande diesel bij de olie pompen waardoor dus dit soort situatie’s van zelfontbranding in de motor ontstaan.Ik zelf vrees dat de motor serieuse schade heeft die pas na een tijd zal uitkomen en heb dus totaal geen vertrouwen meer in de wagen.
Het was een hachelijk avontuur om zeker nooit meer te beleven en die ook niemand zou toewensen.Greets blue
Dus het kwam niet van je turbo af, ik had ook een lekkende injector en had ze uiteindelijk alle 4 maar vervangen, het verbruik van de auto is toen teruggelopen met 0,5l op 100km, kan je nagaan als ze echt goed lekken.
Ik heb ze onlangs ook afgesteld, het is een inbus 30 die je nodig hebt. Ik had ze eerst op de gok afgesteld en was daarna na een garagebedrijf gereden, daar bleken ze perfect afgesteld te staan :D
Wat voor motor heb je?
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
die voor 16/17inch zijn anders dan de 18/19″ variant
16/17″:

18/19″:

Mist het om originele opel wielen gaat.
Alleen de diesels op één hoop lijkt me weer niet zo makkelijk.
Er zit nogal wat verschil tussen een 15D motor en een A20DTR motor…..
Ik heb sowieso nooit gesnapt waarom er wel diverse subforums zijn voor de benzine motoren en de diesel motoren worden bij elkaar gegooit tussen de airo en lpg?
Ze kosten iets van 25euro per stuk bij de opel dealer, ze zijn vrij kostbaar.
Je kan er ook onderhandelen, ik heb toen 300 betaald
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
En als er teveel olie lekt kan je auto op hol slaan, dat wil je niet….
Bij de Opel dealer hebben ze die gewoon, iets van 45 of 50 euro.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
-
AuteurBerichten