Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het is niet zoveel werk.
-In de UEC afl op aanwezig zetten
-In de afl module de juiste code-index erin zetten.
-Vervolgens moet je de hoogte sensor calibreren, je auto op een vlakke ondergrond zetten en dat het calibratie process starten totdat hij aangeeft dat het voltooid is.Dat is het eigenlijk wel, daarna kan je de koplampen afstellen met de stelschroeven.
Dat lukt enkel met de originele op-com, daarmee had ik het gedaan.
Die sluiten niet. De regensensor is bij de astra namelijk aangesloten op de geschakelde plus! Bij de vectra weet ik het niet maar volgens mij is het daar niet anders.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
En het nut van dit topic?
Bij alle astra h’s
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
11 september 2012 om 21:01 In reactie op: wegklapbare spiegels en follow me home en andere vraagjes #18062140@Family man wrote:
Ik heb een aantal vragen over extra functies voor op de Zafira B, nu heb ik al wat gelezen over op-com, tech2, en happylightshow maar wat heb ik nu nodig als ik de volgende functies wil hebben?.
1) Follow me home altijd bij uitstappen in het donker (lichtsensor heeft auto al) (en is tijdsduur instelbaar?)
2) Verlichting aan (Dim en achterlichten) via afstandsbediening (in het donker) (bij mijn Skoda Octavia heb ik beide functies en deze heeft net als de Zafira Xenon verlichting), die gaat bij contact omzetten bij het starten heel even uit en dan weer aan als de motor draait (ik denk om de xenon heel te houden), werkt dit dan bij de Zafira ook zo? want wil de xenon wel heel houden/niet overbelasten..
3) Spiegels inklapbaar via afstandsbediening? (door bijvoorbeeld lang op de sluiten knop van afstandsbediening te drukken zoals comfortsluiting ramen)
4) Het automatisch sluiten van de portieren bij wegrijden (is er een km/per uur in te stellen, 0 of 5 of 10 zoals bij de Skoda?
5) Als je het ledje laat knipperen van de “portiervergendelingsknop” schijnt dit als orgineel te lijken wanneer je een alarm/startonderbreking hebt, zoiets heb ik vroeger ook zelf ingebouwd in een Nissan op de orginele plaats, leek net echt.
Omdat het knippert, en niet continu brand verwacht ik niet dat dit problemen oplevert voor de accu, of stel ik wellicht een heel circuitje/onderdeel (die portiervergrendelingsknop) in werking en vreet dit dan weer wel teveel stroom?Verder nog 2 andere vragen, waarom kun je bij een Zafira B (in mijn auto toch een moderne auto) de passagierairbag niet handmatig uitschakelen?, en ik kan nergens zien, hoe ver ik het volume heb gedraaid, hoort dat zo of doe ik ’t fout?
1). Kan met de HLS (happylight show) of CU (comfort unit), bij het openen van de deur (tijd instelbaar), mogelijke opties: Mislampen, dimlichten, parkeerlichten, achteruit rij lichten, achterlichten. los van elkaar te kiezen (Tenminste een heel aantal combinaties).
2). Standaard optie van de auto, te programmeren met de op-com, tevens geschikt voor xenon omdat je ook kan kiezen om de lampen pas aan te laten gaan een fractie later dan dat de motor aan is om de xenon lamp te besparen. De methode van skoda helpt ook niet echt mee aan de levensduur (eerst aan, dan uit en dan weer aan).
3). Kan maar als de elektrisch inklapbare spiegel er niet opzitten in het kostbaar, anders kan het door één draadje door te verbinden in de deur. Tevens ook mogelijk dacht ik met de CU module.
4). Met de hls bij 20km/u, als je het met de op-com doet bij ongeveer 5 km/u (oftewel als je gaat rijden).
5). Kan met de hls, werkt overigens ook goed. Hier hoef je dus niets elektronisch voor aan te passen.
Opzich kan het wel met de bumper erop maar dan moet je hem eigenlijk al een keer eerder los hebben gehad zodat je weet hoe die los moet.
Was er niet een bekend mankement met de stekker van de abs unit?
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
@Fearless wrote:
je maakt je auto dr niet mee in de war
Dat zou ik niet te hard roepen. Je kan wel degelijk zaken verknallen. Met de opcom kan je sommige zaken wel resetten maar dan vervolgens niet meer programmeren.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Het programmeren is meer get probleem, om een aanpassing te doen heb je een vci code nodig van opel die je over het algemeen niet krijgt.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Zit hem in het scherm, ik heb de bovenste gewisseld voor de onderste.
ik had het met een grote baco gedaan, die had ik op de grote moer gezet en hem dan op en neer bewogen, dan komt hij ook los en beschadig je hem ook niet. Met de waterpomptang heb je eerder kans dat je hem beschadigd.
Er zijn 2 type CID schermen. De eerdere hebben 2 regels bij de boordcomputer: Actueel verbruik, en reikwijdte, de nieuwere hebben 3 regels rijkwijdte, gemiddeld verbruik en actueel verbruik.
oud type:

Nieuw type:

Dit is niet met de tech2 te regelen.
Is inderdaad het kleurenscherm, dat is de enige manier. Kost denk ik rond de 250euro. Als je ooit nog gaat zoeken moet je lijken naar de identificatie code, die moet dan bn zijn.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Je kan er een 3 regeling cid display inzetten, dan heb je het wel.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
laatst zag ik een complete set op ebay staan (schokdempers, stuurapparaat, kabelbomen etc) voor 500euro. Met een beetje zoeken kan je het vast wel goedkoop vinden.
Of je moet heel het ids systeem er uit slopen.
Maarre 1 topic is denk ik een genoeg.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
De radio is uit 2008 en het display uit 2010. Eigenlijk alle andere meldingen doen het wel maar die niet.
Wat ik me nu zit te bedenken is dat je ook het type brandstofsensor kan instellen door de code index aan te passen, zou ik die soms niet goed hebben? Weet iemand hoe ik kan controleren welk soort senior ik heb(lineair etc)
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Alle andere meldingen komen bij mij wel nog gewoon, lampen, wasservloeistof etc. Edvries moet waarschijnlijk checkcontrol nog even op aanwezig zetten in de variant config van het display.
Net nog even de op-com eraan gehangen, het valt me op dat het uitlezen van het display erg traag gaat in verhouding tot de rest, tevens was er een code u2201 – geen can-bus communicatie met ehu op iets dergelijk opgeslagen, misschien dat er een draadje beschadigd is geraakt tussen de radio en display door het in en uithalen voor de radio ofzo welke nu een slecht contact maakt
Met je rem en gaspedaal kan je alleen maar het motorstuurapparaat uitlezen de rest niet
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Op je blok staat ook z19dth, een z19dtj is een dth met andere software, op het begin kopen ze niet genoeg 120pk motoren leveren.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
27 augustus 2012 om 16:24 In reactie op: Conrad Parkeersensoren aansluiten (Astra H 2004+) #18060921Sommige sets hebben een aparte voeding, dat is meestal de vraag.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
@Haasje17 wrote:
ECC betekent dat je je hele dash eruit moet halen en dan het kachelhuis en bedieningspaneel overbouwen en inleren.
Hoeft dus niet schijnbaar! Je kan het kachelhuis ook aanpassen met een paar simpele handelingen.
https://astra-h-forum.de/viewtopic.php?f=31&t=71245″ onclick=”window.open(this.href);return false;@speaker wrote:
@NoFear1696 wrote:
@speaker wrote:
@iquick wrote:
met de Astra klokte ik de 240 op gps.
Met een 1.9 ???
waarom niet haasje17 redt het zelfs met een z1.6xe :jerry :jerry
Omdat de top van een 1.9 tussen de 210 en 215 ligt en je bij EDS wel pk’s krijgt , maar de top blijft nagenoeg gelijk !
Harder dan 215 heb ik hem niet gekregen !
Die van mij haalt ook rond de 230 (240 op de teller). Ook een gechipte 1.9
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Uh ja lekker vaag verwoord door mij :smile:
Connectors van kabelbomen en stuurapparaten etc. Ik heb er weer eens een paar nodig maar ik vraag me af waar je die nu kunt kopen.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
-
AuteurBerichten