Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De bak komt vaak weer door het vliegwiel, als die kapot is trilt die behoorlijk en dan kan je bak kapot lopen.
De eerste kenmerken van een kapotte bak:
Fluitend geluid in de 5e en 6e versnelling
Als de pook beweegt als je hem in zijn 1 hebt staan en de koppeling laat opkomen is hij ook niet goed. Tevens kan de 3e versnelling ook bewegen als de bak slecht is.Mja opzich valt het ook wel weer mee, het is echt niet zo dat iedere 1.9 gegarandeerd kapot gaat. Het voornaamste is eigenlijk de EGR, als die stuk is kan die ook het inlaatspruitstuk en dpf en injectors stuk maken door vervuiling. Als je die afdopt is er niet zo gek veel aan de hand. Verder heb je kans op het vliegwiel maar dit heeft iedere diesel met veel vermogen (ook niet opels).
Bij normaal rijden hoor die rond de 80/85 te zitten, bij door trappen richting de 90. Echt warm worden ze nooit.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
De dealer hier weet eigenlijk niets, de uitlaten die op die afbeelding staan zijn allemaal voor de 1.9 diesel, daar had ik al op gefiltert.
@Senatorman wrote:
Kan kloppen. We hebben het forum verleden week voorzien van de nieuwste versie Tapatalk 3.5.0
Dit is denk ik een week of 3 nu, het stoort wel behoorlijk omdat de topics pas een paar secobde later worden ingevoegd. Misschien dat de instelling in de nieuwe versie opnieuw gezet moet worden?
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Tegenwoordig zijn de tabbladen weg. Eerst had je 3 tabbladen met stickies, mededelingen etc. Nu niet meer. Ze worden nu vaak traag geladen of helemaal niet dan verspringen de posts iedere keer.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
De opc line staat apart in epc. 4 en 5 zijn allebei ovaal
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Ik wil toch voor de volledige demper gaan met ovale eindstuk net als deze:

Nu ben ik in epc aan het zoeken maar ik weet niet goed welke ik moet hebben. Nu heb ik nummer 3 er onder zitten met de uitlaat naar beneden gebogen, als ik naar de omschrijving kijk zou je denken dat ik nummer 4 nodig heb. Maar als ik naar de afbeelding kijk komt nummer 5 meer overeen. Weet iemand misschien of ik nummer 4 of 5 moet hebben?
(Klikken voor een grotere versie)

Dat is misschien nog wel makkelijker, die met een boog zijn ook in overvloed op de sloop te vinden. Kan iemand eens het originele eindstuk van een astra h sport opmeten (de ovale) de breedte en hoogte?
Oke bedankt. De uitlaat die ik op die site zag heeft wel een chrome sierstuk dus dan zou die dat wel zijn (is ook voor een 1.9 diesel), misschien dat ik er dan later nog zo’n zelfde sierstuk opzet.
En nog een andere vraag: Mag het voor de APK als je geen roetfilter hebt.
Juffer1, heeft die uitlaat van de sportuitvoering ook die vierkante vorm of meer zoiets als dit?
http://www.uitlaatdiscounter.nl/auto-onderdelen/achterdemper-achter-%5B220997%5D/77799/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Had je een stuk uit de bumper moeten zagen voor die lip en heb je misschien ook een onderdeelnummer van die lip?
Die dbilas is me iets te kostbaar, ik wil er eigenlijk ook gewoon eentje waarbij het geluid gewoon hetzelfde blijft.
Hmm, ik zou toch niet graag de volledige radio daarachter zetten aangezien die zekering ook berekend is en een radio kan ook aardig wat trekken. Je kan het beste met een relais werken.
Bijna alle verzekeraars sluiten dit stuk “snelweg” uit in hun polis.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Ik heb ook nog een setje afl lampen liggen ;-)
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Bij de astra h ontkom je er gewoon niet aan….
Astra h opc line wielen (ik heb ze ook :))
Die subwoofer die je hebt heeft ook een high-input die je dus gewoon op je luidspreker uitgang kan zetten. Achter je dashboardkastje hangt een stekker voor de tpms, daar zit een geschakelde plus bij die je kan gebruiken voor de remote.
kan gewoon
@—Jens— wrote:
@Juffer1 wrote:
@snoei wrote:
ook de (dunne) zwarte draad bij de sigaretten aansteker is geschakeld
Let op : dit is type en uitvoering afhankelijk !
Per modeljaar zit hier verschil in en tevens kan je een uitvoering met of zonder rokerspakket hebben.
Het is dus niet per definitie dat dit zo is.Ik zou normaal een geschakelde + moeten hebben.
Ik heb namelijk een sigarettenaansteker.. en deze ‘zou normaal toch’ moeten uitschakelen wanneer de auto op slot is.Als de deur open gaat is de spanning er vanaf als het goed is.
25 september 2012 om 21:19 In reactie op: Astra-H 2004: Waar let ik op bij modelspecifieke navigatie #18069315Ik adviseer je toch om het even te bekijken in een auto waar het al inzit aangezien de positie van het navigatiesysteem erg lastig is (veels te laag en de verkeerde hoek).
In de corsa d is zo’n soort navigatiesysteem standaard en daar is het al enorm irritant dat die zo laag zit:

Maar in de corsa is de hoek iets gunstiger en zit die ook iets hoger nog, in de astra is nog veel erger.
Mja ik vraag me dus af of het uberhaupt kan helpen. Het lijkt me hetzelfde als de auto een week heeft stilgestaan, dan zit ook alles onder de roest en maken de remmen ook even geluid.
Met 400nm en 200pk merk je het amper als de handrem er op staat, alleen het piep geluid uit het dashboard verraad het :).
25 september 2012 om 16:00 In reactie op: Astra-H 2004: Waar let ik op bij modelspecifieke navigatie #18069312Het cid scherm van opel is groter dan het scherm van de zenic.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Misschien heel raar maar zou het helpen als je bijvoorbeeld 100meter met de handrem erop rijd? Zodat op deze manier de troep van de remblok af gaat?
22 september 2012 om 18:57 In reactie op: Dashboard Opel Astra H Demonteren / Inbouw carkit #17806227Ik heb ook ooit zo’n parrot mki9100 op de blinde knop gezet en de draad daar doorheen laten lopen, je zag de draad dan helemaal niet, het zag er erg strak uit maar uiteindelijk heb ik er een uhp4 ingezet :thumbup
-
AuteurBerichten