Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
weet iemand hoe het zit met de starters als je de orginele xenon met units en ballasten pakt.
zitten de starters dan in de koplampunit, balsten, of in/aan de d2s lampen? Of moet je ze nog los aanschaffen?
5×110
origineel gepost door alphox
origineel bij de opel dealer kosten ze 90 euro geloof ik (he bik er toen ook voor betaald) en dan komen ze gewoon achter de handrem met 4 parkertjesIk heb hem er nu ook inzitten maar vind je niet dat hij erg hoog zit?
je kan het ergens in het navigatie menu instellen.
knop navi en dan settings.
Je ziet de aankomst tijd ook als je op de info knop drukt.
voor die telefoonstekker moet het dashboard kastje eruit. die 80polige stekker zit volgens mij gewoon bij je zekeringskast.
ik vind die van de insignia en nieuwe astra wel wat hebben.
Waar heb je eigenlijk die starters vandaan gehaald?
ik woon er eigenlijk maar 15km vanaf dus ik zou het zo op kunnen gaan halen. Alleen moet ik eerst aanbetalen voordat het uberhaupt besteld wordt.
Ik ga toch maar voor de orginele oplossing :)
Wat is dat overigens voor een onzin dat je bij gm-tuningparts 50% moet aanbetalen:wtf. Dat is toch ook niet meer van deze tijd. Weet iemand nog een zaak waar je de orginele units kan bestellen?
Oke dus als ik het vogende zou aanschaffen:
philips d2s lampen (hier zit de starter dus al in)
2 orginele ballasten
xenon unitszou het allemaal zo moetten passen. Is het nog noodzakelijk om de auto te laten programmeren naar xenon?
mja opzich gaven die pilot lampen ook veel licht / vergelijkbaar met de orginele xenon. Wat zijn dan eigenlijk die starters? De ballasten in die link die je aangeeft zijn overigens wel 2ehands ballasten. Zitten die lampen er bij die 300 euro eigenlijk bij?
Persoonlijk vind ik 6000k overigens te blauw. In de pilot set was het overigens ook dat 4300k een stuk meer licht gaf dan de 6000k set (beide gehad).
Volgensmij maakt het meer uit welke koplamp units je gebruikt dan welk xenon setje. De lens doet nogal wat namelijk.
Edit:
Ik zit nu zelf aan het volgende te denken:
2x orginele xenon units
deze lampen:
http://www.24autoparts.nl/page3.php?view=productPage&product=13&category=20Vervolgens 2 balasten die geschikt zijn voor canbus en dan een verloopkabel naar een d2s aansluiting.
Wat voor brander gebruik je?
origineel gepost door astra-gtcuden
Hoi gtc_michieleke.Ik heb pas ook de orginelen xenon koplampen in mijn astra geplaatst van GM Tuningparts.
Met de orginele gebruikte balasten en naar starters, gekocht bij well done in breda.
Hier onder een link naar de site waar ik deze heb gevonden.
http://www.well-done-xenon.nl/Webwinkel-Product-1506424/Hella-Ballast-gebruikt.html
Het kost wel behoorlijk wat euro’s maar het resultaat is dan ook vele male beter dan al die aftermarket
koplampen en xenon setjes!
Ik ben blij dat ik meteen naar het goede advies van Eugene van der Wal heb geluisterd van GM-Tuningparts.
En wat meer geld heb uitgegeven.
Ik vind het echt 100% werken zonder problemen of foutmeldingen van m’n canbus!
Het resultaat doet zeker niks onder van audi bmw of mercedes xenon verlichting!Groetjes Michel.
Gr Michel
Wat was je zo compleet kwijt voor de xenon units, lampen en starters? Ik ben zelf namelijk van plan om wel de orginele units aan te schaffen met een pilot xenon set (4300k) (goede ervaringen mee in mijn oude auto).
origineel gepost door Blue-Dragon
De plus van de aansteker gaat niet werken omdat deze niet geschakeld is.
In de GTC van mijn schoonzoon werkt de aansteker ook zonder contact.Dus dan zal je een geschakelde plus vanaf de zekering kast moeten halen en die zit achterin de koffer ruimte.
gr gerrit,
Bij mij is de sigaretten aansteker ook niet geschakeld inderdaad (er zit er wel één bij de telefoonvoorbereiding). Maar bij sommige astra h’s schijnt die wel geschakeld te zijn.
Wat is trouwens het nut van dat lampje?
origineel gepost door wim-v6
Er word QUA regelement niet naar bouwjaar gekeken maar maar 1e toelating!!!!Willem
En gaat het dan ook om de eerste toelating in nederland? Zou ik in mijn geval dan wel of geen hoogteverstelling/sproeiinstallatie nodig hebben?
geld nu eigenlijk het bouwjaar of wanneer die op een (nederlands) kenteken is gezet. Zelf heb ik namelijk een auto uit 05-2005 maar het nederlandse kenteken is van 10-2009 daarvoor stond hij op een belgisch kenteken. Ik ben namelijk van plan om zeer binnenkort de orginele xenon untis aan te schaffen.
Weet jij hoe het kan komen als dat ding ontzettend slecht cd’s leest?
de volgende combinaties heb ik geprobeerd:
planinum – benq brander
platinum – prioneer brander
platinum – panasonic branderverbatim – benq brander
verbatim – prioneer brander
verbatim – panasonic branderimitation – benq brander
imitation – prioneer brander
imitation – panasonic branderen dan heb ik ook nog zitten experimenteren met lage en hoge snelheden. het is me pas één keer gelukt om een werkende cd te branden en dat was met de imitation – prioneer combinatie op snelheid van 4x met het software pakket cdburnerxp. Heb je misschien nog tips voor een goede combinatie?
Ik heb er zelf helemaalg een cd’s bij gehad (2ehands gekocht). Het is inmiddels wel gelukt, een tijd geleden had ik de software geupdate naar versie 10-2007. Het blijkt dus dat op die zelfde cd ook de talen staan. Ik had hem nu eerst naar engels gezet (dan vraagt hij om de talen cd en gaat die installeren) en vervolgens weer terug naar nederlands (dan vraagt hij wederom om de talen cd). en nu werkt hij weer perfect!
bedankt voor de info.
mwa bij mij staat de actieradius ooit op 0 brandstof meter op 0 en dan kan ik vervolgens nog 50-60km rijden (diesel) om bij te pomp er vervolgens 46liter in te gooien terwijl er ook 52 in kan.
Als hij echt op nul staat zit er nog steeds een paar liter reserve in. dus gewoon nog verder doorrijden ;)
als ik de cd erin duw geeft hij kort aan “sw-cd” en dan gooit hij hem er weer uit??
Ik heb nu de talencd van 02-2008 gedownload, dit zou dan gewoon de goede moeten zijn en die kan ik er dan zonder problemen induwen?
oke even kijken of ik de talencd ergens vandaan kan halen :).
Bedankt in ieder geval!
:thumbup
-
AuteurBerichten