Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
wel apart dat er een oude climate control module in zit (die van een corsa c of astra g.
origineel gepost door paazhaaz
origineel gepost door Spacejam
heeft iemand ook ervaringen met m-tech of opel service stienen in ospel?Yep, de mijne is gechipped via auto service Stienen in Ospel.
Welliswaar geen rollerbank uitdraaien etc, en ook geen 200pk.Maar ik hoef ook niet het maximale eruit geperst te hebben.
Het gaat mij persoonlijk meer om het extra rijgenot. Auto pakt veel sneller op en het rijdt veel soepeler. Tja, en ook bij de stoplicht sprintjes blijft het leuk :P
Hoeveel was euro’s was je lichter?
Deze is wel aardig op het display na maar daar moet natuurlijk een kleurenscherm in (en inbeelden dat het een vectra is uiteraard inplaats van een astra):

heeft iemand ook ervaringen met m-tech of opel service stienen in ospel?
toch wel in duitsland:
http://www.opel.de/shop/cars/astra/product/bodystyle/content.act?bodystyle=0T%2069&
Ik dacht dat ze in duitsland wel geleverd waren, maar dan zou die inderdaad wel uit het oostblok/rusland komen.
26 november 2009 om 18:09 In reactie op: opel zafira b halogen koplamp unit vervangen voor orginele x #17556389Bij de astra h kan je het allemaal zo aansluiten dus ik verwacht dat het bij de zafira b ook zo kan (het zijn nagenoeg dezelfde auto’s)
Ik ben opzich wel benieuwd want als ik bij mijn blok schakel (ook een 1.9cdti) hoor je ook een schurend geluid net tussen het gas los laten en de koppeling intrappen lijkt wel. Van het stotteren heb ik overigens (nog) geen last.
de verlichting echt wit maken zoals in de audi A3, erg mooi.
mja een auto blijft uiteindelijk toch een vervoersmiddel.
Ik ben wel erg benieuwd naar de station variant want die vind ik bij de huidige H namelijk een ramp (lelijk hok). En uiterwaard ben ik benieuwd of er nu weer een “aparte” 3 deurs komt.
de turbo hoor je volgens mij altijd bij deze motoren (bij mij hoor je hem ook behoorlijk goed maar het schijnt zo te horen).
niet de stang van je pook naar je versnellingbak of je uitlaat die een beetje loshangt ofzo?
waarschijnlijk vanaf modeljaar 2005 dus.
vectra’s hebben pas vanaf de c2 een volledig canbus systeem waar dan de cd30mp3 gewoon inpast. in de c1 zit een “half-canbus” systeem waar die cd speler niet gaat werken (of met ontzettend veel aanpassingen).
herkenningspunt:
1. rolletjes aan het stuur: volledige canbus
2. 6 ronde knopjes aan het stuur: geen canbus en dus ook geen cd30mp3 mogelijkheid.volgensmij is een 2004 model altijd een C1 en geld dus de tweede optie.
een kleurenscherm hoeft niet samen te gaan met een navigatie (al is het vanaf de fabriek wel altijd in die combinatie geleverd).
je hoeft niet zo heel veel uit elkaar te schroeven. Er staat ergens een topic over iemand die een navi met kleurenscherm in zijn signum of vectra had gestoken, daar kan je zien hoeveel werk het is.
Edit:
Bij die systemen weet ik niet of het zo kan, het is namelijk nog geen canbus systeem.
Een rgb kabel is inderdaad ook nodig. Het is in ieder geval wel een grafisch display.
Welke bedrijven zijn dat dan?
Het blokje gaat het niet lang overleven op deze manier.
de z19dtj is exact gelijk aan de z19dth maar ik weet niet of er bij de vectra iets anders in dan bij de astra?
ik heb in mijn astra een 120pk 1,9 16v motor zitten (dtj). Kan dat daar op dezelfde manier en krijg je nog last van storingen ofzo of toch niet? Scheelt het overigens ook in verbruik (bij mijn corsa gsi scheelde het namelijk behoorlijk toen ik hem had afgedopt).
Dat is inderdaad het slechte voorbeeld maar dan solderen (wat je daar ziet zit trouwens onder het rode dus het zit voor de connector niet in de weg). De foto is trouwens niet van mij he :P
@astra-gtcuden: Waar heb je die extra stekkers vandaan gehaald? kan je dat er gewoon tussenin zetten zodat je de connectors niet hoeft aan te passen. Dan kan je tenminste de bedrading orgineel houden.

Hier zou ik er dan dus voor kunnen kiezen om pin 9 en 10 aan pin 1 vast te maken.Eens kijken of dat makkelijk gaat als ik de units binnen heb.
Of op deze manier zou het ook kunnen (lijkt makkelijker) op de connector van de koplamp:

En dan pin 10 ook nog natuurlijk, ik weet alleen niet op die leveling ground zwaar genoeg is??
ah dat was precies de info die ik nodig had, die extra h7 lamp is dus alleen maar voor het seinen :)
nu nog even de koplampunits bestellen en dan kan ik het er ook allemaal in gaan bouwen :). De philips lampen hebben toch een stevigere fitting dan een pilot lampje.
vandaag m’n xenon verlichting binnen kregen :) orginele ballasten en starters met phlips 4300k d2s lampen. Nu nog ergens de koplamp units scoren. Weet iemand misschien ook het partnummer van de xenon koplampen zonder afl?
De ballast kan je schijnbaar aan de koplamp unit vastschroeven en de starter kan je er ook opdraaien. Nu moet er in de starter ook een kleine connector, zit deze al in de kabelboom van de auto op zit die kabel aan de koplampunit?
Is het nu eigenlijk bi-xenon of niet. Op sommige plekken lees ik dat de d2s lamp alleen het dimlicht verzorgt en een h7 lamp voor het groot licht en op andere plekken lees ik dat de d2s lamp voor dimlicht en grootlicht zorgt (motorisch gestuurd) en dat de h7 lamp alleen maar voor het seinen is.
-
AuteurBerichten