Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Is een bekend probleem. Het stekkertje van de verstuiver repareren, daar zijn reparatie setjes voor. Kost iets van 10 euro
Dat tweede is je inlaat, dat gaat je rond de 1000euro kosten. Helaas ook een bekend probleem. Waarschijnlijk trekt je auto ook niet lekker door rond de 2000 toeren
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gewoon + en – is genoeg, die andere draden zijn voor wat extra functies zoals bijvoorbeeld dat hij “ontdimt” als je hem in zijn achteruit zet.
21 november 2012 om 18:14 In reactie op: Storing airbag na het plaatsen van lederen interieur astra H #18076033Denk het wel eigen, dat staat volgens mij los van elkaar (weet het niet zeker), volgens mij is dat puur voor het gordelwaarschuwings toontje. Als je echt wil kan je dat sensor matje overzetten maar dan moet je echt heel die stoel uit elkaar halen, dat matje zit namelijk tussen de bekleding en het kussen.
21 november 2012 om 17:39 In reactie op: Storing airbag na het plaatsen van lederen interieur astra H #18076031Dat gaat je ook niet lukken, airbag module kan je maar 1x programmeren. Ik heb zelf ook een engels interieur en dus hetzelfde probleem. Bij mij werkt die sensor op de passagiers stoel ook niet meer (zit er dus ook niet in). De storing blijft erin staan maar het airbag lampje blijft uit.
AFL gaat je bij een J sowieso niet lukken. op zijn hoogst de huidige lampjes vervangen door xenon lampen met een weerstand aangezien je de xenon ook niet kan programmeren.
20 november 2012 om 21:11 In reactie op: Storing airbag na het plaatsen van lederen interieur astra H #18076027En in je stoel! even de achterkant van de stoel losklikken en dan kan je er wel bij.
20 november 2012 om 20:37 In reactie op: Storing airbag na het plaatsen van lederen interieur astra H #18076024Kan wel gewoon, zolang je er maar even veel hebt. Misschien ligt gewoon de stekker in de stoel los.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Astra h of j?
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
20 november 2012 om 18:03 In reactie op: Storing airbag na het plaatsen van lederen interieur astra H #18076018hoeveel airbags had je oude interieur en hoeveel je nieuwe.
Die eerste fout is niet zo erg, daarvan gaat het lampje ook niet aan. Dat is de gordel sensor, die ziet of er een passagier in de auto zit, die zal wel niet aanwezig zijn, dat had ik ook na het vervangen van mijn interieur. Zitten er wel airbags in je lederen stoelen en zit de stekker er wel in van die twee airbags?
Eff met de op-com de nieuwe banden maat in programmeren, dan klopt de snelheidsmeter gewoon.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Vandaag weer een tijdje bezig geweest maar ik krijg hem er gewoon echt niet vanaf. ik denk dat de brander bij mij ook niet heet genoeg wordt om het voor elkaar te krijgen :cry.
Is de middendemper van een beetje dik staal zodat ik eventueel de slijptop in verticale richting op de einddemper kan zetten zonder dat ik meteen door de middendemper zit?
17 november 2012 om 07:38 In reactie op: Welke sportuitlaat is passend voor een astra h bj 2007 #17991672Klopt, is niet origineel maar ziet er wel origineel uit.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
16 november 2012 om 20:33 In reactie op: Welke sportuitlaat is passend voor een astra h bj 2007 #17991670En hier ovaal:

Je heb die bumperlip schijnbaar ook met openingen aan beide kanten voor een dubbele uitlaat.
Hmm zo warm had ik hem inderdaad niet gestookt omdat er twee kabels boven zitten. Morgen nog maar eens een keer kijken.
Net 4 uur bezig geweest maar ik krijg die stomme uitlaat niet los, kruipolie, warmstoken, hamer, geen van alle werkt. :argue. Iemand tips. Door die bevestiging is de uitlaat als het ware wat naar binnen gedrukt waardoor die muurvast zit. Iemand nog tips?
Is dat knipperen ook bij de astra h?
Waarom zou het niet mogelijk zijn? tijdens het optrekken verbruik je bijvoorbeeld 20l op 100km, dus om op een gemiddelde van bijvoorbeeld 7L/100 uit te komen moet je ook veel km’s onder de 7L/100km rijden.
Het is niet echt vreemd ;) , fysiek zijn ze allemaal redelijk hetzelfde, opel probeert het productieproces op die manier te optimaliseren. Bij mij zat er bijvoorbeeld een UEC in met een zekering en relais voor mistlampen terwijl de bekabeling niet was voorbereid in mijn auto.
Waarom zou je dezelfde startletter moeten hebben? Je moet gewoon een versie hebben die al jouw apparaten ondersteund al is het erg lastig zoeken naar de juiste code omdat hier geen overzichten van zijn. Je kan het soms in EPC redelijk achterhalen.
Ik heb er nog even een foto bijgezocht:

Het gaat om de pinnen in het bovenste vak en dan rechtsonder. Ik had ze toen ingespoten met contactspray en ze ook wat dichter bij elkaar gebogen, het probleem is nu 2 jaar weg.
Klinkt zeer bekend voor mij. Weken naar gezocht en de dealer wilde al de ecu en uec vervangen. Maar de oorzaak was vocht in de uec, daardoor waren een paar pinnetjes lichtjes gecorrodeerd en het gaspedaal is daar kennelijk erg gevoelig voor. Wat contactspray op het bovenste blok van de uec was de oplossing.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Voor de deurstrips moet je de panelen loshalen en dan zie je ook meteen hoe ze vastzitten, je moet ze dan losboren, je kan ze daarna weer prima met een lijmpistool of iets dergelijks vastmaken.
Die bij het dashboard kastje:
eerste de radio eruit
airco/kachel unit
middenpaneel eraf trekken.
Dashboardkastje eruit
strip eraf trekken.@yzf1kr wrote:
EGR hoef je niet af te sluiten, als je de carter ontluchting uit het inlaat traject haalt.
Hoe bedoel je dit precies? Ik had eigenlijk nog nooit gehoord.
@iquick wrote:
Edit: Mijn derde beweegt ook, zeker een 1 cm speling.
Op een of ander manier doet tapatalk raar
Galaxy Nexus Tapatalk
Dan zou ik hem toch maar eens laten maken, beter wordt hij niet meer. Met een beetje pech kom je de lager onder de auto tegen en is hij niet meer te reviseren. Ik heb al bedrijven gezien die ze voor 700 euro reviseren incl uitbouwen.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Het is een “twee massa vliegwiel”, het zijn twee platen met veertjes ertussen die de trillingen wegnemen, die veertjes worden gaar, je kunt er vrij weinig aan doen als stuk is, enkel vervangen voor dezelfde. De oorzaak is “het nieuwe rijden” oftewel te laag in toeren rijden waardoor alles gaat trillen en ook je vliegwiel uit elkaar trilt.
-
AuteurBerichten