Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Sonador
DeelnemerHeb je er wel bakolie in gedaan dan??
Sonador
Deelnemerorigineel gepost door wessaa
koppelingskabel goed staan ? heb ook een keer zo`n soort geluid gehad..bleek dat de kabel eigenlijk net wat te los stond..met gevolg dat hij op de koppeling aan het slippen was..Als je koppeling slipt, moet je hem vervangen.
Klopt niet wat je zegt.Wel is het zo, dat als de koppelingskabel niet optimaal staat afgesteld dat je het druklager kan horen rammelen. Dit is meestal zo bij oudere druklagers.
Zit er wel bakolie in?
Het zou ook het lagertje wat in het vliegwiel geperst zit kunnen zijn.Sonador
DeelnemerDistributieriem of multieriem die te strak staan. In het geval van de multiriem is er een spanner kapot vermoed ik!
Het kan mischien ook het kapje bij de versnellingsbak zijn.Zijn zoveel dingen, je moet er even iemand bij halen om ernaar te laten luisteren.
Waar komt het ruwweg vandaan?3 december 2008 om 17:17 In reactie op: The making of astra cabriobully HIJ BLIJFT FIJN IN MIJN BEZI #17415445Sonador
Deelnemerorigineel gepost door cabriobully
origineel gepost door Sonador
Het is een bekend probleem van het spietje!Waarom heb je het niet vervangen dan?
Of gewoon vergeten?Succes met de wederopbouw. :thumbup
ik had er nog nooit van gehoord dat die breken!!!!
Dus die zou je op zijn tijd moeten vervangen??????balen indd maja ben met een nieuwe kop bezig
KS700
oliekanaal behandeling gehad
gevlakt en bronze geleiders erin. kleppen bewerkt en in en uitlaad kanalen bewerkt met orginele stoters er moeten wel mijn ddv nokkenassen ingezet worden.
dus de kleppen eruit klepsteelrubbers vervang ik dan maar weer meteen en de shims eronder zetten.hoop dat ik de kop snel in huis heb kunnen we weer beginnen met opbouwen haha
3x is scheepsrecht
Ja is een algemeen bekend probleem, en 3x is scheeprecht.
Respect voor je tijd en geduld. Gaat goedkomen!3 december 2008 om 13:01 In reactie op: The making of astra cabriobully HIJ BLIJFT FIJN IN MIJN BEZI #17415441Sonador
DeelnemerHet is een bekend probleem van het spietje!
Waarom heb je het niet vervangen dan?
Of gewoon vergeten?Succes met de wederopbouw. :thumbup
Sonador
Deelnemerorigineel gepost door laus
hey Sonador!:hmmz tectyl? is dat niet echt goed? :hmmz
En ja die druipers….als alles erin zit hoop ik dat je het niet echt meer ziet..en anders ligt opschuren.
Het zal zeker geen super top kadettje worden….maarja ik probeer het zo netjes mogelijk te doen.
Maar ik leer er heel veel van en dat vind ik ook leuk.
En in de toekomst zal ik op alles beter voorbereid zijn en weet ik hoe alles zit enz.
Bedankt voor je reactie!!!
Gr Lau!
Je kan beter overspuitbare steenslag gebruiken.
Tectyl helpt je auto alleen maar harder rotten.
Zal nog wel een keertje uitleggen waardoor dat komt.De druipers kan je eventueel met korrel 3000 wegschuren en dan de schuurkrassen weg polijsten. Zit er blanke lak op? is het een 2k lak?
27 november 2008 om 21:42 In reactie op: opel GT 2.2i deelrestauratie (momenteel colorsanding en poli #17394505Sonador
DeelnemerZiet er goed uit.
Zo te zien is jou auto al een paar keer eerder overgespoten.
Mischien is het dan verstandig om eerst een isolatorlaag te spuiten.
Zodat als je straks primer en de rest gaat spuiten, de eerdere laklagen niet ermee gaan reageren!Hoe dan ook mooi project, en veel plezier ermee!
Sonador
DeelnemerZiet er goed uit, alleen jammer dat je tectyl hebt gebruikt!
Ben benieuwd hoe de coupe gaat worden, gewaagd kleurtje in ieder geval.
Mooie motorruimte, zie alleen wat druipers??
Verder GOED bezig! :P
Sonador
DeelnemerIk heb nu 3 auto’s gezien die er door zijn gaan rotten (geen onzin). Heb zelfs ooit een vertegenwoordiger van die rommel erover gesproken, en die ontekende het niet.
Wil je ECHT goede roestpreventie hebben, moet je oude afgewerkte olie aanmengen met dieselolie… Zodat die te verwerken is in een verfspuit, dit trekt in het metaal en blijft erg lang en goed zitten.
Ook een goede steenslag is goed.
Succes met je projecten, jullie hebben leuk spul staan. :wubSonador
Deelnemerorigineel gepost door nl-tuning
@Xo-C4Rm4nI4C, ach wat kan er gebeuren we hangen nergens aan ofzo dus de auto beweegt niet en die krik is sterk zatking:,Er zijn heel wat mensen behoorlijk serieus gewond geraakt, of zelfs overleden. Door zo onvoorzichtig te zijn, dit is zo gevaarlijk wat je daar doet ….
En zonde van al dat tectyl wat je op de auto’s smeert, gaat je auto juist harder van rotten! Zal later wel uitleggen waarom.
Maar verder, erg leuk topic. En veel leuke foto’s! :wors
Sonador
DeelnemerJe had voor die 4500,- zo mijn astra G mogen meenemen!
Een hoop geldt, maargoed. Je hebt wel een stukje nostalgie gered van de ondergang!
Mooie kaddet. Post eens nieuwe foto’s van als de wielen erop zitten?
26 september 2008 om 19:04 In reactie op: The making of astra cabriobully HIJ BLIJFT FIJN IN MIJN BEZI #17415401Sonador
DeelnemerKijk uit met het stralen van een kleppendeksel, wees 100% zeker dat alle straalgrit eruit is Ook uit het cartontluchtingsgedeelte. Heb al eens een blok gezien ergens die daardoor kapot is gelopen!
Ziet er verders TOP uit. :thumbup
Sonador
DeelnemerMooie kaddet, alleen die diffuser achter doet afbraak aan de hele auto. Dat is het enige wat ik erop aan kan merken!
Rijdt fijn zo’n kaddet 16klepper :D
31 augustus 2008 om 13:57 In reactie op: Olie bij de koelvloeistof!!! HELP ME ….. Volgende vraag en #17420170Sonador
DeelnemerHet hikken is inmiddels over, alleen mis ik nog een hoop vermogen. En heel soms gaat het motormanagment lampje branden!
Uitlezen heeft me tot nu toe al 50 euro gekost :puke
Het vage geluid is voor 85% weg, heeft iemand mischien adres waar ik terecht kan voor deze problemen in omg van twente?
27 augustus 2008 om 21:01 In reactie op: Olie bij de koelvloeistof!!! HELP ME ….. Volgende vraag en #17420169Sonador
Deelnemerheb inmiddels de krukas sensor vervangen.
Alleen hij hikt nog weleens tijdens accelereren, er zitten geen foutcodes in.
Geluid is ook zo goed als weg, heel soms hoor je het nog. voornamelijk bij koude motor!
25 augustus 2008 om 12:26 In reactie op: Olie bij de koelvloeistof!!! HELP ME ….. Volgende vraag en #17420164Sonador
DeelnemerHeb hem laten uitlezen:
Er zitten 7 foutcodes in, waaronder 2 van de krukassensor.
Spanning te laag luchtmassameter
Spanning te laag mapsensor
Spanning te laag toerentalsensor
En nog een aantal.Hij raade mij aan om de krukassensor te vervangen, mogelijk is dat het stuurapparaat van de brandstofpomp defect is.
Iemand een adres waar zo’n stuurapparaat te krijgen is, bij de dealer kpst hij meende ik 950 euro!
24 augustus 2008 om 17:15 In reactie op: Olie bij de koelvloeistof!!! HELP ME ….. Volgende vraag en #17420163Sonador
Deelnemerorigineel gepost door ErwinP
zal wel iets met de egr zijn…Heb de egr al schoongemaakt, het probleem is 2 dagen weggeweest geen rare geluiden of motorstoringen.
Wat me het meeste zorgen maakt, is dat rare geluid. Kan dit ook door een egr klep worden veroorzaakt?
Ik ben automonteur geweest, maar van de nieuwe motoren met al die electronica. Heb ik maar weinig ervaring mee!
Bedankt voor je hulp!
24 augustus 2008 om 14:42 In reactie op: Olie bij de koelvloeistof!!! HELP ME ….. Volgende vraag en #17420161Sonador
DeelnemerLaat ik morgen doen, hij heeft 2dagen lang nergens last van gehad.
Nu vanmiddag begon het weer. Het geluid is er niet altijd, en de storing ook niet!Ik wacht het verhaal van de Stealer wel even af!
:wors
22 augustus 2008 om 21:10 In reactie op: Olie bij de koelvloeistof!!! HELP ME ….. Volgende vraag en #17420159Sonador
DeelnemerOk gevonden THANX.
Nu het volgende probleem:
Weinig vermogen, ik snap dat het geen racemonster is, maar hij reageert soms niet op het gaspedaal.
En soms hoor ik de diesel extra hard, (geen lagergeluid als in een versleten drijfstanlager) Maar een kloppend geluid,
Iemand enig idee wat dat kan zijn? Als ik volgas rij gaat het storingslampje ook aan, bij normaal rijden niet!21 augustus 2008 om 21:30 In reactie op: Olie bij de koelvloeistof!!! HELP ME ….. Volgende vraag en #17420157Sonador
DeelnemerThanx,
ik had een zin niet goed neer gezet, waar zit de oliekoeler?
21 augustus 2008 om 17:40 In reactie op: Olie bij de koelvloeistof!!! HELP ME ….. Volgende vraag en #17420155Sonador
DeelnemerThanx voor de reply,
Kan je me mischien uitleggen waar de oliekoeler gemonteerd op deze blokken?
En hoe zit het met de brandstofpomp, gaan die ook vaak kapot, bij deze motoren?
-
AuteurBerichten