Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kan je zo’n nieuw busje gewoon bij de dealer halen?
Heb je evt een nummer?Mijne heeft er ook last van.. ook een F23, ik heb de pookhoes al eens los gehad om te kijken, zichtbaar VEEL speling, het lijkt alsof de bal er zo uit kan floepen.
Ook gaat hij vrij moeilijk in z’n 1 en 2, als ik hem in zn 1 wil zetten gaat het makkelijker als ik hem eerst een beetje in zn 2 zet, volgens mij komt dit ook door de pook.Hij doet weer normaal! :D
Eerst heb ik hem weer geprobeerd, misschien dat hij het na een nachtje slapen wel weer normaal deed.. maar nee.
Ik heb toen de luchtslang eraf gehaald met alles wat daaraan zit, toen de motor weer gestart.. liep hij nog wel hard stationair, heb ik hem even gesmoord door mijn hand op de inlaat te houden tot hij af wou slaan, toen los gelaten en toen zag ik dat de klep begon te bewegen en de motor begon rustiger te lopen.. kijk ik binnen op de cockpit, is het storingslampje ook uit gegaan :wors
Beetje gas geven.. alles is normaal, dus ik heb de slang weer aangesloten en weer geprobeerd en alles is weer zoals het moet.
De motor draait stationair op 750 toeren en er zit nu echt nog een hele kleine schommeling in.. lang niet meer zoals het was.Wat dit nou geweest was… geen idee.
Zal dan wel wat met die elektrische regeling geweest zijn.
De pakking is in ieder geval niet lek, anders wou de motor ook niet af slaan lijkt me.. en toen alles weer gemonteerd was heb ik met remmenreiniger gespoten bij de gasklep, de motor liep er niet anders door.Bedankt voor het meedenken!
Volgens mij heb ik echt alles weer aangesloten.. welke is die van de benzine ontluchtingsklep?
Dan zak ik die morgen nog even nakijken evt..13 maart 2013 om 15:33 In reactie op: Astra coupé lekt koelvloeistof, komt ook in de auto terecht. #18115965Ah ok, ik ben zelf wel handig met zulke dingen..
Dan zal ik eerdaags maar eens het middenconsole enz eruit halen.Dat spoortje wat je op de foto ziet komt omdat het tapijt daar gevouwen is en dus een beetje wordt uitgewrongen.
12 maart 2013 om 20:50 In reactie op: Astra coupé lekt koelvloeistof, komt ook in de auto terecht. #18115960Serieus?!
Kan ik daar niet bij komen zonder het dashboard eruit te halen?
Het is alleen onderin bij de motor nat.. niet op dashboard hoogte..Enig idee wat dat gaat kosten bij een garage..? zal wel een duur geintje zijn, zo’n dashboard eruit halen kan nog knap lastig zijn.
Heb nu een paar mooie aanbiedingen gekregen, sommige reageren niet meer terug, sommigen ook wel.
Ik heb in ieder geval keuze, nu nog een plek uitkiezen.
Bedankt voor het aanbod en meedenken! :D@pixels66 wrote:
Misschien kun je m op het terrein bij onze brandweerkazerne in het centrum kwijt, maar dat zou ik ff na moeten vragen.. staat ie op afgesloten terrein, bewaakt door 14 bloeddorstige brandweermensen!
Verstuurd van mijn HTC One S met Tapatalk
PM :)
Heb het laatst bij mijn coupé ook zelf gedaan. (stabilisator stang)
Is niet zo moeilijk, en kost ook nog eens vrijwel niks.. die stang was volgens mij iets van 20 euro.
Alleen wou bij mij de onderste moer niet los dus die heb ik eraf geslepen.@OA-H wrote:
Nou Amstelvene is al voorgesteld.
Hier in Amstelveen aan de prof. Bavincklaan word er een pand leeggehaald voor verhuizing.
met een eigen parkeerplaats die verhuurt word aan abn vanaf jan. kan je daar je auto kwijt.tjek je PB.
PB terug, dit is een goede optie!
Ik denk dat het ook wel een goede optie is om mijn auto op schiphol te parkeren.
Denk dat hij daar ook wel veilig staat, in ieder geval beter als bij een station ofzo lijkt mij :PIk had laatst precies hetzelfde geluid met mijn coupé, bleek de uitlaatspruitstukpakking te zijn..
En die voor TC dan?
Wat kost die nieuw bij de dealer?
Wil hem zelf nog in mijn auto hebben..Ik probeer het eerst wel met WD40, het spruitstuk kan inderdaad aardig heet worden..
Komt vast wel goed :)Net bij de garage geweest..
Er heeft weer iemand naar gekeken/geluisterd en hij zei dat het geluid wat ik hoor van het uitlaatspruitstuk komt, daar moet een nieuwe pakking op.
Apart dat het zo’n geluid is, maar ik heb er ook niet zoveel verstand van dus geloof het maar.. het was echt zo volgens hem.Heb een paar keer heel duidelijk gevraagd of het echt niks met de ketting te maken heeft, nee. absoluut niet.
Mooi, jouw woord heb ik zei ik.. toen werd ie een beetje zenuwachtig, maar hij vertrouwd er op dat het de pakking is.Gelukkig maar!
Heb net een nieuwe pakking besteld, dus we gaan het zien.Hoe ze dan in godsnaam bij die multiriemspanner terecht komen…? apart..
Mocht dit het niet zijn dan betalen ze mij alles terug.Naja breng hem volgende week wel naar de garage voor een 2e diagnose.
Dan maar kijken wat het kosten gaat..Ik ben toen naar de garage geweest voor dat geratel, en daar zeiden ze dat het niet aan de ketting lag maar aan de multiriem, daar moest een nieuwe spanner op..
Dat is nu dus gedaan en het geluid is er nog net zo.Ga wel terug naar die garage dat ik de reparatie voor jan lul gedaan heb (is niet zo, oude had een scheur..) maar daar komt het geluid niet weg.
Kan wel een duur geintje worden… kan ik niet eerst proberen om de spanner alleen te vervangen? misschien dat dat helpt..
Anders ben ik wel meer als 1000 euro kwijt denk ik..Zo’n ketting zou ik ook nooit zelf gaan vervangen, maar een spanner kan nog wel..
Ik rij eerst even langs een garage, voor de zekerheid.. als dat geluid daar wel weg komt.Wordt weer een duur geintje anders als er nieuwe kettingen om komen enz.
Direct beide kettingen doen? of…?Als je wilt mag je die foto’s wel posten/sturen..
Dat is toch dat ding wat linksachter de motor (boven) zit? als je voor de auto staat naar de auto gericht?
Lijkt een bout, een dikke..Ik heb er net al aan geprobeerd te draaien, maar hij zit flink vast.. en ik heb niet zo’n grote sleutel dus probeerde het met een baco maar was bang dat ik hem door draaide dus ben maar gestopt.
Is zo’n ding ook te repareren/schoon te maken?En moet ik dan nog ergens op letten? (komt er ook nog olie oid uit?)
Nou het is gelukt! :D
Was een makkie… gewoon een ratel zonder dop in dat vierkantje steken en omhoog trekken, riem eraf, spanner loshalen en nieuwe weer net zo terug.
Kwartiertje werk ofzo..Wat jij bedoeld Raymond is zeker voor een niet-zelfspannende rol ofzo?
Die oude spanner heeft een scheur in die ronding zitten, en het wiel is gammel dus moest sowieso vervangen worden.
Maar….. het geluid is er nog! dus het lag niet aan de spanner wat ze me bij de garage vertelden.. leuk, dan misschien toch de distributiekettingspanner..Er is een piepend/tikkend geluid bij de motor als de motor net gestart is, duurt +- 10-20sec.
Ik zie het nu ja.. ik dacht in de 1e instantie ook hier aan, alleen heb ik geen gereedschap om die rol omhoog te krijgen.. en met de hand is hij totaal niet beweegbaar.
In dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=GpigBDiBVlE” onclick=”window.open(this.href);return false; op 10:50 is het ook te zien inderdaad..
Fluitje van een cent lijkt het.Ik dacht dat dit niet mogelijk was, en het leek me ook al onmogelijk om het op een andere manier te doen aangezien al die rollen vast zitten.
Wel dus :DBedankt!
Ga er morgen mee bezig (als ik een juist stuk gereedschap kan regelen)Ik lees net dat ik aan de bovenste spanrol moet draaien waar een veer in zit ofzo?
Dan draai ik dus wel aan de verkeerde (denk ik?)Er is 1 die aan de dynamo vast zit, die zit gewoon vast.. die daaronder moet ik hebben zeker? (voel me best dom nu eigenlijk :P)
Het is een tijdje geleden, ben er nog niet aan toe gekomen.. tot vandaag.
Ik ben net bezig geweest, en ik neem aan dat je het over dat grootste wiel had die onder de spanner zit?
Nu heb ik dus geprobeerd die los te maken, eerst met een imbus er tussen, die is verbogen dus heb ik een schroevendraaier gepakt die er precies tussen past, maar er zit dan ook totaal geen beweging in die bout.. ik draaide met de klok mee, zonder schroevendraaier kan ik het wiel wel gewoon draaien, maar hij moest los (dacht ik?) en ik heb er met m’n volle gewicht aan gehangen, maar er zit geen beweging in.. heb ook nog linksom geprobeerd, ook geen resultaat.
Is dit wel de juiste rol waar ik nou aan zat?Of doe ik het gewoon verkeerd..?
Hoe zit dat precies met dat ding, hoe komt hij van spanning af?
En hoe komt hij er weer op?
Als ik die rol los draai (als dat lukt) schiet die riem dan niet opeens naar boven?Of moet ik wel gewoon die spanner zelf los halen? (dan schiet die riem omhoog denk ik, en krijg ik die riem niet meer op dezelfde manier terug op spanning denk ik?)
Ik zat nu aan deze bout te draaien omdat ik begreep dat hij hiermee los ging.. (sleutel 21)

Als die riem gewoon van spanning af is red ik me wel..
Wat ik net uitgerekend had hier was dat het in verhouding 5 euro duurder was op hetzelfde aantal liters..
Ach, kan ook net zo goed een 5 literfles kopen, heb ik nog wat voor reserve..Hoeveel olie gaat er in een Z22SE motor?
Wil het olie verversen van mijn Coupé, maar heb geen zin om bijvoorbeeld 5 liter te kopen als er 3 in gaat.. spul is duur zat :PIk dacht aan 5w40 vol synthetisch (Valvoline oid) , is dat de goeie?
Ik kom vrijwel nooit meer in Zwolle..
Maar het zal wel goed komen.In je 1e bericht zei je met de klok mee draaien, en nu tegen de klok in draaien.. :P
Ach, het gaat me vast lukken.Wat is handiger?
Wielkuip los halen en via daar (als dat mogelijk is) de boel los halen?
Of gewoon vanaf onder / boven?
Anders heb ik geen smeerkelder nodig.. volgens mij kan het wel vanaf onder de auto gedaan worden als ik het zo zie.. -
AuteurBerichten