Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
20 september 2013 om 05:49 In reactie op: 15 meeting vliegveld hoogeveen fotos van bedankje op pag20 #18149940
@PeterNoFear wrote:
Nou klaar toch, MELD je toch dat je dan een evenement hebt, is dat ook weer klaar, mooie standjes er bij, gratis bier, mooie vrouwen, enzovoorts enzovoorts
zodra ik een melding maak word de kans groter dat ze even een kijkje komen nemen.
het veldje behoort tot het vliegveld, die geeft mij toestemming om het veldje te gebruiken, dat is in feite dus mijn vergunning, de gemeente staat er los van ;)
ik heb de gedachte gehad om het eens ergens anders te doen met vergunningen en kraampjes, maar ik vermoed dat de helft al afhaakt als ze horen dat er intree betaald moet worden ;)buiten dat, deze 2 meetingen waren super gezellig, goed geregeld (heb van niemand klachten gehad) makkelijk te vinden, en ga maar door.
dus de volgende meeting doe ik ook gewoon daar weer ;)
dusss… :P
iedereen bedankt voor het mee denken, maar denk dat we nu maar weer moeten gaan praten hoe gezellig het was en zo :P3e keer.. ik ga er niet over discuseren verder ;)
dus laten we terug naar de vraag van de topicstrarter gaan oke?
al heeft ie inmiddels wel zijn antwoord nu hahaha@geert opel wrote:
heee volgens mij was dat een b manta soepekiepe :jerry :jerry :jerry
klopt, je hebt gelijk haha
weet zo niet wat het probleem is, maar neem aan dat de garage opdraait oor de kosten nu?
aangezien hij voor de tijd wel alles op het stotteren na wel normaal deedeen blauwe a manta, een halve flintstone auto vol met roest. (maar daar werd aan gewerkt;))
maar wel met een unieke gasbom er in haha
19 september 2013 om 06:09 In reactie op: 15 meeting vliegveld hoogeveen fotos van bedankje op pag20 #18149936@teungts wrote:
Hier is het anders maar klaar. Bedoel het goed
k weet niet hoe je het opvat, ik bedoel het ook niet slecht hoor ;)
weet ook wel dat je het goed bedoeld :)@KadAstra-EF wrote:
Heb je dat ook gezegd? “ik vraag toch niet wat een evenement MELDEN kost” :jerry
Rik :D
in zekere zin wel.
ik heb in de zoekbalk ingetoets :”wat kost een evenementen vergunning.”@turbo.d wrote:
Het heeft toch geen zin; ze hebben ergens geroken dat ze hier geld kunnen halen dus doen ze dat linksom of rechtsom.
Alle argumenten waarom ze de belasting wilden heffen zijn al met goede tegen argumenten en onderbouwde stelling van tafel geveegd.Toch gaat het door.
Ik vind het alleen erg jammer dat er nu belasting over hobby wordt geheven.
Omdat het toch niet valt tegen te houden/terug te draaien ben ik van mening: Als een oldtimer bezitter voor zijn hobby voertuig moet betalen, dan moeten er voor alle voertuigen belasting betaald worden.En ook houderschapsbelasting heffen op bootjes.
neem aan dat je hier bedoeld dat het geen zin heeft om de snelwegen dicht te zetten?
mwoa, als je alle gote wegen dicht zet komt niemand meer op zijn werk, den haag moet dan echt wel met oplossingen komen.
stel je zet de snelweg een week dicht, is ook een week geen winkel bevoorrading, is ook een weeg geen omzet voor de tankstations.
moet jij eens zien wat den haag dan aan belasting en accijns gaat missen, wedden dat ze ons dan wel tegemoed zullen moeten komen?
nou pakt het op papier altijd mooier uit dan praktijk, dat is simpel zat.
maar ik begin inmidels wel zatte worden van al die klagende mensen, maar ze laten het wel allemaal gebeuren, dat is wat ik bedoel met dat poppetje aan een touwtje.
het word tijd dat het volk eens wat laat merken over hoe ze er over denken in plaats zich te laten leiden door 1 zo mongool in den haag.
en dat is gewoon ff mijn mening momenteel, dat klagen helpt niet..DOEN!!dwars op de weg lukt niet met de dett, heb de aandrijving op de verkeerde plek haha.
maar niemand durft ja, iedereen klaagt, niemand is het met de nieuwe regel eens,maar uit eindelijk betaald iedereen, of doen hun auto weg.de topsnelheid weet ik verder niet.
ik zeg alleen dat ik het gevoel heb dat ik nu wel iets vlotter van de plek ben, en ook lager in de toeren heeft ie iets meer kracht na mijn idee (gaat om een c1.4nz)
maar je zegt dat jij het getest hebt, dan zal mijn gevoel er wel naast zitten denk ik ;)wat maakt het ook uit, zo 1.4 blijft traag haha
18 september 2013 om 21:01 In reactie op: 15 meeting vliegveld hoogeveen fotos van bedankje op pag20 #18149932lekker duidelijk!!!
Wat kost een evenementenvergunning?
Vraag
Wat kost een evenementenvergunning?
Antwoord
Een evenement melden is gratis.ik vraag niet wat een evenement MELDEN kost toch?
ik bedoelde ook vandaag met je testrit ;)
ze moeten onderscheid maken tussen liefhebbers en misbruikers.
en anders zoals ik al eerder aangaf de snelweg eens een paar dagen dicht smijten, gewoon ff een paar oldtimers midden op de snelweg stil zetten@geert opel wrote:
hee soepkiepe maak je niet zoo druk :jerry :jerry :jerry
gewoon pertaalen :jerry :jerry
bent niet allemaal zo rijk as jij :P :jerry :jerry :jerry
:thumb
en niet eens eem in hoogeveen komen showen? :P
zien er goed uit kerel, hoop dat je hier meer succes en plezier gaat mee beleven.
k weet niet, ik ga er ook niet over discuseren zoals in andere topics word gedaan.
voor mijn gevoel zit er wel degelijk verschil in positieve zin in.
voornamelijk als je wat laag in de toeren rijd heb ik het gevoel dat ie wel iets meer trek kracht heeft.
maar daar zijn al zat discussies over geweest, laten we dat hier dus vooral NIET gaan doen ;)ik denk dat kermitkiller idd 25 en 15 jaar ff verward ;)
Kosten
Onderstaand vindt u een overzicht van de kosten voor een schorsing. Voor personenauto’s tot 15 jaar oud en bedrijfsauto’s onder de 3500 kg en tot 15 jaar oud, betaalt u het ‘normaal tarief’. Voor alle andere voertuigen betaalt u het ‘laag tarief’ (met uitzondering van brom-en snorfietsen). Het verlengen van een schorsing valt onder het ‘laag tarief’. Aan het opheffen van een schorsing zijn geen kosten verbonden. Schorst u een voertuig tot 15 jaar oud, binnen 1 jaar na het begin van de vorige schorsing, dan betaalt u de hoogste kosten (schorsen binnen een jaar na ingangsdatum laatste schorsing). Het hoge tarief geldt niet voor brom- en snorfietsen.wim, die jij bedoeld is een andere ;)
die moet je er onder vandaan halen, zelfde als het plastic buisje uit je lucht filter huis.
de trek kracht van de auto neemt dan iets toe.
heeft met lucht circulatie te maken, bij mij is ie er uit, merk wel een beetje verschil, maar het word natuurlijk niet van een 1.6 een 1.8 of zo ;)heb je ook weer een punt.
al moet ik er wel bij zeggen dat mijn f 78 per kwartaal doet.had de bovenstaande info van dat bericht ook ff gekopierd, dan weet je ook wat normaal tarief os en zo.
in meeste gevallen ben je dus al snel 73 euro kwijt.dacht al dat ie in de schuur stond haha
rij speciaal rond om die manta te spotten en is ie er niet hahahrooie manta gespot, a manta, vlak bij de wielewaal, rood met zwart eigenlijk meer.
@Stender wrote:
Oh maar dat kan ook wel. Gewoon schorsen dan dat ding.
kost ook maar rond de 100 euro of zo bij jonge auto’s als ik mij niet vergis :jerry
maar wat ik mij eens af zat te vragen.
stel de regeling komt er wel door..
ik ga uiteraard voor de kwart regeling, heb 2 auto’s dus wil niet de volle mep gaan betalen voor mijn hobby, dan had ik er net zo goed een 2e astra bij kunnen komen ;)
maar ja, we dwalen iets te veel af nu..
kwart regeling.
zoals ik begrijp is dat dus dat er november, december en januari niet mee gereden mag worden.
wanneer de regel er door komt hebben we gelijk zo maand dat er dus in feite niet mee gereden mag worden.
zullen ze zo schappelijk zijn om die maand te ontzien?
of is dat juist hun opzet om in die maand iedereen te kunnen pakken die er niet van op de hoogte is (al lijkt me dat niet toegestaan maar ja)vanmorgen stond ie er niet ;)
Prinsjesdag brengt eindelijk definitief duidelijkheid over de oldtimerbelastingen en de accijnzen voor diesel en lpg. Minstens zo belangrijk: er komt definitief een bijtellingsdifferentiatie voor auto’s met een CO2-uitstoot van 49 g/km of minder.
In het Belastingplan van het kabinet staat definitef de oldtimerregeling zoals die eerder dit jaar al werd voorgesteld. Dat wil zeggen dat vanaf 2014 oldtimers van 40 jaar of ouder vrijgesteld blijven van wegenbelasting. Bezitters van nieuwere personenauto’s met dieselmotor of lpg-installatie moeten volledige wegenbelasting betalen.
Er komt een overgangsregeling voor de bezitters van personen- of bestelauto’s op benzine, motorrijwielen, bussen en vrachtauto’s die op 1 januari 2014 26 jaar of ouder zijn maar nog geen 40 jaar. Deze voertuigen komen in aanmerking voor een kwarttarief in de motorrijtuigenbelasting over het gehele kalenderjaar met een maximum van 120 euro per jaar. Dat is onder voorwaarde dat er in januari, februari en maart niet van de openbare weg gebruik wordt gemaakt.
De Belastingdienst zal elk jaar de houder van een in aanmerking komend voertuig in het vierde kwartaal benaderen of hij gebruik wil maken van de regeling.
Accijnzen
De accijns op diesel gaat met drie cent per liter omhoog, die op lpg zelfs met zeven cent per liter. Deze verhogingen staan los van de jaarlijkse inflatiecorrectie.
In de regels voor accijnzen wordt wel een nieuwe regeling opgenomen voor gedeeltelijke teruggaaf van accijns voor vloeibaar gemaakt biogas, vloeibaar gemaakt aardgas en vloeibaar gemaakt methaan (gezamenlijk LNG genoemd). Van 2014 tot en met 2018 bedraagt deze teruggaaf 125 euro per duizend kilo LNG, zonder toepassing van de jaarlijkse inflatiecorrectie.
Vier procent bijtelling volledig elektrische auto’s
In een separate brief van staatssecretaris Weekers aan de Kamer kondigt hij een definitieve splitsing voor bijtelling aan. Het gaat om een bijtellingstarief van vier procent voor volledig elektrische auto’s en dus een tarief van zeven procent voor de auto’s met een CO2-uitstoot van 1 tot en met 49 g/km.
De vrijstelling voor BPM geldt in 2014 alleen nog voor diesels met een CO2-uitstoot van 85 g/km of lager, voor overige auto’s ligt die waarde op 88 g/km of lager. Per 1 januari 2014 zijn alleen nog auto’s met een CO2-uitstoot van 50 g/km of lager wegenbelastingvrij.
De staatssecretaris meldt in de afzonderlijk verstuurde brief volgens Auto en Fiscus ook dat hij voornems is om het Belastingplan in 2014 zo te wijzigen dat de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek en de VAMIL vanaf 2014 niet zal gelden voor personenauto’s. De milieu-investeringsaftrek zal vooral worden gericht op (semi-) elektrische auto’s.
De Tweede Kamer stemt medio november over de plannen, de Eerste Kamer in de tweede helft van december.
‘Meer differentiatie gewenst’
Bart van Thienen van Nissan Nederland, door de Leaf één van de grootste EV-leveranciers in Nederland, is grotendeels tevreden over de plannen: “Dat er toch een differentiatie voor bijtelling van EV’s en Plug-in hybrides komt, juichen wij absoluut toe. Ook het feit dat de overheid bij de subsidieregelingen onderscheid gaat maken, vind ik positief.”
Van Thienen vervolgt: “We vinden het alleen jammer dat het verschil tussen volledig elektrisch en de diverse plug-in hybrides slechts drie procent is. We gaat de komende tijd nog flink lobbyen om de differentiatie tussen beide categorieën zeer zuinige auto’s te vergroten.”
Bovag: ‘onder voorbehoud tevreden over bijtelling EV’s’
Bovag-woordvoerder Paul de Waal is voor een deel blij met het Belastingplan: “Het is goed nieuws dat de bijtelling voor volledig elektrische auto’s naar vier procent gaat. En dat de overheid een eind maakt aan het misbruik van de oldtimerregeling, juichen wij ook toe. Wel vinden we het jammer dat een deel van de liefhebbers toch door deze maatregel wordt geraakt.”
De Waal plaatst meer kanttekeningen bij het Prinsjesdag-nieuws: “We hebben nog een voorbehoud voor onze blijdschap om de vier procent bijtelling: dat kost natuurlijk geld en dat moet ergens anders vandaan komen. We moeten nog zien waar Weekers gaat bezuinigen voor we ons definitieve oordeel kunnen geven.”
De verhogingen voor accijnzen zijn de Bovag een doorn in het oog: “We vinden de forse accijnsverhogingen onverantwoord. Ze zullen nog meer een ‘dieselvlucht’ van de transportsector naar het buitenland veroorzaken. En vergeet niet: mensen halen dan niet alleen brandstof, ze gaan ook winkelen voor andere goederen bij de supermarkten in de buurt van de pomp. We zitten nu op een kantelpunt en elke accijnsverhoging heeft grote gevolgen.”
-
AuteurBerichten