Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dat stuur vind ik echt lelijk zo
als ik me niet vergis heb ik die kegel vormigen
hmm, ff voor de topic starter, ik heb dit ooit eens met een gof 2 gehad, als ik me niet vergis lag het toen aan de lamdasonde, hoe of wat weet ik niet precies maar daar licht me wat van bij misschien dat een andere daar ff een aanvullende reactie op kan geven ;)
zit de sproeier boven aan bij die autos?
als dat wel zo is kun je ook nog es boven in kijken daar waar dat slangetje je kofferklep in gaat, misschien dat ie daar kapot is, had ik met een calibrak was lekker met de calibra heen getuft als je hem toch graag mee wil hebben haha
als dat zo was dan had ie er vanmorgen denk ik niet meer gestaan :jerry
oke ga ik dalijk doen.
net ff een rondje geweest, binnen hoogeveen niks aan de hand, van af 60 a 70 flink remmen, net zo mooi, niks aan de hand, snel weg op, bij de 80 begint ie te trillen, tot 130 nog steeds trillen maar is maar licht, dus is kwestie van balanceren, boven de 130 durfde ik nie, mag maar 100 daar en heb punten rijbewijs:P
ik ging er af, vanaf de remmen tot 80 ging normaal, kwam bij de 80 begon ie weer iets te klapperen, maar lang niet zo slim als laatst, ik denk zelf dat waneer ze gebalanceert alles toch al veel minder moet wezen, ma heb no nooit mee gemaakt dat ie bij het remmen dan erger gaat trillen.
wel heb ik het idee dat ik rechts voor iets kapot heb, een rubber of zo.
soms als ik stuur voel ik een kleine weerstand, niet zwaar maar verneem wel dat er iets niet klopt, als ik dan rem trekt ie erg naar rechts, maar dit is niet altijd, net voor thuis ff handen van stuur en redelijk geremt, ging ie weer kaars recht. en dat was met die andere velgen ook wel zomaar wat zal er mis kunnen wezen met mijn bouten? dan weet ik waar ik naar kijken moet
wiel lagers lijkt me heel sterk, ik weet inmiddels hoe die klinken, die brommen constant door, bij mij was het nu alleen met remmen, en sinds ik de andere velgen er op heb, met de oude velgen was er niks aan de hand, op die afslag heb ik met elke auto van mij wel gehad dat ie daar wat raar doet, dus het zal ook wel iets aan de weg hebben gelegen, maar zo als hij nu te keer ging heeft ie nog niet eerder gedaan, ik zal vandaag eens de snelweg opgaan en eens kijken hoe hij het op een andere plek doet, maar de wiellagers zijn het volgens mij niet, lijkt me ook heel raar dat alle 4 de wielen het zo van de 1 op het ande moment krijgen trouwens.
maar uhhh ondanks alle reacties en hulp, iemand enig idee wat die speling dan kan zijn? dat lijkt me namelijk niks met balanceren te maken, als ik boven aan de band vast bak en druk hem steving heen en weer hoor ik een bonk, het idee van ijzer op ijzer, alle 4 de wielen doen dit, ik heb de wielen na getrokken maar zitten zo vast als een huis. maar dat gebonk moet ergens weg komen, op de naaf kan volgens mij niet omdat het wiel gewoon vast zit, dus dit kan nooit bewegen.
mm zag op de site dat opel ook fietsen heb gehad:P
ben maar es gaan googelen
Opel fietsen en naaimachines
Opel motorfiets
Een Opel “Dokterwagen” uit 1909
De 2 miljoenste kapitän, speciaal in een mooi kleurtje[rquote=1878550&tid=143512&author=angelg7]Ziet er netjes uit.
Wat is je bandenmaat en hoeveel j zijn de velgen?
Vindt het wel mooi zo een beetje getrokken, en heb hier nog 7j 15 inch velgen liggen en daar zou ik ook licht getrokken bandjes op willen, vandaar mijn vraag.[/rquote]ook goede banden omheen zitten
6mm profiel dus kunnen nog wel een poos
mee 155/80/13 bandjes liggen getrokken6j zijn ze, heb ff van de advertentie gekopierd;)
oke, dan toch eerst maar balanceren, wat ik zelf raar vind is dat hij het zo erg deed tijdens het remmen en het gas loslaten, waneer ik gewoon gas gaf of zo deed hij het ook maar lang niet zo erg als toen ik remde.
weet iemand trouwens ook als hier speciale naafdopjes voor zijn? of gewoon ff de sloop op lopen? want die van me andere velgen waren net iets te klein
(edit) 1 ding merkte ik al direkt, hij stuurde veel lichter maja dat komt door de smallere banden, dat is wel weer een voordeel
ja maar kijk de ruimte in de voorste wielkasten, das niet normaal, dus dan helpt kleinere banden ook weer niet.
maar heb net nog weer wat gehoord wat waarschijnlijk kan helpen, balanceren kan sowieso geen kwaad om te doen, mocht het dan nog niet over zijn komer er wel centreer ringen bij, ik wil dit zo niet houden, vooral toen ik even aardig door remde klapperde me dashbordkastje al haast los bijwijze van spreken, dus dat gaat wel anders worden;)
morgen eerst ff schoonmaken, dan lijken de voorste wielen ook weer wat mooier ;)die van mij zijn wit met zwart, volgens mij gewoon met een blijk verf en een kwast want heb lopers gezien.
ooit zal ik ze anders maken, waneer ik meer zin heb en het mooier weer is, eerst de voorkant eens een paar cm naar beneden laten zakken, dan zal het nog beter lijken denk ik.maar het gekke is dat de wielen net gebalanceerd zijn.
hallo mensen
heb hier een set 13inch ats classics
zijn net opnieuw in de verf gezet en
gebalanceerd 100% recht 6j breed
dus 175/50/13 bandjes kunnen ookdat staat er in de advertentie
ik heb hem met een kruissleutel vast gezet, en aangezien ik nog al aardig bang ben aangelegt heb ik ze zo strak als kan vast gezet omdat ik niet wil dat ze er af lopen, nu zal dat alles wel mee vallen maar zoals ik al zei, in dat opzicht ben ik een beetje bang aangelegt haha, maar ik zal van de week eens even laten balanceren, dan hopen dat het over is, was al bang dat ik ze weer moest terug ruilen. zoals ik het zelf voelde deed hij het voornamelijk voor op.
iedereen bedankt voor de reacties
[rquote=1878330&tid=143357&author=Emiel-Manta]mocht je ’t zelf meemaken, gewoon in een politie auto gaan zitten :)[/rquote]
lol, als mij zoiets overkomt en ik denk er aan ga ik dat zeker doen :P:jerry
daar zijn van die vul ringen voor te krijgen toch?
ik kon ze al wel weer terug ruilen want met wie ik geruild heb kon ze niet op de achteras van zijn golf krijgen, zijn remtrommel was te groot of zo, ma vind deze eigenlijk net wat mooier staanmaar wat is die “speling” dan? want ik moet aardig schudden voor ik het hoor
[rquote=1877444&tid=143419&author=Fearless]Zonde van je centen al die apparte bumpers en plastic. Zijn dr maar weing die dat echt mooi vinden.
[/rquote]
ik ben er dus 1 van het rijtje die het niet mooi vind.
maja smaken verschillen. ik vind dit zo onwijs lomp aandoen.haha zou je denken?
ik had hem onder remmerij en onderstel en zo gezet:P.maar ja hoogeveen raalte is nog eens de gok waard ;)
lijkt netjes, waneer ik de sedan heb ga ik ook maar es ff proberen ;)
eerst eens een garage zien te vindens wel grappig, allebei afkomstig uit hoogeveen, allebei velgen wisselen, maar op mijn topic amper reacties gehad :P
ik ga het morgen gewoon proberen, past het niet? nja dan maar op me ouwe wieltjes terug gaan he:P
[rquote=1875969&tid=141855&author=soepkiepe]het kan wel verdampen hoor.. als je een lek heb, damp is condens, condens komt terug als vloeistof, dus waneer jou koelwaterpotje leeg raakt zal ik eens alle slangen bij langs gaan als er vocht aan zit, vooral bij de slangeklemmen kunnen ze gaan lekken maar na mijn idee kan niet jou water zo ineens weg zijn zonder een lek, een gevulde fles met de dop goed aan gedraait zal ook nooit leeg gaan, koelvloeistof zelfde verhaal.
dus ik zal toch eens onder de kap kijken als ik jou was ;)
[/rquote]was meer bedoelt voor rhandy1 ;)
ik ken het probleem, mijne idemdito. maar weet het antwoord niet:P
maar als het je rubbers zijn he, die zitten tussen 2 stukken ijzer, dan moet je het toch horen klapperen op bijvoorbeeld klinker wegen of een drempel.
die koplampen zijn ook niet mijn ding, ik ben via google eens op die site gekomen en die lampen zie je nie veel, zelfde als die “bulletholes” vind ik ook lelijk
ik heb ooit op google of zo wel eens angeleyes gezien voor een corsa a maar kan ze nergens weer vinden :agent
oke dank je, ik ga zaterdag ruilen met hem, dus die ats velgen zijn sowieso iets breder dan wat ik nu heb, hmm dat vind ik dus niet erg:P
waneer ik geruild heb zet ik wel even een paar fotos neer, deze beste man wou top ruilen met mij, en de velgen zien er volgens mij wel netjes uit, zijn nog niet zo lang geleden gespoten.alleen nu moet ik even in de gaten houden wet er verder met mijn auto gebeurt, ik heb nu 14 inch met 175/65 banden er op.
de ats zijn 13 inch met 155/80 bandjes, dus als ik mij niet vergis lig ik nu ook wat lager op de weg, moet ik dus mijn eigen gefabrieseerde uitlaat ff in de gaten houden, die schuurt nu bij sommige opritten al aan :angelin ieder geval bedankt voor de info.
-
AuteurBerichten