Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
gedaan, gaat ie nog niet branden.
denk toch dat het wat met de constante stroom te maken heeft.
zal als ik zin heb ff een lampje van die in de oude klok drukken, kijken wat ie dan doet.8.5 ;)
zo, 2 andere achterbandjes er op zitten.
ik had de monteur al gevraagd de voorwielen even na te trekken, ik kreeg ze gister amper los, zo vast zaten ze.
dus heb ze niet onwijs vast gedraaid.
hij heeft ze met de momentsleutel aangedraait, ik had ze aardig goed vast gezet ;)achterwielen idemdito.
niet los te krijgen, hij heeft het wiel er met een hamer er af moeten kloppen!
zoals ik zelf ook al een beetje vermoede is nu bevestigd, ik heb bmw velgen er onder zitten.
wat rijd dat fijn, niks geen gehobbel meer :)in tussen tijd dat hij de banden er op heeft gezet ben ik ff rond gaan lopen op het terrein.
2 dingen gescoord..
1 donker binnenverlichtingsglaastje uit een b vectra. (helaas geen leeslampjes er bij in)
1 tid/mid weet ik veel :P ik heb nu in ieder geval 1 met tijd en datum. had graag de temperatuur ook er bij gehad, maar ja, dit is al een vooruitgang ;)heb daar ook gelijk even een vraagje over.
wanneer ik de auto op contact heb met de verlichting uit kan ik niks zien op het klokje.
ze ik mijn verlichting aan dan gaat de verlichting van het klokje ook aan.volgens mij hoort de verlichting van dat ding toch ook aan te gaan als ik hem alleen op contact heb?
:angel :angel :angel :angel
en dan nog spuiten haha
@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
voor 50 iepo ga ik hem zelfs nog wel halen :jerry
hij heeft hem nog steeds, dus pak je kans ;)
phil…
bekijk ff wat zo los opzet stuk kost.
misschien dat je de 50 euro dan wel een beetje normaler vind ;)http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m606434491-irmscher-f-astra-voorspoiler-nieuw.html?c=c40de5ad629ab42516ec13768067e2e0&previousPage=lr&pageNum=28&pos=10″ onclick=”window.open(this.href);return false;
klopt, de f1 rot vooral ja.
je mag mijne strippen, de rooie ook wel.
tuurlijk kom je je wel wat roest tegen.
ik heb vandaag bij die ik nu heb de kofferbak uitgebreid schoongemaakt.1 veerschotel heeft wat roest.
aan de bestuurderskant zit 1 klein plekje aan de wielrand aan de binnenkant, is ook maar minimaal, aan de buitenkant net zo.
wielrandje is aan 1 kant iets geplamuurd, wat daar onder zit of mee gebeurd is weet ik dus niet.voor in de wielkuip een plekje van 2cm bij 2 cm onder de tectiel.
verder niks gevonden.
de rooie..
1 plekje van 1 cm bij 0.50
onder de motorkap rondom de afvoer van de parafaan, in het midden dus.verder niks gezien.
ligt ook aan het bouwjaar he ;)
maar zoals ik al zei, de astra f is nu gemiddeld 20 jaar oud.
pak de g eens als die ook 20 jaar oud is ;)@soepkiepe wrote:
astra f1 bumper met irmhser opzet stuk
voor 50 euro EX verzendskosten gaat hij weg.
dus hij wil hem ook verzenden ;)50 euro word mij wat te prijzig ;)
hey, ik zeg niet dat hij het niet waard is he :worspersoonlijk had ik de corsa ook gehouden, of je moet mankementen hebben.
je weet in ieder geval wat je nu hebt, als je wat anders koopt is het ook maar weer afwachten.wat betreft wat robert zegt.
heb zelf een keer in een corsa b van een maat van me gereden, ook een 1.2 16v.
mijn gewone 1.4 kan daar niet tegen trekken, die 1.2 16v zijn zeker echt vlot van de plek!!robert je hebt er over van 98 2000, maar de astra f kun je vanaf 95 pakken, 94 is het overgangs model als ik het goed heb.
volgens mij was bij de b corsa ook dat jaar het overgangs model.roest heb je bij de g ook wel, alleen omdat deze jonger zijn lijkt het minder.
kijk maar eens als de g net zo oud is als de f nu, koop je ook meer roest bakken dan gewone autos.de f die ik hier voor had (95) nagenoeg roest vrij.
die ik nu heb (94) ook zo goed als roest vrij.heb astra g tjes gezien met veel meer roest ;)
a juist, heb om eerlijk te zijn 1 reactie gelezen.
in die reactie stond dat ook dat die bij koude start een klep opent om warme lucht te creëren of zo.hier op het forum zie ik ook heel vaak topics over het afdoppen van de egr af te dopen.
dus na mijn idee kan het nog steeds geen kwaad om dat slangetje er gewoon af te halen ;)@RISL wrote:
@Soepkip en Senatorman, de distributieriem vervang je in principe altijd als je ‘m losgooit, een riem hergebruiken wordt door velen afgeraden. Spanrollen e.d. kun je dan wel laten zitten. Dus dat is in mijn ogen zo gek nog niet.
Daarnaast gaat het oliedruklampje vaak pas branden als het echt te laat. Het is ook een olieDRUKlampje, en oliedruk heb je ook nog met heel weinig olie in het motorblok.
Buiten dat, een boutje breekt niet vanwege al dan niet te laag olieniveau. Dit boutje is niet op het juiste aanhaalmoment vast gezet (ik vermoed dat ze ‘m te hard hebben aangedraaid), waardoor het is ingesnoerd en afgebroken.ja klopt, maar na mijn reactie werd pas duidelijk dat het om alleen de riem ging.
daarvoor was dat nog niet echt duidelijk bij mij, ik dacht dat alles vervangen was.die rooie loopt in ieder geval naar dat zwarte ding waar de dikke luchtslang op uit komt :P
daar onder zit ie op net zo zwart 90 graden hoek ding vast;)
tis gewoon een slangetje, geen kabeltje of zo.k zal wel ff wachten tot iemand echt duidelijk weet waar het voor is, dat weet ik dus niet haha.
weet wel dat ie zonder dat slangetje onder ook wel rijd.gaat om dat rooie slangetje he?
die kun je er voor zo ver ik weet wel afhalen, die loopt naar je carburateur.
k durf niet te zeggen wat de werking verder is.
maar ik ben hem ook wel eens vergeten er weer op te drukken, week later zag ik het, niks gemerkt aan het rijdenin maart dit jaar is de complete distributie set gedaan en nu weer?
dat zijn al kosten die je extra er bij gekregen hebt.
correct me if i am wrong.
distributie set gaat 2.5 jaar of 50.000 mee.daar zal ik sowieso al eens een mooi discussie punt van gaan maken bij de garage.
hoop heel erg dat je nog bonnen hebt of kunt aantonen bij welke km stand dit vervangen is.mochten ze bijvoorbeeld wel gaan zeggen dat je dit telefonisch door gegeven is kun je hun altijd dat onder hun neus schuiven en vragen waarom jullie het 2x in 1 jaar zouden vervangen.
en aangezien dat ook zonder overleg hebben gedaan klopt dat sowieso al niet.verder denk ik ook heel erg dat ze de olie gewoon vergeten zijn om er op te gooien.
vooral dat stuk achter de lmm cirkel.
dus die waar verder geen rondjes bij staanwelkom.
en ook ik heb gereageerd :jerry
maar heb je toevallig ook :kewlpics van de 2 astra’s?
@rossifan46 wrote:
Heb je bij de distributieriem ook de spanrollen laten vervangen?
ze hebben de koppakking laten maken.
de garage heeft zelf de riem vervangen, omdat dat volgens de garage normaal vond.volgens mij is dat niet perse nodig als ie er nog niet zo lang op zit.
verder ga ik er van uit dat ze jullie wel eerst hebben verteld dat ze die gingen vervangen toch?
of kreeg je dat later pas te horen?http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m611045286-opel-astra-1-8i-16v-cd-5d-1994-rood.html?c=1f6123406d618e4dfc07bc3e0818a26e&previousPage=lr&pageNum=6&pos=4″ onclick=”window.open(this.href);return false;
na een was en poets beurtje en een spuitbusje voor de achterspoiler is deze echt om je vingers bij af te likken :angel
voor 1500 euro kun je er 2 kopen :hmmz
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m624138611-opel-astra-1-6-i-gl-tailgate-16v-1995-blauw.html?c=1f6123406d618e4dfc07bc3e0818a26e&previousPage=lr&pageNum=2&pos=38″ onclick=”window.open(this.href);return false;
1.6 16 klepper, dus ook lekker vlot van zijn plek ;)
moet toegeven dat ik dit zelf ook wel een mooi autotje vind hahamaar ja, als je 1500 max hebt kun je eventueel ook nog voor de astra g gaan.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m601559124-opel-astra-2-0-i-16v-1998-grijs.html?c=1f6123406d618e4dfc07bc3e0818a26e&previousPage=lr&pageNum=3&pos=47″ onclick=”window.open(this.href);return false;heb verder niet druk gekeken, weet niet wat jij graag wilt aan een auto, dus zijn er zo ff 2.
kwam er nog ff 1 tegen.
een cd, zit veel opties op, staan ook wel in het lijstje.
de apk is niet onwijs lang meer, maar vind de prijs niet heel verkeerd.http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m611045286-opel-astra-1-8i-16v-cd-5d-1994-rood.html?c=1f6123406d618e4dfc07bc3e0818a26e&previousPage=lr&pageNum=6&pos=4″ onclick=”window.open(this.href);return false;
de dikste slang die je op de foto ziet, daar waar de rooie rondjes bij staan ;)
heb je de slang van je luchtfilterhuis al eens bekeken? die dikke zwarte?
zitten daar geen gaten of scheuren in?
als daar scheuren in zitten zuigt hij valse lucht aan, gaat ie ook beroerd van lopen en langzaam optrekken.viewtopic.php?f=5&t=146856
bijna 20 pagina’s ervaring van beide astra’s :Pvoor de astra had ik een b corsa.
ding was redelijk bewerkelijk om hem klaar te krijgen.
kon hem ruilen met de astra, toen ik reed in de astra voelde ik mij echt ff koning te rijk haha.ik wil ook zeker geen corsa weer.
de astra is net een slag groter, waardoor ik me zelf al “veiliger” in de auto voel.
wegligging is ook stukken beter, ook logies omdat ie iets zwaarder is dus beter op de weg ligt.eigenlijk ook nooit geen rare of onwijs dure kosten gehad.
moet er dan wel bij zeggen dat de rooie weg is gegaan vanwege een lekke koppakking.
maar ja, een 1.4 met geregeld een aanhanger er achter, en 1x in de zoveel tijd rond de 3 a 400 kg oud ijzer er achter (dan het gewicht van de aanhanger niet mee gerekend nog) is natuurlijk ook niet heel bevordelijk.ik ben zelf niet iemand die graag sprintjes trek of zo, af en toe is wel eens leuk.
heb zelf mijn 2e c1.4nz, kan leuk mee komen met het verkeer.
ook lekker zuinig.tsja wat wil je nog meer weten?
ieder zijn ding, maar doe mij toch maar de astra f.
al is een vectra a ook zeker geen verkeerde auto.waar geen mooie astra f :P
heb je wat meer ruimte en toch een nie onwijs grote auto :P
dingen koop je voor weinig.kijk ff naar het bericht boven jou bericht ;)
remblokken zit nog zat op, schijven zijn ook nog goed.
pff heb aluminium wielen.
ik durf ook te zeggen dat ik wel een beetje kracht heb, maar heb me aan 1 wiel goed moeten verzetten, jezus wat zaten die bouten vast!!
volgens mij hebben ze een lange buis op de moer sleutel gezet en met 5 man op staan springen :Peen verlengstuk van mijn ratel heb ik er mee verdraait, zegt genoeg dacht ik ;)
had nog een stalen liggen, die maar gebruikt, toen kwam ie met een flinke kraak los.
en ik maar hopen dat er niks zal breken haha.morgen naar de sloop me 2 achter banden laten vervangen.
k zal ze gelijk ff vragen als hun ze ff goed vast willen zetten met hun moment sleutel ;)oke dan.
ik weet namelijk ook niet hoeveel km mijn auto heeft gelopen.
zit namelijk een andere teller in.enige wat ik nu niet weet is de onderhoud, maar die doe ik dan zelf nog maar.
dan weet ik zeker dat het gebeurd is, verder kan ik mij echt niet druk maken over de km stand.maar met gts bedoel je een vectra gts neem ik aan?
wat zal je ineens een ruimte hebben en zal qua rijden ook wel aardig anders zijn :P -
AuteurBerichten