Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
jow Hendri, in een oldskool auto hoort geen moderne pruttel.;)
maar in ieder geval bedankt voor het aanbod
met de motor schiet het nog niet erg op wacht op de kettinggeleiders.
Maar zoek eigenlijk nog een tellerklok met oliedrukmeter van een ascona of manta.
dus als iemand zo’n ding nog heeft liggen, graag het oude type zoals op de foto

officieel vanaf 60 mm moet je 82-2085 Sp en 82-1668SPD1 hebben zijn dan 60 mm korter als de 1886 en de 1801.
Zie ook http://www.sandtler.de voor uitvoering en prijzen
origineel gepost door H-400
@sniksnak:
dit is een foto van een originele B1-M400, smalle versie.
Zoals alle M400’ers zijn ze allen smal van de band gerold te Antwerpen.
De verbreding was een optie te kiezen door de klant en werd gemonteerd
in Duitsland in de werkplaats van Irmscher.
Grtz!Wist niet dat ze uit Antwerpen kwamen.
Dacht trouwens dat het jouw auto was omdat je dat plaatje postte, vandaar de vragen;).
Die achterbumper moer er echt af en gewoon een smalle irmscher derop, tussenplaat zit er al dus ;-).
En dan dikke 13 inch wielen derop en zakken!
vind het nog steeds een leuk model zo’n cc
@h400 is dat een originele b1 400? smal of breed?
Ziet er super uit met de oud type recaro’s!
prijs goed, alles goed!
Heb je geen kennissen of vrienden die zo’n ding even vlot kunnen lassen dan?
Of vrienden die apk mogen keuren? Zou wel een stuk makkelijker zijn om een beslissing te maken.
Auto is wel van voor ’80 neem ik aan, die vind ik qua roest vaak beter als de latere manta’s.
Waar zit de roest aan de koker dan, bij de naad net bij het eind van de deur? Of een van de onderbalken?
Heb de 2.4 nog niet klaar maar heb vorige week wel een tussenas gekocht en opgehaald bij Hendri in Overdinkel, nog bedankt hé.
En heb vandaag het schakelmechanisme maar even aangepast, want ik wou de carrrosserie en het interieur origineel laten.
Op de stoelen en achterbank na natuurlijk, die 400 stoelen hadden ze gewoon in iedere opel moeten zetten. Ze lijken altijd goed, passen overal bij en dan waren ze nu ook niet zo duur geweest:D.
Bij deze een paar foto’s
Bak vergelijken met 4 bak

gaffeltje maximaal ingekort

schakelpook afgeslepen en scharnier verzet

4 bak pook vastgelast aan het overgebleven stuk 5 bak pook

bijgewerkt en gemonteerd en dus inbouwklaar:D

origineel gepost door McLambo
origineel gepost door sniksnak
voor de mensen die het verschil willen zien tussen de 400 stoelen uit een ascona en de 400/i200 stoelen uit de manta even een paar foto’s;)verschil in de afronding en de bolling in het rugkussen

verschil in de kleur van de zijkant, grijs in de manta/ zwart in de ascona

en de nethoofdsteunen komen uit de ford capri recaro’s en later met leer afgewerkt uit de kadett champion
Is dit jouw persoonlijk verzameling?? Of foto’tje van internet?
Is een gedeelte van mijn verzameling, zitten ook nog 2 setjes in mijn manta en in mijn aero;). Maar die zijn gewoon van een i200 met grijze wangen.
toch goeie reclame zo toch, eddie?:D
Heb alleen geen belang bij jou set, heb op’t moment even genoeg
@ Makko zijn zeker van die ascona sport recaro’s met zwarte wangen en zo’n ribbelig stofje waar de stof binnen een half jaar van versleten is? Wangen zijn inderdaad hetzelfde en ja de rugleuning zit vast aan de omranding bovenaan.
Maar met een handige moeder zo verholpen, net als met achterbanken aanpassen voor de kadett:D
Hee Rob wat bedoel je? Met mijn knuffelbeer? :jerry:jerry
Is gewoon uitleg op een aantal vragen met een plaatje derbij zodat iedereen het snapt:P
voor de mensen die het verschil willen zien tussen de 400 stoelen uit een ascona en de 400/i200 stoelen uit de manta even een paar foto’s;)
verschil in de afronding en de bolling in het rugkussen

verschil in de kleur van de zijkant, grijs in de manta/ zwart in de ascona

en de nethoofdsteunen komen uit de ford capri recaro’s en later met leer afgewerkt uit de kadett champion

plannen zijn gewijzigd, wordt toch een beetje flauw van die 1.6S en die 4 bak.
Komt binnenkort toch een 2.4 in met webers en 5 bak, ziet er toch iets verzorgder uit onder de kap deze zomer op het treffen:D.
Maar nu zoek ik nog een tussenas voor een manta 5 bak, iemand nog wat te koop?
Moet je de panhard stang nog wel langer maken en weer bussen in de schokbrekers maken want er zit nu een city as onder. Oude as te koop?
origineel gepost door eddepet007
als hier toch overal veel geld voor gegeven wordt ik heb nog I200/400 intrieur staan redelijke staat
mag ook wel enkel voor goed bodook die zijn niet zo bijzonder, heb der nog wel 6 staan;) (hebben is beter als nodig hebben) kost die dan eddie?
origineel gepost door cruez
origineel gepost door sniksnak
Met zijn nieuwe wielen kan die hier ook wel bij denk ik

vet strak, hoeveel is ie gezakt en met welke veren en dempers?
Heb der Jamex veren en dempers ondergezet, geloof dat ie toendertijd -50mm waren voor de manta;)
voordat iemand het weer verkeerd begrijpt, ik wist wel dat ze er origineel met 5 en 6 ribben waren.
Zei alleen dat ik sowieso zeker weet dat mijne een imitatie is, maar misschien wel uit de originele mal:cool:
die van frederick zal wel echt zijn neem ik aan
origineel gepost door c-dett16v
origineel gepost door mr-turbo
de bevindingen waren goed ;)
het was de beste upgrade die ik gedaan heben hoe moeilijk was dat?
waar moet je op letten?groetjes
Met sper is natuurlijk het mooiste wat er is met een beetje PK’s, DRIFTEEEEUN!
Je haalt de klok eruit, schroeft het tandwiel over op de sper. En dan begin je met de lagers met shims op te meten en eventueel direct overzetten en dan moet je zorgen dat de klok er op goeie spanning in komt met de juiste tandflankspeling.
Is toch niet voor die diesel of wel?;)
Als je SR stuur gemonteerd scheef zit is het een SR stuur uit een manta of ascona, SR sturen uit de kadett’s hebben namelijk allemaal een scheve naaf om de schuin weglopende stuurkolom te compenseren.
Draait dan wel een beetje raar met sturen maar was origineel zo.
Weet dus niet iedereen hahaha
Ja die rooie was er ook een met 6 ribben.
En is inderdaad een nagemaakte van 4 jaar teug.
ja die had ik toen ook besteld, kameraad van me had er een met 5 vandaar. Moet natuurlijk wel niet iets hebben wat een ander ook al heeft;)
hoezo dan?
Heb zelf ook zo’n deksel, is alleen een imitatiedeksel dus niet zo’n 70er jaren ding waarschijnlijk. Lijkt ie niks minder om alleen het idee hé.
Foto is van mijn 2.4 motor in de c coupé
Kan iemand misschien een foto plaatsen van hoe een originele irmscher er van de binnenkant uitziet?

goh, wist niet dat je kwaad werd, haha
origineel gepost door mr-turbo
ja bij A tje, maar bij een b ?en opzich is het niet zo heel snel om te wisselen een kleine as voor een grote omdat de aandrijfas ook anders is.. (16N)
dus mijn vermoeden is dat de meeste kleine assen ook vaak weer vervangen zijn door een kleine as.
(zeker omdat met 60pk de as niet zo snel stukgaat)dit geldt in het bijzonder bij een 1200 waarvan de as ooit vervangen is voor een dikke as, omdat hier volgens mij geen kant en klare aandrijfas voor is…
plus dat je ook nog in de “problemen” komt met de remmen (kleiner diameter remcilinder) en dat er bij een kleine as -in ieder geval die van mij- geen remdrukbegrenzer zat..
Snap het hele probleem eigenlijk niet, heb zelf ook een manta 1.6N met kleine as maar bouw hem binnenkort ook denk ik naar een grote 3.44.
Maar als je zo’n as kunt regelen kun je toch ook wel zo’n stinknormale tussenas regelen en een remdrukminderaar van een kadett c dertussen.
En bij een 1.2 gewoon even een kruiskoppelinkje overlassen, werkt perfect onder mijn aero.
Klaar komt klara!
-
AuteurBerichten