Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Jow Rob! Dik respekt voor die nieuwe manta, kom ie deze week met dat ding hier?
Trouwens Eric ook dik respekt voor de corrado met goeie kleur en velgen!
origineel gepost door ShockWave
Ik heb een setje aangepaste schijven gekocht via marktplaats (volgens mij is dat sniksnak) dus in de juiste maat om met 16v klauwen te rijden. Dat remt prima!— John
Heb de schijven weer op voorraad, bij interesse even een u2u.


Op de duitse eBay staan ze wel te koop
Link:
7×15 et12 OZ route velgen onder mijn ex ascona
velgen zijn wel te koop;)

plaatje van mijn manta motor

origineel gepost door McLambo
origineel gepost door McLambo
Ik heb als ik me niet vergis ook ATE onder de Ascona liggen, dat is toch de klauw met de dubbele remcilinder (aan 2 kanten)Hier boven op de foto heeft de klauw van een Kadett GSI een zwevende klauw met maar 1 cilinder. Heb je dan niet minder remkracht?
Ik quote mezelf maar even, want ik ben toch zeer benieuwd naar dit antwoord :P
Als de dubbele zuigerklauw dezelfde diameter heeft als de enkelzuiger, blijft volgens mij de kracht gelijk want bij de dubbelzuigerklauw leggen dan beide zuigers de helft van de slag af als de enkele zuiger om het remblok aan te drukken.
De remkracht wordt eigenlijk bepaald door de grootte van de remcylinders in combinatie met een grotere hoofdremcylinder. En rembekrachtiger.
bij de enkelzuigerklauw is er misscien iets verlies van energie vanwege de wrijving van de geleiding in de remzadels.
18 mei 2010 om 20:22 In reactie op: Weer een kadettje erbij !!!!! update!! 28-11-2010 blokje ver #17672396origineel gepost door pipo
wat heeft iedereen nnu met een dikke tunnel???? je gaat toch een 5 bak plaatsen ipv en 4 bak?? bij een 4 bak moet je een dikke tunnel hbben een 5 bakkan ook in een normale tunnel:Psmalle tunnel heeft alleen niet de verhoging om de dikke CIH voorpijp in te stoppen;), altijd handig als ie goed plat moet.
die 5 bak past altijd wel
17 mei 2010 om 06:04 In reactie op: Weer een kadettje erbij !!!!! update!! 28-11-2010 blokje ver #17672389lijkt mij een leuke harde auto met een dikke tunnel. Altijd goed.
Succes ermee!
origineel gepost door knoll
verkoop je geen zetel set? ;)Nee helaas niet, wil er nog wel een paar bijkopen. kan ik eindelijk een bioscoop ofzo beginnen;).
origineel gepost door manta_dennis
origineel gepost door Kermitkiller
hee barry top interrieurtje :vertag zelfs in m,n aatje staat het 400 interieur goed
Toch jammer dat zo’n interieur in een A belandt. Vind dat dit gewoon thuis hoort in een B!!
Zeker als men niks heeft met een B.wat een onzin, denk dat er sowieso 4 van mijn interieuren belanden in een opel kadett C, waar moet ik anders al die manta’s vandaan halen:hmmz

Maar voor de rest bedankt voor de complimenten
origineel gepost door Kermitkiller
ziet er weer gelikt uit alleen zou ik de spoiler nog effe in de kleur zetten :thumbup:thumbup:thumbupbedankt voor de complimenten, maar denk dat de spoiler zwart blijft, ben eigenlijk kadett c rijder en daar is de gt/e spoiler altijd zwart.
Vind hem in het zwart in combinatie met de striping beter zorgen voor iets contrast op het knaloranje, in kleur heeft iedereen zowat (had hem op mijn vorige b1 ook zwart zie foto)
Ziet er in het echt beter uit hoor als op de foto (matzwart is ie)
6 mei 2010 om 21:19 In reactie op: zoek iemand die zijn koffer van kadett c heeft dicht gebouwd #17667583zo had ik mijn ex coupé betimmerd en bekleed.
Onderste bodemplaat ligt op de balk naast het reservewiel en is uitgevuld op de balk aan de andere kant die lager ligt om zo een vlakke vloer te krijgen;).
zie foto
6 mei 2010 om 21:14 In reactie op: Even voorstellen: Martijn –> manta 400R ( nieuwe foto ) #17658225origineel gepost door kadettsr

Mooi weer dus een nieuwe foto van de manta in de zon :D..
en mensen:
Ben er enorm zuinig op :)…
Weet dat het een unieke auto is:)… en zit ook niet te wachten om een stukkie kapitaal te verliezen:PBinnenkort weer nieuwe foto’s :D
Vind het een supermooie manta!
Vraagje: zitten er nu eigenlijk nog 5 gaats wielen onder en welk merk en hoeveel inch is het nu eigenlijk?
Zo de manta loopt weer, bijna alles afgebouwd.
GT/E spoiler gemonteerd.
Bij deze nog 2 foto’s.
Volgens mij kan het hele verhaal ook wel bij de verbouwingen, dus als iemand het verplaatsen kan;).
De auto met spoiler

De motor afgebouwd, 2.4 met bewerkte 2.0 liter kop met 304 graden nokkenas met 45er webers met k&n filters

Vandaag eens een keer een foto gemaakt van mijn aero met de HTN-spiess velgen voor het seizoen;)

origineel gepost door Brammmm
origineel gepost door jomanta
origineel gepost door voederbiet
ik zou persoonlijk even naar de sloop gaan en een setje calibra/astra GSI/vectra ATE klauwen halen en bij de bij de onderdelenboer een setje rekord 2.2 geventileerde schijven halen.
Kost mishien iets meer maar is plug and play en remt beter en je heb geen last meer van vastzittende zuigers of glijbussen.Kan dit ook met 14 inch velgen, want ik kom zo af en toe wel wat remkracht te kort. :hmmz
Wat ik ervan weet past dit. 13 inch ga je in ieder geval niet halen.
Past zelfs met de meeste 13 inch lichtmetalen velgen zoals ATS, Smoor, BBS e30, HTN.
Rij zelf met 13 inch BBS e30 en dat past super;)
origineel gepost door voederbiet
ik zou persoonlijk even naar de sloop gaan en een setje calibra/astra GSI/vectra ATE klauwen halen en bij de bij de onderdelenboer een setje rekord 2.2 geventileerde schijven halen.
Kost mishien iets meer maar is plug and play en remt beter en je heb geen last meer van vastzittende zuigers of glijbussen.Waarom dan die moeite nemen om grote klauwen te kopen en dan met die te kleine schijven rijden vaneen rekord 2.2 van 246 mm terwijl de calibra en kadett GSI 256 mm zijn, blijft er gewoon een stuk van je remblok staan als ze afslijten:hmmz.
Heb daarvoor grotere schijven van 260 mm, gebruik je in ieder geval de volle oppervlakte en blijft recht tov die slappe rekord schijven.
bij interesse u2u
Zie foto’s

foto van mijn kadett die een tijdje stil stond met die schijven erop met GSI klauwen

Jow Rob, mooi dat alles weer loopt.
Gave foto’s trouwens van de sleepauto, was wel een vette combinatie denk ik. Mensen allemaal kiek’n;).
Was een gezellige middag toch, volgende keer doen we d’r een frikandel ofzo bij als er tijd over is haha.
Groet’n Barry
ik bouw de veel te moderne radio gewoon in het dashboardkastje, hoef ik de kachel ook niet aan te passen.
lelijke ding mooi uit het zicht, van binnen alles origineel
En met die 3 puntsgordels kun je er normaal toch niet bij, cd met oi! of metal derin en klaar is kees.
na het reviceren en nieuw opbouwen van de 2.4 en het binnen krijgen van een tellerbak eindelijk begonnen met de inbouw;).
bij deze een paar foto’s
blok met bak ingebouwd en de waterslangen naar de kachel gemonteerd

baksteun gemaakt en ingebouwd, foto van binnen voor schakelpookpositie 5 bak;)

webers en uitlaatspruitstuk gemonteerd

foto van de ander kant, extreem blauw:D

origineel gepost door mantadevil
hoe kan zoiets los komen ????snap wel dat de km teller niets doet dan hahahahah
verder mankeerd er niets aan die bak ,maar om nu alles los te gaan schroeven:swearTandwiel komt los bij gebruik van een te lange tussenas die het tandwiel wegdrukt, komt vaak voor bij inbouw van een getrag in een kadett c met een niet ingekorte tussenas van een manta automaat;)
leuke auto trouwens, denk dat je schijven morgen binnenkomen ;).
Heb ze vandaag op de post gedaan, of zijn er meer mantarijdende mathijsen in Pijnacker? haha
groeten Barry
Jow Botter, wel eens een 2.0 liter CIH motor met 40 webers gereden dan in een kadett C met beide uitlaten eronder?
ik zou bij zo’n motor een groep N uitlaat monteren, voor het vermogen dat die motor doet groot zat.
vermogen wordt denk ik niet veel meer tov de 63 mm groep A
(kan misschien nog vermogen kosten als je een te grote uitlaat monteert met te weinig tegendruk)
prijsverschil is er niet tussen de N en de A
en als je soms langer in de auto zit, is de N gewoon iets minder luid aanwezig als de A
als het een 12n in een kadett c of b is dan heeft ie een gietijzeren kop met twee gedeelde inlaatkanalen, bij deze heb je aan 1 dubbele 40 mm weber genoeg als je het juiste spruitstuk erbij hebt.
Groeten Barry
-
AuteurBerichten