smurmex

Aangemaakte reacties

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Het grote ‘iemand-met-opcom-in-de-buurt?’-topic #18335492
    smurmex
    Deelnemer

    nieuw-vossemeer als je wilt!!

    smurmex
    Deelnemer

    nieuw-vossemeer daar is ook een opcom!

    smurmex
    Deelnemer

    dat denk ik ook, aangezien de sturing van het magneet ventiel dat de laaddruk regelt zwabbert en niet mooi stabiel blijft

    smurmex
    Deelnemer

    als de turbo gereviseerd kun je dan geen beroep doen op het revisie bedrijf, ik neem aan dat hun de turbo goed afgestelt horen af te leveren.

    smurmex
    Deelnemer

    het surgen van je turbo kom door dat de turbo meer lucht opbouwd dan dat er door de motor afgevoerd kan worden.
    waar door het turbo (turbine wiel) wordt afgeremd

    je krijgt dus
    druk opbouw–> door teveel lucht remt de turbo (surge) –> druk valt weg –> druk opbouw –> door teveel lucht remt de turbo (surge) enz….

    boostcreep is als er bv een fout zit in de vgt. en de uitlaat gassen de turbo blijven op spoelen, dit stopt alleen als je het gas los laat
    boostcreep zie je als je turbo zwaar vervuilt is en de geometrie niet soepel meer werkt.

    Komt dit dan door minder tegen druk?
    door dat je minder tesgen druk hebt is de ΔP hoger waar door dat de turbo mogelijk boven zijn efficentie uit komt. dus slecht gaat presteren (wel druk geen massa flow) door warmte ontwikkeling. warme lucht bezit namelijk minder massa dan koudere lucht.

    Wat de computer laat ziet is dat hij zijn best goed, de druk te regelen. dit lukt hem blijkbaar niet, of tewijl de gegevens die in de ecu zitten wijken te veel af van de waarheid
    de regeling hier achter is een PID regeling, die werkt met een input uit een table als die teveel verschilt van de werkelijkheid is een PID te traag.

    het alleen verlagen van de turbodruk levert niet veel op, (mss moet je juist de druk verhogen om in de buurt van je vgt te komen) <– ook niet wenselijk
    aangezien dat de regeling van je vgt niet lekker verloopt.

    maak je actuator rod maar eens langer, doe dit wel met verstand en blijf weten hoeveel je gedaan hebt. (mss opschrijven)

    heb je mss log files ?

    In reactie op: Chiptuning en dergelijke #18315084
    smurmex
    Deelnemer

    zeker is de roetfilter verwijderbaar, echter zou je wel je auto moeten (laten) chippen.
    het beste is de cartirge te verwijderen en de roetfilter opnieuw dicht te lassen
    dan moet de regeneratie uit geschakelt worden anders kan het soms wat rokerig worden.

    overigens is het niet helemaal legaal om je roetfilter leeg te halen, je moet hier voor even op je kenteken kijken of hij daar op staat.
    in sommige gevallen zit er wel een roetfilter op maar staat het niet op kenteken papier vermeld, in dat geval heb je geen problemen

    een “goed” verwijderden roetfilter kunnen ze niet testen.

    wel goed het chippen goed gebeuren, geen half werk dus, de turbo zal meer druk kunnen leveren opdat er minder tegen druk is.
    dit moet gecompenseerd worden

    verder zal de auto beter en soepeler lopen tot aan de red line

    smurmex
    Deelnemer

    mij zeg de kromme dat het beestje bij 3000 tot 3500 teweinig lucht krijgt…

    een log je van de boost en maf sensor zou waarschijnlijk duidelijkheid bieden.

    zoals Wim-V6 zegt kan dat aan de vgt kunnen liggen

    ik denk dat hij een flinke overboost klijgt waardoor dat de turbo in surge komt
    aan gezien de TP zijn roetfilter heeft laten verwijderen denk ik dat het boeltje te veel spoelt

    in dit geval zou je de ecu kunnen herschrijven

    of het stangetje van de actuator die aan turbo zit, een kwart of halve slaag langer te maken, hier door gaat de turbo minder zijn best doen.

    In reactie op: auto piept bij intrappen gaspedaal #18320043
    smurmex
    Deelnemer

    beetje wd40 op het scharnier van het gaspedaal spuiten :wors

    In reactie op: Chiptuning en dergelijke #18315081
    smurmex
    Deelnemer

    dat klopt niet alle ecu’s zijn gekraakt, daar hebben ze dan weer power boxen uit gevonden

    maar voor je zegt een power box zet de erg niet dicht, dat klopt dat doet hij niet

    In reactie op: Chiptuning en dergelijke #18315079
    smurmex
    Deelnemer

    gewoon doen…

    je auto zoals hij hoort te zijn….

    swirl flaps weg laten schrijven
    erg dicht, afdoppen niet nodig
    persoonlijk zou ik ook de throtle body laten uitschakkelen. (diesel auto natuurlijk)

    en als je je auto echt een plezier wilt doen laat je gelijk de roetfilter er uit halen

    koste ongeveer 250 chippu 250 roetfilter verwijderen. bammm…

    In reactie op: Astra H Inlaat probleem #18315771
    smurmex
    Deelnemer

    The easyway.
    Voor vervanging van de sensor zou ik een zenerdiode gebruiken bv. bav20
    Dan zou je de sensor gewoon kunnen verwijderen.

    The hardway(my way)
    Mijn voorkeur blijft wel om even in de software te duiken en gewoon de error codes uit te schakelen.

    grz.

    In reactie op: Navi 900 Astra J doet niks help! #18319297
    smurmex
    Deelnemer

    al een update geprobeerd te vinden. LET OP JE VERSIE er zijn verschillende navi 900’s

    of een andere theme, het schijnt dat daar de firmware gelijk mee in geflashed wordt.

    na de flash zou de hardware zich opnieuw moeten initialiseren.
    mss dat dat het probleem oplost

    ik heb zelf geen navi900, dus weet niet of je kan updaten met de problemen die je nu hebt

    zover ik gelezen heb moet je updaten via een usb stick.
    waarschijnlijk zijn op het forum lieden zie hier meer ervaring mee hebben

    succes

    smurmex
    Deelnemer

    zijn er tekeningen van hoe de auto in elkaar zit?

    ik heb de opvoerpomp er wel een uit gehad, maar had toen de mogelijkheid niet om een halve tank diesel af te tappen.

    waar zuigt die opvoerpomp DOOR aan, is dat een soort filter zak?

    smurmex
    Deelnemer

    de roet filter heb ik een forced regeneratie laten doen.
    de druk verschillen zijn minimaal voor en na dpf

    opcom geeft geen foutmeldingen omtrend brandstof systeem.

    het “gasklep huis” schoon gemaakt, wat een troep is dat zeg.

    wat heb ik nog meer aan gepast.
    egr is uitgeschakeld in de software.

    diverse mappen oa. turbo en brandstof en torque mappen zijn gekopieerd van een oem 120pk (de mijn was 100pk).

    todo:
    roetfilter vervangen voor buis, of open slijpen en cartridge verwijderen
    gasklep huis verwijderen
    turbo druk omhoog
    en meer diesel….

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)