Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@RISL wrote:
in de VS worden de Z22SE standaard met compressor geleverd.
Op de 2.0 LSJ, alleen past de compressor ook op de Z22SE.
Wat nederlandse velgleveranciers op voorraad of op de site hebben is vak bedroevend (want duur in opslag/investering).
Ik zou het omdraaien. Google lekker op afbeeldingen (incl op Saturn sky) tot je de perfecte velg gevonden hebt, en kijk dan of ie met de gewenste boring voor je GT te krijgen is.Eerst fotoshop ofzo gebruiken om hem op je GT te plaatsen. (als dat lastig is doen wij dat graag voor je, als je duidelijke zijfoto´s van beide plaatst)
Persoonlijk vindt ik de standaard velgen erg mooi op de gt.

De ronde vormen van de GT passen mooi bij de velgen.
Zodra je iets hoekigs neemt, verstoor je dat wat.Ongeveer dezelfde vorm in een grotere maat op een licht verlaagde GT vindt ik echt mooi om te zien:

In donker antraciet (zwart heeft zijn beste tijd gehad) is dat een mooi contrast met jouw geel.
Dat je beter even verder kunt zoeken.
Maar even serieus. Niks zo persoonlijks als velgen op een auto, en om zoiets op een forum vragen zul je zowel voors als tegens krijgen.
Aan het eind van de rit koop je ze omdat je ze zelf mooi vindt, en niet voor een ander.@2000 wrote:
Wat levert ie nou?
In deze opzet een pk of 250. (de speedster weegt 850 kilo).
Hij is nu wel zo’n beetje ingereden, dus gaat er nog een bredere uitlaat onder, en een ander type supercharger (dezelfde die in de lotus evora zit, en in de nieuwe lotus exige V6; nl de Harrop TVS 1320).
Dat moet hem dan tot zo’n 350pk brengen, waarmee het welletjes is.Met alle veilingkosten erbij gaat ie nog niet zo interessant zijn denk ik.
Als je er echt een wilt, kun je ook de belgische markt in de gaten houden.
Als er iemand om geld verlegen zit, gaan ze nog wel eens net onder de 12 weg.Aluminium blok.
Carterplug zit ver aan de onderkant, maar nog wel net aan de zijkant.Mocht je het ombouw project leuk vinden om te lezen:
http://www.speedsterclub.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=6115″ onclick=”window.open(this.href);return false;De speedster heeft een dichte bodemplaat.
Een Saab B207 inmiddels.
Maar de olie temp is niet via obd uit te lezen. (anders was al dit geknutsel niet nodig)Andere plaatsen zijn al afgewogen en erg lastig.
Niet zo krachtig als andere jaren, maar wel leuk.
[youtube:27t3d442]http://www.youtube.com/watch?v=LNpBrjcBRD0[/youtube:27t3d442]
Scherpe blik. Die heb je inderdaad gezien. De eigenaar woont in Breda.
http://www.speedsterclub.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=4645&start=30″ onclick=”window.open(this.href);return false;Meneer konijn heeft gelijk :thumbup
Grappig dat de speedster community juist bij lotus gaat shoppen om goedkoper uit te zijn.
@RISL wrote:
Zijn dit dezelfde motoren? Lijkt me wel toch? Want dan zou hij ook onderdelen kunnen halen via de Opelkanalen ipv alleen de Lotus-importeur.
Ja, zowel de speedster turbo als de europa gebruiken de Z20LET.
Het is een vast groepje dat de speedster regelmatig uitlaat op CPZ.
Die turbo is er 1 van.Speedster turbo in Veronica’s ranking the cars.
[youtube:2ig8y5bd]http://www.youtube.com/watch?v=38-NlODDpAo[/youtube:2ig8y5bd]
Je egr zit nu gewoon terug geschroefd met de bindplaat ertussen, en dat is niet de bedoeling.
Je egr kan mechanisch niet meer werken nu, omdat dat zwarte klepje niet meer naar beneden kan. (zie mijn foto onderkant egr)
(en dat geeft volgens mij dezelfde error als een verstopte egr)Op de foto van turbotje is de egr een kwart gedraaid, waardoor dit nog wel werkt.
Dus OF een kwartslag draaien, en met 1 bout vastzetten, OF een moer gebruiken tussen de egr en bindklep als afstandhouder zodat je hem weer met beide bouten vast kunt zetten:

Dan de code nog 1 keer resetten, en dikke kans dat die wegblijft.
@cano666 wrote:
denk dat het bij wat jongere autos wel het mm lampje laat branden ik had dezelfde probleem en is toen zo opgelost
De cheater is toch alleen nodig als je de egr compleet verwijderd, waardoor de electronica geen lus meer kan maken?
Speedsters rijden er honderden rond met alleen de egr mechanisch uitgeschakeld, maar met de stekker er nog op.
Ik kan me niet voorstellen dat het met de Z22SE op een astra, vectra of Zafira anders zou zijn.
@Dolby; is de p0404 ook degene die jij krijgt?
De 404 staat bij ons niet eens in de lijst :hmmz
http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek/technische%20documentatie/z22secodes.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;@Dolby wrote:
Als je de blind plaat monteert kan je dan ook de EGR klep eerst nog schoonmaken of heeft dat geen zin?
Niet echt nee. (tenzij je graag blinkende spullen onder je motorkap wilt hebben)
Hier zie je de onderkant van de egr:

De klep staat open in dit geval, waardoor het slecht verbrande deel terug terug in je inlaatspruitstuk gaat.
Zodra je die 2 gaten in je motor met de afbindklep dicht hebt, gemaakt, heeft het open/dicht mechanisme geen zin meer.
Daarom draai je de egr pak m beet 45 graden, en zet hem op 1 bout vast, zodat de electronica nog steeds denkt dat alles zijn werk doet.
Of als je hem liever met 2 bouten terug vast zet, zet je 2 moeren tussen de egr en de afbindklep, waardoor het open/dicht mechanisme ook nog kan werken. (maar het doet natuurlijk niks)Is de cheater uit de astra wereld misschien iets anders dan in de speedster wereld ofzo, want wij moeten vrij drastisch de stekker afknippen en er een stuk electronica opzetten. (waarna we de egr compleet kunnen verwijderen)
Iemand een foto van een chater voor de astra?Waarom zou je het kenteken weghalen?
Hij reed toch op de openbare weg, en speedsterrijden is gelukkig nog niet verboden ;)@turbo.d wrote:
En ze vinden Opel/Vauxall een onwaardig merk.
Altijd weer negatief commentaar.Nee hoor, de vx220 vindt Jeremy helemaal fantastisch.
Hij heeft er zelfs eens iemand voor uit de studio gezet die er wat van zei.Voor degenen die hem gemist hebben op de IAA, de concept komt naar
Nederland en is te zien op autoweek live (7-9 juni Lelystad).http://www.autoweeklive.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
50 tot 100 stuks en 315 tot 320pk.
http://www.autoblog.nl/nieuws/opel-astra-opc-extreme-is-geen-mietje-65498″ onclick=”window.open(this.href);return false;Tussen de 18 en de 19 schat ik zo.
-
AuteurBerichten