Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Sandra. wrote:
Tot nu toe komen er een 6 tal speedsters van Belgie ..
De meeting slaat niet echt aan precies :-De speedsterclub heeft een maandelijkse meeting. (meestal max 10 tot 15 auto’s)
Dat je er 6 uit belgie en een stuk of 3 uit NL bij elkaar krijgt is best indrukwekkend.Een proeftijd is een periode waarbij beide partijen zonder opgaaf van reden het arbeidscontract per direct kunnen ontbinden. Meestal een maand.
3 maanden gratis werken noemen we stage lopen. (of slavernij)Je moet hem wel behoorlijk van jetje geven voor je ze nodig hebt.
[youtube:34mslzt1]http://www.youtube.com/watch?v=KE7CCjV1iSA[/youtube:34mslzt1]
Bij een testsprintje met een performancebox een keer een 4.6 naar 0-100 gehaald.
Ik liet wel een halve seconde liggen met schakelen, dus het kan zeker beter.Top zou theoretisch 270 zijn, maar 1 x cabrio gedaan in DL, en bij 236 op gps waaiden we uit de auto, dus gas maar los gelaten.
Moet het nog een keer met de hardtop erop proberen. Ik denk dat het ergens bij 250 ofzo op is.Is een gesuperchargde NA speedster. 256pk en 290nm op 845 kilo.

Bij de jaarlijkse GTI meeting in Worthersee, werden dit jaar bij de ingang gratis t-shirts uitgedeeld, met alleen deze tekst achterop:

Toen het tijd was om de bijeenkomst officieel te starten door een VW baasje, vloog het volgende vliegtuigje over:
[youtube:1b3hzhc0]http://www.youtube.com/watch?v=8NDCu7rhA1E[/youtube:1b3hzhc0]
Voor degenen die nog niet uit blinde woede hun t-shirt vernietigd hadden, wachte s’ avonds bij de disco nog een verrassing.
Bij blacklight kwam nog eens een levensgroot opel logo tevoorschijn, wat bij daglicht niet te zien was.Sterk potje guerilla marketing :thumbup
bron: http://derstandard.at/1336697920827/Werbeaktion-am-Woerthersee-Leider-geil-Opel-als-Ueberflieger-beim-GTI-Treffen” onclick=”window.open(this.href);return false;
Is het slalommen op verhard of onverhard?
Op alle dagen, en/of op welke tijden?Is er een kans dat er een motorsteun versleten is, waardoor de motor meer is gaan trillen?
Kun je eens een filmpje maken en posten van het onbalans?
Voor de Z22SE uit de speedster nog nooit van gehoord. Hij wordt alleen wel eens vervangen voor een lichter exemplaar tijdens tuning.
Als de motor ergens last van krijgt, is het meestal de distributie kettingspanner als eerste, en de ketting als een goede tweede.De parkeerplaats van NAC is een open parkeerplaats, omdat daar ook diverse winkels onder zitten.
Het slagboom mechanisme staat altijd open, behalve op wedstrijddagen.Stukje history over de rak1 en rak2
[youtube:14is70ya]http://www.youtube.com/watch?v=glWnjGifHDg[/youtube:14is70ya]
@sw_reijnders wrote:
en dan zeg je dat het een 2 kanaals vectra is . . . hier spreek je jezelf dus tegen, want dit is dezelfde ECU zoals je die op je foto laat zien ;)
Ter illustratie dat je aan de buitenkant het verschil tussen een lotus 4 kanaals, vectra 2 kanaals, en eventuele vectra 4 kanaals niet kunt zien.
Of de vectra 4 kanaals heeft een apart nummer (waar ik nog naar op zoek ben), maar in ieder geval een ander nummer op de sticker, of er is nooit een 4 kanaals voor de vectra geweest (in deze vorm)Maar de B gsi valt dus af? Jammer.
Weet iemand het abs ecu typenummer van de vectra B gsi?
[quote=”sw_reijnders”ff op ebay gekeken
dit zou er 1 moeten zijnhttp://www.ebay.nl/itm/OPEL-A116J6000F-13091809-S108196009-D-13216609-/380242537559?pt=DE_Autoteile&hash=item588838ac57″ onclick=”window.open(this.href);return false;[/quote]
Dat is een vectra 2 kanaals.
Te vinden onder de volgende nummers:
A116J6000F
13091809
S108196009
D 13216609Nu de 4 kanaals nog (als die bestaat)
Uit de astra G zitten ook nog onderdelen in de speedster.
Dus als een astra rijder die ecu herkent, hoor ik het graag.Via google kwam ik de volgende nummers tegen:
A120J6000F
A120J6004FKan iemand checken of dit opel nummers zijn, en van welk auto type?
De huidige abs ecu komt vermoedelijk uit een vectra B, en is een 2 kanaals.
Een 2 kanaals systeem heeft wel 4 abs sensoren op de wielen, maar stuurt met elk kanaal 2 wielen aan. (kris kras verbonden; links voor en rechts achter)Een vier kanaals stuurt elk wiel individueel aan, zoals het hoort.
Omdat dat abs van de speedster dus vermoedelijk van de vectra afkomt, werkt de abs niet optimaal bij stevig remmen.
Het installeren van een 4 kanaals lost dit op. (is al vaak gedaan)
Dat kan met een (dure) opel speedster vxr editie (UK), of een lotus elise/exige versie (S2), die dit nog steeds in zijn auto’s inbouwt.
Beide zijn echter zeer dure abs computers nieuw, en 2ehands komen ze amper voorbijAls er toevallig in een vectra variant een 4 kanaals zou zitten, dan zal die wat vriendelijker geprijsd zijn.
Helaas zie je het aan de buitenkant niet aan de ecu, dus is het handig het zeker te weten, voor ik de aanschaf doe.Hier zie je een voorbeeld van een vectra B ecu (vermoedelijk 2 kanaals):
http://link.marktplaats.nl/517876442″ onclick=”window.open(this.href);return false;En dit is een (4 kanaals) lotus ecu:

Verschil aan de buitenkant zie je niet. Je moet het weten.
Elk type vectra B heeft een abs waarbij elk wiel zelfstandig aangestuurd wordt?
Dat weet je heel zeker?Belangrijkste van de Z22SE is de eaton M62 supercharger die er zo op past :thumb
@RISL wrote:
Hoe ben je aan de informatie gekomen over de aantallen?
Productiecijfers komen van diverse samengevoegde wikipedia sites.
De NL informatie heb ik zelf in de loop der jaren bijgehouden.
Relatief makkelijk omdat ze op autogespot.com voorkomen.Dat is een kek stukkie uitlaat :thumbup
Dus inlaat aanzuiging is meer open, gechipt en een dikke pijp eronder.
Wat kwam er uit de dyno sessie, versus af fabriek?@maxim102 wrote:
Vanmiddag een blauwe én een rode Speedster achter elkaar, draaiden in Etten-Leur de A58 op richting Breda!
We waren op weg naar een trackday in frankrijk :thumb
Voor de organisator een leermomentje om te zien dat bij “iedereen is welkom” er van alles op af komt.
Van te voren duidelijke regels stellen.Het is niet handig om het op een open forum te bepreken ivm meekijkende agenten, maar iedereen die meedoet is nog altijd zelf verantwoordelijk voor zijn rechtervoet; niet de organisator.
Mocht je een datum weten, en degenen die mee willen doen; daarna alles via u2u’s/emails afhandelen zou ik zeggen :thumbupEn de volledige link :thumbup
http://www.youtube.com/watch?v=G_PPYshrjOY” onclick=”window.open(this.href);return false;Wanneer had je in gedachten?
-
AuteurBerichten