Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Small Sexy
DeelnemerMet de bakzijde is alles in orde. wormwieltje in de bak draait gewoon, is niks mis mee.
Het probleem bevind zich tussen de kabel en de teller , die sluiten al niet op elkaar aan.Sjupke`
Small Sexy
DeelnemerMoa denk t niet hoor. K moet een weekend rustig aan doen haha.
Small Sexy
Deelnemereuh nee? :P wat is daar dan te doen?
Small Sexy
DeelnemerDan de mijne maar ook. Heb hem al in een ander topic geplaatst, maar kan t niet laten. Ik denk dat flipke me heeft aangestoken met zen corsa-ding, rond die tijd heb ik deze gebouwd.
Wou eerst een rat, maar uiteindelijk veel glimmende spullen op gekomen. Weet niet zeker welke ”categorie” ie valt, boeit me verder ook weinig.. Helemaal mijn ding :)



En die van pipo is koel!
Small Sexy
DeelnemerPlaat vervangen als je nieuw bent vind ik niet netjes. Zeker niet als er niet om gevraagd werd.
Daarnaast een klant die al 3-5 jaar bij ”ons” komt, met een vervaagde plaat verwisselen we wel. Uiteraard wel fatsoenlijk vast gezet.Overigens, van de week zeker 5-10 mensen gehad die graag hun kentekenplaat vast willen zetten met popnagels omdat een of ander programma paniek heeft liggen zaaien dat iedereen de kentekenplaten wil hebben. Geloof radar..?
Sjupke`
21 november 2011 om 18:23 In reactie op: Heb ik dit bedrijf waar de winterbanden liggen failliet #17932209Small Sexy
DeelnemerWinterbanden die iets vochtig liggen is geen probleem hoor.
Als ze in een plas water liggen e.d is een ander verhaal maar gewoon op elkaar gestapeld in de schuur is prima! Als ze niet tegen vocht kunnen hadden ze maar geen winterband moeten worden haha :jerrySmall Sexy
DeelnemerThermoswitch doet t perfect. Eens nader nagedacht en eens de koelvinstekker los getrokken. Hierna stopte de koeler van de airco er ook mee. Weer bevestigd en toen stekker van de airco koeler los getrokken. Ding houdt eindelijk zen kop en slaat nog steeds aan bij een te hoge tempratuur. Hij koelt alleen niet na, niet te heet uitzetten dus haha.. Heb nu wel maar een koelventilator, wat er eerst 2 waren. Ik geloof wel dat t zo gaat lukken omdat ik verschillende ombouwprojecten heb gezien met een enkele originele koeler erop die zo ook functioneerd.
Efin, mijn doel is bereikt. Bedankt zover willem.
Sjupke`
Small Sexy
DeelnemerZal morgen eens wat stekkers verwijderen. Tevens de thermoswitch doormeten.
Small Sexy
Deelnemer@ Venom,
Heb al 3 auto’s. Woon in een rijtjeshuis bij mijn ouders.. Gaat em niet worden om hem te houden.
Maar slopen is idd overdreven. Geen zorgen, heb hem net! Voor t zelfde geld raak ik hieraan verknocht en blijft ie. Tot nu toe doet ie t perfect, en rijd ie erg, erg fijn.Small Sexy
DeelnemerDe mijne doet stationair als je omgeving 1 bar is, 0.2-0.3 bar aangeven. Die meters geven vaak 0 aan als buitenluchtdruk, dan zie je -0.7 tot -0.8
Small Sexy
DeelnemerJep, altijd draaien, koude motor en koude motor die is afgezet. Maakt allemaal niet uit. Na 2 minuten ongeveer schakeld deze weer uit om vervolgens op een raar tijdstip weer 2 min aan te slaan.
Small Sexy
DeelnemerAha dus hier heb ik van ”verloren” tijden OPN haha. Nee hoor, super nette wagen, zit meer werk in en is netter dan die van mij! Throttlebodies is king: !
Sjupke`Small Sexy
DeelnemerDijks radiateuren kan ook ultrasoon reinigen, zit in maasbree. Heb daar al eens wat gevraagd, maar ze zeiden dat hun einddoel voor ultrasoon niet was weggelegd voor kleine dingen bijv carbuarteur of injectors.
Small Sexy
Deelnemer
Allebij me oldies.. Staan nu rustig te slapen in de stalling :sleeping..
Small Sexy
DeelnemerWe doen er nog eentje :) Vind t wel leuk zo..

Small Sexy
Deelnemereen cilinder die niet meeloopt, of balansas als die aanwezig is? Motorsteun lijkt me niet ivm mm lampje dat brand..
Small Sexy
Deelnemer@ Venom; Small sexy he.. biggie is me broer. Je zei in een ander topic dat de mijne toch wel eens ergens wat roest had zitten.. Zal ook wel maar dorpels wielkasten voor en achter zijn kneiterhard. Veerschotels zijn ook prima, denk dat ie nog wel wat jaren hard blijft als ik em goed blijf behandelen. Miss dat ie van t voorjaar weg gaat of :jerry uit elkaar als een van me oldtimers t begeeft. ZOn calibra vind ik maar loodzwaar, maar rijd o zo fijn. Moeilijk moeilijk -offtopic
@ michanus, dat is een hele nette!
Small Sexy
Deelnemer5e foutcode of 5e sensor?
Small Sexy
DeelnemerDus bij een c20let kun je een terugslagklep monteren voor de originele dv ”af te sluiten”?
3 november 2011 om 21:40 In reactie op: Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes* #17472066Small Sexy
DeelnemerDamn wat een werk. Ik heb met ”de mijne” gelukkig minder last van roest.. Gelukkig pak je t goed aan. Dit word een mooiertje!
Sjupke`Small Sexy
DeelnemerDan zal t zo wel goed zijn! dan ga ik vrolijk verder met zoeken wat de dip wel veroorzaakt..
Small Sexy
DeelnemerOpgelost? Ben wel benieuwd.
Small Sexy
Deelnemer@sebastiaankadettcabriogsi wrote:
@royv10 wrote:
wat gaat er nou stuk dan??? zoals ik al zei 3 jaar stage 3.5 getuned en geen enkel probleem en nog steeds 305pk en 507nm koppel.
t is gewoon een dik geluid dus ik snap niet waarom je zo moeilijk hier over moet doen zonder keiharde feiten
hoe zeker weet je dat je er geen 1 hebt?
c20let en z20let hebben standaard een interne dv toch?
die hoor je niet afblazen maar doet dat wel….
Beide heren in de discussie hebben gelijk, het is niet goed voor de turbo maar het blijkt maar weer dat zelfs op zoveel vermogen het nog niet kapot is gegaan.
Bron; Wikipedia.. zoekterm TURBO SURGE
This causes a surge that can raise the pressure of the air to a level that can damage the turbo. If the pressure rises high enough, a compressor stall will occur, where the stored pressurized air decompresses backward across the impeller and out the inlet. The reverse flow back across the turbocharger causes the turbine shaft to reduce in speed more quickly than it would naturally, possibly damaging the turbocharger. In order to prevent this from happening, a valve is fitted between the turbo and inlet, which vents off the excess air pressure. These are known as an anti-surge, diverter, bypass, blow-off valve (BOV), or dump valve. It is a pressure relief valve, and is normally operated by the vacuum in the intake manifold.
Wat betreft die interne dumpvalve op een c20let die hoor je wel met een open luchtfilter. Weliswaar niet zoals een externe DV, maar je hoort em wel afblazen. Afgelopen weekend de open verwisseld voor een originele en het afblaas geluid is niet meer te horen.
Sjupke`
Small Sexy
Deelnemeris vanalles aan kapot, beetje uitdaging moet kunnen. Abs, 4×4, wiellager, airco, bestuurdersstoel, lekkage achterlamp en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Small Sexy
DeelnemerVan t weekend eentje gekocht voor de winter.





Kwam voorheen uit gilzen-rijen? Heb er nog geen plannen mee, eerst winter door.
-
AuteurBerichten