Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door Slurpy
origineel gepost door Slurpy
De mijne heeft zo ook van die momenten en de bak is kurkdroog en de wagen is helemaal dicht.
De ramen beslaan soms in een halve minuut en ’t is bijna niet weg te krijgen.
De airco is helemaal nagekeken en blijkt in orde.
Verder weet ik het ook niet meer.
Ik vond het ontwasemen van de ramen bij m’n vorige omega ook niet zijn sterkste punt.Ik heb de interieurfilter nog eens vervangen maar helaas geen succes.
Daarna een beetje professionele info ingewonnen en daar vloeide uit voort dat ik waarschijnlijk een minuscuul lekje heb in de kachelradiator.:mad:
Bij wijze van test een busje radiatorstop in het systeem omdat ik geen zin heb om het hele dashbord te slopen en warempel, het lijkt opgelost.:thumbupHet probleem is nog niet helemaal opgelost.
Ik heb eens een bevriend opel techneut geraadpleegd en die zei me de schuimrubber mat onder het tapijt aan de passagierszijde eens te kontroleren op water, omdat de kans bestond dat de condensafvoer van de airco in de wagen lekte.Eergisteren de drempel eens losgemaakt en vlugte eens gevoeld en jawel hoor. die mat is zeiknat.
Gisteren begonnen met alles te slopen.
Drempel eraf, dashbordkastje eruit, middentunnel eruit, zetel eruit,….
Daarna het tapijt verwijderd en de schuimrubber mat ( Was net een spons :o )
En het lijkt er inderdaad op dat de condensafvoer in de auto heeft gelekt. :swearNu de hele zooi laten drogen en de originele afvoer vervangen door een stukje tuinslang en het zou opgelost moeten zijn.
Ik hou jullie op de hoogte.
Een paar plaatjes bij het praatje.



Mooie wagen. Veel succes ermee.:thumbup
Vandaag bosch aerotwin wissers gemonteerd.
Ziet er best goed uit en ze waren helemaal niet duur.:puke:puke:puke:puke:puke
Vandaag een kapot lampje vervangen achter de klokkenwinkel.
Het was een hapje dankzij de how-to op het forum.:thumbupHad ik ook al aan gedacht maar hij had het van te voren ook.
origineel gepost door Slurpy
De mijne heeft zo ook van die momenten en de bak is kurkdroog en de wagen is helemaal dicht.
De ramen beslaan soms in een halve minuut en ’t is bijna niet weg te krijgen.
De airco is helemaal nagekeken en blijkt in orde.
Verder weet ik het ook niet meer.
Ik vond het ontwasemen van de ramen bij m’n vorige omega ook niet zijn sterkste punt.Ik heb de interieurfilter nog eens vervangen maar helaas geen succes.
Daarna een beetje professionele info ingewonnen en daar vloeide uit voort dat ik waarschijnlijk een minuscuul lekje heb in de kachelradiator.:mad:
Bij wijze van test een busje radiatorstop in het systeem omdat ik geen zin heb om het hele dashbord te slopen en warempel, het lijkt opgelost.:thumbupKlinkt bij een koude start inderdaad als een pas gewekte traktor maar dat is volkomen normaal.;)
De mijne heeft zo ook van die momenten en de bak is kurkdroog en de wagen is helemaal dicht.
De ramen beslaan soms in een halve minuut en ’t is bijna niet weg te krijgen.
De airco is helemaal nagekeken en blijkt in orde.
Verder weet ik het ook niet meer.
Ik vond het ontwasemen van de ramen bij m’n vorige omega ook niet zijn sterkste punt.Steun van de versnellingsbak misschien ??
origineel gepost door wim-v6
hoe nieuwer hoe beter…Roesten doen alle Omega’s B onderaan de achterschermen op deuren bij rubbers en in naden van de kofferruimte.
Zou als ik jouw was meer zorgen maken om de onderstellen van de omega, daar kan en mankeert vaak ook wel wat aan.
Willem
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Blijkt dat de B2 heel wat minder onderhevig is aan roest als de B1.
Wees welgekomen op het forum. :thumbup
12 december 2009 om 10:41 In reactie op: diverse problemen, ik overweeg de auto maar te verkopen. #17566731Wat is de kilometerstand van de omega ?
Het startprobleem zou wel eens aan de dieselpomp kunnen liggen. Een kwaal bij die motoren.
Een vectra tegenover een omega is mijns inziens absoluut een stap terug.:thumbdown
Maar daar doe je mee wat je wil natuurlijk.;)
En hier de “pooierwagen” hehe. :D
Welkom op het forum en succes met de omega.:thumbup
Kijk hier eens even.
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=92686&page=1#pid1314423
1 december 2009 om 18:39 In reactie op: ABS/Traction Control/Stuurbekrachtiging/Snelheidsmeter #17558252Is de servopomp niet riemaangedreven ? Misschien die effe nakijken ?
1 december 2009 om 18:37 In reactie op: 2 problemen en 1 (tech)vraag omtrent een 2.5TD motor #175584171. Kijk effe of de afloop van de bak waar de interieurfilter zit vrij is. Als deze verstopt is krijg je natte voeten.
Lees deze link effe ( met fotos ).http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=92686&page=1#pid1314423
2. geen idee
3. geen ideeWiellager misschien ??
Velgen herstellen (schade wegwerken en terug poedercoaten/als nieuw) kost hier bij de plaatselijke bandenboer 70 euro per stuk.
origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door kadettje-89
als goed is ,is dit gewoon glas voor zover ik weet.en als dit een probleem word bij apk kan je je kitlaag los snijden en dan komt je glas ervan en dan kan je als het niet te veel aanslag opzit schoonmaken met een pannespons oid.zo heb ik het des tijds gedaan bij mn koplampen van vectra a.heb toen gelijk de buitenste rand van de koplamp zwart gespoten.en toen weer dicht gekit met glaskit.hou me er niet aan vast of dit ook zo zit bij lampen van een omi b.Allee Omega-B koplampen hebben Kunsstof glas, en van begin tot eind worden ze ook dof.
dit is meestal de buitenzijde die verweerd.
Willem
inderdaad, en ze kunnen opgeknapt worden.
Kruipolie in een slot spuiten heeft dikwijls een averechts effect is mij verteld door een garagist.
Ik kwam ooit ook op dat lumineuze idee bij een Benz waarvan het slot 90% van de tijd niet meer rondraaide.
Met als resultaat dat het helemaal vastzat met dan weer als resultaat dat we een paar uur mochten knoeien om het slot met cilinder en stuurslot eruit te prutsen.Dat bedoelde ik maar ik kreeg het niet uitgelegd.:P
Of eerst de kabel onderaan de handrem/wagen stellen en dan pas die stervormige moertjes aan de remschijven.
-
AuteurBerichten