Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Veel succes ermee :thumbup
Reken bij de dealer het dubbele. Enkel voor de pomp weliswaar.
:puke:puke:puke:puke
[rquote=1825291&tid=139165&author=wim-v6]
Probeer eerst eens te klooien met de dagtellerknop, indrukken, daarna klein beetje trekken eraan.
ik heb zelf ook een electromechanische kilometer teller in de Combo, als ik de dagteller op 0 druk zonder het pinnetje iets te trekken, draaien bij mij ook bijde tellers niet mee.
[/rquote]Heb hetzelfde bij m’n omega ook eens voorgehad. Probeer eerst het bovenstaande eens alvorens de boel te slopen.
De 2.5 td heeft uitsluitend gloeibougies omdat het een diesel is weliswaar.
Ik heb het ooit bij m’n B1 gedaan en volgens mij moest om gemakkelijk te werken de zwarte kunstof afdekkap van het blok.
Daarna de inlaatcollector verwijderen.
Dan kan je bij de gloeibougies.Alles omgekeerd monteren (nieuwe pakkingen tussen de inlaatcollector) en klaar is kees.
Afgegaan op de foutcode lijkt het me dat hij te weinig brandstof krijgt.
Kontroleer of vervang anders eerst het opvoerpompje in de tank eens. Dat is de goedkoopste optie.
Wij zijn in blijde verwachting. In ieder geval veel succes.:thumbup
En dat wil zeggen dat je hem neemt ??
EGR lekt lijkt het mij.
Verder een onverwoestbare motor. Een zalige 6 in lijn.
Er durven af en toe bij hogere kilometerstanden problemen opduiken met de inspuitpomp.idd, bendix gaat waarschijnlijk niet meer richting starterkrans, dus de startmotor gaat wel rond maar draait in het ijle.
Nieuwe of revisie eronder en klaar is klara.
Hier meestal ’s morgens traag tot niet bereikbaar. :hmmz
ctrl + alt + del en dan taskmanager openen en kijken welke programmas of processen er aktief zijn.
Er moet iets zijn, de laptop beslist niet uit zichzelf om muziek te spelen hé. :DDas ni niks. Veel succes met de trip. :thumbup
Mijn eerste idee is ook de wiellager.
Eens een diesel deftig warm gereden is krijg je hem haast niet kapot. Zoals Arjan reeds zei, alles staat of valt met goed onderhoud natuurlijk. Maar dat geld ook voor een benzine.
Ik rij zelf met de 2.2 dti (146.000 Km op de klok) en heb er nog geen echte problemen mee gehad.
Nu ben ik wel de voortrein een kleine “revisie” aan het geven zeg maar. Spoorstangen, fuseekogels, stabistangetjes,… maar dat is normale slijtage.Tja, een auto is moeilijk te beoordelen vanachter een computer hé. En met elke wagen is een dosis geluk gewenst, nieuw of tweedehands.
Ik wens je iig succes met de zoektocht naar een betrouwbare omega.
Ik heb net bij de VOD al het overige besteld.
Spoorstang (x2), fuseekogel (x2), veerpootlager (x2) en wiellager (x2).
Weer een kleine aderlating maar dan is ineens alles in orde.:)Een 7, is wel schoon proper. ;)
Ik trek ze altijd aan met 100 Nm. Er is er nog nooit één afgevallen. ;)
Je kunt ze gemakkelijk harder aantrekken maar dan krijg je ze niet meer los als je eens lek rijdt. Zeker niet als het alu velgen zijn.
Als ’t een diesel is, is er een gloeibougie kapot.
Gisteren zijn de draagarm- en stabistangrubbers vervangen en het kloppen en trillen zijn nagenoeg verdwenen. :)
Maar er is nog wel wat slijtage ontdekt.
De spoorstangetjes zijn niet meer zo fris, rechterfuseekogel idem, linkerwiellager heeft een beetje speling en de veerpootlagers voelen ook niet meer zo denderend aan.Tja, alles aan de voortrein heeft dezelfde ouderdom dus ’t zal wel te wijten zijn aan normale slijtage denk ik.
Het zal in ieder geval voor een andere keer zijn.origineel gepost door tanisha
als ex B omega rijdster kan ik alleen maar zeggen alles komt uit op de draagarm bussen en vooral die 2 olie gevulde bussen zijn de boosdoensters in de 7,5 jaar dat ik mijn B omega had heb ik tot 3 keer toe de draagarmen vervangen met veel gevolg schade er bij
hij reed vaker shit dan goedde oplossing voor dit probleem zijn powerflex polyurethaan bussen en hier kan je ze vinden http://www.powerflex.co.uk/products/Omega+B+1994-2003-2658/1.html
daarna is het een kwestie van gevolg schade oplossen
ik heb ze zelf helaas nooit in mijn omega gehad ik was het gelazer zo zat dat ik de omega verkocht heb en was tevens mijn laaste opel
:hmmz Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Dit is mijn tweede omega en bij de vorige heb ik hoegenaamd geen problemen gehad met de voortrein. Die heb ik destijds gekocht met 120.000 km op de teller en verkocht toen er 260.000 km op stonden.
Nooit problemen gehad.Valt wel te riskeren denk ik. Febi is normaal geen brol. ’t Is toch een nieuwe ?? :D
Veel te veel voor wat het is.
Bij de VOD iets van een 125 euro.’t Is een B1 dus… :thumbup
Welkom op het forum alleszins en veel succes met de omega.
Je had best er best aan begonnen toen je de sleutel nog in de eerste stand kreeg. Dat had je wel wat extra werk bespaard.
-
AuteurBerichten