Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Conrad electronics verkoopt universele cruise controls ( en andere handige elec spul)….
nadeel is wel dat het niet in zo’n “standaard” stuurpookje zit.wel… update; na het schoonmaken van de inlaat en egr etc, een rubberslang vervangen, (de bovenste tussen de interkoeler en de luchtinlaat)….. daar was een scheurtje in gekomen na / bij het reinigen.
ondertussen mezelf af gevraagd of daar al niet een klein scheurtje inzat soms…..maar goed ik ben
er mee even naar rotterdam op en neer geweest ( totaal kleine 100km) zodat hij warm was, en de terugweg in de 3gang gereden zodat de toerenteller op 3200 rpm stond……geen roken meer…..probleem gevonden en opgelost!
dus vaker “schoonrijden” dus.lopik is de andere toren; daar was brand, even later op bovensmilde dus ook….
vermoedelijke oorzaak het hogere vermogen dat bovensmilde “moest”gebruiken om een deel van het lopik zender gebied van zender te voorzien…tsja het zijn al enigzins gedateerde zenders en kabels natuurlijk….
rode kadett C city; rond 1700 uur in lisse rotonde afslag naar de keukenhof.
klopt dat het nodig was, echter bij demontage van de rubberslang tussen luchtinlaat en interkoeler, is de bovenste rubberslang ingescheurd…..
op de sloop niet te vinden, en moet apart besteld worden bij een dealer……
maar goed; gaat lukken en dan zou hij weer helemaal top moeten doen.rubberslang is nu afgetaped, ( iedere dag repareren dus) en het scheelt wel allemaal, alleen ritje duitsland ging niet door, dus dan maar een andere rit verzinnen komend weekeinde…. :hmmz
ik had geen zin om alles nog eens na te lezen…dus of hij al eens gemeld is….
een C kadett op sloperij terrein de Liede een duidelijk overgespoten (blauw jakkiebah slecht gedaan :( ) ) bij A van gulik
stond “apart” en zal dus wel te koop staan….een paar foto’tjes van de vervuiling….



en nu tijdens de schoonmaak, nog niet helemaal “blinkend”…..



@ wim; hij loopt merkbaar beter, en pakt beter op ( minder traag).
roken doet hij nog wel, maar veel,heel veel minder, en dat wijt ik aan de uitlaat die nog “vol roet”zit.
volgens mijn maat zou dat na komend weekeinde Duitsland over moeten zijn….plus extra’tje…. hij is ook weer iets zuiniger…. ipv 8,2 / 100km vandaag 7,6/100km…..
wie weet waar je goedkoop zo’n slang kun kopen/verkrijgen ( bovenste tussen inlaat en interkoeler)
lokale onderdelen boeren wijzen helaas naar de dealer…..en die is uit ervaring erg duur…..remsensors gekocht, via autopartsonline.nl; 10,75 stuk en dan krijg je er ook nog eens een spuitbus remreiniger bij… …bij de dealer “slechts :fy1 ” 31,
:shock: stuk.dealers… mij zien ze echt niet meer….
vandaag (zondag) de inlaat etc gereinigd; 2 uurtjes werk en het draaide weer!
wel remreiniger moeten gebruiken om hem weer voor de 1e keer aan de praat te krijgen, ondanks zo goed mogelijk ontluchten…. niet aan willen slaan, daarna met de remreiniger… lopen!
blijkt dat ook nog de “luchtinlaatslang” aan de rechterzijkant van de inlaat een scheurtje inzit, deze (tijdelijk) afgetaped met alutape, en hij loopt weer als een zonnetje……volgend weekeinde “even” naar duitsland op en neer om de uitlaat schoon te branden…..maandag langs de onderdelenboer voor zo’n rubberslang…. en dan kunnen we over 3 weken ook op vakantie naar duitsland…….
Willem-V6 bedankt voor het advies over hoe en wat….. :thumb
zit net te kijken, is het onderzoek afgelopen…. :hmmz nu nog wachten op de “uitslag”…
De meeste motorolie is natuurlijk wel “zwart” door het gebruik, maar heeft nog niet volledig de smeer werking verloren.
Ik wissel tussendoor bij 15000km het oliefilter, en vul bij wat nodig, bij 30.000 volledig verversen, maar dan is het nog “vet”.
maar of ik gerecyclede zou gebruiken? alleen bij een GOEDE garantie van kwaliteit en schade vergoeding als het toch fout gaat, en dat laatste is nooit te bewijzen dus….ikke niet….. :vertagHet voordeel is wel geweest dat de motor stil stond, gaat hij “lopend”onder water en dan water in de cilinder, zijn de krukassen simpel gezegd gewoon krom en de nodige andere schade aan het blok.
buitenboordmotoren hebben wel vaker de neiging om te zwemmen , en overleven dat eigenlijk altijd wel, maar die zijn veel kleiner en simpeler natuurlijk.
de banden zijn michelin energy’s met nog geen 20.000km dus dat is het niet….
vandaag geen last gehad.
wellicht toch te warm?
Willem-V6 melde dat het ook de schakelaar kan zijn….. we zien wel verder……Willem; je hebt pb…
vraag; hoe is hij te reinigen behalve door “aftseken/afhakken met hamer en beitel?
kun je met brandstof en een vlam en zuurstof e.e.a. eraf “branden” , of loop je dan het risico dat je lagers of andere onderdelen “smelt”/ vernield?
@ elrenegado;( en de rest natuurlijk) bedankt alvast voor dit antwoord , maar ook bij “gewoon” rustig gas geven doet hij al “pluimen” .
dat een automaat sneller pluimt bij optrekken is bekend en logisch, maar de auto heeft het nog nooit zo erg
gedaan, zelf bij een beetje helling zonder (extra) gas bijgeven doet hij het ook.vraag; in hoeverre komt hij ermee door de apk? dat is pas oktober, maar toch…..
(ik ken de truuk met max 3 % benzine bijmengen), dus dat doe ik dan ook….en dat reinigen; hoe doe je dat? zijn er nog van die handboeken te koop?
bij voorbaat dank alvast maat weer.
vraagje; net ( van de week) mijn astra g station 2004 diesel 2.o dth automaat op de 200.000 gezet, maar de laatste tijd gaat hij steeds meer ‘roken” bij gas geven.
bij 150 de egr vervangen, en op 180 de gloeistiften
het verbruik is de laatste 10.000 omhoog gegaan van 1/16 naar 1/14
zijn het de verstuivers “versleten”? of??
en verstuivers vervangen, kan je dat zelf?
wat kost het?ik ga regelmatig naar duitsland, 450km enkele rit dus “schoon / los rijden” gebeurt regelmatig.
buiten het feit dat het huilen nader staat als het lachen…..zonde, zonde en nog eens zonde…
Ik denk dat de meeste “autodemontagebedrijven” tegenwoordig heel goed de oldtimer waarde weten en deze ook daar naar verkopen.
maar zeg nu zelf….als alle opels zouden blijven rijden… wat is dan, behalve de emotionele waarde een opel van 20 jaar oud nog waard?
niet veel dus. (helaas)
de topics over sloperijen op autoweek doen echt “zeer”; meer als 100 pagina’s met klassiekers die rijp zijn voor echt de hoogovens……Als ik de tijd en ruimte zou hebben…. een mooie t1 of een bmw 2002 , en wellicht een a kadett…
arjontje ! top; vriendelijke bedankt! de kleur is dus bij mijn blik Z163
btw; gtspower; mijn maat is citrusroestfanaat en noemt het merk slopel.
vandaar …. :ooverigens; mijn opeltjes in de loop der jaren
kadett C; kadett D; ranger “marshall” ; astra ’96 station. astra H 2006 station electronic; astra G 2004 automaat. goed gekeurd nu in de analen der opelrijders????:angelhelpt dit plaatje enigzins om mij te helpen?

bij voorbaat dank….
afdrukken; kleur omcirkelen, in scannen en hier plaatsen aub….bij voorbaat dank!!!!!
-
AuteurBerichten