Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ze hebben bij bedo niet veel auto,s buiten staan, ik denk totaal 20 stuks ofzo……je zal ze moeten bellen denk ik, ik kan er niets over zeggen, simpel omdat ik ze gebeld had of ze e.e.a hadden liggen, wat zo was….
Dus pak de telefoon en vraag het, zou ik zeggen…..succes….een gebruikte aanjager gehaald bij bedo in waalre , specifiek opel demontagebedrijf…
viel mee, €50,– en een gebruikte thermostaat voor €25,–
wordt weer sleutelen van het weekeinde….Nu, 1e probleem is vast gesteld, van een collega een torxschroevendraaier kunnen lenen, tik tegen de motor aan, en hij draait weer…..
Dan dus nu de vraag, compleet vervangen?? Of kun je de koolborstel zelf vervangen??
Iemand een idee wat e.e.a. kost??Ik heb mijn daschboardkastje niet gemonteerd, dan kan ik er een tik tegen geven als hij het niet doen wil….. :???:
Zo, uiteindelijk uit voorzorg toch een nieuwe accu via accudirekt gekocht.
Deze was de goedkoopste, en thuis bezorgd…..varta, bleuline .Start als een zonnetje, en de tractiecontrol lampje gloeit niet meer op/na.
Gelukkig op tijd voor het echt koud wordt dus …. :afroziet er mooi uit! top man… :thumb
2 weken terug, 266.666 km met mijn eigen astra g y2.0 dth …..maar zag vandaag een smetteloze astra g 1,6 station met 32.459 km :shock: …bwjr 2002……
Met lederen bekleding , 9 stuks airbags etc…..
Deed een bod erop….maar hij wilde hem niet verkopen…. :cryOké bedankt…. :thumb …iemand nog een goed adres van een accuboer?, regio kennemerland?? Of is duitsland/belgië goedkoper??
Mmmhh vraag, ik heb hetzelfde probleem, starten gaat steeds slechter….
Astra g diesel y2.0 dth , automaat.
Een 130.000 km terug al eens de dynamo vervangen, maar nog wel de accu erin toen ik hem kocht in november 2008.
Opvallend vanmorgen in het donker, gas geven is feller branden/oplichten van het lichtschijnsel….
Later geen last meer van, vooral als de auto langer heeft gestaan, start hij slechter, of als ik meerdere keren een korte rit maak, dus hem Vaker start, gaat het steeds moeilijker…Is het de accu?
Opel accu 70 ah / 400a(din) -ve , nr? 6201271 ER???.
Welke code heeft deze nu tegenwoordig?corsaboy; , dank, scheelt aanmerkelijk…69,– of 112!!!! :thumb
wim het is een Y20DTH….
bij navraag wat een thermostaat kost, geeft de opelgarage aan, dat het hele huis/thermostaat vervangen moet worden, en dat er dus geen “losse”thermsotaat in zit, klopt dat??
en is er ergens een goedkopere oplossing of te koop…( motorhuis vraagt er €112,– ex btw voor!!! :shock: )gister een 15.000km beurt, en het egr klep/systeem schoongemaakt, auto liep niet lekker meer en schoot af en toe in de noodloop, nu snort het weer als een zonnetje….moet volgende week wel nog een keer op de brug, oliesensor, welke ik 10.000km vervangen had, lekt nu alweer…..
( best wel snel eigenlijk :swear , gebeurt dat vaker ?? )hallo, iemand die er iets op weet??? gaarne???
vraag…..ik heb bij 120.00 al een keer de egr vervangen ivm continu storingen…..( y 2.0 dth )
nu begint het mmlampje weer te branden en hij houdt in….( noodloop?)
voor mijn gevoel hetzelfde als toen….
kan ik het bij mijn diesel ook “zomaar” afdoppen???
( astra G station 2004 y2.0 dth automaat…245.000 op de teller)wel heb ik 3 weken terug de oliedruksensor vervangen…..deze lekte, en moet ik de thermostaat ook vervangen…of…..als ik de thermostaat vervang, zal de egr dan weer “normaal”gaan werken…..
ik rij wel regelmatig ook lange stukken…..en dan ook best op toeren!gaarne een antwoord / hulp!!! / tips adviezen etc.
mmmhh 48 jaar, en met wat zij sprongen toch voornamelijk opel
kadett C; kadett D; ranger “marshall” ; astra F ’96 station, astra G station 2002, astra H 2006 station electronic; astra G 2004 automaat, de laatste nu zo’n 4,5 jaar, tijd voor een andere dus……
mijn 1e auto was een bmw 2002,2e c kadett, 3e een toyota tercel, 4e merc 123 type, 5e fiat ritmo abarth, 6e porsche 928, 7e maseratie biturbo,8e rest;D kadett, en de rest van het rijtje…..volgende….vrijwel zeker ook opel….. ;)
in verband met de bouw malaise wat minder km’s gereden.
astra G station 2.0 dth automaat bouwjaar 2004
gekocht nov 2008 op 120.000, afgelopen week bij de keuring op 236.000ben benieuwd hoeveel km’s erbij kunnen, ging zonder “gekke” kosten door de keuring! voorlopig weer een jaartje sturen! ;)
alle gloeibogies zijn “nieuw”( nog geen 5000km= 100 tot 150 X starten) dus dat zal het niet echt zijn, maar het “rauwe”geluid ( nagelen) van de motor, doet zeer aan de oren….
ik rij momenteel wel erg veel KORTE stukjes ( 8km), met af en toe wat langere stukken….= 150 km o.i.d.
ik ben toch thuis tussen kerst en oud&nieuw; mooi de tijd om te knutselen.
allemaal bedankt voor de antwoorden! :thumb
het is dat de kont een astra is, anders had ik “het”uitgescholden voor een alfa …..
zoals famempeters al schreef als je dan wilt dat je Opel op een Alfa lijkt koop er dan een !!!!!!
kleur samenstelling is wel mooi (vindt ik), wellicht dat wat zwart accenten er ook mooi bij staan. :hmmz
ik ga eind volgende week over naar de winterbanden, ik ben regelmatig in duitsland, en daar is het eigenlijk verplicht om in winterse omstandigheden winterbanden er onder te hebben….
heb je ze niet, en gebeurt er wat? dan moet je van goede huize komen wil je niet de schuld krijgen van het ongeluk….maar zoals altijd; iedereen rijdt rustig, maar de (niet)zeldzame gek race’t of het hartje zomer is….
Marvin; wellicht duurder dan tyfoon , maar michelin en de andere topmarken scoren beter, het ligt er meer aan hoeveel km je rijdt en of je in echte sneeuwgebieden gaat komen.
alleen nederland? dan tyfoon, ga je naar zuidduitsland o.i.d. om te skieën….dan zou ik voor de duurdere gaan.de anwb test ieder jaar en geeft daar ook rapporten van uit.
en shoppen op internet kan je veel geld schelen, dus eerst daar goed kijken.
gratis 4e band ofzo bij kwikfit: een reclame leugen, bij andere merken zijn ze per band goedkoper en dus met 4 stuks even duur……let overigens op de velgmaat welk nummer ivm steek spoorbreedte etc. kun je ook terug vinden op internet.
opel had velgen j49 voor €50,– per stuk, saab ook j49 maar ander model remkoeling gaten voor €25,– lekker belangrijk, sierdop erover en rijden maar…..niet vandaag maar afgelopen vrijdag, een vw bus in de achterklep gekregen bij een kettingbotsing in de velsertunnel…….een gvd vrachtwagen die te zwaar was en niet op zat te letten, alleen de schrik en een deuk……
@ beedo; vraagje, hoe is de achterruimte t.o.v. de astra H en / of astra G ?
het lijkt mij dat door de schuine achterruit de ruimte nog weer minder is als in de astra H… :(
mijn astra ; nu met 210000 op de teller; een halve liter op de 15000 km.
in bitburg op vakantie, een mooie gt; blauw mettalic, in originele lak nog, binnenzijde wel aan herstel toe, ipv een “achterbank(je)” een zwarte plank….
en het leek wel een ‘speedster’ dag in duitsland afgelopen woensdag… meer dan 20!! speedsters in trier, leek op een toerrit….update; de olie is vervangen en het kleine filter waar je “zo bij kan”.
de bak “doorgespoeld” om het meeste zwart eruit te krijgen, en nieuwe erin.
hij pakt veel minder “hakkend” op en schakelt soepeler…..iemand nog interresse voor het grote filter waar de hele bak voor uit elkaar moet? ( anders kan je er niet bij)
wel schrikken van de prijs van het filterset…..€164,– aankoop…… :shock:
-
AuteurBerichten