Slevin

Aangemaakte reacties

10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Motorprobleem Kadett ’72 #18149408

    Vergeet niet het kleppen stellen ;)

    De ontsteking afstellen is vrij simpel. Zet de motor op eerste cilinder BPD (inkeping in de krukaspoelie komt dan overeen met het bultje op de distributiedeksel), dan moet de verdeler richting de inkeping op de rand van de ontsteking staan.

    In reactie op: hulp gevraagdt bobine aansluiten 2,4 cih #18149988

    5 Volt draden zijn 9 van de 10 keer voedingen voor sensoren, ontstekingsmodules hebben altijd 12 volt nodig als voeding.

    Een standaard 1.2 as zal het niet lang volhouden, de aandrijfassen in de achteras zullen torderen door het hogere koppel. Daarnaast is het niet plug&play aangezien de cardanassen andere aansluitingen hebben.

    In reactie op: Motorprobleem Kadett ’72 #18149404

    Bij dit soort problemen is het altijd handig om terug naar de basisafstelling te gaan.
    Dus kleppen stellen, contactpuntjes afstellen, ontsteking op tijd zetten.

    Valse lucht kan dit inderdaad veroorzaken. Ik heb het laatst ook al in een ander topic uitgelegd, maar laat de motor stationair draaien en spuit met wat remmenreiniger op de pasvlakken. Mocht de motor beter gaan lopen op het moment dat je er op spruit, dan heb je daar een lek.

    In reactie op: toerental loopt langzaam terug #18147158

    Valse lucht kan dit inderdaad veroorzaken. Het makkelijkste om dit te controleren is met een bus remmenreiniger aan de slag te gaan.
    Laat de motor lopen, geef (vanaf onder de motorkap) wat gas, op het moment dat de motor in toeren daalt spuit je met de remmenreiniger op de verschillende pasvlakken in het inlaattraject (inlaatspruitstuk bijv). Zodra de motor sneller in toeren daalt, weet je op welke plek de motor valse lucht pakt. De remmenreiniger (of een andere goed vlambare vloeistof) sluit dan namelijk kortstondig het vlak af, waardoor er tijdelijk geen valse lucht gepakt wordt.

    Er zijn ook speciale spuitbussen voor het zoeken van een lek, maar met remmenreiniger ben ik er vaak snel achter gekomen.

    In reactie op: Geen spanning van bobine naar verdeler #18142720

    Tijdens starten valt de spanning niet weg?

    In reactie op: Kabelboom 2.0E #17903489

    Zo heb ik het nu ook, maar dat werkt niet.

    In reactie op: Kabelboom 2.0E #17903487

    Ik kom er niet uit met mijn inbouw, er wordt niet ingespoten. De injectoren zijn goed, zitten op 13 ohm, de ecu krijgt voeding, en massa, de brandstofdruk is goed, maar nog steeds wordt er niks ingespoten.

    Ik twijfel zelf aan het toerental signaal vanaf de bobine. Dit moet, neem ik aan, een puls zijn geschakeld naar massa. Maar er staat 12V op.

    Verder zit ik met de 3-polige stekker, deze moet geschakelde voeding krijgen, 12V vanaf de startmotor en voeding voor de benzine pomp, toch?

    In reactie op: Kabelboom 2.0E #17903486

    Hoe zit het met de aansluiting van het toerentalsignaal naar de ECU toe? Pak je die van de bobine, of van de ontstekingstoren?

    In reactie op: Ethanol e85 vraagen #17927890

    Bij gebruik van E85 moet je inderdaad 30-40% meer verbranden. Verder zit je met het probleem dat er net als bij LPG een winter en zomer E85 is.

    Verder zul je alle onderdelen waar E85 mee in contact komt, moeten aanpassen. Dus wil je het goed doen, tank, pomp, leidingen, rubbers in je carburateur, misschien zelfs pakkingen.

    Ook zul je uit moeten kijken met het lang stil laten staan van je auto. Vanaf een maand stilstand met een half volle tank, kan er voor zorgen dat er teveel vocht in de E85 komt (ethanol trekt water aan), en dat de verbranding niet meer zuiver is.

    Ik raad het niet aan om met een carburateur motor hier aan te beginnen. Injectie motoren alleen met een lambda sonde.

    Mocht je het lukken om het toch aan de gang te krijgen, dan kun je de compressie verhouding flink omhoog gooien. E85 heeft een octaan getal van tussen de 102 en 106.

10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)