Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@ shane , bedankt. Ik ga zo ff een kijkje nemen. Weer je of de prijzen een beetje reeel zijn toevallig?
@wess, ja denk ook dat dat m wordt.. Jammwr dat ik werk en niet aan de slag kan [POUTING FACE]
Die kan wel weg voor een zacht prijsje maar hij heeft wat plekjes. Wellicht dat je de onderlip kan gebruiken. Achterbunperlip kan je ook gebruiken. Die is nog goed.
Merci merci! Ik hoop dat ’t kleurverschil mee zal vallen. Toch 1 van de lastige kleuren (grijs altijd..)
Duidelijk verhaal, bedankt voor de moeite Arjen! Ik weet niet of Artaparts aan jou toebehoort, maar als je bericht hebt van beschikbaarheid, zou ik t waarderen als je me even op de hoogte houdt.
BVD.
Weet je toevallig hoe het komt dat ze niet leverbaar zijn en/of op welk termijn ze wellicht leverbaar worden?
Weetje dat zeker? Hij is niet hetzelfde als de 8V variant. Ik weet dat die goedkoper is. Hij hoort er zo uit te zien:
http://www.mijnautoonderdelen.nl/opel/astra/76159/76166/koeling/koelsysteem-radiateuren/interkoeler” onclick=”window.open(this.href);return false;
Als dit hem is met de juiste afmetingen, dan wil ik hem zeker hebben! Heb ik wel even je aanwijzingen nodig waar en hoe.
OEM nummers
6302068
6302068-93186252
93186252Weet ik niet, ik weet wel dat het niet hetzelfde is als die van een Vectra of een Signum.
227,98 € incl. verzending. Ben bezig met een hele research. Dat ding is bijna nergens te verkrijgen voor de Astra H in NL. (buiten de Dealers om).
Iemand ervaringen met het merk Schlieckmann? Ik ben van plan een Intercooler aan te schaffen voor de Z19DTH.
https://vimeo.com/115751971
Ps. Zie t rook van de bout afkomen aan de uitlaagedeelte van mijn turbo en op het einde wat oliesporen op mijn radiateur. ( was er al voor vervanging vd turbo, dat kan wellicht op een lek van de intercooler duiden.30 september 2014 om 21:01 In reactie op: Z19DTH turbo gat verkleinen – Nieuwe turbo, DPF verwijderd – #18254944Hij is nog goed, niks mis mee gelukkig. Leuk klusje weer.
30 september 2014 om 16:09 In reactie op: Z19DTH turbo gat verkleinen – Nieuwe turbo, DPF verwijderd – #18254942Niemand een reactie? Ik heb het antwoord zelf al gevonden. De actuator is simpelweg verkeerd afgesteld. Weet iemand of ik de oude actuator zomaar kan overzetten op de nieuwe turbo? Die staat nl fabrieksaf goed ingesteld.
27 september 2014 om 09:36 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095026Ik heb wellicht ook nog een adresje. Zal ze eens mailen voor de kosten en garantievoorwaarden. Mijn vorige astra baklagers had ik gekocht op ebay en laten repareren voor 250-300 euro. Was 550 euro oid kwijt. Zal nu wel moeilijk gaan.
Die van me huidige maken al wat geluiden in 5-6 en schakelt wat stroef voor mijn gevoel. 186.000 gelopen ermee. Geen speling te vinden. Indien er genoeg animo is, moeten we is een aparte rubriek oprichten voor groupbuys van onderhoudservices.
Iemand nog interesse in een TYPE VERWIJDERD…
LINK VERWIJDERD
FOTO VERWIJDERD
Begrijp ik, het punt is dat ik de auto particulier wil verkopen. In deze staat wil ik dat uiteraard niet doen.
Pff, ben benieuwd of er toch iemand met een OPCOM apparaat hier in de buurt zit, waarbij ik hem kan laten uitlezen. Ik ben benieuwd naar de uitkomst daarvan. Mijn ecu zal ik niet zomaar vervangen (lees: kosten…)
Maak me nou niet bang! Dat zal toch niet zo snel.
Ik merk wel dat als ik 15% gas geef in bijvoorbeeld de 3e versnelling, de auto wat hapert. Niet heel overdreven, maar hij houdt wel degelijk wat in. Gister had ik dit voortdurend in z’n noodloop, 6e versnelling, 110-120, 10-15% gas, tijdens acceleratie.
UPDATE
Nou, gisteren uitgelezen en de foutcode was P0100. Na wat research schijnt dit de MAF te zijn , Mass Air Flow, luchtmassameter. Tijdens het rijden gekeken of deze naar behoren werkt (naar de waardes) en het schijnt allemaal in orde te zijn. Foutcode gewist in de hoop dat hij niet meer terug zou komen, maar helaas. Nog steeds schiet de auto in noodloop bij de 4e, 5e en 6e versnelling, volgas tussen de 3000-4100 tpm (6e eerder, 4e later) en begint het service lampje te branden (auto met een sleutel). .
Tevens geeft de auto bij normaal rijgedrag telkens het servicelampje aan, maar gaat binnen 1 sec. weer uit.
Ik ben ten einde raad..
De laatste keer (voor vervanging turbo) kwam er de melding ‘Turbodruk te laag’ tevoorschijn. Ik zal hem nogmaals laten uitlezen, wanneer deze in noodloop schiet. Enig idee hoe duur zo’n ‘Turbobooster’ is?
Ps.
Dan heb ik het over deze sensor, http://www.fsrs-opelwebshop.nl/opel-inlaatspruitstuk-vacuumsensor-oe-ref-6238210.html
UPDATE
Nou, was weer leuk. Nieuwe turbo gemonteerd incl. spruitstuk aangezien deze eraan vast zit (kosten € 840,-) + een pijpje van € 220,- die volledig doorroest was (aan de voorkant van je motor, koelvloeistof loopt hierdoorheen). Al met al een groffe € 1200,- verder. Het probleem van het roken is opgelost, aangezien er 3 grote scheuren in mijn spruitstuk zaten en de turbo veel roet uitstootte. Maar eens kijken waar ik de oude turbo kwijt kan.
Het tweede probleem, dat de auto in noodloop springt, is helaas NIET verholpen. Ik heb geen flauw idee wat ik kan doen. Ik ga hem nogmaals uit laten lezen, maar mijn gevoel zegt dat het nog steeds de zelfde melding (turbodruk te laag) gaat aangeven. Kan er ook niets over terugvinden op Google. Forte erin gegooit in de hoop dat een (bijna) verstopte DPF de oorzaak zou kunnen zijn. Turbo booster sensor opnieuw schoongemaakt, maar het probleem is er nog steeds…. Weet niet meer wat ik moet doen.
Klopt idd, gevolg is meer turbo lag, net als met een grotere intercooler het geval is, het gaat mij nu dan ook meer om het ‘heel houden van’ ipv, nog meer vermogen en betere reactie.
Auto heeft op de rollerbank gestaan ja, uitslag 162,9pk/336 nm. Hij was al getuned naar 120 pk (auto van de ministerie van xxxx) geweest, dus vanaf 120 eigenlijk naar 160+ pk gechipped. Zou niet ‘Overdreven’ moeten zijn vanwege het feit dat de motor hetzelfde is als de 120pk versie 8 klepper. Anders zou de sprong van 100 naar 165 idd erg groot zijn.
Het overzetten van de turbo’s doelde ik eigenlijk meer op het feit, dat als ik een grotere turbo erop zet, dat die het vermogen wat beter aan kan, ipv weer een ‘normale’ turbo te monteren. Hebben jullie enig idee of de turbo van de 120 pk 8V versie verschilt van de 100 pk versie?
Ik zou t even op moeten zoeken, maar schijnt dat je gele leds ook gewoon kan gebruiken als zijnde knipperlichten die meebranden. In die zin is het wel legaal om als ‘niet bevoegde’ gele leds te voeren. Bron zou ik zoals gezegd na moeten gaan. Maar goed, aangezien ik toch geen gele leds zal gebruiken…:)
Tja, dan ben ik aardig de sjaak he.. :D
-
AuteurBerichten