Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
21 oktober 2013 om 16:06 In reactie op: Boordcomputer Astra GSI in Astra F Cabriolet kan dat? #18181666
Is mogelijk, heb ik ook gedaan bij een c16nz. Wel moet de boordcomputer opnieuw geprogrammeerd worden(om het verbruik goed weer te geven). Maar in principe, redelijk plug and play(kabelboom natuurlijk niet).
Rechterhendel en boordcomputer heb je nodig en dan heb je de basis werken(incl rijbereik, verbruik). Koelwatersensor, oliesensor, ruitenwisreservoir sensor en remlicht moet je nog hebben om alles te laten werken.Super, bedankt. Nu kan ik het wel vinden.
Vandaag de kabelboom, morgen proefrit :-)Nee die hoef ik niet, die zijn plug and play.
Ik zoek, liefst in de buurt van de zekeringkast binnen, omdat daar de lpg ecu hangt;
-lambda 1 signaalkabel
-lambda 2 signaalkabel
-benzinepomp(om uit te zetten als hij op lpg rijdt)
-rpm signaalkabelDe laatste is op dit moment voor mij het belangrijkst.
De set die ik heb is vrij simpel aan te sluiten en volledig te tunen. Enige wat ik moet solderen zijn de lambda, de rpm en de benzinepomp afsluiter(deze laatste is optioneel). Voor de rest 4x kabel naar lpg injector en 4x verloop naar benzine injector, dit is allemaal plug and play.
Iemand een idee waar ik de 4 kabels die gesoldeerd moeten worden handig kan vinden?
12 oktober 2013 om 07:55 In reactie op: NOOD! Astra Z16xe inlaatspruitstuk stukje verwijderen. #18178479Ik was gister toevallig bij de dealer en zag een aardige monteur. Deze heeft me verteld dat het nokje nergens voor dient. Echter in het geval van deze kleine injectoren zou hij het vlak naast de benzine injector boren.
Heeft/krijgt elke boordcomputer, repareren is mogelijk maar duur. Betere oplossing(meer opties en goedkoper dan vervangen/repareren): viewtopic.php?f=5&t=178945
Is het een Astra G, zoja welke motortype zit erin? Ik heb een volledige handleiding met stroomschema van de G.
Weet iemand het?
Ik heb het Stromlaufplan bekeken en zie dat er de volgende 4 kabels per lambda vertrekken:
-Bruin
-Groen
-Zwart/bruin
-Rood/witDe bruine zitten aan elkaar en dat zal dan de massa zijn denk ik.
Rood/wit zitten ook aan elkaar, dus ik denk dat dat de voeding is.
Dan blijven er dus nog 2 over, en wat mij betreft kunnen het ze allebei zijn.Ik zou het fijn vinden als ik het zometeen kan aansluiten. Alvast bedankt!
EDIT
Zie net dat ik ook een RPM signaal ergens moet weghalen, iemand een idee waar dat handig kan(ik heb een MID)?Bedankt voor de info, alles om hem iets sneller te krijgen is dus te veel werk.
We gaan kijken voor een Astra G met 1.6 16v, we moeten natuurlijk ook aan de benzine denken…Hoe zit het met een C16SE motorblok erin leggen? ECU zal anders zijn, wat moet er dan aangepast worden?
Het voordeel is wel 1.6 en 8v dus absoluut geen probleem met rdw.Ja, dat is ons net iets te veel werk, of is de kabelboom hetzelfde?
zelf dachten we eventueel aan een x16xel of z16se(laatste is geen rdw keuring nodig, maar wel multi-injectie). Liefst iets met relatief weinig werk.Ok, heb ik weer wat geleerd over mijn astra. Mijn samurai uit 1986 heeft een dik blok alles in 1, al moet ik zeggen dat apart natuurlijk handiger is.
Kan volgens mij toch clignoteur zijn. Is volgens mij met ingebouwd relais, of niet? Dan is gewoon de rechterspoel kapot(vaker gebruikt?).
Probeer eens een op de sloop uit en kijk wat hij dan doet.Is goed.
Zaterdag rond 4uur kan, zondag na 5uur. Stuur anders maar pb welk tijdstip uitkomt, stuur ik dan het adres ;)Zou niet moeten, je moet gewoon eerlijk behandeld worden. Omdat nu een “expertbedrijf” had besloten dat mijn auto maar 950euro waard was kreeg ik de dagwaarde niet meer hoger. Ik heb het bedrijf gebeld, ja dat was vanwege het dashboard. Ik heb toen nog expliciet gevraagd hoe het zat met de nieuwe motor en lpg, dat telde niet. Na 2-3maanden toch een kennis even laten bellen(met verzekering was toen alles al geregeld) naar dat bedrijf met dezelfde auto. De blikschade deed er niet toe, de nieuwe motor en lpg was geweldig en maakte de auto nu opeens 2400euro waard. Dat betekent dat ik eigenlijk 2000euro had moeten krijgen ipv 500, maar goed iemand anders is er rijk(er) op geworden. Ik in ieder geval totaal niet.
Goh dat verzekeringsland verkloot is wist ik al, maar zo verkloot wist ik niet.
Iemand rijdt jouw auto kapot en als je All risk verzekerd bent, kun je hem gewoon kwijt zijn. In ieder geval dat lees ik hier.Ik heb zelf gehad:
Auto total loss, want dagwaarde was 500euro(ivm niet compleet dashboard). Terugkopen:50euro.
Klopte helemaal niet natuurlijk, was net nieuwe motor en lpg ingekomen á 2500euro. Dus expert ging toch maar even bellen, belt terug met: “Dagwaarde is 950euro, geschat door ITcars(telefonisch) en terugkopen 450euro(was ook door ITcars bepaald)”. Kreeg dus 500euro voor mijn schade. Mijn model auto rijden er nog 3 rond in Nederland(van wat bekend is), maar verzekeraars bepalen de allerlaagste waarde, dan bepalen ze het hoogste terugkoop bedrag en je krijgt een drol voor de schade.TIP voor schade-experts/verzekeraars: zorg dat er niet aan je te zien is dat je dit werk doet, mijn remmen zullen spontaan kapot zijn.
@rick, is ook in geval van geen all risk.
Bijv: dagwaarde is X euro, reparatie is méér dan X euro. Auto is dus economisch total loss(niet technisch). Je krijgt dan in principe de dagwaarde(X euro) en moet je auto inleveren. Of je krijgt de dagwaarde-terugkopen. Dit geval maakt totaal niet uit hoe de auto verzekerd is, aangezien de andere schuldig is.Als de remblokjes al ruim op waren kunnen ze de schijven krom hebben getrokken. Dan werkt nieuwe blokjes niet meer en moeten ook de schijven vervangen worden. Dus zijn voor 66k km al remblokjes vervangen? Dan kan het zijn dat hij er een slaatje uit wil slaan, zonee dan zou het best wel goed kunnen dat ook schijven vervangen moeten worden.
Ik zou deze auto wel nog even houden ivm verzekering. Als de schade meer is dan de dagwaarde, dan krijg je de dagwaarde – 100 tot 200euro(auto terugkopen). De auto is mijn inziens nog goed te repareren met delen van een donorauto op kleur.
In ieder geval bumper en linksvoor scherm + lamp.
Sloop in kleur bumper 50 en scherm 25, hooguit samen 100euro? Lamp 15-20euro.Ik zit in Heerlen met opcom, als iemand zegt hoe het moet kan het hier.
Is dit wel altijd geleverd op een Astra H? Als het niet is aangesloten kun je het natuurlijk niet activeren. Dan zul je zelf de juiste kabeltjes moeten trekken.
Ja dan zit hij inderdaad nog voor de kat.
Uitlaat is nu 4-1 en meteen lambda en erna kat(bij z16xe is dit 1 geheel). Dan voorpijp met na flexibel stuk de 2de lambda.
Nieuwe wordt dus 4-2-1 waar bij de 4-2 een lambda aansluiting zit(op dus maar 2 cilinders gekoppeld) en bij de 2-1(waar alle uitlaatgassen langskomen). Daarna kat(nieuw uitlaatspruitstuk heeft meteen de bocht naar onder) met aan het einde van de kat ook een lambda aansluiting.
Jij zegt dus bij de 2-1 en na de kat aansluiten. Maakt het dan niet uit dat de lambda wel een stuk verder richting de “uitgang” zit? Hij zal dan bijna 75cm verder in het uitlaattraject komen.
up
29 augustus 2013 om 13:54 In reactie op: Tot welke velgmaat kan ik gaan zonder mijn body te mollen #18170299@dominator
Welke j en et waarde hebben je velgen dan?Daar moet je samen met de hoogte en breedte van de band naar kijken. Komt de velg een stuk verder naar buiten dan moet je niet zo`n brede band. Iets verder naar binnen moet je weer uitkijken met veerpoot. Ik zou zeggen passen, proefrit en dan pas kopen.
-
AuteurBerichten