skoatter

Aangemaakte reacties

22 berichten aan het bekijken - 26 tot 47 (van in totaal 47)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: 10 jarenplan…… corsa A #17577916

    gefeliciteerd met de kleine.

    jullie zijn goed bezig met de corsa ziet er goed uit.

    grt jan

    In reactie op: Manta A 2.3 T5R #17712726

    mooi project, goed bezig blijf het zeker volgen

    In reactie op: Kadett E ’86 van Piele #17520656

    vette kadett piele, en met die oz turbo :wub:kewlpics

    In reactie op: corsa A van jan *update 01-04-2013* #17857557

    haha :D heb dat er maar afgetrokken, ben niet zo van de booskijkers :D en het zat scheef

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17607218

    vannacht rond 02:00 tijdens het werk (trucker) kreeg ik een brainwave deed nog pijn ook :P

    vandaag eens uitgeprobeerd, het is nog wel een probeersel kijken hoe het staat, dikke onderlip gemaakt van orgi bumper van a3 corsa, hier zijn de foto’s.

    goede pasvorm :D , moet nog wel hier en daar wat aanpassen

    en dit is de bumper die het moest ontgelden :D

    ga hem morgen nog wat aanpassen, zit wat een ronding in, zoals op de eerste en laatste foto.

    thanks to marcel boukes en ivan

    mvg jan

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17607217

    [rquote=1911848&tid=120438&author=crossagek]

    en begonnen met mijn bumper project :




    [/rquote]

    staat vet zo’n bumper op tr :wors , ben benieuwd naar het eindresultaat.

    mvg jan

    In reactie op: Show hier je corsa #17294796

    staat hem goed :-)

    In reactie op: Show hier je corsa #17294794

    @sebastiaankadettcabriogsi

    zit een 1.4nz in weinig bijzonders, nee is niks aan gedaan.

    mvg jan

    In reactie op: Show hier je corsa #17294791

    dit is mijn corsa A, gisteren deze velgen er onder gelegd staat hem wel leuk al zeg ik het zelf :D

    kan voor nog wel wat zakken :D

    mvg jan

    In reactie op: Show hier je corsa #17294790

    staat hem goed, niks meer aan doen :D

    In reactie op: manta b gsi update klaar en getaxeerd #17702927

    mooi kleurtje :wors , heel vet interieur :o

    In reactie op: D kadett 1.3s #17848505

    nee vectra B

    In reactie op: D kadett 1.3s #17848503

    @GTS2.2DTI nee zo vind je ze niet meer in deze staat, voorlopig houden we het zo, word wel in toekomst verlaagd 60/40 voor de rest blijft hij orgineel. :angel: ;)

    @bastiaan1981 dank je, gaat helemaal goed komen :D


    de tectiel gaat er helemaal af en dan in menie gezet worden en bodyshut eroverheen.

    hier zat een overzet plaat overheen geplakt


    mvg jan

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17320823

    vanmiddag rond 15:30 2 B manta’s gespot die waren banden aan het oproken, op een afgelegen parkeerplaats langs de A37 bij hoogeveen. goud gele manta en een newkids groene manta met zwarte motorkap, en er stond nog iemand te filmen.

    In reactie op: manta a met foto's #17447518

    zou een diplomat ook in zulke motorsteunen kunnen hangen? kwa gewicht? ben bang dat het doorbuigt.

    mooie manta geworden lekker orgineel :thumbup

    gr jan

    In reactie op: [Thinktank] C14NZ performance boost #17571587

    kom net deze duitse website tegen, c14nz met webers.

    alleen mijn duits is niet zo best :(

    http://grosswimm.de/rich/projekte/c14spezial/

    mvg jan

    In reactie op: V8 Supercharger op een 4 cilinder? #17521732

    m45 is idd te klein voor een 2.0 liter, en is erg duur kun je idd beter een turbo pakken.

    In reactie op: V8 Supercharger op een 4 cilinder? #17521728

    roots m45 supercharger, deze chargers kun je op een 4 cilinder knallen.

    hier een filmpje van een saxo met een roots m45, hij doet lekker janken :P

    http://www.youtube.com/watch?v=gibrcXrQoK8&feature=player_embedded

    hier staat het project

    http://www.bs-autotune.nl/content/view/59/68/

    mvg jan

    In reactie op: zal je auto wezen! #17611032

    wat een zielige en kneuzen daar op geen stijl zielige reacties, typies geen stijl

    In reactie op: [Thinktank] C14NZ performance boost #17571584

    over polo gesproken, je kan ook de g-lader van een polo g40 pakken en die op je blok bouwen.

    ja het zijn wel dure aanpassingen, maar als je de 14nz wil houden en meer vermogen wil dan ga je al gauw die kant op.

    mvg jan

    In reactie op: [Thinktank] C14NZ performance boost #17571582

    heb ik ook ooit gelezen was ook op een engelse site kan alleen die site niet meer vinden.

    In reactie op: [Thinktank] C14NZ performance boost #17571580

    @McKaamos

    heb zelf een corsa met c14nz en ben ook wel benieuwd of daar meer vermogen uit te krijgen valt

    wat jij zoekt zijn throttle bodies, weet alleen niet wat dat met de c14nz doet, hij zal ongetwijfeld meer vermogen krijgen maar of het waard is weet ik niet, is maar net wat je er zelf voor over hebt.

    kijk naar de eerste foto dat is wat je zoekt:

    Throttle bodies

    Throttle bodies of te wel gasklephuizen werden hoofdzakelijk alleen in de racerij gebruikt.
    Echter, de laatste jaren worden ze steeds meer toegepast bij Street tuning om, in één keer, flink aan vermogen te winnen.
    Het is ook de ideale basis voor diegenen, die stapsgewijs het vermogen van hun auto met 40 tot 60%, of zelfs meer, willen opvoeren, wat niet mogelijk is met het standaard inlaatspruitstuk, doordat deze niet voldoende lucht kan leveren voor een dergelijke vermogenstoename.

    Door het monteren van dergelijke TB kits krijg je niet alleen een flink aantal pk’s erbij, maar vooral het koppel neemt enorm toe.
    Dit komt doordat de motor nu sneller en ook veel langer meer vulling kan krijgen, doordat de luchtweg aanzienlijk korter en groter is.

    Dit vermogen kan je steeds verder opvoeren middels nokkenassen, cilinderkop modificaties, enzovoort.
    Als dit allemaal gedaan is, kun je via een hulpcomputer ( Piggy bag ) het std management optimaliseren, waarmee je weer aan pk’s en koppel wint
    Wil je het maximale vermogen uit alle modificaties halen, dan moet je een programmeerbaar management ( Stand alone ) monteren. Dit kan wel tot een 15% meer vermogen, aan eindresultaat, opleveren, t.o.v. een Piggy bag.

    Als je met het std management blijft werken, moet minimaal de benzinedruk aangepast worden, om wat meer brandstof te krijgen. Dit kan middels een PBV of, als dit niet voldoende is, door andere injectoren, met een grotere opbrengst, te monteren.
    Ook moet altijd betere bougies en bougiekabels gemonteerd worden en, indien mogelijk, een sterkere bobine.

    Als je met throttle bodies werkt, kan je op 2 manieren voor de luchttoevoer zorgen. De beste manier is, om een airbox te gebruiken met hierop een aansluiting voor een luchtslang en deze naar een plek te brengen, waar het filter koude rijwind kan aanzuigen. (zie foto links)
    Bij auto’s, die een luchtmassameter hebben, is dit zelfs noodzakelijk, als het standaard management niet door een stand alone vervangen wordt.

    De andere manier is om, rechtstreeks op de throttle bodies, filters te monteren. Echter, dan moet er een geïsoleerde box omheen gemaakt worden, die aan de bovenkant aansluit op een luchthapper in de motorkap. Anders wordt er te warme lucht aangezogen. (zie foto rechts).

    Is dit niet mogelijk, dan moet je proberen de hitte onder de motorkap, zoveel mogelijk te reduceren. Dit kan je bereiken, door het uitlaatsysteem tot onder de auto met hitte-isolerende tape te omwikkelen en in de motorkap, zo dicht mogelijk bij de voorruit, een luchtontsnapper(s) te maken, waardoor de lucht onder de motorkap kan rouleren ( wegstromen ).

    Throttle bodies kunnen op bijna alle type auto’s met multi point toegepast worden, als voor de betreffende motor een inlaatspruitstuk verkrijgbaar is en de ruimte in het motorcompartiment het toelaat. Dit geldt zowel voor motoren met 2, 4 of 5 kleppen per cilinder.

    Voor motoren met 4 kleppen per cilinder kunnen ook MFI kits gebruikt worden. Deze kits leveren een aantal procenten meer aan vermogen, doordat de injectoren direct voor de inlaatpoorten zitten.
    Bij 2 kleppen per cilinder motoren kan een MFI kit alleen toegepast worden, als bij deze de injectoren in de cilinderkop zitten en niet in het inlaatspruitstuk.
    Voor meer info, zie onder MFI.

    mvg jan

22 berichten aan het bekijken - 26 tot 47 (van in totaal 47)