Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
gefeliciteerd met de kleine.
jullie zijn goed bezig met de corsa ziet er goed uit.
grt jan
mooi project, goed bezig blijf het zeker volgen
vette kadett piele, en met die oz turbo :wub:kewlpics
haha :D heb dat er maar afgetrokken, ben niet zo van de booskijkers :D en het zat scheef
vannacht rond 02:00 tijdens het werk (trucker) kreeg ik een brainwave deed nog pijn ook :P
vandaag eens uitgeprobeerd, het is nog wel een probeersel kijken hoe het staat, dikke onderlip gemaakt van orgi bumper van a3 corsa, hier zijn de foto’s.
goede pasvorm :D , moet nog wel hier en daar wat aanpassen
en dit is de bumper die het moest ontgelden :D
ga hem morgen nog wat aanpassen, zit wat een ronding in, zoals op de eerste en laatste foto.
thanks to marcel boukes en ivan
mvg jan
[rquote=1911848&tid=120438&author=crossagek]
en begonnen met mijn bumper project :



[/rquote]staat vet zo’n bumper op tr :wors , ben benieuwd naar het eindresultaat.
mvg jan
staat hem goed :-)
staat hem goed, niks meer aan doen :D
mooi kleurtje :wors , heel vet interieur :o
nee vectra B
@GTS2.2DTI nee zo vind je ze niet meer in deze staat, voorlopig houden we het zo, word wel in toekomst verlaagd 60/40 voor de rest blijft hij orgineel. :angel: ;)
@bastiaan1981 dank je, gaat helemaal goed komen :D
de tectiel gaat er helemaal af en dan in menie gezet worden en bodyshut eroverheen.
hier zat een overzet plaat overheen geplakt
mvg jan
vanmiddag rond 15:30 2 B manta’s gespot die waren banden aan het oproken, op een afgelegen parkeerplaats langs de A37 bij hoogeveen. goud gele manta en een newkids groene manta met zwarte motorkap, en er stond nog iemand te filmen.
zou een diplomat ook in zulke motorsteunen kunnen hangen? kwa gewicht? ben bang dat het doorbuigt.
mooie manta geworden lekker orgineel :thumbup
gr jan
kom net deze duitse website tegen, c14nz met webers.
alleen mijn duits is niet zo best :(
http://grosswimm.de/rich/projekte/c14spezial/
mvg jan
m45 is idd te klein voor een 2.0 liter, en is erg duur kun je idd beter een turbo pakken.
roots m45 supercharger, deze chargers kun je op een 4 cilinder knallen.
hier een filmpje van een saxo met een roots m45, hij doet lekker janken :P
http://www.youtube.com/watch?v=gibrcXrQoK8&feature=player_embedded
hier staat het project
http://www.bs-autotune.nl/content/view/59/68/
mvg jan
wat een zielige en kneuzen daar op geen stijl zielige reacties, typies geen stijl
over polo gesproken, je kan ook de g-lader van een polo g40 pakken en die op je blok bouwen.
ja het zijn wel dure aanpassingen, maar als je de 14nz wil houden en meer vermogen wil dan ga je al gauw die kant op.
mvg jan
heb ik ook ooit gelezen was ook op een engelse site kan alleen die site niet meer vinden.
heb zelf een corsa met c14nz en ben ook wel benieuwd of daar meer vermogen uit te krijgen valt
wat jij zoekt zijn throttle bodies, weet alleen niet wat dat met de c14nz doet, hij zal ongetwijfeld meer vermogen krijgen maar of het waard is weet ik niet, is maar net wat je er zelf voor over hebt.
kijk naar de eerste foto dat is wat je zoekt:
Throttle bodies
Throttle bodies of te wel gasklephuizen werden hoofdzakelijk alleen in de racerij gebruikt.
Echter, de laatste jaren worden ze steeds meer toegepast bij Street tuning om, in één keer, flink aan vermogen te winnen.
Het is ook de ideale basis voor diegenen, die stapsgewijs het vermogen van hun auto met 40 tot 60%, of zelfs meer, willen opvoeren, wat niet mogelijk is met het standaard inlaatspruitstuk, doordat deze niet voldoende lucht kan leveren voor een dergelijke vermogenstoename.Door het monteren van dergelijke TB kits krijg je niet alleen een flink aantal pk’s erbij, maar vooral het koppel neemt enorm toe.
Dit komt doordat de motor nu sneller en ook veel langer meer vulling kan krijgen, doordat de luchtweg aanzienlijk korter en groter is.Dit vermogen kan je steeds verder opvoeren middels nokkenassen, cilinderkop modificaties, enzovoort.
Als dit allemaal gedaan is, kun je via een hulpcomputer ( Piggy bag ) het std management optimaliseren, waarmee je weer aan pk’s en koppel wint
Wil je het maximale vermogen uit alle modificaties halen, dan moet je een programmeerbaar management ( Stand alone ) monteren. Dit kan wel tot een 15% meer vermogen, aan eindresultaat, opleveren, t.o.v. een Piggy bag.Als je met het std management blijft werken, moet minimaal de benzinedruk aangepast worden, om wat meer brandstof te krijgen. Dit kan middels een PBV of, als dit niet voldoende is, door andere injectoren, met een grotere opbrengst, te monteren.
Ook moet altijd betere bougies en bougiekabels gemonteerd worden en, indien mogelijk, een sterkere bobine.Als je met throttle bodies werkt, kan je op 2 manieren voor de luchttoevoer zorgen. De beste manier is, om een airbox te gebruiken met hierop een aansluiting voor een luchtslang en deze naar een plek te brengen, waar het filter koude rijwind kan aanzuigen. (zie foto links)
Bij auto’s, die een luchtmassameter hebben, is dit zelfs noodzakelijk, als het standaard management niet door een stand alone vervangen wordt.De andere manier is om, rechtstreeks op de throttle bodies, filters te monteren. Echter, dan moet er een geïsoleerde box omheen gemaakt worden, die aan de bovenkant aansluit op een luchthapper in de motorkap. Anders wordt er te warme lucht aangezogen. (zie foto rechts).


Is dit niet mogelijk, dan moet je proberen de hitte onder de motorkap, zoveel mogelijk te reduceren. Dit kan je bereiken, door het uitlaatsysteem tot onder de auto met hitte-isolerende tape te omwikkelen en in de motorkap, zo dicht mogelijk bij de voorruit, een luchtontsnapper(s) te maken, waardoor de lucht onder de motorkap kan rouleren ( wegstromen ).
Throttle bodies kunnen op bijna alle type auto’s met multi point toegepast worden, als voor de betreffende motor een inlaatspruitstuk verkrijgbaar is en de ruimte in het motorcompartiment het toelaat. Dit geldt zowel voor motoren met 2, 4 of 5 kleppen per cilinder.
Voor motoren met 4 kleppen per cilinder kunnen ook MFI kits gebruikt worden. Deze kits leveren een aantal procenten meer aan vermogen, doordat de injectoren direct voor de inlaatpoorten zitten.
Bij 2 kleppen per cilinder motoren kan een MFI kit alleen toegepast worden, als bij deze de injectoren in de cilinderkop zitten en niet in het inlaatspruitstuk.
Voor meer info, zie onder MFI.mvg jan
-
AuteurBerichten













