Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
10 januari 2011 om 18:23 In reactie op: mijn astra station en de garage ( hij is weer klaar ) #17794402
skip
Deelnemer[rquote=1838508&tid=140237&author=crossagek]Ik heb nu een vectra GTS 2.2 16V , dus de stap naar een 1.8 zou idd de meest logische zijn ;).
Wordt zowiezo een auto met garantie en onderhouds historie , want zonder garantie en onderhoudshistorie ben ik gigantisch op mijn bek gegaan met de vectra :cry ( is mijn 7de auto , 6 auto’s met garantie gekocht en nooit nodig gehad , vectra zonder garantie en in een half jaar al vaker in de garage gestaan dan al mijn corsa’s in 12 jaar ) .
zijn er ook bepaalde uitvoeringen die bijvoorbeeld kleuren navigatie en zelfdimmende binnenspiegel standaard hebben ?? ( zijn toch de 2 meest belangrijke dingen op mijn verlanglijstje :angel ) [/rquote]
Ik heb zelf een elegance uitvoering en daar zit het NIET op. Denk dat je dan toch aan een cosmo versie moet denken.
10 januari 2011 om 18:17 In reactie op: mijn astra station en de garage ( hij is weer klaar ) #17794400skip
Deelnemer[rquote=1838479&tid=140237&author=breezer]Kheb zelf ook een station met 1.8 ltr motor,heb er wel een andere chip in laten zetten (154pk) maar standaard trekt het ook goed. Prima met caravan te doen.:wors[/rquote]
Dat klinkt goed. Misschien ook een optie voor mij om hem te laten chippen. Rijd ook met caravan, maar is het verschil duidelijk waarneembaar na het chippen met de caravan aan de haak? En hoe zit het met het verbruik en wat kost zo’n geintje?10 januari 2011 om 18:09 In reactie op: mijn astra station en de garage ( hij is weer klaar ) #17794398skip
DeelnemerAls je een caravan wilt trekken is de 1.8 versie idd een betere optie. Ik zelf ben ook van een astra G 1.6 16v station naar een astra H 1.8 station gegaan en het is een wereld van verschil in trekkracht. Onderin meer trekkracht en je hebt nog wat over om in te halen.
Bij de mijne heb ik het stuurhuis al defect (lek) gehad. Die schijnen nogal eens vaker de geest te geven. Airco is van opel ook niet bepaald een sterk punt. Vind het zelf altijd prettig dat de onderhouds historie bekend is dan weet je dat ie zijn beurten gehad heeft. Verder is het een fijne wagen met weinig problemen.
Succes met je zoektocht naar een mooie 1.8 want om een mooi en goed exemplaar te vinden valt nog niet mee.(Althans bij mij niet)skip
DeelnemerDe sloop al geprobeerd?
skip
Deelnemer[rquote=1838324&tid=140101&author=ritzevespa]ik zou daar toch echt geen wd-40 op spuiten.
lijkt me logies dat er nogal wat kracht op de snaar staat tijdens het rijden.
hiermee bedoel ik dat er vermogen van de dynamo weg gehaald word.
en volgens mij loopt de water pomp ook via de poelies of heb ik het mis?als er vet of olie op de snaar en of poelies komt dan heb je kans op slip.
waardoor je nog meer slijtage krijgt of sommige poelies draaien totaal niet meer mee.ik hoor dat geluid best vaak van auto`s afkomen en dan kan ik alleen maar indenken dat er geen vet of smeer op de lagers zit.
van bijvoorbeeld span poelies.correct me if i am wrong.
gr ritze [/rquote]
Dat je geen vet op de polies moet hebben lijkt me nogal lochisch wat dat verergerd het probleem alleen maar. Tis toch echt een versleten riem of een verkeerd gespannen riem.
En lagers die droog staan die gaan echt niet piepen maar eerder een schrapend geluid ten gehoren brengen.skip
DeelnemerHet wil wel eens voor komen dat met vochtig weer de riem iets gaat slippen. Strakker zetten is toch echt noodzakelijk ondanks dat je ze zelf strak genoeg vind. Een slippende riem is ook niet bevorderlijk voor de levensduur ervan.
skip
DeelnemerHet is gelukt :jerry:jerry
De radio is eruit. Wat zat dat klxxx ding vast zeg. Maar met een beetje geweld en gebeuk toch gelukt. Bedankt voor de reacties allemaal.:thumbupskip
DeelnemerElke Opel leeft: Hij rookt, wipt en zuipt :wors
skip
DeelnemerDe airco zou ik om de 2 jaar ff na laten kijken en evt bij laten vullen. Het koudemiddel neemt geleidelijk aan af en te weinig vloeistof vind de aircopomp niet zo fijn. Gewoon regelmatig een check-up kan je veel problemen en hoge kosten besparen.
skip
DeelnemerMOOI BAKKIE. VEEL PLEZIER ERMEE:thumbup
skip
Deelnemer[rquote=1829151&tid=139513&author=carlover]achter je accu zit een rubber tule.
je neemt een heeeeele dikke schroevendraaier,wat glijmiddel(wd40,vaseline,afwasmiddel.)
je duwt voorzichtig de schroevendraaier van binnenuit door de rubber.dus langs de kabels.
dan spuit,smeer je de stroomkabel die je moet doorvoeren in met smeersel.schroevendraaier terug trekken,kabel erachteraanduwen.heeft bij mij altijd goed gewerkt.
alleen opletten dat je de kabelboom niet kapot duwt met de schroevendraaier!!!!!!![/rquote]Thnx voor de reactie!!! Gaan we proberen :thumbup
skip
DeelnemerLekker begin van het nieuwe jaar weer. Niet te geloven dat er nog steeds mongolen zijn die niet met de tengels van andermans spullen kunnen afblijven. Ik hoop dat je gied verzekerd bent en dat ze hem nog terug vinden. We houden onze ogen hier in het oosten van het land iig open.
Sterkte ermee.skip
DeelnemerVanmorgen aan het breken geweest maar ik krijg er geen beweging in. De slede zit vanbinnenuit inderdaad vast met een bout dus de radio moet eerst uit de slede om de slede te kunnen verwijderen. Dashboardkastje en het plankje eronder uitgebouwd zodat ik wat meer ruimte heb maar wat ik ook probeer en hoe hard ik ook sla of breek; de radio blijft gezellig op zijn plek zitten.:swear:swear:swear Kan philips niet een normaal systeem bedenken want dit is kl****:fy1
Ik word hier een beetje moedeloos van:cry:cryskip
DeelnemerNetjes. Ziet er goed uit. Veel plezier ermee:thumbup
skip
Deelnemer[rquote=1828691&tid=139455&author=chopperbob]radio van phillips zit in een frame en daar acher zit de iso stekker aan vast , frame moet je dacht ik los schroeven in het midden achterin
ff het dashboard kastje weg halen ,heb ik ook gedaan bij de corsa kan je er zo bij
[/rquote]Oke dan.
skip
Deelnemer[rquote=1828669&tid=139455&author=chopperbob]of zoek een junk, die heeft hem er zo uit incl dashboard:jerry
zonder gekheid , ze kunnen goed vast zitten in die houder van phillips
suc 6 er mee[/rquote]
Als ik een junk moet vragen ben ik bang dat er meer pleite is dan alleen de radio:jerry:jerry
Morgen maar eens ff kijken en anders dan maar met geweld.:D
Zit de iso stekker dan vast op de houder van de radio of op de radio zelf????
skip
Deelnemer[rquote=1828497&tid=139455&author=wim-v6]zitten goed vast, is het een cassette, dan druk je in de 4 gaatjes de pennetjes, en pak je m in de cassettespeler en geef je er een ruk an.
klemmen echt flink.
Willem[/rquote]
Nee tis geen cassette maar een cd speler. Dan moeten we toch maar eens proberen om een beetje geweld in de strijd te gooien. Thnx.
skip
Deelnemer[rquote=1828476&tid=139455&author=wim-v6]daar kunnen inbus boutjes in zitten, maar dat geld alleen voor de CAR300 CAR400 CDR500 CCR600 NCDR**** radio’s
de overige originele hebben gewoon de gaatjes open.
deze imbusjes zijn diefstal werend bedoeld.
Willem[/rquote]
Willem, kan het zijn dat de radio nog op een andere plek vastzit dmv schroefjes of zoiets want ik snap er geen barst van waarom dat kreng vast blijft zitten.
groetjes Wim
skip
Deelnemer[rquote=1828365&tid=139455&author=david verburg]zitten kleine inbus boutjes in de gaten die moet je eerst los draaien daarna kunnen de sleuteltjes erin[/rquote]
Heb gekeken maar welk boutjes in welke gaatjes bedoel je. De 4 gaten waar de beugeltjes in moeten om de radio te verwijderen zit nix in!!!!
skip
DeelnemerWat het kost weet ik niet maar uiteraard is het demonteren van zoveel mogelijk onderdelen altijd goed en kostenbesparend. Zou ik altijd doen.
skip
DeelnemerGisteren eigenaar geworden van een Corsa B van 1999 met slechts 68000 km op de klok.

skip
Deelnemer[rquote=1822951&tid=135619&author=jblfreak]het schijnt ook zo te zijn als je een telefoon naar de auto belt en je staat zelf buiten het berijk van de auto met een telefoon dat ie dan ook goed werkt
hebt het eens getest
stond buiten het bereik en tijdens bellen ging de auto echt open
[/rquote]:hmmz Dat mag je me uitleggen. Hier snap ik geen barst van wat je bedoeld.
skip
Deelnemer[rquote=1822765&tid=138900&author=wim-v6]Bijde motoren zijn inwendig gelijk qua opbouw oliekanalen en oliepomp.
Vanwaar verschillende olieën??
Zou juist op veel korte stukjes een volsyntheet aanraden, en dan juist 5w30.
Bijde 8V motoren delen ook de kwaal van overmatige slijtage van de nokkenas, goed onderhoud en goede olie zorgen dat dit minder snel gebeurt!!
De meeste X16SZR en Z16SE blokken tikken juist door slecht onderhoud en bezuinigen op de motorolie kwaliteit
Willem[/rquote]
Willem, dat geld toch niet alleen voor de 8v motoren maar toch ook voor de 16v motoren. Ken genoeg verhalen van mensen met een 16v motor waaronder ikzelf, die baat hebben (gehad) bij het gebruik van een volsynthetische olie zoals 5w30.
En ben het zeker met je eens ( en dat geld voor iedere motor) dat bezuinigen op de (kwaliteit)motorolie een verkeerde vorm van zuinigheid is. Vroeg of laat ga je het toch voelen in je portemonee.skip
DeelnemerInderdaad 5W30 volsynthetische olie. Heb ik zelf altijd gebruikt met het beste resultaat. Ben ook lang wezen zoeken naar de juiste olie en had hier het minste problemen mee (qua olieverbruik).
skip
Deelnemer[rquote=1822253&tid=135619&author=xladage]maar al die mongolen bij elkaar hebben ook gewoon de oplossing voor je probleem gegeven toch?[/rquote]
:wors:wors:wors
I rest my case!!!!!!!!! -
AuteurBerichten