Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Stottert de auto in alle versnellingen en elk toerental, of zijn er momenten dat ie stottert. Bijvoorbeeld bij een bepaalde stand van het gaspedaal bij optrekken?
Ik heb er zelf nl ook last van gehad en bij mij had het te maken met een vervuild inlaattraject en steeds slechter functionerende wervelkleppen. De egr was bij mij de veroorzaker van de ellende.
Mark.
11 augustus 2013 om 11:33 In reactie op: Waar op letten bij een Opel Vectra 1.9 CDTI Cosmo station #18166157De wervelkleppen zijn eigenlijk helemaal geen probleem maar gaan een probleem geven als ze verroeten. Dit word dan weer veroorzaakt door de egr. Idd egr is de boosdoener, als het inlaattraject schoon blijft zullen de wervelkleppen wel goed blijven functioneren.
3 injector storing is een modificatie voor, de temperatuur in de motor rond deze derde stekker een soort hotspot is te hoog voor de bekabeling af fabriek, heb bij mijzelf deze modificatie ook door moeten voeren, toen de stekker er mee ophield. Zul je net altijd zien dat dit juist bij lange vakantiereizen optreed, beter voorkomen dan…..
11 augustus 2013 om 09:14 In reactie op: Waar op letten bij een Opel Vectra 1.9 CDTI Cosmo station #18166154Ik heb zelf een station uit 2004, en er al heel wat problemen mee gehad, maar die zijn nu allemaal verholpen. Problemen bij mij waren de wervelkleppen en egr, deze zijn nu resp verwijderd en uitgeschakeld. Hierdoor kan de motor vrijer ademen, verdervkan je overwegen dpf te laten verwijderen. Verschijnselen die ik bemerkte voordat het opgelost was was schokken van de motor bij een bepaald toerental/stand gaspedaal. Maar als je hier geen last van hebt laat het dan gewoon zo. Verder is het een hele fijne auto. En dan is er ook nog de derde injector modificatie, maar ik weet niet zeker of dit bij een c2 ook van toepassing is.
Mooi wagen hoor!
ik heb het al opgelost, een stoel van de sloop gehaald waarvan de airbag was geklapt voor een zacht prijsje. En het zitgedeelte omgewisseld met mijn stoel. Het is even werk maar het zit nu weer prima.
Mark
Ow , goede site, bedankt man!
Ik heb het stangetje maar wat extra gesmeerd, dan trekt die niet zo aan het plaatwerk, verder niemand die dit ook heeft gezien bij een vectra c1?
Mark
Ja, met strobe bedoel je het pulseren van de lampjes nadat de auto is vergrendeld? Ik leef er wel mee, hoewel ik het wel jammer vind. Het past wat betreft de kleuren in ieder geval weer bij elkaar.
Ik had trouwens wel geluk met de dpf,die zat er bij niet op. Weet je trouwens of je delen van de stoelen kan bestellen? Mijn bestuurders stoel is te ver doorgezakt, waarschijnlijk door de vorige eigenaar.
Mark.
Grappige chip zeg, ik heb zojuist mijn stadsverlichting vervangen door led. Past wat mooier bij mijn Xenon set. En ik moet zeggen dat deze ook wel aardig voldoet als dagverlichting, ze geven net wat meer licht dan de gloeilamp.
Ik schrok zelf ook van de vervuiling in het spruitstuk, en dan te bedenken dat ik al een hele tijd rijd met een deels afgedopte egr (gat van 10 mm) en dat ik ook al een keer het inlaattraject had gereinigd met een reiniger (achter de lmm inspuiten en dan hiermee de auto op toeren houden). Verder altijd kwaliteits brandstof getankt.
Met deze modificaties ben ik al bijna toe aan stage 2 alleen nog een keer de remmen upgraden en wat aan de vering doen, en oh ja een nieuwe radiateur. Hebben ze bij KCP vast wel leuk spul voor.
Heb jij een duidelijk verschil gemerkt van stage 1 naar 2? of heb je hem meteen naar 2 gezet?
Mark
Ja, dat klopt idd heb hiervoor een vectra b station gehad en deze had bij de achterportieren waar het slot in valt iets dergelijks. Hiervan had ik begrepen dat het een constructie fout was.
aha nu weet ik hoe het werkt, hier zijn er nog een paar.




Mark.
foto’s dan…..

Dennis, je hebt bij de specs van je auto ” Happylightshow” staan, wat is dat precies?
Mark.
hmm die werkt dus niet met dropbox.
Dennis,
Ik heb idd ook een rondje in de Astra van Hans mogen meerijden. En ik wist in 1 keer weer hoe het voelde om naast een rally rijder te zitten, dat heb ik vroeger al vaker beleefd bij een maatje van mij die dat ook deed. Ik heb wel op een bepaald punt gevraagd of het iets rustiger kon toen aan beide kanten van de weg van die moordenaars van Populieren stonden. Heb inmiddels wel twee kinderen en het ongeluk opzoeken had ik niet zoveel trek in. Hoewel ik wel vertrouwen had in de bestuurder.
De hanteerbaarheid van die auto is trouwens fenomenaal, vanaf 120 km per uur stilstaan in amper 20 meter. Dat was wel weer een beleving, en geeft dan ook weer een idee hoeveel er nog te optimaliseren valt aan de auto.
even nog een foto van mij inlaatspruitstuk.
Zoals beloofd nog een update over het vervangen van de koppeling en dmf bij KCP. Ik zeg nu tegen kennissen dat ik een andere auto heb, en men begrijpt dat dan niet want er staat nog steeds dezelfde….. toch?
Maar wat een verschil heeft dit gemaakt, bij KCPerformance hebben ze dus echt verstand van diesels. Ik liep met deze motor al 4 jaar te trutten en de klachten gingen maar niet weg, ook bij de dealer hadden ze geen idee wat de oorzaak kon zijn van de verstoringen en stelden voor maar onderdelen te vervangen. Klachten zoals ik ze eerder beschreef zijn allemaal weg. Het volgende is aangepast aan mijn auto.
egr uitprogrammeren.
inlaat spruitstuk gereinigd en de wervelkleppen zijn verwijderd en afgedopt .
tuning fase 1 180 Pk 380 Nm koppel
distributie riem vervangen en waterpomp (alles lag toch open dus net zo makkelijk dit ook mee te nemen)
multiriem vervangen
veer rechtsachter vervangen.
nieuwe olie en oliefilter erop
de dpf zit er bij mij niet op dus dat scheelde al weerIk heb er afgelopen week 1500 km gereden met de auto en alles aan de motor voelt beter hij rijd rustiger en zuiniger en als er vermogen nodig is komt dat geleidelijk. De auto blijft dan vooral in de hoge versnellingen maar doorversnellen. De top heb ik nog niet getest en vind dit ook niet zo belangrijk, ik vind het vooral belangrijk dat de auto te vertrouwen is en dat er een gespecialiseerd garagebedrijf achter staat die mij vertelt welke aanpassingen er nog meer mogelijk zijn en welke componenten een keer aan vervanging toe zijn.
@Jurgen, bedankt voor de tip!!Ik wil er wel wat foto’s bij plaatsen maar moet ik dan eerst toestemming hebben van de beheerder van het forum, ik zie nl geen upload knop voor bijlagen. Kunnen jullie helpen?
Mark.
Zo dat is dan geregeld, ik ga de auto laten fixen bij KCP Iig de koppeling. En dan kijk ik daar wel wat er nog meer op 1 dag uitgevoerd kan worden. Allemaal bedankt voor jullie reacties, zodra het klaar is zal ik nog wel een update sturen. Als ik mag fotograferen bij KCP zal ik de Pica’s erbij doen.
Ik ben benieuwd wat het word maar ga nu eerst op vakantie.
Mark.
Ja, over die oil catchcan heb ik ook zitten nadenken de meningen hierover verschillen enigzins, de ene heeft het over smering van de turbo (dat die nodig zou zijn) de ander meld dat die troep idd niets te zoeken heeft in het inlaattraject. Ik deel ook de laatste mening. Ik ga eerst even het behandelplan (lijkt wel een patient) van KCP afwachten om te zien wat ze ervan vinden. En dan eens kijken wat ze in 1 dag kunnen verhelpen (moet in 1 dag gezien mijn reisafstand).
Die noodloop die je noemt is idd erg aannemelijk, alleen had ik altijd van een noodloop begrepen dat je er dan nog maar ong. 60 Km/u mee kan rijden en dat was bij mij niet het geval ik kwam wel tot de 140 Km/u en kon nog wel meer versnellen. Er verschenen ook geen storingsmeldingen en er waren ook geen opgeslagen foutcodes.
Wat de Pica’s betreft, mijn auto is echt 13 in het dozijn. Beetje saai tov die van jullie. Stel je een zwarte vectra station uit 2004 voor met iets teveel parkeer deuken dan heb je hem te pakken. Maar zodra hij motorisch weer goed is wil ik wel een keer bezig met de buitenkant, ik denk dat ik wel op ideeen kom bij KCP.
Mark.
Allemaal bedankt voor jullie reacties! :thumb
Ik heb net een prijs opgevraagd bij KCPerformance voor de vervanging en deze was meteen al lager dan wat ik tot nu toe gehoord heb, maar vooral de specialistische kennis die ze hebben van de motor schept vertrouwen.( goede tip jraaf :thumb :thumb )
Ze stelden voor om er een kevlar koppeling in te zetten en deze schijnt niet zo makkelijk kapot te gaan. (heb daar geen verstand van maar neem aan dat dit een goede keuze is)
Ik heb ook telefonisch nog even gedeeld wat me nog meer opvalt aan de motor en ben aangenaam verrast met de oplossingen die ze bieden. Zo heeft mij vectra last van het volgende.
-Bij stationair gas geven in de vrij koppeling niet ingedrukt maakt de motor bij gas loslaten een ratelend geluid, dit is reproduceerbaar.
-Er ligt troep bovenop de wervelkleppen , de wervelkleppen draaien wel goed. ( KCP stelt voor de wervelkleppen te verwijderen zodat de motor dan beter ademt, ook inlaatspruitstuk reinigen, egr afdoppen en uit de ecu programeren)
-Een slang van de carterontluchting heeft een klein scheurtje en lekt vloeistof, bij een kort onderzoek door een garagebedrijf valt ze ook op dat de motor wat druk opbouwt.
-Het valt mij op dat de oil separator nogal vet is, een slang die van linksvoor bovenin uit het blok komt en naar de oil seperator toegaat heeft nogal wat speling daar waar die de oil seperator in gaat. De slang is op en neer te bewegen maar kan er niet uit.
-Wanneer ik met de auto optrek komt het voor dat het net lijkt of de brandstof toevoer wegvalt, ik hoor dan 3 keer een kort schrapend geluid en daarna pakt de motor weer op. Dit gebeurt alleen bij een specifieke stand van het gaspedaal en toerental, en is niet altijd te reproduceren. (laatste software zit er al op)
-Met enige regelmaat gaat er een storings lampje van de olie branden. Na auto uitzetten en weer opnieuw starten is het storings lampje weg, en kan dan ook maar zo een maand lang wegblijven.
-Ik vind het verbruik van de auto aan de hoge kant, 1:13,5 bij rustig rijgedrag. Maar ik vermoed dat dit ook wel te maken heeft met mijn lucht inlaattraject.
-Na een lange rit, 1100 km vanuit oostenrijk ging de auto bijna stilstaan er was bijna niet meer mee te rijden, en er was nog maar een bepaald gebied van mijn gaspedaal waarin ik nog wat vermogen had. De dag erna (motor was weer afgekoeld) alle storingen weg, gewoon goed reageren.
jraaf vroeg of ik me voor wilde stellen. en dat is natuurlijk wel zo netjes.Mark is de naam, woonachtig in het Oosten van het land. En sinds 2003 eigenaar van een opel vectra b station x18xe station en sinds 2008 eigenaar van een vectra c z19zth station. met auto nummer 1 eigenlijk nooit problemen gehad maar met de diesel wel.
Sinds 2008 zijn er vervangen en hersteld.
dynamo 2x.
egr.
accu 2x.
3 injector modificatie.
startmotor.
Xenon verlichting ingebouwd.
Brandstofretour t stukje slangetje geknapt.Ik heb voor nu dus nog wel een aantal zaken op mijn verlanglijstje staan waaronder tunen van de auto er 1 van is. Maar dat wil ik pas doen wanneer ik het gevoel heb weer een “gezonde motor” onder de kap heb.
@jraaf Ik vraag me af wat je bedoelt met “Pica’s” , misschien een domme vraag hoor. Maar ik denk maar zo “Domme vragen, zijn vragen die niet gesteld zijn” .Mark.
Hè bedankt voor jullie reacties! Zo snel had ik het niet verwacht. Super!
Dus het vliegwiel van Sachs en koppeling van luk, ik zie ook bij parts2clear complete sets staan. Maar dan is dat een luk set (http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110532711001″ onclick=”window.open(this.href);return false;) dus ook een luk vliegwiel. De set krijg ik te zien wanneer ik zoek op vauxhall vectra 2004 MK111 1.9 cdti 16V. Is het beter de twee onderdelen van twee merken te kopen? Weten jullie misschien waarom, of is het de ervaring die jullie ermee hebben.
Overigens heb ik de prijzen niet eens bij de dealer opgevraagd, gewoon bij onafhankelijke bedrijven. Ik denk dat het bij de dealer nog wat meer gaat kosten.
Mark.
-
AuteurBerichten