Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Helmer, ik woon in Twente, dat is nog wel een eindje rijden naar Capelle. Maar ik heb inmiddels al een module besteld via eBay met het juiste nummer. Erg bedankt voor het meedenken in dit topic.
Mark.
Bedankt Jürgen, de klima is al weg zie ik, maar ik ga zelf nog wel even verder zoeken.
Ik heb idd een GID (ncdc2013).
@Helmer, ik denk dat gezien de opmerking van Jürgen toch maar niet langs kom, ik kijk wel even verder op eBay.Mark.
Type CID….. Ik heb een stuur met 6 knopjes, volgens mij is dat toch half Can? Auto is van 09-2004. Zegt dat wat over type CID? Kan het allicht proberen om hem erin te zetten. Helmer ik kan evt 20 september, moet ik ’s morgens eerst naar KCP voor nieuwe software, dan ben ik redelijk in de buurt. Misschien kan je even een PM sturen wat je vind van het voorstel en wat je er oor wilt hebben.
Mark.
Nou bedankt mannen, nu weet ik exact wat ik moet hebben. Ik wacht nog even op Helmer, misschien kloppen zijn nummers met mijn unit.
Mark.
Het gaat om een ECC.
Mark.
Hmm de tweede handse die mij aangeboden werd had een ander nummer, ben benieuwd Helmer wat voor nummer die van jou heeft.
Mark.
Jurgen,
Ik zit een beetje met de nummers die ik moet controleren. In de foto staat de sticker afgebeeld, kan jij zeggen wat het GM nummer is en welke het ident nummer?

Groet Mark.
Helemaal top Jurgen, dat je zo snel reageert (as usual!). Ik heb idd al per mail naar het part nummer gevraagd. Dan kan ik het verder vergelijken. Ik ga eind september nog weer naar KC om nieuwe software in te laden (stage 2) heb net in juni de turbo laten vervangen daar en hij loopt als een zonnetje. De oude turbo begon wat te tsjirpen en zoals Kaz het vorig jaar al voorspeld had dat het zou gaan gebeuren wastie dit jaar aan vervanging toe. Ook in maar meteen een nieuwe radiateur laten inbouwen, en terwijl ze daar mee bezig waren kwamen ze erachter dat de intercooler nogal bol stond, ook maar vervangen dus.
Het was alleen wel jammer dat er geen hybride turbo geleverd kon worden, hoop gedoe met een verkeerde levering waar KC ook niets aan kon doen. Het alternatief was een nieuwe standaard turbo maar wel een verbeterde versie.
Mark.
Jürgen,
Vandaag naar KCP geweest, en het olie pijl was vandaag weer wat lager dan gisteren. Ik denk dat ik dat niet helemaal goed gemeten heb, is wat lastig te peilen. De uitlaat lucht lijkt bij de turbo weg te komen, verder twee pakkinkjes die wat zweten. Maar gelukkig hoeft dit niet allemaal accuut verholpen te worden en kan ik er gewoon mee op weg. Ben wel blij met de uitkomst hiervan.
Een maatje van me was ook mee met zijn getunede Seat FR, hij had wat vage problemen waarschijnlijk iets met een sensor. Pieter heeft direct de map van zijn auto ingelezen en na 10 minuten kwam er al een fout aan het licht, direct aangepast natuurlijk. Laat Pieter maar mappen :jerry :wub
Zijn probleem was hiermee echter nog niet verholpen, er zullen toch nog twee sensors vervangen moeten worden.Groet Mark.
Jürgen,
Ik peilde vandaag de olie en zag dat het peil tot bovenaan stond, bij Max dus. Is dit normaal of kan ik last hebben van een lekkende verstuiver, omdat ik ook al die geur binnen heb.Ik ga morgen naar KCP om dit na te laten kijken. Ik moet er zaterdag mee naar Oostenrijk dus ik moet er wel op kunnen vertrouwen. Zul je altijd zien net op het laatste moment weer.Mark.
Bedankt voor dit verhaal, ik ga het eens onderzoeken.
Mark.
Jürgen,
Ik ken wel de egr klep, en die is bij afgedopt met een blindplaat en daar lekt ie niet, je zegt egr koeler. Waar zit die dan, of bedoel je daarmee de egr.
Ik denk trouwens dat ik het gevinden heb, de slang van de Carter ontvluchting naar het oil seperator filter kan ik er zo uittrekken en dan komt de Carter lucht vrij. Zou je eens willen kijken bij jou auto of je de Carter slang ook zo los zit, ik kan aan de slang ook niet zien of deze verkeerd gemonteerd is oid.
Groet Mark .
Jürgen,
Ik las deze oude post van jou, en vroeg me af of het bij jou idd het flexibele stuk van de uitlaat de veroorzaker was. Zelf ruik ik de laatste tijd ook vooral als ik achteruit rijd uitlaatgassen binnen in de auto. Vanmorgen net voor de APK geweest (eerste sinds tuning) roetwaarde was 0,68 1,5 is de grens, best netjes vind ik zelf.
Groet Mark
Ja, deze had ik al en idd niet zo handzaam. Ik hoop dat het boek wat makkelijker leest.
Mark
Ik had hem eigenlijk digitaal willen hebben, via spotnet oid. Maar heb hem nu maar als boek besteld.
Bedankt weer.
Mark.
Ziet er mooi uit :thumb
Mark
dit is em volgens mij

volgens mij zit tie bij het rode pijltje

die zwarte pot is je brandstoffilter, ik dacht (weet het niet helemaal zeker want ik ben er niet bij geweest toen ze de mijne gereinigd hebben) dat je gasklephuis als je voor de motor staat rechts aan je inlaatspruitstuk zit. Misschien dat iemand anders dit kan bevestigen???
Ik denk toch niet dat het een thermische storing is, vermoed eerder dat zoals hier ergens anders op het forum te lezen de plastic radertjes in dit motortje niet meer werken.
Mark
Het is net of de stel motor na een tijdje in laagste stand te hebben gestaan zo is afgekoeld dat hij wel goed regelt. Er zit natuurlijk elektronica is zo’n motortje, en daarin kan een thermische storing optreden die maakt dat wanneer de stelmotor weer afgekoeld is weer normaal functioneert.
Dit is mijn theorie uiteraard. Bij de dealer hebben ze geen idee waardoor dit veroorzaakt word. Als je daar navraag doet krijg je het meest intelligente gezicht met een groot vraagteken erop te zien.
Mark.
Ja, ik dacht ook al het is de tweede van rechts op de foto, iemand hier zei de tweede van links. Ging toch twijfelen. Gasklephuis is bij mij idd ook gereinigd was ik nog vergeten te melden.
Ik wist niet dat je de egr ook met opcom kan zien. Dat komt omdat mijn opcom niet functioneert. Software installatie prima alleen bij koppelen aan de auto “no connection to ecm” :swear moet nog wat verder proberen.
Mark.
Ik had overigens ook last bij 2000 toeren, en dan alleen in een bepaalde gaspedaal stand. Trok ik langzaam op dan had ik geen last, snel optrekken ook geen last. Maar ergens daar tussenin leek het net of de brandstof toevoer even wegviel.
Nou dat dacht ik ook, ik heb een hele tijd gereden met een blindplaat voor mijn egr met een gat van 10 mm. Ik had nog steeds last van een stotterende motor. Uiteindelijk bij de tuner geweest en de wervelkleppen eruit laten halen en de EGR laten uitprogrammeren. En nu rijd hij eindelijk als een zonnetje.
Wat je misschien eens kan proberen om uit te sluiten dat de egr echt niet de veroorzaker is van het stotteren er alsnog een blindplaat tussen zetten, bij jou is hij toch al uitgeprogd. Dus zal je ook geen motorstoring krijgen.
Ik woon trouwens bij je in de buurt dus als je eens wilt zien hoe de wervelklep modificatie eruit ziet ben je welkom.
ik heb hetzelfde probleem alleen bij mij is het de bestuurders kant die niet goed werkt. Het helpt wel als ik eerst de temp helemaal op low zet en na 5 minuten de gewenste temperatuur instel, dan treed het probleem niet meer op.
Het schijnen idd de stel motortjes te zijn. Ben heel benieuwd hoe je bij deze motortjes kan komen en hoe je ze kan vervangen.
Mark.
-
AuteurBerichten