Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@marco75 wrote:
bedankt voor de reactie Jack.
nog een vraag hierover waar zit de versterker en is makkelijk te vervangen?
en weet jij ook hoe ik de radio er uit kan halen?gr Marco
De antenne amp zit onder de bekleding van de hoedenplank, maar deze gaat zelden stuk… het kán wel ! maar ’t gebeurt zelden.. check even in de ISO stekker achter de radio, of het rood-witte draadje +12V meet, die stuurt de antenne amp aan, of probeer even een andere radio, heb in mijn loopbaan vaker mee gemaakt dat een radio gewoon niet goed meer functioneert :thumb
@Mr.F wrote:
Ik laat m’n Astra altijd even lopen bij de koude start voor de olie. of is dat gewoon onzin dan? :P
Dat is echt kei slecht voor een motor.. bij iedere basis theorie word men geleerd: de motor Rustig warm RIJDEN !
Zijn er genoeg, die het wél doen.. overigens..@mlchlel wrote:
hallo,
ik heb een opel omega met het standaard interieur, met van die draaiknoppen voor de warmteregeling.
Nou wil ik graag die digitale en met dat soort hout eromheen, past dat en is het moeilijk te vervangen?
hij is uit 1995groetjes
@Jack, +1 :thumb
@TS,
Alles is te maken, maar dit is praktisch onbegonnen werk, je moet je hele kachelhuis ombouwen ! daarvoor moet je complete dashboard eruit !
Wil je alleen het zwarte paneel verwisselen voor een wortelnotenhouten dekor paneel, dan is dat nog wel te knutselen.. er zijn er een aantal de dat gedaan hebben.@ColinH wrote:
Knappe Senator A1 op de A15 bij Avezaat/Tiel,

Gr Colin
Ha die Colin,
Denk dat die kerel in Tiel woont, ik heb ‘m ook geregeld gezien namelijk ! geweldige wagen !
Groetss,
Sjors@xr1 wrote:
Dat blok op de foto is geen 3.2 maar een 2.5 of 3.0. Na 1997 hebben de 3liters een langere inlaat.
Ik begrijp dat je de motor al hebt of ben je nog op zoek?Ik heb nog een 3.0 uit een omega B2 en een 3.2 [geen koopje]staan.
Evt heb ik ook nog 2 calibra’s waar al een 3 liter in zit 1 met schakelbak de andere met automaatGR B
Inderdaad !
Dit is een 3.2 (Y3.2SE)
Thanks!
Omdat ze op voorraad zijn bij de lokale automaterialen zaak, maar heb gewoon de originele besteld ! ze zijn ietwat langer, daar ga ik liever niet mee experimenteren :thumb
Groet,
Sjors@joop1970 wrote:
Wat vindt jij van Poorboy in vergelijking met Giptone?
Ken ze beide, ik heb veel van Poorboy’s maar de Gliptone is écht beter !! en die geur van het leder wat weer helemaal tot leven komt :wors
Graag gedaan :thumb
Nee, je airco word ook niet direct met starten bekrachtigd, pas iets na dat de motor aanslaat, dat kan je vaak ook horen. een tik van het inslaan van de pomp en iets verandering van motor toerental.
Groetkes,
Sjors@rinus de boer wrote:
Volgens mij worden alle Sennie B’s gekannibaliseerd voor hun motorblokken. Ze worden straks nog zeldzamer dan de A.
Mja en dat vind ik best wel jammer ! denk dat het met name door de wegenbelasting komt ? de A is WB vrij! ik vind de B senator echt een kei vette bak ! denk dat ik er ook nog wel eens een bij koop in een gekke bui :wors
Gisteren in de Corsa van de TS een blokje om gedaan ! de Weitec Ultra GT’s doen het super !! wat een totaal andere auto zeg, echt een kart ! na een stukje polder weg met bochten en een stukje A15 heb je best wel een goed eindruk :thumb als mijn GSI met origineel onderstel nog een vervangen moet worden (i.v.m. ouderdom) dan is dit een een goed alternatief vind ik zelf!
Nu nog een setje goede banden om die dikke Borbet’s king:
Groetss,
SjorsLeuke uitvoering ! king:
Mja traag, weet niet wat je gewend was ? had je geen proefrit gemaakt voor de ‘koop’ ?
Ik vind ze eigenlijk niet verkeerd rijden, kom lekker met het verkeerd mee (rij ze regelmatig voor mijn werk)
Wat betreft het Alarm weat ik zo niet..
Je airco gewoon gebruiken ! en jaarlijks een airco service, bij lage temperaturen (+/- 4Gr) schakelt deze niet meer in.. kilometer of 5 voor aankomst de a/c uit zetten kan helpen je warmtewisselaar droog te blazen, deze word erg koud, zodra je de a/c uit zet condenseert deze, dit kan een hele vocht waas geven als je weer gaat rijden kan ook gaan stinken! dus even een paar kilometer voor aankomst uit zetten zodat de aanjager deze kan droog blazen.
Voor wat betreft het verwijderen van je Pioneer radio kun je prima op ebay terecht !
Voorbeeld:
http://cgi.ebay.de/Entriegelungsbugel-Pioneer-Radio-Bugel-Klammer-63-/230499755792?pt=Einbaurahmen_Radioblenden&hash=item35aadb2710″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Succes !
Groetkes,
Sjors@Lazio wrote:
thnx voor je antwoord, zal maar eens opzoek gaan naar een andere kabel.
aan welke kant zit die vast aan de versn.bak ?als je voor de auto staat, rechts neven het schakel mechanisme (onder de koelvloeistof reservoir) :thumb
Jup dat past ! geen enkel probleem :thumb
Groetkes,
SjorsSoort gelijk probleem had ik met mijn C1.6XE ! gasklep pot meter was defect en de LMM (grote alu LMM) was héél erg smerig!
Nu loopt i als een zonnetje :thumb
Bedankt guys !
Dan ga ik dat Zaterdag maar eens in orde maken :thumb
Groetkes,
SjorsJuist ! het is is dus van mijn onderdruk sensor ! deze:
Bedankt, weer wat geleerd :thumb
Maar waar zit dan het nippeltje waar ik dit slangetje (van de onderdruksensor) op aan sluit? ik wil het gewoon origineel hebben, en op dat nippeltje (wat Rinus vermeld) zit al een slangetje!
Ik heb al gekeken, maar kan het niet vinden ! ook best lastig als je niet weet waar te zoeken :vertag
Groetss,
Sjors
Bedankt voor je reactie!
Bedoel je deze:
Daar zit al een slangetje op welke naar m’n verdelerkap (waar ook alle bougie kabels op zitten) gaat volgens mij ! Vacuümvervroeging?
Alles functioneert ook gewoon goed, ik heb verder geen problemen ! starten lopen en gaan als een nieuwe :thumbGroetss,
SjorsVind de motorruimte dan ook wel een beetje tegenvallen ! dat komt mij niet over als een ‘WAUW’ en ik had zelf liever voor dat geld weer een splinternieuwe Originele Monza gezien zoals hij destijds uit de fabriek kwam :wub :wub :wub
Thanks voor je snelle antwoord ! ga ik even informeren bij Romijn in Renswoude of ze ‘m hebben voor mij :thumb
Groetss,
Sjors
Oh wat gaaf een A1 mét koplampwissers ! mooie kleur combi met dat interieur ! :thumb
Groetjes,
Sjors
@astrawez wrote:
Laatst weer een aardig dikke Omega B MV6 gespot met rondom wat Irmscher attributen erop:

Donders Jacco gespot !! :wors vette foto !!
Hebben alleen de ‘S’ motoren een vlamdover of de injectie ook ?
Mijn Senator A2 van 84′ heeft een ‘nachrüst Kat’ komt uit Duitsland.. deze achteraf ingebouwde zooi wil ik er eerdaags onder vandaan halen + de elektronica die daar bij hoort. ik rij maar heel af en toe met mooi weer met deze auto en kom zeker niet in de grote duitse steden waar een groene umweltsticker nodig is ! dan ga ik wel met de Omega ;)
Maar ik zag op een fabrieksfoto dat bij een 3.0E wel een demper o.i.d. op dezelfde plek zit !
@noci wrote:
Daar zat ik al aan te denken om er heen te rijden maar als hij niet eens de telefoon oppakt of mailt, rij ik dadelijk 400 km voor niets heen en weer, en daar heb ik helemaal geen zin in, ook al is het landschap er wel mooi maar daar kom ik dan niet voor :wink:
Nou het Brabantse landschap zal het zeker niet overtreffen :jerry
Heb daar ook wel eens iets vandaan laten komen, duurde ook vrij lang.. maar wel gekregen !!
Nee dat is niet juist ! dan is de bevestiging afgebroken (een veel voorkomend probleem bij de heldere koplampen van de Omega)
Kijk even op ons Omega Portal !
http://forum.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=43&t=310″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Groetss,
Sjors -
AuteurBerichten



