Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Pastra wrote:
Ik reed te snel om ff naar binnen te en was te druk met je kenteken onthouden :jerry
Anders had ik je zeker herkend king:Gr.
Pastra
Donders joh, je bent mij gewoon voorbij gereden :jerry wel leuk ! volende keer fkes zwaaien hé ;)
In welke auto reed jij ?
@astrawez wrote:
Calibra uit 1991. De eigenaar (oudere man) rijdt hem al sinds 1997.

Hé bekend stukje weg ! mooie spot ! gaaf dit !
Groetkes,
Sjors
@turbo.d wrote:
@Sjors-V6 wrote:
P.s.
Marcel De Haan toevallig ?:oops: Guilty :oops:
Nu ben ik toch wel heel benieuwd waar jij die wijsheid vandaan haal. :jerry
gr
MarcelHi Marcel,
Nou dat was een gok ! ik lees Marcel, en dat je bij Bose gewerkt hebt, Ik heb zo nu en dan nog contact met Bose voor een technische vraag of voor een garantie geval, in het verleden heb je mij zelfs wel eens persoonlijk in Edam te woord gestaan ! heb zelfs nog een factuur met jouw handtekening :jerry
@2slow wrote:
Wat bedoel je met een low level signaal? Zou een andere radio, pioneer of sony dat ook kunnen hebben. Of kan een tulp/cinch daar in volstaan?
Inderdaad ! dát bedoel ik ;)
Je schijnt adapters te hebben, welke je in de Bose stekker kan steken waar vervolgens 4 Chinch (Tulp) stekkers aan zitten, deze kun je vervolgens in de front en rear outputs van je aftermaket radio steken !Heb daar zelf geen ervaring mee, en wil het ook niet, mijn Calibra is geheel origineel, het Bose systeem in deze auto is sowieso al een zeldzaamheid, en het klinkt gewoon geweldig ! en ik vind het het beste aanzicht zo :kewlpics

Groetkes,
Sjors@Pastra wrote:
De morgen weer een keer een Calibra mogen spotten :thumb
Op de A28, net voor Utrecht reed deze achter een vrachtwagen net voor de file begon.
Het betreft een 97’er DTM v6 :wubKenteken: RZ-##-36
Gr.
PastraDonders, dát ben ik geweest ! king: king:

Groetkes,
Sjors@turbo.d wrote:
Bijzonder dat deze Bose set achteraf is geleverd in de Calibra.
Voor zovdr ik weet werden de sets al bij fabricage ingebouwd in loze ruimten van de auto.
Dit zijn dan ook zgn OEM produkten en niet te servicen.Ik heb zelf tot 2008 bij Bose gewerkt. Vandaar
Gr
MarcelMarcel,
Eens !
Ik probeer ook altijd nog wat meer te weten te komen over hoe dit zo besloten is in de tijd, De Omega (waar af MY 98’t/m/ ’03 als optie of standaard in de MV6/Executive) is af fabriek geleverd met het Bose systeem, daar werd het direct met de productie van de Omega gemonteerd, zoals bij elk merk welke Bose levert, het is nooit een achteraf geleverd systeem inderdaad, zo werkt dat met Bose niet. Leuk dat je er gewerkt hebt ! ben best een aardig Bose gebruiker ;)
In Duitsland had je de Calibra Classic (hele mooie uitvoering met o.a. Beige leder) weet niet of de Classic in NL ook geleverd is, beige leder heb ik wel eens gezien in NL, deze had standaard een Bose systeem, maar heb begrepen dat deze voor aflevering bij Irmscher werd voorzien van het Bose systeem. weet niet of dit echt zo is, het is in ieder geval een zeldzaam systeem in de Calibra !
Wellicht Bose automotive in Esslingen Duitsland eens een mailtje sturen, wellicht verschaffen zij nog wat info.. al denk ik van niet, proberen kan altijd.
Groetkes,
SjorsP.s.
Marcel De Haan toevallig ?@Robke1974 wrote:
Hoi, weet iemand of je de zeldzame en originele Calibra Bose luidsprekers kan plaatsen en aansluiten
op de originele stekkers van de gewone luidsprekers, omdat ik een volledige set kan kopen dus…de voorste 2 en 2
tweeters, te zijachterste 2 en
de subwoofer van Bose/irmscher voor in reservewielkuip ? Word verkocht zonder originele kabelboom.
de versterker is er ook bij maar deze kan ik niet gebruiken zonder kabelboom…
Hoop op een positief antwoord ;)
Dag Robke1974,
Ja, dat kan, sterker dat moet zelfs ! de Bose luidsprekers en de standaard luidsprekers hebben dezelfde aansluitingen (lees de standaard Opel luidspreker aansluitingen)
De subwoofer komt in je reservewiel te liggen.
De kabelboom MOET je hebben, zonder deze kabelboom kun je de Soundprocessor-versterker niet aansluiten en worden de Bose luidsprekers direct vanuit de radio gevoed, dit is op deze manier absoluut géén upgrade ! de Bose luidsprekers moeten door de Bose processor worden aangestuurd, doe je dit niet dan klinkt het voor geen meter en sloop je of je radio of je luidsprekers, impedantie klopt ook niet in dat geval.
Het systeem is in tegenstelling tot bij de Omega, achteraf door Irmscher geleverd i.p.v. Opel, er is een extra kabelboom welke van de Bose processor naar de radio loopt, met 2 DIN stekkers en een DIN contra stekker, de ene kant klikt op je bestaande originele DIN radio stekker, de andere kant )komend af de Bose kabelboom) steek je beide in de radio.
Let wel, het systeem werkt middels een Low level signaal ! en origineel alleen met de Blaupunkt ‘KIEL RD-104′ of de Paris RCM-104′ deze beide radio’s hebben een low level output op de bovenste stekker van de DIN aansluiting.
Ter informatie de KIEL is een radio/CD en de Paris een radio/cassette met 10 Cd-wisselaar.
Waarom word dit zonder kabelboom verkocht ?
Ik heb het systeem origineel in de Calibra zitten, maar kom nog wel eens wat tegen, je weet nooit waar het goed voor is en het is schaars ! ik heb dus o.a. wel een kabelboom liggen.. maar weet niet of ik er afstand wil doen, het moet dan echt naar iemand die er lang gebruik van gaat maken, als ik het verkoop en de Calibra waar het voor bestemd is, wisselt weer snel van eigenaar.. dan laat ik het liever liggen ;)
Groetkes,
Sjors@Davebatenburg wrote:
Wim,
Een mv6 blok is natuurlijk ook supervet, nog wel dikker als de c25xe.
Gr daveHi Dave,
Even ter uwer informatie: een MV6 blok bestaat niet. Een MV6 is het vlaggenschip van de Omega B1 serie (hier ligt een X3.0XE of een X2.5DT in) deze fout word zovéél gemaakt. lees het keer op keer weer ! zie het niet als een persoonlijke aanval :thumb
ik lees dan wel eens “ik heb een MV6 in mijn Astra gebouwd” knap als je dit:

hier IN kan bouwen:

Groet,
Sjors@opelpower89 wrote:
lijst(cover) nog verkrijgbaar bij lenk tuning http://www.lenk-tuning.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Mja weet ik, bedankt.
Dat is een oplossing.. maar eigenlijk vind ik het niet wat.. wil eerst wat anders proberen.
@2slow wrote:
Das ff flink jammer… :(
Die van mij is gelukkig nog steeds 1 stuk. (dat word dus steeds zeldzamer)
Wees er zuinig op ! karton op je dashboard leggen, als deze in de zon staat (doet mijn collega bij zijn Sierra met nog een strak niet gescheurd dashboard) en niet de airco over de vooruit laten blazen als deze in de zon gestaan heeft..
@xr1 wrote:
Dus 300 heb je er wel voor over Sjors :D Ik zal is kijken of ik nog wat heb :D
Gr BHaha die Berry :jerry nee, dan wil ik wél een nieuwe !
@Pastra wrote:
Ik mag niks zeggen zeker over de allerlaatste originele welke in mijn calibra zit :jerry
Donders wat een geluksvogel zeg !
@rinus747 wrote:
Voor 300 euro wil ik wel even wat slopers afrijden, kom ik hem thuis bezorgen, en als je het in de package deal er bij wil hebben: maak ik je vriendin gelukkig met een bos bloemen, een Italiaans ijsje op een gezellig terras, en een hele dikke zoen.
Whahahha :jerry :jerry wat een reactie, geweldig !
@Robinus wrote:
Ik heb vorige week mij leer en mijn stuur laten repareren door Color Glo die kunnen eventueel de strip repareren tegen redelijk laag tarief. Ik had een scheur in mijn bestuurdersstoel en mijn stuur had redelijk wat slijtage plekken nu weer helemaal netjes voor 225 euro. Hij kan de scheuren van de strip dicht maken met een soort kneedbaak plastic die daarna uithard maakt hij een zo goed als mogelijk net profile in en spuit hij de hele strip in de originele strip dit laat ik binnenkort doen.
Kosten denk 150 euro en als je het dan goed gedaan wilt hebben moet de ruit er uit en kan hij verstevigingen onderaan de strip maken zodat de kans kleiner is dat hij nog een keer breekt/scheurt. Mocht dit een optie zijn bel ze eens groetjes.Het punt is, ik wil die lijst niet laten repareren, want een week later zit er op een andere plek een nieuwe scheur bij ! het is gewoon een aflopende zaak.. en je komt er niet onder, dan moet deze los, en als het zover moet komen wil ik niet verder met een oude lijst..
@ForeverV6 wrote:
Voor alle Calibra rijders die binnenkort plannen hebben om de gescheurde dashboardlijst te vervangen.
De lijst is niet zomaar te vervangen door een nieuw exemplaar. De bewuste lijst is een afdekstrip van de ventilatie openingen en is een onderdeel van het complete dashboard. Hij zit geklemd en geschroefd, maar ook vast met (versteende)kit en messing popnagels. Met veel geduld is het met een Multitool goed te doen, maar dan moet je een goeie donor strip hebben. De Vectra A strip is in elk geval niet gelijk aan de Calibra strip (zit er nu bij mij op). De Lenk strip is voor mij nu de beste optie. Al is deze standaard niet erg strak (dus extra werk om het strak te krijgen en te spuiten). De Carbon versie is een versie met plakfolie en blanke lak. Deze ziet er redelijk strak uit.Ben op de hoogte van de montagewijze :thumb maar bedankt !
@Ewoud94 wrote:
@Robinus een stuurtje en een stukje nieuw leer in de stoel voor 225 euro? is dat gemaakt met goude draad dan?
En ik snap niet waarom je een kapotte laat repareren voor 150 euro terwijl je op de sloop er een hebt voor misschien 25 euro en een nieuwe van CARBON voor 99. Zo wordt het een dure auto ;)
Maar ja niet mijn geld dus mij part betaal je er 500 euro voor :thumbdown
duur vind ik dat niet, het is handwerk, en dat kost nou eenmaal geld !
Ik heb een stuk leder gekocht wat praktisch gelijk is aan de lijst (structuur en kleur) mijn vooruit wil ik gauw laten vervangen, ik ken de eigenaar goed, ik zal met hem overleggen of hij de ruit los kan maken en kan dichtplakken met tape, zodat ik de lijst netjes in orde kan maken, vervolgens zal ik de Calibra terug brengen en kan hij de ruit vervangen.
Dat scheurt niet gauw meer !
Ik houd jullie op de hoogte :thumb
Groetkes,
Sjors25 augustus 2013 om 08:05 In reactie op: gezocht blaupunkt kiel RD 104 orgineel geleverd voor calibra #18167563@johanhoeksra wrote:
Nee hij is als optie geleverd met bose speakers en die heb ik er nog in zitten, het is een irmscher optie
Klopt ! ben zelf ook een van de weinige met een Bose Soundsysteem af fabriek in de Calibra :thumb
Ik heb er de ‘Blaupunkt PARIS RCM 104’ (met cassette en Cd-wisselaar) in zitten, deze was ook leverbaar i.c.m. het Bose audiosysteem, samen met de door jou gezochte ‘KIEL RD 104’ (single CD player)
Let wel dat je voor het optimale eigenlijk aan een ‘gewone’ KIEL of PARIS 104 niet de goede radio hebt, de radio’s zijn ook door (Blaupunkt) aangepast, iets met condensatoren weerstanden zijn er toegevoegd voor bepaalde interferenties o.i.d… er is dan een Oranje sticker op de behuizing geplakt waar op staat dat deze gemodificeerd is voor de Calibra door Irmscher. Een conventionele werkt echter ook gewoon ! het systeem werkt op de LINE-OUT van de de Blaupunkt radio, (vandaar dat de roze ISO stekker niet past) je kunt er adapters voor krijgen dacht ik (meen van Dietz) zodat je er een normale radio aan kunt sluiten, tevens is het herkenbaar aan het Bose logo wat rechts onder de radio in geplaatst.
Ik ben zelf echter nogal van het originele en zou ook de originele radio erin willen hebben. :thumb
Zo ziet het er bij mij uit:

Foto is genomen in Zuid-Duitsland, niet dat jullie denken dat ik zulke goede ontvangst heb :jerry
Groetkes,
SjorsVoor Duitsland geld toch wel:
http://www.ebay.de/sch/Automobile-/9801/i.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.mobile.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.autoscout24.de/#search=vmp” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://nl.auto.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Groetkes,
SjorsFoto staat al even op mijn telefoon ! steeds vergeten…
Ik moest voor mijn werk 26 Juni aan het einde van de ochtend in ‘S-Graveland (ergens bij Hilversum dacht ik) en daar spotte ik deze dikke rooie Calibra ! hulde aan de eigenaar een originele !

WOW wát een reacties joh ! toch wel leuk hoor ! :oops:
@turbootje wrote:
hey sjors das ff geleden zeg.. erg mooie calibra v6
heb je je omega ook nog steeds ?
Ha die Dik !
Ja dat is inderdaad even geleden zeg ! dankje voor ’t compliment, ja, mijn Omega heb ik ook nog steeds :thumb
@Mr.F wrote:
Hele mooie Calibra! :wub
Dankje !
@opelremco wrote:
Mooie wagen.De grote broer van de mijne. ;)
Had de wagen de DTM badges er al op?We hebben een Vectra-A V6 gehad,dus het gevoel ken ik.Mis hem eigenlijk toch wel een beetje in mijn Cali.
Dankje !
Ja en nee, bij aankoop zaten ze er niet meer op, maar ze hebben er wel op gezeten, was ook te zien op de rechter deur, daar had je nog een hele lichte tekening op de lak zitten. ik heb voor veel geld een originele set kunnen bemachtigen.
A Vectra V6 is ook kei vet ! helemaal origineel ? want dat is ook écht een sleeper ! ziet er totaal niet snel uit (wel mooi :wub ) maar gaat als de brandweer !
@RISL wrote:
Mooi hoor!
Leuk verhaal er ook bij, helemaal compleet :thumbDankje :wors
@Maurice89 wrote:
Sjors nee helaas niet mijn auto :cry Heb al wel steinmetz spiegels en zoek nu alleen die irmscher bumper nog dus zo word mijn cali ook :angel
Die andere Maurice heeft als forum naam Calibrain.Ah natuurlijk Calibrain inderdaad, stom van mij…
Irmscher bumper ? die op de duitse Last Edition zit ?
Dát vind ik ook errug mooi ! maar ik laat de mijne helemaal zo als deze is :thumb
@wim-v6 wrote:
Is gewoon weer een ASOCIAAL nette Calibra, een Echte SJORS auto!!
Willem
Haha dankje Willem ! ;) dan te bedenken dat je mij nog gepasseerd bent !
@Peter_89 wrote:
Mooi ding hoor :thumb
Dankje Peter :thumb
@dennisopelfan wrote:
Mooie auto Sjors!
Thanks !
@Thomastra wrote:
Zeer mooie auto!
Leuk het inleidende verhaal te lezen. Ik herken het gevoel. Zelf ook in 2012 (pas) een Calibra aangeschaft.
Jammer dat het negatieve imago bij sommigen wat blijft hangen; het imago zal echter alleen maar beter worden!
Veel veilige kilometers gewenst! :D
Dankjewel !
Mja, laten wij er dan voor zorgen dat dat Imago verdwijnt ;) en volgens mij is het ook niet zo erg meer, het is meer iets van vroeger.. sowieso kom je een Calibra niet meer alledaags tegen, en vaak hangt alles er maar een beetje bij (scheve uitlaat demper, bumpers met ducktape…) :cry
Dankjewel, jij ook !
@Botho wrote:
Prachtige auto….echt een hele mooie wagen..
:wors
@ruud013 wrote:
strakke auto :thumb , mijn favoriete auto van vroeger
maar had er toen geen geld voorDankje :thumb
Ja dat heb ik ook eerder gehoord !
@Mr.F wrote:
Hele mooie Calibra! :wub
Dankjewel !
@Oenatje wrote:
mooie cali,
dat probleem met het tc lampje heb ik ook
je kachel bediening is goed verlicht, lampje bij geplaatst?
Mja het is volgensmij wel een bekend euvel..
Hah ! Klopt ! ik ergerde mij vroeger al hieraan in de A Omega van ons paps (en dan praat ik over begin 90ér jaren) zelfde bedien paneel, alleen verticaal geplaatst. ik heb mijn Calibra toch alle dashboard lampkes vervangen, en meteen van die gelegenheid gebruik gemaakt en exact aan de andere zijde een zelfde fitting bijgeplaatst:


Sjors.
@Maurice89 wrote:
Mooie orginele calibra :thumb Dat bose systeem zie je idd bijna nooit maar die handbak zijn er genoeg tog.
Hoeveel staat hier op het klokje aan km’s?Veel veilige km’s ermee :thumb
Hi Maurice !
Ben jij de Maurice van origine uit Breda ? want dan ken ik je wel !
Mja bij een V6 kwam ik toch vaak bij een automaat uit.. maar ach, heb nu een mooie te pakken :wub
Een schitterende originele nederlandse Opel Calibra V6 in de gelimiteerde oplage “DTM – Edition’ met 166K originele KM’s NAP
Dankje :thumb
@Vannos wrote:
:thumb :thumb :thumb :thumb :wub
ja mooi om hem in deze staat te zien onverprutst, originele onderdelen, en dtm :kewlpics
Ha ! dankje ! de daad bij het woord, we hadden het er nog even over bij Berry, maar een foto zegt meer als 1000 woorden :vertag
@johanhummer9 wrote:
inderdaad, ben niet echt van de calibra’s maar deze ziet er echt nog strak uit
Dankjewel ! king:
Edit: Interieur: ;)
Groetkes,
SjorsHier een filmpje van mijn oude trouwe A Omega Caravan van 1992, met een heerlijke 2.6 6-in-lijn motor :wub
en bekant 3ton op de teller ![youtube:1rfc5m1n]http://www.youtube.com/watch?v=NXYo1A5buvI[/youtube:1rfc5m1n]
Nice ! donders, wist niet eens dat je er zelf ook gehad hebt ! mooi ! :wub
Jazeker !

Zal eerdaags wel even een topicje openen :thumb denk dat ze het wel waard is om even onder de aandacht te brengen hier.
Groetkes,
Sjors@wim-v6 wrote:
Sjors-V6 gespot in zijn Calibra, zat vanaf de Stichtse Rotonde achter hem, richting de Isselt.
Willem
Ja, leuk dit ! ik herkende jouw Vectra ook meteen toen je voorbij reed :thumb
Dik hé zo’n Calibra :wub
Als de ringen er nieuw in gaan zijn ze rond, maar na een tijd hebben ze zich gevormd en krijgen ze een plat kantje, bedoel je dit ? :thumb
Nou wat mij het eerst attendeerde was het Xenon verlichting en de oranje US lights, en toen reed je nog een heel end achter mij, wist niet eens wat het was !, en bij voorbij gang inderdaad die kleur, uitlaat en de LED kentekenlampkes :thumb
Moah vind het wel een nette auto hoor, heb ze wel eens bij daglicht gezien :angel
Wim-V6 gespot gisteravond/middennacht t.h.v. Nefkens Amersfoort, schitterende wagen ! ook in het donker trok deze mijn aandacht :thumb
Groetjes,
SjorsNice :thumb and welcome ! king:
Pooknop is vele malen meer werk in tegenstelling tot het hoesje :thumb
precies, mee een tang of een junior zaagje.
@Andreas.Berger wrote:
maar je pookhoes heeft zijn beste tijd ook gehad
Nou inderdaad zeg ! daar zou ik echt een nieuwe voor bestellen !
Mocht het allemaal niet lukken (via via)
Je kunt contact opnemen met het RDW, deze kunnen na een vergoeding, een brief sturen naar de huidige kentekenhouder, met daarin het verzoek contact op te nemen, het is dan aan de huidige eigenaar of deze dat wel of niet doet.
Is een mogelijkheid !
Groetkes,
SjorsJa, da hoort idd niet zo te zijn ! je kunt het netjes recht uitsnijden en hetzelfde stuk uit een sloper snijden, en dat erin passen. :thumb
Anders moet je de gehele dempmat wisselen, en dat is geen leuke klus, dan moet je héél veel demonteren !!
Zou dat dan geen extra Massa zijn wellicht ?
+12V constant
+12V startsignaal (wat relais inschakelt)
MassaKen startmotoren welke niet uitgaan van het massa van de bak, maar een extra Massa kabel hebben. wellicht ook het geval ?
Niks, als je het gewoon fkes omzet van je oude onderstel :thumb druk wel eerst even het rode borg clipske in de span cilinder ! (zit op de kopske kant geklikt) dit zorgt ervoor dat deze niet kan spannen tijden demontage en dergelijke.
-
AuteurBerichten



