Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
de spanner is je waterpomp, dus daar hoef je niet aan te komen.
gewoon even je riem op tijd zetten, door boven en beneden bij de mertekens te zetten.
beneden is een inkeping in je v-snaar poulie, en op je distributiekap staat een pinnetje(rechts van de poulie)
dat zet je goed tegenover elkaar, en zo hetzelfde boven.
boven is er een inkeping in je nokkenastandwiel, en een inkeping in je ditributiekap(bovenop)
als je dat hebt, kun je de nokkenas bout losdraaien, even met goede harde tikken losmaken, anders draait je distributie mee.
dan gewoon tandwiel met riem eraf wippen.
en zo als je klaar bent, ook weer monteren.
succes
alle sensoren wel weer goed aangesloten?
vacuumslangen ook?
geen draadjes, stekkers vergeten?
genoeg benzine in de tank? draait je pomp wel? (moet je kunnen horen als je em op contact zet).
of het kan zijn dat je startmotor soms vastzit.
dat had ik ook met mijn corsa gsi, even een tik erop, en hij startte meestal wel weer:D
zitten er niete van die hele kleine gaatjes in?
en er loopt wel wat dood wat ik me zo kan herrinnneren.
als het origineel is….so what:jerry
een s16se bestaat niet…wel e16se
jajaja, jij wel
de egr afdoppen van een e16se….. dat is zeg maar…….onmogelijk
want die heeft er geen
en zuigers van een 1.8…dan moet je dus je blok op gaan boren, aangezien de boring anders is.
beter gelijk een c20ne pakken
ik weet alleen niet in hoeverre je auto hetzelfde is als een ”echte” gsi.
als je blok 234.000km heeft gelopen………….
ik ben ook rustig op zoek naar een onderblokje, en dan lekker alles fris opbouwen.
Hij rijd nu zowieso niet lekker, hij houd ontzettend in, weet niet waar het aan ligt,
krijg geen motorstoring of iets dergelijks
of toch maar c20ne?????????
deze ziet er zeker DIK uit!!!!
alleen kleur had ik wat anders me gedaan, wit ofzo, zoals al een eerder voorbij gekomen corsa irmsher cabrio.
ja…..
de inlaatpoorten wijken iets af.
zijn een halve cm groter.heb wel de x16xe kop erop gezet, rijd gewoon.
maar laat wel de c16xe kop fixen, en zet die er weer op.
is een nieuw blokje.
zal allicht de grondslag hetzelfde hebben, dat wel
en zit deze niet alleen in de corsa D opc?
jezus joop,
wat een wielvlucht zeg!!!!
vreet banden
19 november 2007 om 06:06 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301603king:king:king:
MOOI bruin:puke, is dat even een metafoor(of hoe heet dat ook alweer)
bahhhh, maar is het wel zwart dan?
ik had een zwart dash in mijn 1.2s uit ’84 zitten.
in mijn vorige gsi uit ’88 zat een simpel grijs ding:wtf
14 november 2007 om 15:10 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301601ik heb inderdaad een opel stuurhuis gebruikt;)
precies wat jij zegt heb ik ook gedaan, een b stuurhuis met stuurbekrachtiging.
alleen bekrachtiging niet gebruiken, deze afdoppen.
niet allemaal, maar daar kom je vanzelf achter, want dan kun je niet meer sturen:jerryen je moet de stuurarmen inkorten.
ik meen zo effe dat het 3 cm was, maar of je er 4 pakt maakt ook niet uit
dat is wel te corrigeren met de kogeldraadik heb ook a3 in mijn A1 gezet.
heb wel de hele kabelboom van A3 gebruikt, dus van de hele wage bedoel ik dan.
heb het 2jaar ofzo geleden ook keer gedaan met mijn gsi , ook a3 dash ingezet, en dat was idd, paar dingen verlengen en solderen.
maar het is de moeite waard, want dat hoekige dash:cry
alleen zit daarin wel de radio beter.
zichtbaar dan.
niet kwa plaatsing, want dat is a3 makkelijker, hand op de pook en radio bedienen:jerry13 november 2007 om 16:21 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301597-offtopic jawel………….
of je het wel zelf kunt, je kunt ook zo gebouwd zijn dat je zelf een 2liter nodig hebt om op gang te komen…als je snapt wat ik bedoel:P -offtopic
Maar eh, ik heb ook nog nooit stuurbekrachtiging gehad, en deert me niet echt.
heb zelfs in mijn A kort stuurhuis gebouwd, dus nog zwaarder sturen zeg maarking:
12 november 2007 om 17:16 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301590resultaat: GEEN stuurbekrachting:wtf:wtf
want je kunt je pomp niet kwijt
:o:o:o
gekraakt
het gaat me er niet om de egr te omzeilen.
ik heb een andere kop gehaald omdat k niet wee wat ik tegen ga komen als ik de originele eraf trek.
zullen flink wat kleppen krom zijn, zowieso alle inlaat denk ik.
dan ben ik met die kop fiksen flink wat meer euro’s kwijt.
maar ik zie wel hoe het uitpakt.
desnoods haal k de kleppen uit de x16xel kop en zet ze in de c16xe kop.
als de stekker er niet zit…..hoef ik em dan ook niet af te doppen?
ja rare vraag, maar heb altijd A gereden
de V-power in duitsland heeft een octaan van 100!!
dat is nog eens echte benzine
hmmmmm,
wa is dan beter om te doen,
ik heb een B gekocht C16XE met kapotte distributieriem,
heb al een kop gehaald van een x16xel.
ik zet wel de nokkenassen van de c16xe erin, maar is de grootte van de kleppen werkeljk anders??
en hoe dicht ik de egr van de x16xel kop af?
-
AuteurBerichten