Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ja ik weet waar het vandaan moet komen..
maar hoe dat in ene kan….
maarjah, ik heb opa en oma effe lief aangekeken, en ik mag em daar stallen.
kan ik daar weer van voren af aan beginnen.
@niels.
Ik heb ook met een omgeboord vliegwiel gereden, oude gaten dicht gelast, en opnieuw gebalanceerd.werkte prima.
ik denk dat ik weet wat er is…
ik heb flinke onderdruk ineens….
als ik start, zie ik dampjes uit de carterontluchting komen.
hoe het kan….geen idee.
dan maar mijn ander onderblok gaan preparen om die erin te hangen.
alleen vraag ik me af waar ik dat moet gaan doen, ben nu de hele tijd op een parkeerplek bezig.
effe opa en oma om een gunst vragen
ze zijn gewoon recht afgekapt, is gedaan door iemand bij een revisie bedrijf, die al jaren dit toepast in de racerij.
maar ik ga em morgen eens proberen aan te slepen, misschien dan meer geluk….
op tijd staat ie 10000000% zeker.
compressietest kan ik niet doen.
heb er geen materiaal voor, en kan de wagen niet verplaatsen.
Maar als ik em aan wil duwen, krijg ik nog niet eens 1 slag….:wtf
benzine is er…en een vonk ook.
dan moet ie toch op zijn minst een beetje gaan hikken.
maar helemaal geen kik geeft ie.
het gekke is dat ie dat dus in het begin wel een paar keer deed, maar sloeg net niet aan.
ik heb vandaag en gisteren alles dichtgebouwd.
MAAR………………hij loopt niet:argue:swear:swear:argue:argue:argue:swear
wat een zeik hey… ik word er niet goed van.
ik ga starten…. effe niks, toen begon ie beetje te hikken..
zo van…ik wil aanslaan. maar daar was het ook mee gezegd.
morgen effe de draden aansluiten voor het motorstoringslampje.
Ik snap der gewoon werkelijk geen zak van.
denk dat ik em anders maar de maas in rij
hmm, het regent hier….:fy1
straks als het stopt ga ik weer verder
er zijn zeker vorderingen marcel:thumbupking:
Ik heb de onderkant weer alles dicht, uitlaat vastgezet en alles.
cilinderkop zit er helemaal op, distributieriem zit erop…
JAJAJA, OP TIJD:sleeping:agent:angel aantal keren rondgedraaid met de ratel
heb alleen de goede olie nog niet in huis, dus afvullen gaat maandag pas.
koelvloeistof moet er ook nog nieuwe in.
foto’s volgen morgen, dan bouw ik alles in zoverre af
uhmm,
een mercedes???
ik ga toch effe off-topic hoor.
Bart, jij heb ”t het blok uit elkaar gehaald,
en dat was eigenlijk al zonder dat ik erom gevraagd had.
Ik heb zelf niks gedemonteerd, op de cilinderkop na meen ik.
ik ga hier verder effe volledig overheen kletsen……..
(Wil alleen even zeggen dat ik het niet erg amusant vind)
ik heb de lagerschalen binnen:P:P:P:thumbup:thumbup
Heb ze al gemonteerd (met flink wat olie;))
alle lagers zitten weer op hun plek, carterpan moet er wel nog weer terug onder.
Kop ook alvat erop gezet, inlaat vastgezet, en kabelboom al gedeeltelijk weer gemonteerd.
morgen na het werk verder……moet eerst werken tot 5uur:agent
dan volgen ook weer een serie foto’s
ik heb gisteren een tijd met max aan de telefoon gehangen, om
wat dingen na te vragen over onderdelen die kunnen gaan tikken.
Op die manier kwam ik er ook achter dat de lagerkappen niet genummerd waren bij het verwijderen:swear:swear
Ik kreeg een goede tip dat ik aan de hoonsporen kon zien welke bij elkaar moeten horen.
Ik ben dus gisteren met een vergrootglas en een bult licht aan de slag gegaan.
met als resultaat dat ik nu de goede kappen bij de drijfstangen heb…
ook gelijk maar even genummerd met de dremelfrees.



waarom hoort het niet zo???
ken aantal automonteurs die dit altijd al zo doen……sinds jaar en dag.
en waarom is dit niet goed?:wtf
laat em gewoon effe afpersen bij het revisiebedrijf, dan weet ik of mijn werk goed is:cool:
het gaat ook wel hoor youri,
maar het is niet zo makkelijk.
stoters kwamen er niet-tikkend uit….dus ver ver heen zal niet het geval zijn.
maar ik heb inmiddels de kop al weer klaar.
de kleppen zijn ingeslepen en alles even gechecked.
de klepgeleiders waren alle nog in orde, maar goed dat ik met bewerken de uitstekende kopjes eraf heb gehaald dat heeft me nu ellende bespaard.
wat foto’s:
1 klepkop was me afgebroken met het eruit halen…kon niet veel meer hebben….:agent




de drijfstanglagers zijn besteld, hoop ze deze week nog binnen te hebben….
dan kan ie van het weekend nog lopenking:
12 maart 2008 om 21:48 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301804pannen passen gewoon,
is hetzelfde onderblok als 2liter, en daar past ook alles
het verschil zal em zitten in de ”deuken en uitsparingen” zitten.
met name voor de loop van de uitlaat.
dat denk ik dat het is
11 maart 2008 om 19:46 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17371846ik doe mee!!!!
met die bank vervallen dan he:D:D:D:D
nou, de lagerschalen zijn eruit….
allemaal
MAAR:……….de lagers vertonen geen grote schade:wtf
de drijfstanglagers zitten wel wat sporen in, dus die worden vervangen.
maar de hoofdlagers zit nog geen streepje of niks op.
nou breekt dus mun klomp:hmmz
Had gehoopt wat slechtere schalen tegen te komen, zodat ook duidelijk was dat dat het probleem was.
Maar ik denk dus dat het ergens anders zit…. maar waar????
kan een tikkend/hamerend geluid uit de oliepomp komen?
Ik kan wel alles los gaan halen, maar het gaat niet echt makkelijk in een A-tje.
iemad nog opties wat een tikkend/hamerend geluid kan geven????
ik haalde dit van een site af:
gaat dus met name om het aanspannen van de riem waar ze het over hebben.
een HAMEREND geluid…… daar had ik last van:wtf
Aandachtspunten voor distributieriemen voor Opel 1.4, 1.6, 1.8, 2.0, 2.2 16v motoren
Distributieriemen 5368XS/5369XS/5408XS/5461XS/5499XS/5542XS
Deze worden voor de volgende motoren gebruikt: C14SEL, X14XE, C16SEL, C16XE, X16XE, X16XEL, Y16XE, Z16XE, C18XE, X18XEL, X18XE, X18XEL, Z18XE, Z18XEL, X20XEV, X22SE, X22XE, Y22SE, Y22XE, Z22XE
Belangrijk:
Installeer een distributieriem alleen als de motor op kamertemperatuur is. Draai de motor alleen kloksgewijs!!! Installeer nooit een gebruikte distributieriem (spanrollen zijn ontwikkeld voor nieuwe riemen!!!). De ‘used’ (gebruikt) positie op de spanrol is de plaats waar de pointer naar toe zal bewegen gedurende de levensduur van de riem
Nokkenas- en krukas tandwielen mogen niet roteren tenzij de riem geïnstalleerd en gespannen is.Let op:
Als de spanrol bij het spannen in de verkeerde richting wordt geroteerd (juiste richting is tegen de klok in) en het inbussleutelgat in een foute startpositie staat omdat de motor niet 2 slagen is gedraaid voor en na het spannen, kan dit leiden tot het falen van het systeem. De arm van de spanrol zal vervolgens de stop raken, wat gepaard gaat met een hamerend geluid, wat zal leiden tot het beschadigen van dat gedeelte. Deze fout komt vaak voor en kan makkelijk herkend worden door de zijkant van de arm te controleren. Het resultaat is een foute spanning met het breken van de riem tot mogelijk gevolg.ik doe dat normaal eigenlijk ook wel.
Maar deze keer dus niet, en ik word gelijk bestraft met dit:cry
klepgeleiders controleer ik zeker even…
Maar er kwamen in ieder geval al geen losse delen uit denderen toen
ik ik de kop er vanaf haalde, dus dat scheelt ook weer.
vanavond weer een update
was ook gewoon stom foutje,
maar op dat moment niet in de gaten gehad, maarjah gebeurd is gebeurd.
heb nog paar kleppen liggen, dus die maar inslijpen en monteren.
Morgen weer een update, dan gaan de lagerschalen eruit.
En haal ik de kromme kleppen uit de kop.
Maar moet overdag werken, dus word snel snel voordat het donker is.
nou,
hier weer eens een opdate, alhoewel het meer een downdate is maarjah.
het tikken heb ik nog niet met zekerheid gevonden, maar ga ervan uit dat
het een lagerschaal is.
Ik had ook nog een paar klepstoters vervangen door andere exemplaren,
Maar bij het terug erop leggen van de D-riem, heb ik een foutje gemaakt:cry
er stonden 2 merktekens op de poulie: de originele, die niet meer klopte,
omdat het een andere poulie is, en mijn eigen merkteken wat wel de goede is.
Ik heb me verkeken op merkteken, en dus stond ie niet goed op tijd.
Ik wou em dus starten, maar dat ging niet helemaal zoals het hoorde…..
Een klap, en niks meer…….:o zat muurvast, en ja toen wist ik al genoeg…
Kon mezelf wel onder de ballen schuppen:mad::hmmz:fy1
Dus dan de kop er ook maar vanaf……
hier wat beelden…. is niet voor het gevoelige oog……


de kop met 8 kromme uitlaatkleppen:cry:

Ik heb ook nog de carterpan eraf gehaald, lagerschalen gaan er morgen uit
28 februari 2008 om 19:37 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301774ik weet zo niet meer welke het waren,
Maar 1 heeft meer sproeigaten dan de ander, en verdeelt dus beter.
Degene met de meeste sproeigaten nemen(ik meen dat het blauw was)
heeft niets met co2 te maken hoor.
auto vanaf ’93 zijn gewoon verplicht een kat te hebben!!
Als je er een hebt van daarvoor, en staat er wel een op kenteken, hoeft hij niet eronder.
als je de co haalt zonder kat(haalde het zelf ook makkelijk met een c14nz) dan maakt het niks uit.
de gaten komen gewoon totaal niet overeen.
ook de uitlaatpoorten zitten niet helemaal hetzelfde
En 299 vind ik duur ja, voor een spruitstukkie
laat gewoon een flens maken, en las daar een c20xe spruitstuk op….de buizen moet je dan iets samenknijpen om ze goed aan te laten sluiten
Die zijn wel van rvs hoor!
nou, achter is ie geen 6cm gezakt kan ik je vertellen….
voor lijkt ie me ook iets van 40/50 gezakt.
Ik had 60/40 verlaging, en was net wat lager

leg hem er eens naast zou ik zeggen en kijk of ie loopt.
Maar moet je volgens mij wel gewoon ergens anders kunne plaatsen jah
-
AuteurBerichten