sjoerdie

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1,951 tot 1,975 (van in totaal 2,061)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: CORSA A c18xe..uhh c20xe 11-5-'08 BLOK HANGT ERIN #17382196

    ja ik weet waar het vandaan moet komen..

    maar hoe dat in ene kan….

    maarjah, ik heb opa en oma effe lief aangekeken, en ik mag em daar stallen.

    kan ik daar weer van voren af aan beginnen.


    @niels
    .
    Ik heb ook met een omgeboord vliegwiel gereden, oude gaten dicht gelast, en opnieuw gebalanceerd.

    werkte prima.

    In reactie op: CORSA A c18xe..uhh c20xe 11-5-'08 BLOK HANGT ERIN #17382194

    ik denk dat ik weet wat er is…

    ik heb flinke onderdruk ineens….

    als ik start, zie ik dampjes uit de carterontluchting komen.

    hoe het kan….geen idee.

    dan maar mijn ander onderblok gaan preparen om die erin te hangen.

    alleen vraag ik me af waar ik dat moet gaan doen, ben nu de hele tijd op een parkeerplek bezig.

    effe opa en oma om een gunst vragen

    In reactie op: CORSA A c18xe..uhh c20xe 11-5-'08 BLOK HANGT ERIN #17382186

    ze zijn gewoon recht afgekapt, is gedaan door iemand bij een revisie bedrijf, die al jaren dit toepast in de racerij.

    maar ik ga em morgen eens proberen aan te slepen, misschien dan meer geluk….

    In reactie op: CORSA A c18xe..uhh c20xe 11-5-'08 BLOK HANGT ERIN #17382184

    op tijd staat ie 10000000% zeker.

    compressietest kan ik niet doen.

    heb er geen materiaal voor, en kan de wagen niet verplaatsen.

    Maar als ik em aan wil duwen, krijg ik nog niet eens 1 slag….:wtf

    benzine is er…en een vonk ook.

    dan moet ie toch op zijn minst een beetje gaan hikken.

    maar helemaal geen kik geeft ie.

    het gekke is dat ie dat dus in het begin wel een paar keer deed, maar sloeg net niet aan.

    In reactie op: CORSA A c18xe..uhh c20xe 11-5-'08 BLOK HANGT ERIN #17382182

    ik heb vandaag en gisteren alles dichtgebouwd.

    MAAR………………hij loopt niet:argue:swear:swear:argue:argue:argue:swear

    wat een zeik hey… ik word er niet goed van.

    ik ga starten…. effe niks, toen begon ie beetje te hikken..

    zo van…ik wil aanslaan. maar daar was het ook mee gezegd.

    morgen effe de draden aansluiten voor het motorstoringslampje.

    Ik snap der gewoon werkelijk geen zak van.

    denk dat ik em anders maar de maas in rij

    In reactie op: CORSA A c18xe..uhh c20xe 11-5-'08 BLOK HANGT ERIN #17382181

    hmm, het regent hier….:fy1

    straks als het stopt ga ik weer verder

    In reactie op: CORSA A c18xe..uhh c20xe 11-5-'08 BLOK HANGT ERIN #17382179

    er zijn zeker vorderingen marcel:thumbupking:

    Ik heb de onderkant weer alles dicht, uitlaat vastgezet en alles.

    cilinderkop zit er helemaal op, distributieriem zit erop…

    JAJAJA, OP TIJD:sleeping:agent:angel aantal keren rondgedraaid met de ratel

    heb alleen de goede olie nog niet in huis, dus afvullen gaat maandag pas.

    koelvloeistof moet er ook nog nieuwe in.

    foto’s volgen morgen, dan bouw ik alles in zoverre af

    In reactie op: Corsa B- C20XE R1 Carb’d – FILMPJE DAF2011!!- #17355138

    uhmm,

    een mercedes???

    In reactie op: CORSA A c18xe..uhh c20xe 11-5-'08 BLOK HANGT ERIN #17382175

    ik ga toch effe off-topic hoor.

    Bart, jij heb ”t het blok uit elkaar gehaald,

    en dat was eigenlijk al zonder dat ik erom gevraagd had.

    Ik heb zelf niks gedemonteerd, op de cilinderkop na meen ik.

    In reactie op: CORSA A c18xe..uhh c20xe 11-5-'08 BLOK HANGT ERIN #17382173

    ik ga hier verder effe volledig overheen kletsen……..

    (Wil alleen even zeggen dat ik het niet erg amusant vind)

    ik heb de lagerschalen binnen:P:P:P:thumbup:thumbup

    Heb ze al gemonteerd (met flink wat olie;))

    alle lagers zitten weer op hun plek, carterpan moet er wel nog weer terug onder.

    Kop ook alvat erop gezet, inlaat vastgezet, en kabelboom al gedeeltelijk weer gemonteerd.

    morgen na het werk verder……moet eerst werken tot 5uur:agent

    dan volgen ook weer een serie foto’s

    In reactie op: CORSA A c18xe..uhh c20xe 11-5-'08 BLOK HANGT ERIN #17382163

    ik heb gisteren een tijd met max aan de telefoon gehangen, om

    wat dingen na te vragen over onderdelen die kunnen gaan tikken.

    Op die manier kwam ik er ook achter dat de lagerkappen niet genummerd waren bij het verwijderen:swear:swear

    Ik kreeg een goede tip dat ik aan de hoonsporen kon zien welke bij elkaar moeten horen.

    Ik ben dus gisteren met een vergrootglas en een bult licht aan de slag gegaan.

    met als resultaat dat ik nu de goede kappen bij de drijfstangen heb…

    ook gelijk maar even genummerd met de dremelfrees.

    In reactie op: CORSA A c18xe..uhh c20xe 11-5-'08 BLOK HANGT ERIN #17382158

    waarom hoort het niet zo???

    ken aantal automonteurs die dit altijd al zo doen……sinds jaar en dag.

    en waarom is dit niet goed?:wtf

    laat em gewoon effe afpersen bij het revisiebedrijf, dan weet ik of mijn werk goed is:cool:

    In reactie op: CORSA A c18xe..uhh c20xe 11-5-'08 BLOK HANGT ERIN #17382156

    het gaat ook wel hoor youri,

    maar het is niet zo makkelijk.

    stoters kwamen er niet-tikkend uit….dus ver ver heen zal niet het geval zijn.

    maar ik heb inmiddels de kop al weer klaar.

    de kleppen zijn ingeslepen en alles even gechecked.

    de klepgeleiders waren alle nog in orde, maar goed dat ik met bewerken de uitstekende kopjes eraf heb gehaald dat heeft me nu ellende bespaard.

    wat foto’s:

    1 klepkop was me afgebroken met het eruit halen…kon niet veel meer hebben….:agent

    de drijfstanglagers zijn besteld, hoop ze deze week nog binnen te hebben….

    dan kan ie van het weekend nog lopenking:

    pannen passen gewoon,

    is hetzelfde onderblok als 2liter, en daar past ook alles

    het verschil zal em zitten in de ”deuken en uitsparingen” zitten.

    met name voor de loop van de uitlaat.

    dat denk ik dat het is

    ik doe mee!!!!

    met die bank vervallen dan he:D:D:D:D

    In reactie op: CORSA A c18xe..uhh c20xe 11-5-'08 BLOK HANGT ERIN #17382153

    nou, de lagerschalen zijn eruit….

    allemaal

    MAAR:……….de lagers vertonen geen grote schade:wtf

    de drijfstanglagers zitten wel wat sporen in, dus die worden vervangen.

    maar de hoofdlagers zit nog geen streepje of niks op.

    nou breekt dus mun klomp:hmmz

    Had gehoopt wat slechtere schalen tegen te komen, zodat ook duidelijk was dat dat het probleem was.

    Maar ik denk dus dat het ergens anders zit…. maar waar????

    kan een tikkend/hamerend geluid uit de oliepomp komen?

    Ik kan wel alles los gaan halen, maar het gaat niet echt makkelijk in een A-tje.

    iemad nog opties wat een tikkend/hamerend geluid kan geven????

    In reactie op: CORSA A c18xe..uhh c20xe 11-5-'08 BLOK HANGT ERIN #17382150

    ik haalde dit van een site af:

    gaat dus met name om het aanspannen van de riem waar ze het over hebben.

    een HAMEREND geluid…… daar had ik last van:wtf

    Aandachtspunten voor distributieriemen voor Opel 1.4, 1.6, 1.8, 2.0, 2.2 16v motoren

    Distributieriemen 5368XS/5369XS/5408XS/5461XS/5499XS/5542XS

    Deze worden voor de volgende motoren gebruikt: C14SEL, X14XE, C16SEL, C16XE, X16XE, X16XEL, Y16XE, Z16XE, C18XE, X18XEL, X18XE, X18XEL, Z18XE, Z18XEL, X20XEV, X22SE, X22XE, Y22SE, Y22XE, Z22XE

    Belangrijk:
    Installeer een distributieriem alleen als de motor op kamertemperatuur is. Draai de motor alleen kloksgewijs!!! Installeer nooit een gebruikte distributieriem (spanrollen zijn ontwikkeld voor nieuwe riemen!!!). De ‘used’ (gebruikt) positie op de spanrol is de plaats waar de pointer naar toe zal bewegen gedurende de levensduur van de riem
    Nokkenas- en krukas tandwielen mogen niet roteren tenzij de riem geïnstalleerd en gespannen is.

    Let op:
    Als de spanrol bij het spannen in de verkeerde richting wordt geroteerd (juiste richting is tegen de klok in) en het inbussleutelgat in een foute startpositie staat omdat de motor niet 2 slagen is gedraaid voor en na het spannen, kan dit leiden tot het falen van het systeem. De arm van de spanrol zal vervolgens de stop raken, wat gepaard gaat met een hamerend geluid, wat zal leiden tot het beschadigen van dat gedeelte. Deze fout komt vaak voor en kan makkelijk herkend worden door de zijkant van de arm te controleren. Het resultaat is een foute spanning met het breken van de riem tot mogelijk gevolg.

    In reactie op: CORSA A c18xe..uhh c20xe 11-5-'08 BLOK HANGT ERIN #17382147

    ik doe dat normaal eigenlijk ook wel.

    Maar deze keer dus niet, en ik word gelijk bestraft met dit:cry

    klepgeleiders controleer ik zeker even…

    Maar er kwamen in ieder geval al geen losse delen uit denderen toen

    ik ik de kop er vanaf haalde, dus dat scheelt ook weer.

    vanavond weer een update

    In reactie op: CORSA A c18xe..uhh c20xe 11-5-'08 BLOK HANGT ERIN #17382144

    was ook gewoon stom foutje,

    maar op dat moment niet in de gaten gehad, maarjah gebeurd is gebeurd.

    heb nog paar kleppen liggen, dus die maar inslijpen en monteren.

    Morgen weer een update, dan gaan de lagerschalen eruit.

    En haal ik de kromme kleppen uit de kop.

    Maar moet overdag werken, dus word snel snel voordat het donker is.

    In reactie op: CORSA A c18xe..uhh c20xe 11-5-'08 BLOK HANGT ERIN #17382141

    nou,

    hier weer eens een opdate, alhoewel het meer een downdate is maarjah.

    het tikken heb ik nog niet met zekerheid gevonden, maar ga ervan uit dat

    het een lagerschaal is.

    Ik had ook nog een paar klepstoters vervangen door andere exemplaren,

    Maar bij het terug erop leggen van de D-riem, heb ik een foutje gemaakt:cry

    er stonden 2 merktekens op de poulie: de originele, die niet meer klopte,

    omdat het een andere poulie is, en mijn eigen merkteken wat wel de goede is.

    Ik heb me verkeken op merkteken, en dus stond ie niet goed op tijd.

    Ik wou em dus starten, maar dat ging niet helemaal zoals het hoorde…..

    Een klap, en niks meer…….:o zat muurvast, en ja toen wist ik al genoeg…

    Kon mezelf wel onder de ballen schuppen:mad::hmmz:fy1

    Dus dan de kop er ook maar vanaf……

    hier wat beelden…. is niet voor het gevoelige oog……

    de kop met 8 kromme uitlaatkleppen:cry:

    Ik heb ook nog de carterpan eraf gehaald, lagerschalen gaan er morgen uit

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301774

    ik weet zo niet meer welke het waren,

    Maar 1 heeft meer sproeigaten dan de ander, en verdeelt dus beter.

    Degene met de meeste sproeigaten nemen(ik meen dat het blauw was)

    In reactie op: heeft een katvervanger bij x2.0xev voordelen?? #17386303

    heeft niets met co2 te maken hoor.

    auto vanaf ’93 zijn gewoon verplicht een kat te hebben!!

    Als je er een hebt van daarvoor, en staat er wel een op kenteken, hoeft hij niet eronder.

    als je de co haalt zonder kat(haalde het zelf ook makkelijk met een c14nz) dan maakt het niks uit.

    In reactie op: Vraag voor de kenners van een c18xel #17387807

    de gaten komen gewoon totaal niet overeen.

    ook de uitlaatpoorten zitten niet helemaal hetzelfde

    En 299 vind ik duur ja, voor een spruitstukkie

    laat gewoon een flens maken, en las daar een c20xe spruitstuk op….de buizen moet je dan iets samenknijpen om ze goed aan te laten sluiten

    Die zijn wel van rvs hoor!

    In reactie op: dikke corsa's #17333395

    nou, achter is ie geen 6cm gezakt kan ik je vertellen….

    voor lijkt ie me ook iets van 40/50 gezakt.

    Ik had 60/40 verlaging, en was net wat lager

    In reactie op: Dis op 1.4ohc #17386321

    leg hem er eens naast zou ik zeggen en kijk of ie loopt.

    Maar moet je volgens mij wel gewoon ergens anders kunne plaatsen jah

25 berichten aan het bekijken - 1,951 tot 1,975 (van in totaal 2,061)