Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ja ik kon nog een keer voor een c18xe gaan, wist er nog een te liggen.
Maar de onderdelen zijn zo schaars, en ik was zo goed als door mijn reserve heen.
dan maar dit…..:angel
turbo komt wel:thumbup, en voordeel nu is, van dit blok is veel meer te krijgen, en goedkoper:jerry
tadaa……


zitten aardig wat extra’s bij, maar 1 ding mist kwam ik achter, de bobine :hmmz
kijk en huiver…..


het gaat wel allemaal lekker bij mij zeg.
Nu had ik weer een lekke radiateur,
Dus maar effe gezocht naar een exemplaar dat iets groter is.
Het is er een geworden van een seat ibiza (oud type)
er komt waarschijnlijk een fan op van een 205, aan de voorkant dus.
Maar dat moet ik nog even bekijken, want ik plaats de radiateur zo ver mogelijk naar voren.
Dit omdat ik straks elke cm nodig heb ivm. de turbo:D
maar eerst moet ik voor de apk met het ding…..
foto’s van het interieur volgen nog, het is nog niet af, maar wel grotendeels zit het erin.
ik zou gewoon normaal rijden, wel lekker lang(er) warmrijden.
Maar zeker niet opoe-stijl gaan rijden, daar wordt ie alleen lui van.
Dus gewoon rijden, en af en toe zeker planken!!
zo ben ik het nu ook aan het doen, heb er al 130km opzitten:P
maar ik ga weer normaal rijden als ik de 500 ben gepasseerd.
maar de mijne heeft dan wel een volledige revisie gehad
EMPHASER…….en GENESIS:sleeping
maar eh…:kewlpics

Zitten kunnen we in in ieder geval weer.
de stoelen zitten erin.
vanmiddag ga ik weer verder,
helaas kan ik er nog geen audio inleggen, heb de kabels niet bij me thuis liggen:agent
en vandaag laat ik even bandjes op de waaiervelgen leggen.
9 april 2008 om 05:29 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301826waar denk je dat mijn 3 sets vandaan komen…..:afro
vanmorgen gaten dichtgelast.
Ben geen prof, maar het zit dicht en goed dus.


oke oke, duidelijk.
het word dan wel effe voorlopig 195-50-15.
daarna 45-ers erop.
ten eerste heb ik van morgen effe op het werk een nieuw voor-ruitje erin gezet, de oude was met verbouwen een keer ergens gesneuveld.
De oude ruit was zowieso een brons kleur, dus vond ik ook niet zo mooi.
de nieuwe is een groene.
de kapotte ruit:

ruit weg..:hmmz

en de nieuwe derin:wors

En ik ben vandaag begonnen aan het interieur,
Ik heb een hele tijd geleden een interieurtje voor achterin gekocht bij een PVG lid.
Deels carbon, en deels skai.dat even los erin geleg/gezet, en gekeken hoe en wat.
Ook alvast de mooie stoelen eruit gehaald (iemand interesse??:jerry)

ik wist dat er aan 1 kant nog wat roest in de hoek zat, dus bekleding weggehaald.


zat er aan de andere kan ook nog…. en iets meer

Ik heb al een aantal corsa’s gehad, maar nog nooit op die plek rot.
zondag ga ik het dichtlassen.
dan komen er ook 2 kokerbalken op de vloer, waarop de stoelen komen.
dezelfde als ik in de vorige had, de cobra’s
ik rijd nu ok zonder koeler.
efe andere draad erin gedaan en de filter er weer op.
Nu ga ik beginnen aan het interieur.
ook velgen moet ik effe een keuze maken, ik heb 2 sets liggen.
dat zijn:
astra gsi waaier-velgen.
of: MIM cupvelgen:

heb je de banjo bouten en ogen er wel nog bij dan?
hmm, ik heb de oliekoeler adapter gescheurd…
ding stond lekker stationair te draaien, zegt oma inene:
wat is dat zwarte onder de auto?
KUTTTT!!! dikke plas olie.
Is me de adapter bij de schroefdraad gescheurd.
dus toevallig iemand die nog een adapter heeft liggen.
en dan eentje met wartels, geen banjo bouten.
of een met banjo aansluiting, maar dan met ogen en bouten.
Ik had een filmpje gemaakt, maar is spoorloos verdwenen ergens in mijn telefeoon
ja,
en niet van de regen in de drup
tja, ook dat kan gebeuren.
maar met 1 hand kom je ook een heel end:jerry:jerry
maar dat wordt dus 6 weken wachten op updates
ik heb em niet lang laten lopen,
maar alles klonk goed.
kleine olielekkage had ik wel, leiding van de oliekoeler.
dat effe fiksen, dan weer verder.
:kewlpics volgen
hij loopt…..eindelijk.
vandaag nog effe bezig geweest tot het donker werd.
uitlaat vastgezet, kop nog een keer goed doorgespoeld met remmenreiniger.
stoters er nog een keer uitgehaald, om ze in een bakje met olie helemaal te vullen.
kop ligt erop, nog niet vast.
morgen meer updates, met :kewlpics
en wellicht een filmpje van de start:jerry
opgeschoven naar woensdag of donderdag.:swear
uhm, dat is neite zo slim om overal rond te gaan bazuinen denk ik.
dat moet je gewoon voor jezelf houden:sleeping
nou, ik ben vandaag de hele dag bezig geweest.
de cilinders vertoonden wat vegen in de hoogte, maar minder dan ik verwachtte tegen te komen.
Na het eruit halen van 1 zuiger, bleken de zuigerveren een beetje vast te zitten.
Deze losgehaald(zaten niet zo heel vast), en helemaal schoongemaakt, weer terug geplaatst, en ze gingen weer vrij rond.
De cilinders heb ik even een hoonboor doorheen gehaald, om de kleine onzuiverheden eruit te halen.
Toen heb ik alles goed in de olie er weer in terug gezet.
kop zit er weer op, onderkant is ook dicht.
Alleen nog, distributie, uitlaat en de kabelboom.
maandag ga ik verder en dan moet ie lopen!!:agent:o:angel



ik heb de corsa vanavond naar opa en oma gesleept….in reuver.
morgenvroeg om 8uur begin ik met kaalmaken van het blok.
alles gaat eruit en eraf…………maar dan ook weer echt alles.:sleeping
ga morgen wel een heel eind komen denk ik, uit mekaar draaien is sneller gedaan dan in elkaar zetten.
@ gh45t: je mag best een keer komme kijken hoor, geen problemen mee.
ding heeft gelopen….
brandstof slangen zitten goed om:vertag
heb daar niks aan veranderd, en kan ze ook niet verkeerd om monteren,
Ik heb 1 dikke aasluiting en 1 dunne
Ik heb 1 dikke slang en 1 dunne…..
dus 3 x raden welke waarvoor is.
Ik heb toendertijd de originele aanvoer als retout aangesloten.
en een astra gsi leidiing gelegd als aanvoer( en die is ook nog een blauw ook nog, de ander is zwart)
-
AuteurBerichten